F1-Uutisia 2023

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
4919
En jaksa millään uskoa Ferrarin olevan mitenkään tosissaan mestaruustaistossa ensi kaudella, vaikka kuinka on taas alkanut henkseleiden paukuttelu uudesta moottorista sun muusta. Ajattelin aina, että 2022 on heidän tsäänssi, kun RB ja Mercedes tappelivat '21 mestaruudesta samalla, kun Ferrari keskittyi jo aikoja sitten vain viime kauteen. Veikkaisin enemmän Ferrarin taantuvan samalle tasolle kuin Red Bull vuosina 17-19. Selkeästi heikoin kärkitalleista, mutta ei kuitenkaan pelkoa että kukaan tulisi takaa ahdistelemaan. Mahdollisesti satunnaisia voittoja sieltä täältä.

Joko Mercedes heittää kunnolla haasteen RB:n niskaan tai Verstappen voittaa 20 kilpailua ensi kaudella.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
2957
Saudi-Arabia on ottanut tavoitteekseen saada omasta maastaan kuljettajia ja myös jopa tiimin F1:iin.

 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3979
Saudi-Arabia on ottanut tavoitteekseen saada omasta maastaan kuljettajia ja myös jopa tiimin F1:iin.

Tarkoittaa että money talks and bullshit walks. Lahjakkuuksien "F1-rima" nousee muutaman kymmenen miljoonaa ellei satoja ylöspäin. Ei hyvä asia ollenkaan.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
1419
Eipä ole talleilla hirveästi halua ottaa uutta tallia sarjaan, jakamaan tuloja. Alpine taitaa olla ainut, joka hyväksyisi Andretin mukaan. Muut haluaisivat näiden maksavan moninkertaisen kynnysrahan osallistumisesta, joka virallisesti on 200m€

 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
3143
Eipä ole talleilla hirveästi halua ottaa uutta tallia sarjaan, jakamaan tuloja. Alpine taitaa olla ainut, joka hyväksyisi Andretin mukaan. Muut haluaisivat näiden maksavan moninkertaisen kynnysrahan osallistumisesta, joka virallisesti on 200m€

No jo on. Vähän aikaa sitten oltiin melkein siinä, että osalle talleille suunniteltiin kolmatta autoa käyttöön.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
457
Eipä ole talleilla hirveästi halua ottaa uutta tallia sarjaan, jakamaan tuloja. Alpine taitaa olla ainut, joka hyväksyisi Andretin mukaan. Muut haluaisivat näiden maksavan moninkertaisen kynnysrahan osallistumisesta, joka virallisesti on 200m€

On se sääli. Harmittaahan se varmasti muita, jos tv-rahoja pitää jakaa uusiksi. Mielestäni siinä vaiheessa vasta pitäisi alkaa maksaa isompaa kompensaatiota, jos tuonne tulisi niin monta tallia, että joku jäisi rannalle aika-ajoissa, kun kaikki autot eivät mahdu ruudukkoon. Siihen asti tuolla jollain perussummalla pitäisi päästä sisään. 200M on kuitenkin aika paljon.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
4475
Juan Pablon poika Sebastián Montoya on liittynyt Red Bullin junnuohjelmaan. Hänen on tarkoitus ajaa alkavalla kaudella F3-sarjassa, mutta tallipaikkaa ei vielä ole vahvistettu.

Poju täyttää 18 vuotta keväällä, joten hän on hyvässä vaiheessa matkalla kohti F1-sarjaa. Tulokset alemmissa sarjoissa ovat kyllä jääneet laihoiksi, mutta nyt olisi Red Bullin tuella aika skarpata.

 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
7034
Sijainti
Helsinki
Racerin Marshall Pruett perustelee, miksi Andretti yhdessä Cadillacin kanssa hakevat kaudelle 2026.


Andretti ei pidä muiden tallien vastustelusta. Nykytalleja kismittää rahanjako.

 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
849
Saudi-Arabia on ottanut tavoitteekseen saada omasta maastaan kuljettajia ja myös jopa tiimin F1:iin.

Jos he perustavat tallin, yksi asia on 110% varma. Siinä tallissa ei tule ajamaan koskaan yhtäkään maksukuskia.

Tuo tallin perustaminen (=ostaminen) voi olla relismia jopa hyvinkin pian, mutta oman maan kuskin löytäminen voi olla 10 vuoden projekti. Veikkaisin, että AM f1 vaihtaa omistajaa sillä sekunnilla kun rahat on pöydällä. Isä Strollia tuskin enään kiinnostaa tuon floppitallin pyörittäminen, alamäkeen menee sekin projekti enemmän ja enemmän, on varmaan ymmärtänyt itsekkin, että jos talli yhtenä vuonna menestyy kopioimalla parhaan auton, se ei takaa menestystä pitkässä juoksussa.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
2445
Jos he perustavat tallin, yksi asia on 110% varma. Siinä tallissa ei tule ajamaan koskaan yhtäkään maksukuskia.

Tuo tallin perustaminen (=ostaminen) voi olla relismia jopa hyvinkin pian, mutta oman maan kuskin löytäminen voi olla 10 vuoden projekti. Veikkaisin, että AM f1 vaihtaa omistajaa sillä sekunnilla kun rahat on pöydällä. Isä Strollia tuskin enään kiinnostaa tuon floppitallin pyörittäminen, alamäkeen menee sekin projekti enemmän ja enemmän, on varmaan ymmärtänyt itsekkin, että jos talli yhtenä vuonna menestyy kopioimalla parhaan auton, se ei takaa menestystä pitkässä juoksussa.
Eikös faija-Strolli juuri investoinut lisää miljoonia tuohon talliin niin luulisi myös tallin pyörittäminen kiinnostavan. Jos faija-Strolli möisi tallinsa niin päättäisi se aika varmasti samalla poikansa uran, tai no eiköhän rahasäkillä jonnekkin pääsisi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
3143
Hauskaa pekulointia minne Binotto suuntaa seuraavaksi ”kilpailukieltonsa” jälkeen?
Omasta mielestä tuo RB Powertrain olisi kyllä maukas kuvio. Pattipuolella kuitenkin jotain näyttöjä Masalla.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
2957
Ferrarilla taitaa pullat olla hyvin uunissa tulevan kauden autoa ajatellen. Mestari-kandidaatti varmasti.

 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
675
Ferrarilla taitaa pullat olla hyvin uunissa tulevan kauden autoa ajatellen. Mestari-kandidaatti varmasti.

Voi ollakin, mutta silti mieleen hiipii vanha sanonta: ”when the green flag drops, the bullshit stops”
 

Alfaukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
1370
Ferrarilla taitaa pullat olla hyvin uunissa tulevan kauden autoa ajatellen. Mestari-kandidaatti varmasti.

Eiköhän Ferrari ole top-3 tiimi, mutta mestaruudesta on ennenaikaista puhua. Mersunkin huhutaan parantavan, ja RedBullilla on etumatkaa.
 
Ylös