F1-Uutisia 2020

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1364
Eikös Neweyllä ole for life - soppari RBn kanssa. Toki varmaan kaikki rahalla ostettavissa..
Tuskinpa vaan kumpikaan osapuoli on ollut niin tyhmä että olisi tehnyt jonkun "kunnes kuolema erottaa" -sopimuksen, sehän olisi typerää molemmille. Jatkuva sopimus esim. vuoden irtisanomisajalla kuulostaa sen sijaan mahdolliselta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Luetun ymmärtämisessä vikaa? Se että Stroll haluaa Neweyn Aston Martinille on eri asia kuin että hän olisi menossa sinne. Sinähän et voi mitenkään tietää mitä Stroll haluaa ja mitä ei ja hyvinkin voi olla totta, Lawrence Neweyn talliinsa haluaisi.
Huhu viittaa terminä siihen, että taustalla on vähintään väite faktatiedosta. Muussa tapauksessa se on vain mielipidekirjoitus, ei huhu, eikä sellaisella ole mitään uutisarvoa. Valitettavasti sinä ja monet muut eivät ymmärrä näiden kahden asian eroa. Juttuhan on lähtenyt liikkeelle siitä – oman selvittelyni mukaan – että joku italialainen bloggari on kertonut, että hän uskoo (koska haluaa niin uskoa) Lawrence Strollin tavoittelevan Newey'tä. Se ei ole siis huhu vaan mielipidekirjoitus.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Jos asiasta olisi olemassa taustalla faktatietoa, se olisi mun mielestä silloin jo totuus eikä mikään huhu. Ehkä käsitämme huhun eri tavoin?

Huhu voi olla tai olla olemati totta. Sehän on vain pelkkä huhu. Esimerkiksi Suomen f1-foorumilla kiertää parhaillaan huhu, että Stroll haluaisi Neweyn talliinsa.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Uskoisin, että kaikki 10 tallia haluaa Neweyn riveihinsä, eikä se halu mikään uutinen olisi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9590
Sijainti
Helsinki
Toto Wolff puolustaa tuoreeseen Concorde-sopimukseen kirjattua 200 miljoonan dollarin pääsymaksua mahdollisille tulokastalleille.
https://www.motorsport.com/f1/news/wolff-200-million-new-team-fee/4874046/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-1
Ei minun mukaan uusia talleja voi tulla, jos noin iso summa täytyy maksaa.

Hän myös kritisoi mahdollisia käännetyn lähtöjärjestyksen kisoja.

https://www.motorsport.com/f1/news/wolff-reverse-grid-plan-risks-making-f1-show-like-wwe/4873838/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-1
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Jo aiemmin uusien F1-tallien oli maksettava liki 50 miljoonan dollarin pantti FIA:lle. Tässä on nyt tosin erona sekin, että uuden concorden mukaan 200 miljoonan maksu menee muiden tallien taskuun siinä, missä aiemmin FIA palautti pantin pikkuhiljaa kahden vuoden kuluessa, jos uusi talli pysyi mukana sarjassa.

Toto Wolff puolustaa tuoreeseen Concorde-sopimukseen kirjattua 200 miljoonan dollarin pääsymaksua mahdollisille tulokastalleille.
https://www.motorsport.com/f1/news/wolff-200-million-new-team-fee/4874046/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-1
Ei minun mukaan uusia talleja voi tulla, jos noin iso summa täytyy maksaa.
Onhan se sinällään huikea summa, kun budjettikaton aikaan tuo 200M on aikalailla yhden tallin vuosibudjetti. Eli ensimmäinen vuosi tulee kustantamaan melkein 500 miljoonaa kaikki muiden tallin perustamiseen liittyvien kulujen kanssa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9590
Sijainti
Helsinki
Aika kauhea summa, siksi en usko tuon houkutteleevan uusia talleja mukaan. Etenkin, kun autonvalmistajia kiinnostaa vihreät arvot ja Formula E on heidän brändilleen tällä hetkellä parempi vaihtoehto.

Sori asiavirheestäni.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Lewis voi Englannissa vaikka lukkojarruttaa vielä autonmittoja viivan jälkeen ja asiasta ei hiiskutakaan varikkoylinopeutena. Mutta samaa oli 2019 Ferrarin touhuilut Monzassa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9590
Sijainti
Helsinki
Monacoa on vaikea heittää pois, kun heillä on erityisasema FIA:ssa. Eivät maksa korvuksia järjestämisestä ja Todt ja Brawn kieltäisivät radan heivaamisen. Paul Ricardista eroon, kuten myös arabikisoista, mutku 💰
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Aikamoinen päätös tuokin tavallaan.

Domenicali omalla urallaan lajin normaalimmalla puolella kaikkiaan muutenkin oli vähän toisentyyppinen ammattitilaltaan.

Toisin sanoen ennen pitkää Claudio 'Lohikäärme' Lombardin tulikiven katkuisilta ammattiuran junnuajoilta selvittyään Jean Todtin huomassa kehittynyt, melko lahjakkaasta Ferrari-tallin mainosmanagerista kehittynyt ja suoraan sanottuna täydellinen apulaisjohtaja, mutta ei vain oikein kyennyt kyllä olemaan kovinkaan kummoinen johtaja.

Tosin ihan juuri tallipäällikkyytensä alussa saattoi saada mestaruuden tai sitten sekin meni vielä juuri ja juuri Jean Todtin piikkiin.

Etenkin kun tuo Todtin vetäytyminen täysin eläkkeelle ja Domenicalin lopullinen johdon ottaminen haltuun oli epäselvempää aikaa.

Lajijohtajana saattaa olla myös sama homma edessä eli olisi ehkä parempi lajin varajohtajana ja yleisorganisaatiojohtajana kuin ihan suoraan koko lajin pomona.

Voi olla liiankin altis myös vaikutuksillekin.

La Famiglialta tai ilman.

Ainakin jonkinlainen asema muutoin johtohommia opetellen olisi ollut viisaampaa ainakin näin alkuun jonkun vuoden ajan.

Näin kuitenkin käydessä Pierre Ugeux on Domenicalin edeltäjän edeltäjän edeltäjä lajijohtajana viimeisen 43 vuoden ajalta puhuen.

Jotakin kertoo tietysti myös lajin tämän hetken kunniapuheenjohtajan ja Domenicalinkin nimellisen oman pomon eli Bernie Ecclestonen asemasta Domenicalin edeltäjän edeltäjänä lajissa.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1408
Sijainti
Home
Ylös