F1-Uutisia 2021

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Oot sää nolo. Nyt lähti pohja pois kaikelta sun meuhkaamiselta. Tulemme käyttämään yllä olevaa perustelua tästä lähtien joka kerta, kun sinä alat mesoamaan ja vaatimaan lähteitä. Teit itsestäsi juuri pellen meidän muiden silmissä. Sad, so sad.
Ilmeisesti on tullut tehtyä liian rohkea oletus. Kun Sauber ja Alfa Romeo aiemmin tekivät virallisestikin jatkosopimuksen tuleville vuosille, niin ajattelin silloin että Ferrarin moottorisopimuskin on vahvistettu. Ei näköjään ole. Noh, nyt voidaan sitten jännittää, millä tavalla Sauberista mahdollisesti leivotaan Mersun asiakas. Mielestäni se vaatii Williamsin loikkaamisen Renault'n leiriin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Ilmeisesti on tullut tehtyä liian rohkea oletus. Kun Sauber ja Alfa Romeo aiemmin tekivät virallisestikin jatkosopimuksen tuleville vuosille, niin ajattelin silloin että Ferrarin moottorisopimuskin on vahvistettu. Ei näköjään ole. Noh, nyt voidaan sitten jännittää, millä tavalla Sauberista mahdollisesti leivotaan Mersun asiakas. Mielestäni se vaatii Williamsin loikkaamisen Renault'n leiriin.
Ei sitä siirtoa tule tapahtumaan. Eiköhän tässä ollut nimeenomaan halua päästä pois Mersun kahleista.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Aivan. Muistin kyllä Orlenin tulleen Kubican mukana. Mutta liekö sitten Kubica myös lähdössä tiimistä kauden päätteeksi, kun kerran Orlen on lopettamassa sponsoroinnin?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Shell vetäytyi jo aiemmin. Sekin tuli Ferrarilta Kimin perässä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki

mokin

Well-known member
Liittynyt
9.9.2021
Viestit
239
Sprintin voisi kuvitella sopivan radoille joissa reilusti ohituspaikkoja. Lisäksi DRS saisi olla käytössä heti avauskierroksen jälkeen (en muista miten tuo viime sprintissä meni). Joku taktinen vivahde voisi muutenkin olla kiva, esimerkiksi sprintin seosta et saa enää käyttää kisassa. Eli jos mediumilla lähdet, kisassa on enää soft+hard käytössä (toki poikkeuksen muodostaa sadekisat). Ja vielä kun sprintti olisi sen mittainen että mediumilla sen pitäisi saada selvitettyä, kun ajaa varovaisesti, eikä vedä lukkojarrutuksia. Softilla joutuu varmasti tekemään stopin. Hardia ei tarvitse sitten säästellä yhtään.

Tai sitten reilusti ohituspaikkoja ja bensaa enemmän, sekä ajetaan oikeasti täysillä. Jokaisesta rataviivojen ulkopuolella käynnistä joutuu luovuttamaan yhden sijan yms. Nähtäisiin että ketkä pysyvät radalla ja vaikka joka toinen tai kolmas kierros viimeinen kuljettaja tippuisi. Jatketaan kunnes 8-12 kuljettajaa jäljellä
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
879
Sprintin voisi kuvitella sopivan radoille joissa reilusti ohituspaikkoja. Lisäksi DRS saisi olla käytössä heti avauskierroksen jälkeen (en muista miten tuo viime sprintissä meni). Joku taktinen vivahde voisi muutenkin olla kiva, esimerkiksi sprintin seosta et saa enää käyttää kisassa. Eli jos mediumilla lähdet, kisassa on enää soft+hard käytössä (toki poikkeuksen muodostaa sadekisat). Ja vielä kun sprintti olisi sen mittainen että mediumilla sen pitäisi saada selvitettyä, kun ajaa varovaisesti, eikä vedä lukkojarrutuksia. Softilla joutuu varmasti tekemään stopin. Hardia ei tarvitse sitten säästellä yhtään.

Tai sitten reilusti ohituspaikkoja ja bensaa enemmän, sekä ajetaan oikeasti täysillä. Jokaisesta rataviivojen ulkopuolella käynnistä joutuu luovuttamaan yhden sijan yms. Nähtäisiin että ketkä pysyvät radalla ja vaikka joka toinen tai kolmas kierros viimeinen kuljettaja tippuisi. Jatketaan kunnes 8-12 kuljettajaa jäljellä
Kieltämättä tuollainen karsiutumisformaatti voisi sopia sprinttiin hyvinkin, samoin täysillä tehoilla ja bensankulutuksella tykittely. Karsiutuminen toisi panosta häntäpään sijoituksista kisaamiseen. Ja ainahan se on kivempi nähdä, kun näitä vehkeitä viedään ns. jatkuvassa aika-ajomoodissa, kuin kisasäästelyssä pahimmillaan.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3776
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/plnsxv
[Canal+] Pierre Gasly : "When we look at Perez's performance last weekend where he gets knocked out of Q1, finishes 8th, one lap down from his teammate and ends up driver of the day, there are things we don't really understand"
Gasly ihan oikeassa. Gasly ollut Alpha Taurilla sivan liekeissä ja toivottavasti pääsee vielä ulkopuolelle Red Bullin kahleista kilpailukykyiseen talliin.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Gaslylla ihan hyvää pointtia. Tuotahan se monesti tuntuu yleinen mielipidekin olevan: aja kärkiautolla joku p4 kymmeniä sekunteja tallikaverin perässä, niin huhuillaan potkuja. Sössi aika-ajot/startti tms ja nouse perältä ohitellen jämäpisteille -> driver of the day. Kai nuo päättävät tahot nyt näitä vähän syvällisemmin sentään miettii, toivottavasti..
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Twitter-mafia ratkaisee päivän kuljettajan, siihen ei liity mitään salamyhkäistä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9170
Ainakin jossain vaiheessa on ollut sellainen ehdotus, että kahdessa kisassa pitäisi FP1:n kuskina olla joku, jolla on maksimissaan 2 kisaa ajettuna.
 

mokin

Well-known member
Liittynyt
9.9.2021
Viestit
239
Toto puheli jossain kolmannesta kuskista ja autosta, että paikka nuorille kuskeille. Tuossahan olisi kyllä paljon järkeä, mutta pienten tallien budjettiin ei varmaan sopisi, ellei sitten nuoren kuskin mukana tule merkittävä summa rahaa.

Mutta 3. Auto halukkaille talleille, kuskille yläikärajaksi vaikka se että samana vuonna saa täyttää 22 tai 23v ja maksimissaan kahdella kaudella saa ajaa tuolla ”junioripaikalla”. Lisänä vielä että ei olisi saanut ajaa kisaakaan ”oikealla” F1-paikalla.

Oma MM-sarja näille kuskeille ja eivät kartuta tallin MM-pisteitä. Menee ehkä hieman keinotekoiseksi, mutta saataisiin nuorille enemmän näytönpaikkoja ja ehkä hieman vaihtuvuutta lajiin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Viimeksi kaudella 2006 perjantain harjoituksissa kuusi tallia ajattivat kolmatta autoa.
Juniorikuskeilla on jo omat sarjansa. F2 on teoriassa maailmanmestaruussarja - ilman virallista tunnustusta. F2 ja F3-kuskit saavat kisaviikonlopun aikana ison näyttöpaikan tiimipomojen silmien alla.
E: Jos haluat jotenkin vaikuttaa F1:sten sääntömuutoksiin, osallistu f1-fanikyselyyn.
https://f1-global-fan-survey.motorsport.com/
 
Viimeksi muokattu:
Ylös