BJohnson
Ukrainan aseistaja 🇺🇦
- Liittynyt
- 11.3.2020
- Viestit
- 5485
Ihan pätevä listaus. Aina voi puhua Perez vs Russell esim., mutta onhan hopea mitali.Kuskit rankkasivat itse kauden parhaat kuljettajat
Näytä liitetiedosto 4334
Ihan pätevä listaus. Aina voi puhua Perez vs Russell esim., mutta onhan hopea mitali.Kuskit rankkasivat itse kauden parhaat kuljettajat
Näytä liitetiedosto 4334
Muutamiin kisaketjuihin taisin laittaa niitä kyseisiä kisoja koskevia, mutta en muista yhtään, että mihin.Näkikö kukaan sitä postausta vertailusta eri autojen DRS:n toimimisesta? Pitää yrittää etsiä se. Mielenkiintoiset oli tulokset.
Tämä lista näyttää järkevältä pl. Perez.Kuskit rankkasivat itse kauden parhaat kuljettajat
Näytä liitetiedosto 4334
Ehkä ne sitä mm. 2 sijaa arvostavat kuitenkin. Kun lievästi parhaalla autolla sen sijan ajaa.Ihmeen korkealla Perez on rankattu niin muiden kuskien kuin tiimipomojenkin puolesta. Ei pitäisi kyllä tuollaisen kauden jälkeen olla mitään asiaa top10:een.
Niin en tiedä. Ei jaksa alkaa tarkistamaan, mutta sellainen muistikuva että ei esim Bottasta mersuvuosinaan noissa kovin korkealle noteerattu vaikka suoritustaso oli sentään ihan eri luokkaa.Ehkä ne sitä mm. 2 sijaa arvostavat kuitenkin. Kun lievästi parhaalla autolla sen sijan ajaa.
Tuossa näkyy nämä tallipäällikköjen rankingit 2008 alkaen. Bottaksen sijoitukset Mersu-vuosina 10, 8, 4, 9, 9.Niin en tiedä. Ei jaksa alkaa tarkistamaan, mutta sellainen muistikuva että ei esim Bottasta mersuvuosinaan noissa kovin korkealle noteerattu vaikka suoritustaso oli sentään ihan eri luokkaa.
En ymmärrä mistä tämä näkemys Red Bullista "lievästi parhaana" autona tulee. Olihan se kauden mittaan keskimäärin selvästi paras auto. Jos nyt ei ihan pahimman Mersu-dominoinnin tasolla, niin keskimäärin selvästi koko ajan muita edellä. Ei se Verstappenkaan mikään taikuri ole, että hän saisi lietsottua autonsa yli sen fysikaalisten rajojen, vaan lähinnä Perez epäonnistui ihan alkukautta lukuunottamatta täysin. Väitän, että erityisesti kisamitassa tuo auto oli omaa luokkaansa ja huomattavan tasainen, siinä missä lähimmät kilpailijat jojoilivat ja veivät vuorotellen toisiltaan pisteitä.Ehkä ne sitä mm. 2 sijaa arvostavat kuitenkin. Kun lievästi parhaalla autolla sen sijan ajaa.
Minusta viime kaudesta pitäisi puhua ennen kaikkea Verstappenin ylivoimana eikä Red Bullin ylivoimana. Red Bull olisi voittanut valmistajien sarjan yksinkin Verstappenilla 166pts kaulalla, pelkällä Perezillä talli olisi sijoittunut viidenneksi.En ymmärrä mistä tämä näkemys Red Bullista "lievästi parhaana" autona tulee. Olihan se kauden mittaan keskimäärin selvästi paras auto. Jos nyt ei ihan pahimman Mersu-dominoinnin tasolla, niin keskimäärin selvästi koko ajan muita edellä. Ei se Verstappenkaan mikään taikuri ole, että hän saisi lietsottua autonsa yli sen fysikaalisten rajojen, vaan lähinnä Perez epäonnistui ihan alkukautta lukuunottamatta täysin. Väitän, että erityisesti kisamitassa tuo auto oli omaa luokkaansa ja huomattavan tasainen, siinä missä lähimmät kilpailijat jojoilivat ja veivät vuorotellen toisiltaan pisteitä.
Christian Horner saanut Brittiläisen Imperiumin Ritarikunnan komentajan (CBE) arvonimen myös tänään.Entinen McLarenin tallipäällikkö on jatkossa Sir Ron Dennis:
https://www.pitdebrief.com/post/f1-legend-ron-dennis-knighted-with-red-bull-boss-christian-horner-awarded-a-cbe
En vain keksi mitä talli olisi hyötynyt hiekottaessaan 70% Perezin kaudesta, kun oli jo kauden puolivälissä selvää kuka sen mestaruuden vie. Itse Perezin mukaan hän otti vasta Qatarin jälkeen itseään niskasta kiinni, painui simulaattoriin vaikeuksien keskellä ja loppukaudesta löysi järkeä asetuksiinsa. Samalla varmasti se sipulikin alkoi elpymään kun luottamus autoon löytyi enemmän.Jännästi Checon auto muuttui heti helpommin ajettavaksi aivan kauden lopussa, kun piti saada se P2 sija varmistettua. *sovittelee foliohattua*
https://www.motorsport.com/f1/news/perez-opens-up-on-f1-2023-slump-i-cannot-be-this-bad-somethings-going-on/10554883/
Perez's breaking point was the Qatar Grand Prix during which he looked utterly lost and bereft of confidence and finished 10th, over 80 seconds behind Verstappen, who sealed the championship that Perez once coveted, with six rounds to spare.
While the alarm bells had been ringing for a while, Perez was so shell-shocked that he headed to the team's headquarters for three days of simulator work and brainstorming with his engineers on how to dig himself out of a hole that to him felt like the Mariana Trough.
When asked by Motorsport.com in a limited roundtable interview why Perez waited until after Qatar to take action and demand a brainstorming session, he replied: "Because Qatar was really the worst weekend I remember in a while, probably my worst weekend ever in the sport.
"It was such a bad weekend that I really felt like: 'I cannot be this bad, there's something that's going on'.
"When you have these back-to-back races, I feel like sometimes there is not enough time to really go through it all. So, I felt like we really had to take a bit of time to make sure that we understood which way we were going.
"Obviously, we had a deficit within the car setup that we were playing around [with] weekend by weekend and we were just not able to progress through it.
"But once we managed to get on top of that, we understood a lot of things that we were trying to compensate for. And that just basically meant that we were not just not doing things right.