F1-Uutisia 2021

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Nyt täytyy sanoa, että ihan oikeasti katsoin onko aprillipäivä, kun luin uutisen uudesta FIA:n johtajasta! Melkoinen teko FIA.lta, joka romuttaa tuolla oman imagonsa. Tuota kulttuuria vastaan mitään ei ole, mutta aika tuntemattoman hepun repäisivät kehiin. Jopa Ari Vatanen sopisi paremmin tähän.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Olen todella hämmästynyt kommenteista ettei Mohammed bin Sulayem olisi pätevä FIA:n johtoon!!! Nämä kommentit ovat rasistisia!!! Toivon että sivuston YLLÄPITO! reagoi näihin rasistisiin kommentteihin!
Syytetään korruptiosta, eikä ole näyttää faktoja!!!
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Olen todella hämmästynyt kommenteista ettei Mohammed bin Sulayem olisi pätevä FIA:n johtoon!!! Nämä kommentit ovat rasistisia!!! Toivon että sivuston YLLÄPITO! reagoi näihin rasistisiin kommentteihin!
Syytetään korruptiosta, eikä ole näyttää faktoja!!!
Rasistikortti esitetty!!!! APUA!!! Poliisit paikalle ja heti!!! Lapsellista vetää rasistikortti heti esiin, jos sanotaan jotain negatiivista tietyn ihon värin tai kulttuurin omaavista henkilöistä. Nämä yllä olevat kommentit eivät olleet yhtään niin rasistisia kuin vaikkapa Päivi Räsäsen presidenttiehdokkuudesta annetut kommentit. Ei hemmetti miten herkkänahkaista porukkaa nykyään onkaan. "Minä niin mieleni toisten puolesta taas pahoitin..." :poop:

Minä en itse edes tiedä kuka tuo mainittu heppu on enkä jaksa edes kuuklettaa. Yleensä kyllä FIA:n puheenjohtajalla on ollut omakohtaista kokemuspohjaa autourheilusta pidemmältä ajalta. Koska nimi ei ole tuttu, niin voisin väittää, ettei hän ainakaan pitkää uraa missään näkyvällä paikalla autourheilun saralla ole tehnyt. Mielelläni olisin kyllä väärässä ja kaveri olisi enemmän automies kuin bisnesmies.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2906
Se toinen ehdokas, jonka nimen nyt unohdin, on toiminut Todtin varajohtaja jonkin aikaa.
Onko sit hyvä asia... mun mielestä Todtin kommentit on ollu kans hieman erikoisia jo jonkun aikaa ja onhan niissä FIAn puuhissa ollut sanomista muutenkin
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2175
Minä en itse edes tiedä kuka tuo mainittu heppu on enkä jaksa edes kuuklettaa. Yleensä kyllä FIA:n puheenjohtajalla on ollut omakohtaista kokemuspohjaa autourheilusta pidemmältä ajalta. Koska nimi ei ole tuttu, niin voisin väittää, ettei hän ainakaan pitkää uraa missään näkyvällä paikalla autourheilun saralla ole tehnyt. Mielelläni olisin kyllä väärässä ja kaveri olisi enemmän automies kuin bisnesmies.
Maikkarin uutisessa mainittu saavutuksiaan (alkuperäistekstin kirjoitusvirhe mukana).

Tässä on FIAn uusi puheenjohtaja – historiallinen valinta Jean Todtin seuraajaksi

Kansainvälisen autoliiton (FIAn) uudeksi puheenjohtajaksi on valittu 60-vuotias arabiemiirikuntalainen Mohammed ben Sulayem.

Ben Sulayem seuraa tehtävässä Jean Todtia, joka toimi puheenjohtajana kolmen kauden eli 12 vuoden ajan. Todt ei voinut asettua enää neljättä kertaa ehdolle.

Ben Sulayem on ensimmäinen Euroopan ulkopuolelta valittu FIAn puheenjohtaja.

Ben Sulayemilla on taustaa rallista, mutta toisin kuin muun muassa Hannu Mikkolan kartanlukijana tunnetuksi tullut Todt, ben Sulayem toimi itse kuljettajana ja ajoi kaikkiaan 23 MM-rallia vuosina 1988–1995. Lähi-idän rallimestariksi ben Sulayem kruunattiin perärti 14 kertaa.

Kotimaassaan ben Sulayem on toiminut paikallisen autoliiton puheenjohtajana vuodesta 2008. FIAssa hän on kuulunut sen ylimpään päättävään elimeen, Maailman moottoriurheiluneuvostoon vuosina 2008–2013 ja uudelleen vuodesta 2017 lähtien.

