F1-Uutisia 2018

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7630
2021 autoista valuu lisätietoja:

Akseliväli rajataan 340cm tämä tarkoittaa 20-30cm lyhyempiä autoja

Polttoaineen virtausta kasvatetaan 110kg tunnissa äänien ja tehojen lisäämiseksi (pitäisi saavuttaa yli 1000hp tehot)

https://twitter.com/tgruener/status/1047431697514545152

Edit: Pientä viilausta
Polttoaineen maksimi massavirtaa kasvattamalla moottorit saadaan kiertämään vähän korkeammalle. Lisäksi ERS:n teho kasvaa 30 kW. Nuo kun laskee yhteen niin tehonlisäys on jo ihan huomattava. Ainakin aika-ajoissa.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
932
2021 autoista valuu lisätietoja:

Akseliväli rajataan 340cm tämä tarkoittaa 20-30cm lyhyempiä autoja

Polttoaineen virtausta kasvatetaan 110kg tunnissa äänien ja tehojen lisäämiseksi (pitäisi saavuttaa yli 1000hp tehot)

https://twitter.com/tgruener/status/1047431697514545152

Edit: Pientä viilausta
Tämähän kuulostaa lupaavalta. Josko tuolla akselivälin lyhennyksellä saataisiin autoista vähän kevyempiäkin. Ainakin varmasti agressiivisemman näköisiä, melkoisia limusiimejahan noista onkin viime vuosina kehittynyt.
 

Raikkis

Well-known member
Liittynyt
15.4.2018
Viestit
903
Jos amusin uutinen totta ei mitään jakoa enää Ferrarilla jäljellä olevissa kisoissa. Voi heittää pyyhkeen kehään.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos amusin uutinen totta ei mitään jakoa enää Ferrarilla jäljellä olevissa kisoissa. Voi heittää pyyhkeen kehään.
Kyllä kulmakoutsi valkoisen heitti jo Singaporen aika-ajon jälkeen. Rata jolla Ferrari ollut lähes ylivoimainen viime vuosina vauhdin suhteen, niin Hamilton pyyhki toiveet ylivoimallaan pois.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6870
Sijainti
Täällähä mä
Polttoaineen maksimi massavirtaa kasvattamalla moottorit saadaan kiertämään vähän korkeammalle. Lisäksi ERS:n teho kasvaa 30 kW. Nuo kun laskee yhteen niin tehonlisäys on jo ihan huomattava. Ainakin aika-ajoissa.
Jeps. Unohtui myös mainita, että mahdollisesti bensaa saisi myös ladata autoon niin paljon kun lystää, mutta tallit pitäytynevät 120 kilossa painon vuoksi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4516
Jokavuotinen itku renkaitten liiallisesta kovuudesta alkoi taas... Renkaathan on ihan hyvät mutta kisaseokset on liian konservatiiset ja varman päälle valittuja ja tästä syystä tiimit rakentavat taktiikan ja vauhdin aina yhden stopin mukaan. Hyperit/ultrat joka kisaan pehmeiksi vaihtoehdoksi ja toiseksi vaihtoehdoksi mediumit tai hardit ja luovutaan rengasseoapakosta.

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/lewis-hamiltonin-terveiset-paattajille-yhden-stopin-bisnes-on-vain-naurettavaa/7103250#gs.uJAazp0
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mauri ja Matti sotasilla.

Marchionnen kuolemalla on ollut yksi yllättävä vaikutus. Pääjohtajan papereissa Ferrarin ”omien kasvattien” Simone Restan ja Mattia Binotton piti johtaa Ferrari uuteen loistoon. Lehtitietojen mukaan Binottosta kaavailtiin jopa uutta tallipäällikköä Maurizio Arrivabenen tilalle.

Resta karkasi kesällä Sauberille, ja Binotto luututtiin bussin alle Japanin aika-ajon jälkeen.

– Olen todella vihainen. Tämä ei edes ole ensimmäinen kerta, kun tällaisia virheitä tapahtuu, Arrivabene aloitti Suzukan aika-ajokatastrofin jälkeen.

– On totta, että meillä on nuori talli, ja kaipaamme varmasti ”vanhempaa ohjausta”. Jotain kokenutta henkilöä, joka pystyisi lukemaan tilanteet nopeasti oikein, tallipäällikkö jatkoi.

Arrivabene itse tuli F1-maailmaan tupakkayhtiön markkinoinnista vajaa neljä vuotta sitten. Hänen kriittikkinsä ”kokemattomuudesta” ei uponnut kovinkaan hyvin yli 20 vuotta Ferrarilla toimineeseen Binottoon.

Italialaislehtien mukaan kaksikko ei ole ollut puheväleissä enää vähään aikaan. Binotto odottaa kutsua tallipäälliköksi. Totta onkin, että tulosten valossa Rauta-Maurin aika alkaa olla täynnä.
Brawnin kommentit.
– Koin omalla ajallani Italiassa useita kriisejä. Kokemuksesta voin siis sanoa, että tällä hetkellä on tärkeä pystytellä yhdessä ja katsoa tulevaisuuteen, Ferrarin 2000-luvun alun ”Dream Teamin” tekninen johtaja Ross Brawn kirjasi Liberty Median tiedotteeseen.

