uuci
Well-known member
- Liittynyt
- 13.5.2010
- Viestit
- 3562
Mazepin ei toivottavasti tule enää ikinä ajamaan ykkösissä, vaikka sota loppuisikin!Toivottavasti sotatilanne rauhoittuu pian ja pääse taas vaikka 2023 kaudelle mukaan.
Mazepin ei toivottavasti tule enää ikinä ajamaan ykkösissä, vaikka sota loppuisikin!Toivottavasti sotatilanne rauhoittuu pian ja pääse taas vaikka 2023 kaudelle mukaan.
Heillä oli hyvin erilainen lähestyminen kauteen. Mick ajoi monta isoa mälliä ottaen enemmän riskiä. Mazepin keräsi kilsoja kun monta vuotta vanhalla autolla ei muuhun ollut asiaa. Sinäänsä järkevää kun Haasilla oli lähes joka kisassa todella rajallisesti varaosia. Mazepin ajoi myös pääosin painavammalla monokokilla, joten heidän nopeusvertailu on melko turhaa. F2-tasolla nämä kaksi eivät olleet nopeudeltaan valtavan kaukana toisistaan, joten tämä kausi olisi voinut ihan hyvin kääntyä Mazepinin eduksi. Mickissä ei ole missään vaiheessa uraa näkynyt pilkahdustakaan mistään supertalentista. Molemmat edustaa kelvollista maksukuskimateriaalia Latifin tapaan.Pikku-Shumi lakaisi Mazepinilla lattiaa niin suvereenisti ettei mitään rajaa, ottaen tilanteen haltuunsa aina ekoista harjoituksista lähtien. Joten joko Shumi älyttömän hyvä tai Mazepin poikkeuksellisen surkea tuohon sarjaan päätyneiden verrokkina. Samoin nuo Mazepinin älyttömät temput milloin oli muka kisaamassa Shumia tai kierroksella ohittavaa vastaan johtuivat aina jostain erikoistilanteesta. Mitään jakoa Shumin vauhtiin ei ollut kertaakaan, lähellekään. Ja miehen asenne tuohon nähden oli niin noloa, superhidas, mutta sodassa kaikkia vastaan. Mielenkiintoista kyllä nähdä uusi tallikaveri verrattuna Shumiin. Oma arvio on että Shumi kohtalaisen hyvä ja kehittyvä kaveri, mutta tuskin silti tuleva maailmanmestari.
voisi vahvasti argumentoida että jos Mickin sukunimi ei olisi Schumacher hänen urakaarensa olisi matkannut samaan suuntaan Callum Ilottin kanssa vaikka mestaruudet F2 ja F3:sta Pikku Schumilta löytyvätkin.Mickissä ei ole missään vaiheessa uraa näkynyt pilkahdustakaan mistään supertalentista. Molemmat edustaa kelvollista maksukuskimateriaalia Latifin tapaan.
Eiköhän isä Mazepinilla ole tällä hetkellä rahat ns. nollissa.Mazepin ei toivottavasti tule enää ikinä ajamaan ykkösissä, vaikka sota loppuisikin!
En mä sitä vihaa, mutta mieluummin näkisin F1:ssä F1-tason kuljettajia.Pakko kyllä hieman ihmetellä tätä vihaa Mazepiniä kohtaan, mieluusti näkisin hänet tulevaisuudessa mukana. Jos tuo Venäjän tilanne saadaan joskus kuntoon, toivottavasti ilman WW3:sta
Ymmärrän, että Mazepin nyt herättää monista eri syistä tunteita, mutta ei toi nyt kuitenkaan ihan paska kuski ole. Sijoittui kuitenkin Formula 2:ssa viidenneksi ja taakse jäi esim Zhou (Virtuosi) ja nykyinen Indycar kuski Christian Lundgaard (ART). Mazepin ajoi Hitechillä, joka oli ensimmäistä kautta mukana sarjassa. 2018 Mazepin sijoittui GP3:ssa toiseksi tulokaskaudellaan, päihittäen mm. tallikaveri Ilottin, myönnettäköön, että sarjan kuskikattaus oli tuolla kaudella varsin huono.Joku Kivat vielä ok jos joskus ajelisi mutta kyllä Mazen paikka olisi enintään rahalla jossain ferrari/lambo trophyissä tms. Toki saattaisi rahoilla päästä indyyn tms mutta ei sielläkään mitään jakoa olisi.
Tuohon monokokkiasiaan ripustautumista kummastelen. Eipä se tuloksissa näkynyt mitenkään vaikka sai uuden monokokin, samanlailla tuli pikku-Schumilta jatkuvasti kuokkaan.Ymmärrän, että Mazepin nyt herättää monista eri syistä tunteita, mutta ei toi nyt kuitenkaan ihan paska kuski ole. Sijoittui kuitenkin Formula 2:ssa viidenneksi ja taakse jäi esim Zhou (Virtuosi) ja nykyinen Indycar kuski Christian Lundgaard (ART). Mazepin ajoi Hitechillä, joka oli ensimmäistä kautta mukana sarjassa. 2018 Mazepin sijoittui GP3:ssa toiseksi tulokaskaudellaan, päihittäen mm. tallikaveri Ilottin, myönnettäköön, että sarjan kuskikattaus oli tuolla kaudella varsin huono.
F1:ssa kausi nyt meni ihan suoraan sanottuna täysin perseelleen. Kuitenkin monissa lähteissä on puhuttu, että auto oli paikavempi kuin tallikaverin, toki Mazepin taisi jossain kohtaa myös haluta tämän painavan monokokin takaisin, kun sai välissa paremman. Mutta näin ulkopuolisena vaikea sanoa, mitä kaikkea syitä hitauteen on ollu. Mazepin ei ole F1-tasoa (kuten ei moni muukaan sarjassa ajava, tai ajanut kuljettaja), mutta kuitenkin ihan kelpo kuski.
https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-kevin-magnussen-to-make-sensational-f1-return-with-haas-in-2022.7m4IFYh7gmD3ZGppbs5f88.htmlMagnussen Haasille
En miehestä erityisemmin välitä, mutta mukana nähdä ainakin mihin Schumi pystyy oikeaa kuskia vastaan.
Itsenikin kyllä yllätti, olisin odottanut ennemmin Giovinazzia tai jopa Piastria. Mutta ei tuo Magnussen nyt varmasti ainakaan sen huonompi valinta ole kuin esim. Gio, ja toisaalta taas aiempi tausta tallissa varmaan auttaa tällaisessa äkkihälytystilanteessa pääsemään nopeammin mukaan tallin toimintaan ja rutiineihin.Aika jännä veto kaivaa vasta pois potkittu kaveri monivuotisella sopparilla takaisin. Mutta ei siinä, ihan hyvä toki että pikku-schumi saa kunnollisen mittatikun, vaikka Magnussenin ajotapoja en kauhean korkealle arvosta.
Mistä sitä tietää kuka on ollut tarjolla. Varsinkin Piastri tuskin oli saatavissa. Eikä kukaan tiedä kuinka tiukasti sementoitu on Gion soppari.No onhan Magnussen toisaalta entinen Haas tallin kuljettaja jolla on 3 vuoden kokemusta Haas tallilta allaan. Siinä mielessä ei ollut täysin suuri yllätys että Haasilla päädyttiin lopulta Keviniin. Vaikkakin olisi muitakin vaihtoehtoja ollut tarjolla, kuten esim Giovinazzi tai Piastri.