F1-Uutisia 2018

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4518
Joku tuolla kommenteissa kertoo, että Ocon olisi kertonut tv:ssä, että Singapore oli hänen vika kilpailu Force Indialla.... tiedä sitten.

https://www.racefans.net/2018/09/16/force-india-prepared-to-reimpose-orders-after-perez-and-ocon-clash-again/

Sopisi hyvin Toton ulostuloon juuri ennen Signaporea. Mikäli Stroll tulee Forcelle (odotin että siirto olisi tapahtunut jo Monzan ja Signaporen välissä) ja Kubica korvaa Strollin Williamsilla kuten on kerrottu niin Ocon joutuu väistymään koska Perez on "omistaja" koska on sijoittanut rahojaan Forcen toimintaan.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
932
Libertylle vaan tiedoksi että teette mitä vaan niin paalusta taistelee vain 4-6 kuljettajaa (menevällä kaudella pääsääntöisesti vain 2), ei kahdeksaa kuten harhoissanne kuvittelette.

F1 aika-ajo on puhtaasti kalustokilpailu, poislukien sadekeli.


https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/aika-ajoihin-neljas-osio-f1-suunnittelee-yllattavaa-uudistusta/7084714
Ei voi kuin ihmetellä FIA:n/Libertyn tarvetta olla jatkuvasti korjaamassa toimivaa asiaa. Aika-ajo kun on jo nykyisellään kuitenkin monia jonoajelukisoja jännittävämpää seurattavaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitähän taas lie linkissä? Miksi ei voi referoida linkin sisältöä? Ei oikeasti kiinnosta klikkitäkyt jonnekin sivustoille.
 

Waat

Member
Liittynyt
29.5.2018
Viestit
16
Eipä tätä kummempaa.

F1:n omistava Liberty Media suunnittelee uudistusta aika-ajoihin. Auto, Motor und Sportin mukaan suunnitteilla on neljään osioon jaettu aika-ajo, joka otettaisiin käyttöön jo ensi kaudella.

Suunnitelman mukaan jokaisen osion neljä hitainta putoaa jatkosta, joten neljännessä ja ratkaisevassa osiossa paalupaikasta taistelisi kahdeksan kuljettajaa. Liberty uskoo uuden järjestelmän tuovan lisää jännitystä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kiitos. Eihän tuossa ole muuta kuin että sattumalla on suurempi rooli. Pitää onnistua ajamaan 4 hyvää kierrosta entisen kolmen sijaan.
 

Waat

Member
Liittynyt
29.5.2018
Viestit
16
Kiitos. Eihän tuossa ole muuta kuin että sattumalla on suurempi rooli. Pitää onnistua ajamaan 4 hyvää kierrosta entisen kolmen sijaan.

Tuo totta, sekä vähemmän autoja viimeisessä osiossa, niin parempi mahdollisuus saada ehjä kierros.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2648
Vähän niin ja näin tuonkin kanssa - loppu olisi ehkä mielenkiintoisempaa, mutta vastaavasti ensimmäinen osio ei todennäköisesti kiinnostaisi ketään kun vain neljä autoa putoaa, ja ne on todennäköisesti hyvin usein samat autot...
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Minusta semmoinen olisi hyvä missä viimeisessä osiossa olisi vaikka 5 kuljettajaa, ja he ajavat kaikki yhden kierroksen vuorollaan.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Yksi ainoista loistavasti toimivista asioista nykyformuloissa on aika-ajot, ja juuri sitä yritetään joka välissä muuttaa :nope:
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Minusta semmoinen olisi hyvä missä viimeisessä osiossa olisi vaikka 5 kuljettajaa, ja he ajavat kaikki yhden kierroksen vuorollaan.
Samaa oon pohtinut jo pidemmän aikaa. Kaksi ekaa sessiota karsitaan kahdeksan parasta ja viimeinen ajetaan yksitellen. Tämä lieventäisi myös kelin muodostamaa tuurielementtiä kun ei voi enää vesisateen sattuessa pudota kärkikuski viimeiseksi.
 