– Heidän autonsa on nyt luotettavampi kuin vuosi sitten, ja tekninen osasto on saanut eron kurottua Mercedekseen. Tietenkin on selvää, että Sergio Marchionnen kuolema on vaikuttanut kaikkeen.
Iltalehti lainannut italialaislähteitä ja Liberty Mediaa (Brawnin jutut). https://www.iltalehti.fi/formulat/faa1e1df-cd4e-4b54-bf55-ddd8e6d1701d_fo.shtml
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Aika paljon tosiaan monissa lehdissä/uutisvälineissä otsikoita tyyliin "Ferrari hajoamistilassa" tms. Että olisi laajaakin juopaa henkilöstän sisällä, taasko sitten italialaiset säätää vai mistä kyse.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Aika paljon tosiaan monissa lehdissä/uutisvälineissä otsikoita tyyliin "Ferrari hajoamistilassa" tms. Että olisi laajaakin juopaa henkilöstän sisällä, taasko sitten italialaiset säätää vai mistä kyse.
Pikkaisen noiden kanssa töitä tehtyä, täytyy ihailla miten haluavat kaiken olevan saksalaisessa järjestyksessä, mutta kun jotain menee vinksalleen, niin hanskat tippuu ja kaikki on sekasortoista.

Mutta kovasti ne yrittää aina aluksi. :eek:
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Pikkaisen noiden kanssa töitä tehtyä, täytyy ihailla miten haluavat kaiken olevan saksalaisessa järjestyksessä, mutta kun jotain menee vinksalleen, niin hanskat tippuu ja kaikki on sekasortoista.

Mutta kovasti ne yrittää aina aluksi. :eek:
En ymmärrä tätä Ferrarin taktiikkaa palkata kaikki isot pomot röökifirmasta. Mikään ei ole niin helppoa, kuin laillisen huumeen myyminen addikteille ja hankkia uusia asiakkaita kehitysmaiden lapsista. Valheellisten mielikuvien luonti toimii röökibisneksessä, radalla ei.

Toki jostain röökibisnekseen oleellisesti liittyvästä lobbauskokemuksesta voisi ajatella olevan hyötyä, mutta länsimaisessa kontekstissa sekin on pelkkää viivytystaistelua. Koitetaan estää uudistuksia, ei luoda uutta.

Joku Winnow-brändäys on niin läpinäkyvää PR-paskaa että ei mitään rajaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
En ymmärrä tätä Ferrarin taktiikkaa palkata kaikki isot pomot röökifirmasta. Mikään ei ole niin helppoa, kuin laillisen huumeen myyminen addikteille ja hankkia uusia asiakkaita kehitysmaiden lapsista. Valheellisten mielikuvien luonti toimii röökibisneksessä, radalla ei.

Toki jostain röökibisnekseen oleellisesti liittyvästä lobbauskokemuksesta voisi ajatella olevan hyötyä, mutta länsimaisessa kontekstissa sekin on pelkkää viivytystaistelua. Koitetaan estää uudistuksia, ei luoda uutta.

Joku Winnow-brändäys on niin läpinäkyvää PR-paskaa että ei mitään rajaa.
Phillip Morrisilla on oikeasti hätä keksiä uusia markkina-alueita ja bisneksiä, koska tupakointi on aika kuoleva bisnes. (monessakin mielessä)

Missähän on ensimmäinen täyskielto?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4516
Phillip Morrisilla on oikeasti hätä keksiä uusia markkina-alueita ja bisneksiä, koska tupakointi on aika kuoleva bisnes. (monessakin mielessä)

Missähän on ensimmäinen täyskielto?
Jos johto ei keksi tiennatuille sadoille jos ei tuhansille miljardeille (2017 liikevoitto 78.1 miljardia $) uusia järkeviä sijoituskohteita joutaa kuollakkin pois, aikaa on ollut eikä ole ollut rahasta kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Twitterissä Andy Benson laskenut Mersun vauhdin kehitystä loppukaudesta (kun on huhuiltu, että Ferrari hyytynyt).

Put it this way, the average gap between Ferrari and Red Bull over the season is 0.46secs. Last three races 0.46secs. Avg gap between Merc and Red Bull over season is 0.537secs. Last three races 1.023secs. Mercedes v Ferrari over season 0.07. Last three races 0.563

Same numbers for other teams:
season last 3
Haas 1.591 2.006
Renault 1.691 2.763
F India 1.743 1.925
T Rosso 2.227 2.882
Sauber 2.240 2.237
McLaren 2.284 3.185
Williams 2.823 3.750e
https://twitter.com/andrewbensonf1

Melkoisen rykäyksen on Mersu tehnyt. Force ja Sauber ainoat, joiden kehitys on pysynyt samassa tahdissa, eikä ero ole hypännyt.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7630
Tekeeköhän Mersu Ferrarit ja korvaa suomalaisen omalla junnukuskillaan? Bottaksen kannalta sopii toivoa, että ensi kausi menee putkeen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4516
Eli Ocon ei sitten mihinkään kisaamaan?
Ocon ainoa vaihtoehto on Mersun varakuljettaja, saas nähdä käykö Pascalit?

Mersun akatemian jäsenyys alkaa muodostumaan todella suureksi riippakiveksi urakehityksen ja ammatiharjoittamisen kannalta.
 
Ylös