F1-Uutisia 2023

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5269
Se on totta, että Lerkin asiat jää helpommin mieleen. Grojean tulee itselle hieman mieleen tästä. Nopea, mutta usein tapahtuu jotain erikoista.
Täyttä kuraa. Hännillä olevaa Grosjeania ei voi millään mittarilla verrata Leclerciin koska toinen on taistellut mestaruudesta ja toinen tallipaikasta tai yksittäisistä pisteistä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3695
Täyttä kuraa. Hännillä olevaa Grosjeania ei voi millään mittarilla verrata Leclerciin koska toinen on taistellut mestaruudesta ja toinen tallipaikasta tai yksittäisistä pisteistä.
Kyllä Grosjean Kimiä vastaan kilpaili lähes tasapäisesti palkintopalleista Lotus Enstonella.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4321
Täyttä kuraa. Hännillä olevaa Grosjeania ei voi millään mittarilla verrata Leclerciin koska toinen on taistellut mestaruudesta ja toinen tallipaikasta tai yksittäisistä pisteistä.
Noin, hyvä. Taisi olla ennenkuin itse olet seurannut lajia.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4321
Silti. Taistelu maailmanmestaruudesta ei ole sama kuin pisteistä. Jos verrataan Leclerciä ja Grosjeania.
Oli kyse nopeudesta ja Grosjean oli hyvin samantyylinen, kuin Lerkki. Saas nähdä, että saako tämä vietyä paremmin uransa maaliin.
Ja kannattaa ehkä myös ottaa huomioon eri löhtökohdat näillä.

Tosin Lerkki nyt ei ole ajamassa mestaruudesta yhtään sen enmpää kuin Grosjean oli aikanaan ja pisteissäkin tallikaveri johtaa yli 60% isommalla pistepotilla. Ei se yhden kierroksen nopeus paljoa auta, jos sitä ei saa maaliin saakka.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5269
Oli kyse nopeudesta ja Grosjean oli hyvin samantyylinen, kuin Lerkki. Saas nähdä, että saako tämä vietyä paremmin uransa maaliin.
Ja kannattaa ehkä myös ottaa huomioon eri löhtökohdat näillä.

Tosin Lerkki nyt ei ole ajamassa mestaruudesta yhtään sen enmpää kuin Grosjean oli aikanaan ja pisteissäkin tallikaveri johtaa yli 60% isommalla pistepotilla. Ei se yhden kierroksen nopeus paljoa auta, jos sitä ei saa maaliin saakka.
Palaan asiaan huomenna. Olen kaljoissa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2853
Leclercin "puolustukseksi" ehkä sanottava, että oli melkeinpä vakuuttavimmillaan silloin viime kaudella kun hetken mestaruudesta taisteli. Muuten näyttää että välillä menee aika vahvasti yliyrittämisen puolelle edelleen.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
312
Leclercin varsinkin aika-ajoissa yhdellä kierroksella korostuva "raaka" nopeus on napsun verran kovempi kuin Sainzilla. Tuo on silti vain yksi osa-alue tässä pelissä. Silti kaksi kertaa kaikkien hehkuttaman Norriksen pessyt, ja myöskin Leclercin heti ekalla kaudellaan voittanutta Sainzia pidetään "keskinkertaisena" tai "kakkoskuskina". Itse ajattelen että tämä perustuu vain ja ainoastaan Sainzin huonoon vaiheeseen kauden 2022 alkupuoliskolla, ja tämä mielikuva on sitten jostain syystä aika monilla jäänyt Sainzista.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Leclercin varsinkin aika-ajoissa yhdellä kierroksella korostuva "raaka" nopeus on napsun verran kovempi kuin Sainzilla. Tuo on silti vain yksi osa-alue tässä pelissä. Silti kaksi kertaa kaikkien hehkuttaman Norriksen pessyt, ja myöskin Leclercin heti ekalla kaudellaan voittanutta Sainzia pidetään "keskinkertaisena" tai "kakkoskuskina". Itse ajattelen että tämä perustuu vain ja ainoastaan Sainzin huonoon vaiheeseen kauden 2022 alkupuoliskolla, ja tämä mielikuva on sitten jostain syystä aika monilla jäänyt Sainzista.
Kannattaa muistaa että Norris oli vielä pelkkä keltanokka, kun ajoi Sainzia vastaan. Eikä esim. 2020 mitään älytöntä eroa ollut, vaan melko tasainen kaksikko (pisteet 105-97). Minä pidän sitä jopa itsestäänselvyytenä, että tänä päivänä Norris pieksisi Sainzin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Voisko Sir Lewis havitella jotain optio-ohjelmaa ja omistusta tiimistä ajouran jälkeen?
Tuntuisi typerältä lähteä ujuttamaan sellaisia kuljettajasopimukseen, varsinkin kun sen on nyt huhuttu olevan kestoltaan jopa viisi vuotta. Se on kuljettajan puolelta jopa ahnea ja ilkeä peliveto lähteä kiristämään tallia moisilla asioilla uhkaamalla sillä, että sitten hän ei aja ollenkaan.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Tuntuisi typerältä lähteä ujuttamaan sellaisia kuljettajasopimukseen, varsinkin kun sen on nyt huhuttu olevan kestoltaan jopa viisi vuotta. Se on kuljettajan puolelta jopa ahnea ja ilkeä peliveto lähteä kiristämään tallia moisilla asioilla uhkaamalla sillä, että sitten hän ei aja ollenkaan.
Toisaalta tallikin saattaa haluta sitouttaa kuljettajansa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4321
Kannattaa muistaa että Norris oli vielä pelkkä keltanokka, kun ajoi Sainzia vastaan. Eikä esim. 2020 mitään älytöntä eroa ollut, vaan melko tasainen kaksikko (pisteet 105-97). Minä pidän sitä jopa itsestäänselvyytenä, että tänä päivänä Norris pieksisi Sainzin.
Joo, Lando alkoi selkeästi näyttämään osaamistaan toidsena vuonna ja itse pidän tätä yhtenä suurimpana lahjakkuutena pitkiin aikoihin.

