F1-Uutisia 2022

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3436
Sijainti
F1-fanikatsomo
Samalla tuo mahdollinen RB-Ford olisi mukava kaari tallin historiaan Stewart GP - Jaguar joilla molemmilla oli Ford sekä RB:n ensimmäisellä kaudella 2005
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Ite oon kans ymmärtänyt ton RB-Ford jutun niin, että kyse on vain nimisponsoroinnista (RB Ford) ja on Foortti käytännössä yhtä ulkona teknisestä puolesta kuin tälläkin hetkellä.
No tuossa jutussa oli pyöritelty näin:
Instead, Ford has no interest in formal ownership of the operation and is believed to be happy to leave Red Bull in charge of technical development of the power unit, although there would be the possibility for it to offer assistance in any areas of expertise it has.

Its involvement would be more about marketing and brand presence – with it benefiting from connections in F1 and Red Bull gaining from the added kudos of a tie-up with a global player like Ford.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Mielenkiintoista nähdä, alkaako Mersu nyt etsimään Schumille paikkaa gridillä, vai onko suunnitelmissa nimenomaan pelkät kolmoskuskin hommat. Omassa junnuakatemiassa heillä ei kuitenkaan ole ainakaan pariin vuoteen ketään ykkösten veroista kuskia, ellei Frederik Vesti tee roimaa tasonnostoa ensi kaudella.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4323
Myös Mickille itselleen tuo paikka on aika jees. Ei ehkä kisakuskin paikan arvoinen, muttei kauheasti myöskään jää häntäpään tallin paikasta. Pääsee näkemään ja kokemaan täysin uuden ympäristön, auton ja viimeisen teknologian, jossa myös pystyy itse vertaamaan omaa suoriutumistaan kärjen suoriutumiseen ja kehittämään itseään puutteellisilla alueilla. Kovaa kokemusta saa ja kun suoriutuu hyvin, niin paikka aukeaa hyvinkin helposti jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5000
Sijainti
Vantaa
https://www.suomif1.com/2022/12/malttaako-honda-pysya-taaskaan-poissa-uudet-moottorisaannot-kiinnostavat-japanilaisvalmistajaa/
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=478317
Vaikuttaa siltä, että Honda on kaikkea muuta kuin vetäytynyt formuloista. Vaikka eivät ole virallisesti Red Bullin moottoritoimittaja, niin käytännössä ovat. Minusta erittäin hyvä juttu, että Honda ei lähtenytkään kokonaan pois. Honda kuuluu formuloihin siinä kuin Ferrari, Renault tai Mersu. Moottorinvalmistajia ei ole koskaan liikaa formuloissa. Ja ehkä tämän kauden menestys on saanut Hondalla isojen pomojen päät käännettyä, että kannattaa sittenkin pysyä mukana. Ja nyt olisi mielenkiintoista kuulla Alonson näkemys Hondan koneista. :D😁🤪
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4296
https://www.suomif1.com/2022/12/malttaako-honda-pysya-taaskaan-poissa-uudet-moottorisaannot-kiinnostavat-japanilaisvalmistajaa/
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=478317
Vaikuttaa siltä, että Honda on kaikkea muuta kuin vetäytynyt formuloista. Vaikka eivät ole virallisesti Red Bullin moottoritoimittaja, niin käytännössä ovat. Minusta erittäin hyvä juttu, että Honda ei lähtenytkään kokonaan pois. Honda kuuluu formuloihin siinä kuin Ferrari, Renault tai Mersu. Moottorinvalmistajia ei ole koskaan liikaa formuloissa. Ja ehkä tämän kauden menestys on saanut Hondalla isojen pomojen päät käännettyä, että kannattaa sittenkin pysyä mukana. Ja nyt olisi mielenkiintoista kuulla Alonson näkemys Hondan koneista. :D😁🤪
Liekö tämä Hondan ja Red Bullin nykyinen yhteistyö vähän samanlaista, kuin mitä oli Mugen-Hondan aikaan. Hondahan oli tuolloinkin vetäytynyt F1:stä, mutta kyllähän ne Mugenin moottorit ihan Honda-merkkisiä olivat.

Niinkuin nytkin, Honda siellä takana edelleen hääräilee vahvasti
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Liekö tämä Hondan ja Red Bullin nykyinen yhteistyö vähän samanlaista, kuin mitä oli Mugen-Hondan aikaan. Hondahan oli tuolloinkin vetäytynyt F1:stä, mutta kyllähän ne Mugenin moottorit ihan Honda-merkkisiä olivat.

Niinkuin nytkin, Honda siellä takana edelleen hääräilee vahvasti
Ensiksi sanotaan että vedäytytään lajista vedoten kehnoihin tuloksiin tai muihin syihin, mutta sitten kuitenkin lopulta mieli muuttuu ja yhtäkkiä huomataan että on valmistajan eduksi jäädä lajiin mukaan voittamassa mestaruuksia. Kuten on käynyt Hondan tapauksessa monesti vuosien varrella.
Loppujen lopuksi formuloissa ajaminen saa innostumaan helposti muutamia entisiä kuskeja ja moottori-valmistajiakin palaamaan. Tuntuu vaan joidenkin valmistajien johtoportaiden olevan hankaluuksia niellä ylpeyttä välillä kommenteissaan medialle.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4323
Ei kai ne lopulta koskaan kokonaan lähteneetkään, vaan hoitavat moottoripuolta edelleen yhdessä RBn kanssa?

Ja ovat jo ilmoittautuneet uusien speksien mukaiseksi moottoritoimittajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Japanin GP:ssä oli muistaakseni Honda-mies palkintopallilla ottamassa valmistajien pokaalin.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Brundlen mielestä DRS alueita pitäisi lyhentää koska ohittaminen on nyt liian helppoa. Taitaa Brundlea vain tympiä kun Hamilton ei kurvaillut voitosta voittoon. Jos hamilton olisi heittämällä mennyt ohitsi kaikista niin se olisi ok sääntö.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Brundlen mielestä DRS alueita pitäisi lyhentää koska ohittaminen on nyt liian helppoa. Taitaa Brundlea vain tympiä kun Hamilton ei kurvaillut voitosta voittoon. Jos hamilton olisi heittämällä mennyt ohitsi kaikista niin se olisi ok sääntö.
Mersu oli tällä kaudella lähes poikkeuksetta parempi kisassa parempi kuin aika-ajoissa. Lyhyemmistä DRS-alueista olisi ollut vain haittaa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2853
Oon kyllä 110 prosenttisesti drs-alueiden lyhentämisen kannalla. Paljon mieluummin katson vaikka sitä että joku on puoli kisaa jumissa toisen perässä kuin niitä "ohituksia" joissa pahimmillaan ollaan toisen edellä jo puolivälissä suoraa ja ehditään vielä palata optimiajolinjallekin ennen jarrutusta.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Oon kyllä 110 prosenttisesti drs-alueiden lyhentämisen kannalla. Paljon mieluummin katson vaikka sitä että joku on puoli kisaa jumissa toisen perässä kuin niitä "ohituksia" joissa pahimmillaan ollaan toisen edellä jo puolivälissä suoraa ja ehditään vielä palata optimiajolinjallekin ennen jarrutusta.
Ratakohtaisesti nämä tulisi käydä läpi. Ensimmäisenä tulee ainakin mieleen Spa ja Kemmelin suoran DRS. Väittäisin jopa että tuolla radalla ei DRS:ää tarvita ollenkaan.
 
Ylös