F1-Uutisia 2024

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5000
Sijainti
Vantaa
Riittää kun joka kilpailussa on vain kaikkein kovin seos ja kaikkein pehmein seos. Ei tarvita mitään kikkailua.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Seosten määrää on rajoitettu ekologisista ja taloudellisista syistä ja ihan hyvä niin.

Tallit eivät muutenkaan oikein tykkää kuin yhdestä seoksesta ja kahta käytetään pakon vuoksi, niin eiköhän jokaisen seoksen tarjoaminen jokaiseen kisaan olisi täysin turhaa
Sais tallit vaan vapaasti valita määrät per seos, esim. sen max 15 sarjan mukaan.
Belgiassa Mercedes ajoi ekaa kertaa kovilla seoksella kisassa. Siksi sen kuluma oli tallille vähän epäselvä. Ei riitä muiden tallien urkkiminen ja Pirelliltä saadut tiedot.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4323
Lambiasea ollaan huhujen mukaan laittamassa Wheatleyn paikalle. Jaetusta pestistä puhuu uutinen, niin jatkaisiko vielä Maxin kisainssinä ja kisainssien pomonakin edelleen.

Jos pitää paikkaansa, niin RBllä on aika paha henkilöstöongelma menossa, kun yhtä ukkoa istutetaan joka penkille. Ei onnistu varmasti joka hommassaan, kun on kolmen miehen työt hoidettavana.
Max ei myöskään tykkäisi jos menettäisi kisainssinsä.

https://www.autosport.com/f1/news/red-bull-to-replace-wheatley-internally-in-f1-management-shakeup/10641718/
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Lambiasea ollaan huhujen mukaan laittamassa Wheatleyn paikalle. Jaetusta pestistä puhuu uutinen, niin jatkaisiko vielä Maxin kisainssinä ja kisainssien pomonakin edelleen.

Jos pitää paikkaansa, niin RBllä on aika paha henkilöstöongelma menossa, kun yhtä ukkoa istutetaan joka penkille. Ei onnistu varmasti joka hommassaan, kun on kolmen miehen työt hoidettavana.
Max ei myöskään tykkäisi jos menettäisi kisainssinsä.

https://www.autosport.com/f1/news/red-bull-to-replace-wheatley-internally-in-f1-management-shakeup/10641718/
Tuo on toisaalta myös normaalia urakehitystä ja tallin kannalta sukupolvenvaihdosta. Jokainen henkilö haluaa edetä omalla urallaan, ja se tapahtuu joko sisäisen uraportaan kautta tai kalastemalla pestejä muista talleista.

Tässä tapauksessa Wheatleyn on tiedetty mielineen tallipäälliköksi jo jonkin aikaa. Hän on myös 57-vuotias, siinä missä useat tallipäälliköt ovat helposti olleet kymmenenkin vuotta nuorempia. Itse asiassa alkuvuodesta skandaaleissa ryvettynyt Christian Hornerkin on vasta 50-vuotias, ja aiemmin tänä vuonna nähdyt tapahtumat lienevät osoittaneen sen, ettei hän ole väistymässä tallipomon pestistä ilveelläkään.

Lambiase taasen on toiminut kisainssinä jo vuodesta 2010 alkaen saatuaan ylennyksen Vitantonio Liuzzin kisainssiksi. Hänenkin kohdallaan uralla eteenpäin siirtyminen olisi ollut tapetilla helposti jo kymmenen vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4323
Lando on jäänyt usein pussiin, kun edessä olijat sumputtavat. Ei siinä, etteikö olisi omiakin mokia, mutta useampia sumppuja ollut. Sijoja kyllä menettänyt mahdottomasti, kun taas Piastrilla se oli plussalla jossain ekan kierroksen tilastossa sekin.
Nyt kun Antonelli ei ole vielä tullut sarjaan, niin Piastri on kyllä kovimpia kavereita sitten Hamin ja Antonellilla on urakkansa vielä edessä. Hyvä auto tosin saa näyttämään hyvältä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Lando on jäänyt usein pussiin, kun edessä olijat sumputtavat. Ei siinä, etteikö olisi omiakin mokia, mutta useampia sumppuja ollut. Sijoja kyllä menettänyt mahdottomasti, kun taas Piastrilla se oli plussalla jossain ekan kierroksen tilastossa sekin.
Landolla on viisi paalupaikkaa ja joka kerta jäänyt "sumppuun" sen takia, että on ottanut paskan startin. Silloin kun starttaa paalulta, niin voi syyttää vain itseään, jos ei ole kaikkien muiden edellä.

