-Teme-
Vormulaattori
Samalla tuo mahdollinen RB-Ford olisi mukava kaari tallin historiaan Stewart GP - Jaguar joilla molemmilla oli Ford sekä RB:n ensimmäisellä kaudella 2005
No tuossa jutussa oli pyöritelty näin:Ite oon kans ymmärtänyt ton RB-Ford jutun niin, että kyse on vain nimisponsoroinnista (RB Ford) ja on Foortti käytännössä yhtä ulkona teknisestä puolesta kuin tälläkin hetkellä.
Instead, Ford has no interest in formal ownership of the operation and is believed to be happy to leave Red Bull in charge of technical development of the power unit, although there would be the possibility for it to offer assistance in any areas of expertise it has.
Its involvement would be more about marketing and brand presence – with it benefiting from connections in F1 and Red Bull gaining from the added kudos of a tie-up with a global player like Ford.
Koska saadaan lööpit Piastrin Hells Angels kytköksistä?Tulokkaiden ajonumerot:
2 Logan Sargeant
21 Nyck de Vries
81 Oscar Piastri
https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-entry-list-confirms-piastri-sargeant-and-de-vriess-race-numbers-as-fia.3Ona2HtbM9EF6zjgoZvBRh.html
Tai Kessun peppureikään vihjailevasta numerosta?Koska saadaan lööpit Piastrin Hells Angels kytköksistä?
Liekö tämä Hondan ja Red Bullin nykyinen yhteistyö vähän samanlaista, kuin mitä oli Mugen-Hondan aikaan. Hondahan oli tuolloinkin vetäytynyt F1:stä, mutta kyllähän ne Mugenin moottorit ihan Honda-merkkisiä olivat.https://www.suomif1.com/2022/12/malttaako-honda-pysya-taaskaan-poissa-uudet-moottorisaannot-kiinnostavat-japanilaisvalmistajaa/
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=478317
Vaikuttaa siltä, että Honda on kaikkea muuta kuin vetäytynyt formuloista. Vaikka eivät ole virallisesti Red Bullin moottoritoimittaja, niin käytännössä ovat. Minusta erittäin hyvä juttu, että Honda ei lähtenytkään kokonaan pois. Honda kuuluu formuloihin siinä kuin Ferrari, Renault tai Mersu. Moottorinvalmistajia ei ole koskaan liikaa formuloissa. Ja ehkä tämän kauden menestys on saanut Hondalla isojen pomojen päät käännettyä, että kannattaa sittenkin pysyä mukana. Ja nyt olisi mielenkiintoista kuulla Alonson näkemys Hondan koneista.
Ensiksi sanotaan että vedäytytään lajista vedoten kehnoihin tuloksiin tai muihin syihin, mutta sitten kuitenkin lopulta mieli muuttuu ja yhtäkkiä huomataan että on valmistajan eduksi jäädä lajiin mukaan voittamassa mestaruuksia. Kuten on käynyt Hondan tapauksessa monesti vuosien varrella.Liekö tämä Hondan ja Red Bullin nykyinen yhteistyö vähän samanlaista, kuin mitä oli Mugen-Hondan aikaan. Hondahan oli tuolloinkin vetäytynyt F1:stä, mutta kyllähän ne Mugenin moottorit ihan Honda-merkkisiä olivat.
Niinkuin nytkin, Honda siellä takana edelleen hääräilee vahvasti
Mersu oli tällä kaudella lähes poikkeuksetta parempi kisassa parempi kuin aika-ajoissa. Lyhyemmistä DRS-alueista olisi ollut vain haittaa.Brundlen mielestä DRS alueita pitäisi lyhentää koska ohittaminen on nyt liian helppoa. Taitaa Brundlea vain tympiä kun Hamilton ei kurvaillut voitosta voittoon. Jos hamilton olisi heittämällä mennyt ohitsi kaikista niin se olisi ok sääntö.
Ratakohtaisesti nämä tulisi käydä läpi. Ensimmäisenä tulee ainakin mieleen Spa ja Kemmelin suoran DRS. Väittäisin jopa että tuolla radalla ei DRS:ää tarvita ollenkaan.Oon kyllä 110 prosenttisesti drs-alueiden lyhentämisen kannalla. Paljon mieluummin katson vaikka sitä että joku on puoli kisaa jumissa toisen perässä kuin niitä "ohituksia" joissa pahimmillaan ollaan toisen edellä jo puolivälissä suoraa ja ehditään vielä palata optimiajolinjallekin ennen jarrutusta.
Linkkasin tämän uutisen tänne 9.12.FIA on jo reilu viikko? sitten ilmoittanut lyhentävän DRS alueita radoilta
Linkkaan vain yhden lähteen mutta niitä oli useita
https://www.motorsport.com/f1/news/fia-ready-to-shorten-drs-zones-in-f1-2023/10409223/
Viittasin vaan tuossa edellä käytyyn keskusteluun DRS alueen lyhentämisestä. En kännyllä jaksanut alkaa etsimään edellistä postausta asiastaLinkkasin tämän uutisen tänne 9.12.