Pede

Well-known member
Liittynyt
1.2.2018
Viestit
54
Kaksi ensimmäistä osiota säilytetään entisellään ja viimeisessä osiossa sijoitus määritetään kaikkien aikakierrosten keskiarvosta. Ois tosi jännää!
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onko turhemmasta uudistuksesta vähään aikaa kuultu..
No on. FIA esitti että moottoreita yksinkertaistetaan, jonka tyrmäsi esimerkiksi Ferrari, Mercedes, Renault ja Honda. Mikä lienee selviö, kun nykyisiin moottoreihin on käytetty satoja miljoonia resursseja ja moottorimuutosten vuoksi sama rahareikä olisi taas olemassa.

Nyt FIA sitten kostaa estämällä moottoreiden liiallisen kehityksen (luulin että poleteista päästiin jo eroon) ja sehän tuntuu varsin epäreilulta Renaultin ja Hondan kannalta varsinkin, kun ovat muutenkin perässä.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1200
Samaa oon pohtinut jo pidemmän aikaa. Kaksi ekaa sessiota karsitaan kahdeksan parasta ja viimeinen ajetaan yksitellen. Tämä lieventäisi myös kelin muodostamaa tuurielementtiä kun ei voi enää vesisateen sattuessa pudota kärkikuski viimeiseksi.
Tätä en ollut itse ajatellut, mutta olisi todella hieno uudistus. Kaksi erää karsittaisiin ja sen jälkeen viimeisessä osiossa 8 autoa ajaisi yksitellen Q2 mukaisessa järjestyksessä :thumbup:
 

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
296
Nykyinen aika-ajomalli on hyvä, turha sitä lähteä muuttelemaan. Yleensä muutokset olleet huonoja ja nykyistä edelsi typeriä kokeiluja. Tuossa kävisi juuri noin, että tulisi enemmän kärkipään sattumia kun pitäisi karsia useammin ja voisi todennäköisemmin sattua joku onkelma. Mutta eipä tuommoinen keinotekoihen sattuma yleensä ole kovin hyvä idea ollut. Ite tykkään että aika-ajoissa toteutuu se, että siinä todella mitataan mahdollisimman hyvin se, kuka nopein yhdellä kierroksella.

Itte en haluaisi tuollaista yksitellen menoakaan, kun sellanenkin on aikanaan kokeiltu eikä se mielestäni toiminut erityisen hyvin. Kivempaa että autoja ja tapahtumia radalla enemmän ja että voi vielä paikata hätätapauksessa virheen. Ja sade voi alkaa myös yksittäisten vetojen välillä tai voi sattua jo alkuun yhtä lailla huono mäihä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10515
Sijainti
Helsinki
Nykyinen malli toimii hyvin, jännitystä riittää lopuun asti ja sitä yleisö haluaa.

Mitä vielä, paluu 60 min/12 kierrosta systeemiin?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Red Bull ottaa uudet, mutta vanhaa versiota olevat moottorit käyttöön Sotshissa.

Red Bull -talli on päättänyt olla toistaiseksi käyttämättä moottorivalmistajansa Renault'n uusinta päivitysversiota Singaporen GP:ssä ilmenneiden luotettavuusongelmien takia. Tämä tietää sekä Max Verstappenille että Daniel Ricciardolle lähtöruuturangaistuksia Venäjän kisaan.

Red Bull kokeili kauden kolmatta moottoriversiota Verstappenin autossa jo viimeistä edellisessä kisassa Monzassa ja ylsi sen avulla eturivin lähtöpaikoille Singaporessa, mutta vakavat toimintahäiriöt pakottivat tallin palaamaan jatkossa edelliseen versioon.

Sekä Verstappenille että Ricciardolle asennetaan viikonlopun Sotshin kisaan uudet moottorit vanhalla päivitysversiolla. Verstappenille voimayksikkö on kauden neljäs ja Ricciardolle jo viides.

Kumpikin on jo ylittänyt kauteen sallitut kolme moottoripakettia, joten vaihto tietää kummallekin passitusta Venäjän kisassa takarivin paikoille.
Tietääkseni Ricciardo otti Monzassa aiemmin kolmannen version käyttöön kuin Verstappen.
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/red-bull-loi-hanskat-tiskiin-renault-paivityksen-kanssa-rangaistus-edessa-molemmille-kuskeille/7086356#gs.Pk6zj5E
 
Ylös