Silti pidän Sainzia myös ihan kärkikuskina. Lerkki saa hyvin renkaat toimimaan yhdelle kierrokselle, mutta varsinkin tämän kauden yliyrittäminen (?) on kostautunut ja se jatkuva radioon rääkyminen, joka toistuu nykyään joka kisassa, on kohtuu vatenmielistä. Vähän herää ajatuksia kattilan kestävyydestä.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4321
FIA alkanut tutkimaan tallien rahankäyttöä ykkösten ulkopuolella, mahdollisen budjettikaton kiertämisen osalta.
Selvityksiä on pyydetty ainakin neljältä kärkitallilta: Mese, Ferkku, RB ja AM

Edit: mieleen tulee äkkiseltään Ferrari Le Mans ja GT autot, Alpine Le Mans, Mercedes GT autot, Aston Martin hyperluokan autot, RB ainakin veneprojektit

https://www.gazzetta.it/Formula-1/22-06-2023/allarme-budget-cap-la-fia-indaga-sulle-attivita-extra-f1-dei-team-ferrari-inclusa_preview.shtml
 
Viimeksi muokattu:

rölligölli

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
255
FIA alkanut tutkimaan tallien rahankäyttöä ykkösten ulkopuolella, mahdollisen budjettikaton kiertämisen osalta.
Selvityksiä on pyydetty ainakin neljältä kärkitallilta: Mese, Ferkku, RB ja AM

Edit: mieleen tulee äkkiseltään Ferrari Le Mans ja GT autot, Alpine Le Mans, Mercedes GT autot, Aston Martin hyperluokan autot, RB ainakin veneprojektit

https://www.gazzetta.it/Formula-1/22-06-2023/allarme-budget-cap-la-fia-indaga-sulle-attivita-extra-f1-dei-team-ferrari-inclusa_preview.shtml
astonilla ei ole lemansissa hyperautoja jos niitä meinataan
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3436
Sijainti
F1-fanikatsomo
Tuohan oli tapetilla vuosi sitten. Tallit kiinnittää esim.suunnittelijoita tms F1 projektiin 20% osuudella loput 80% ovat muissa firman projekteissa jolloin kulut jaetaan myös tuon mukaan. Mikä onkin ihan järkevää resurssien hyväksikäyttöä. Voisi kuvitella että myös PU osalta ei jokaista työntekijää tarvita taatusti jos/kun yksikköjen komponenttien kehitys kauden aikana on jäädytetty jolloin myös nämä henkilöt ovat toisen kustannuspaikan alaisuudessa
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9727
Sijainti
Helsinki
Näyttelijä Ryan Reynolds johtama sijoittajaryhmä ostaa Alpinesta 24% osuuden.

 
Ylös