Jo pitkään FIAn varapuheenjohtajistoon kuulunut ben Sulayem löi puheenjohtajavaalissa kollegansa, englantilaisen Graham Stokerin, 69. Bin Sulayem sai 61,6 prosenttia äänistä.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2906
Toi uusi pomohan meinasi olla ehdolla aiemminkin, mutta vetäytyi ja Todt valittiin vikalle kaudelle. Jotain erikoista taidettiin kirjoitella siitä vetäytymisestä sillon 🤔
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2906
Tää uuden pomon lausunto aiheutti akuutin repeämisen

The new FIA president Mohammed Ben Sulayem, will decide later on possible punishment for Lewis Hamilton, who did not show up on Thursday. "As a former driver, I understand that he is very emotional and disappointed, but we can't just ignore the rules."
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
838
Tää uuden pomon lausunto aiheutti akuutin repeämisen

The new FIA president Mohammed Ben Sulayem, will decide later on possible punishment for Lewis Hamilton, who did not show up on Thursday. "As a former driver, I understand that he is very emotional and disappointed, but we can't just ignore the rules."
Joku noheva toimittaja voisi heti kysyä tästä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Nyt täytyy sanoa, että ihan oikeasti katsoin onko aprillipäivä, kun luin uutisen uudesta FIA:n johtajasta! Melkoinen teko FIA.lta, joka romuttaa tuolla oman imagonsa. Tuota kulttuuria vastaan mitään ei ole, mutta aika tuntemattoman hepun repäisivät kehiin. Jopa Ari Vatanen sopisi paremmin tähän.
Ari Vatanen ei ollut ehdolla, joten häntä ei olisi voitu valita. Ymmärtääkseni Todtin seuraajaksi oli tasan kaksi ehdokasta. En tiedä, ketkä vaaleissa olivat äänioikeutettuja tai kuinka äänet lopulta jakautuivat.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Toi uusi pomohan meinasi olla ehdolla aiemminkin, mutta vetäytyi ja Todt valittiin vikalle kaudelle. Jotain erikoista taidettiin kirjoitella siitä vetäytymisestä sillon 🤔
Yritin taas kerran googlettaa mutta löysin vain tällaisen huvittavan knopin:

"Indeed, when [Max] Mosley [then-active FIA president] came under intense pressure from British media after being embroiled in a sex scandal last year [2008], it was Ben Sulayem who offered him refuge, inviting him to the inaugural WRC Rally of Jordan instead of attending the Formula One Spanish Grand Prix."

Hakasulkeissa omat täsmennykseni. Täytyy tosin sanoa, että tuossa Mosleyn "seksiskandaalissa" oli vähän ajojahdin makuakin. Kyllähän ihmiset saavat irstailla yksityiselämässään sen minkä jaksavat.

https://www.emirates247.com/eb247/sports/motorsports/uae-s-ben-sulayem-leaves-his-legacy-2009-07-18-1.28338
 

BlackArrow

Well-known member
Liittynyt
18.7.2020
Viestit
736
Tää uuden pomon lausunto aiheutti akuutin repeämisen

The new FIA president Mohammed Ben Sulayem, will decide later on possible punishment for Lewis Hamilton, who did not show up on Thursday. "As a former driver, I understand that he is very emotional and disappointed, but we can't just ignore the rules."
Tämä ylimielisyyden takia olisi Mersun pitänyt viedä asiaa eteenpäin. Todtkin eilen otti kantaan Hamiltonin tuurin ja totesi, että Verstappenilla kävi vain tuuri sunnuntaina. Olin yllätynyt että Mersu ei vaatinut sitä että FIA/Masi myöntäisi tekosiaan.

Olisi kiva joskus tietää mitä siellä sovittu verhojen takana.

E: Toki varmaan sen Mersulle myöntäneet ymmärän kuitenkin jos sitä ei voi ääneen sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Rasistikortti esitetty!!!! APUA!!! Poliisit paikalle ja heti!!! Lapsellista vetää rasistikortti heti esiin, jos sanotaan jotain negatiivista tietyn ihon värin tai kulttuurin omaavista henkilöistä. Nämä yllä olevat kommentit eivät olleet yhtään niin rasistisia kuin vaikkapa Päivi Räsäsen presidenttiehdokkuudesta annetut kommentit. Ei hemmetti miten herkkänahkaista porukkaa nykyään onkaan. "Minä niin mieleni toisten puolesta taas pahoitin..." :poop:

Minä en itse edes tiedä kuka tuo mainittu heppu on enkä jaksa edes kuuklettaa. Yleensä kyllä FIA:n puheenjohtajalla on ollut omakohtaista kokemuspohjaa autourheilusta pidemmältä ajalta. Koska nimi ei ole tuttu, niin voisin väittää, ettei hän ainakaan pitkää uraa missään näkyvällä paikalla autourheilun saralla ole tehnyt. Mielelläni olisin kyllä väärässä ja kaveri olisi enemmän automies kuin bisnesmies.
Osu ja uppos!!! Sori, tää oli trolli:eek:
 

mokin

Well-known member
Liittynyt
9.9.2021
Viestit
239
Taatusti, koska 2007 ja 2016 Lewis hävisi oikeudenmukaisesti radalla, sääntöjen mukaisesti.
Tuo saattaa kyllä vaikuttaa isommin, pakko silti kehua että pystyi nielemään vitutuksensa ja onnittelemaan Maxia. FIAn palkintogaalasta poissaolo ja vastaavat sitten FIAn boikotointia.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Formuloiden we race as one imagopelleily jatkuu. Oikein kirsikkana paskakakun päällä on vielä puheenjohtajaksi valittu arabiemiraattilainen.

Nyt kun kerta ihmisoikeudet on niin pop niin voisivat kysellä tältä mohammedilta, että mites sun mielestä pitäisi suhtautua transssukupuolisiin, homoihin ja lesboihin jne. Pitäsikö esim islamilaisissa maissa sallia avioliitot saman sukupuolten välillä jne?

Haluaisin kuulla vastauksia. :D

Voisivat vielä laittaa lesbon naistoimittajan kyselemään noita kysymyksiä.
 
Ylös