:cautious:
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Jos pitää paikkaansa, niin RBllä on aika paha henkilöstöongelma menossa, kun yhtä ukkoa istutetaan joka penkille.
Meinaat ettei siitä reilusta 800 henkilön tiimistä löydy väkeä nousemaan korkeampaan pestiin?
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Tuli jossain vastaan hauska grafiikka, että Norris on viidesti ollut paalulla sprintit mukaan lukien. Jokaisessa kilpailussa ensimmäisen kierroksen jälkeen kärjessä on ollut eri kuljettaja. Luonnollisesti yksikään näistä ei ole Norris.
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Norris on soft compound niinkuin esim. Massa oli.
 
  • Like
Reaktiot: SJ

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4323
Meinaat ettei siitä reilusta 800 henkilön tiimistä löydy väkeä nousemaan korkeampaan pestiin?
Ei näytä löytyvän tarpeeksi pätevää, jos huhun mukaisesti Lambiaselle laitetaan triplahomma, joista jokainen olisi yhden miehen tehtävä.
Huhut nyt on huhuja, mutta ei sinne suuntaan ole tainnut nimekkäitä hahmoja siirtyä enää hetkeen.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4323
Lando varmasti saa startit kuntoon, mutta tosiaan paalut varsinkin menneet aivan pipariksi. Ehkä mentaalipuoöen asioita paalun tuomista paineista.

Nevey vielä Mäkille, niin sitä kuski-autokomboa ei saa enää helposti kiinni hetkeen. Tiedä sitten, että kumpi on kovempi luu tulevaisuudessa. Ehkä laittaisin rahani kuitenkin Piastrille pitkällä juoksulla.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Ei näytä löytyvän tarpeeksi pätevää, jos huhun mukaisesti Lambiaselle laitetaan triplahomma, joista jokainen olisi yhden miehen tehtävä.
Huhut nyt on huhuja, mutta ei sinne suuntaan ole tainnut nimekkäitä hahmoja siirtyä enää hetkeen.
Yritän selittää, että ne nimekkäätkin on joskus ollut nimettömiä. Eli organisaatiossa on olemassa kasvun ja etenemisen mahdollisuus. Silloin se on terve. Ei kaikkia tarvii aina valmiina ostaa.
Harvassa on nekin kuskit, jotka ekana vuotena voittaa kisoja, saati taistelee mestaruudesta. Muistan Hamiltonin 2000-luvulta.
Yhtä lailla ne nimekkäät saattaa olla aika kaavoihin kangistuneita, eivätkä uudistu. Joku Nikólas Tompázis on tehnyt hyviä ja huonoja ratkaisuja.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1101
Omasta mielestäni nykyisellä tavalla on enemmän mahdollisuuksia muuttaa strategiaa kesken kisan. Välitankkausaikana autot "huononivat" varikkopysähdyksellä, joten varikkopysähdys tehtiin juuri silloin kun oli suunniteltu eikä ollut järkeä pysähtyä yhtään aiemmin (ja puhutaan kisoista, joissa ei nähdä turva-autoa tai muuttuvia sääolosuhteinta).

Belgian GP:tä ajatellen Russellin päätös pysyä vanhoilla renkailla loppuun asti oli säväyttävä, olkoonkin että tulos hylättiin kisan jälkeen.

Viimeisellä tankkauskaudella oli vain kaksi kisaa, jossa kärkikolmikossa tehtiin eri määrä stoppeja. Turkissa suurin osa teki kaksi stoppia ja kolmanneksi tullut Vettel kolme, Monzassa Brawnit selvisivät yhdellä stopilla ja kolmanneksi tullut Kimi oli kahden stopin taktiikalla.
Saattaa olla, että aika kullannut muistot näiltä osin, mutta voisiko toimia paremmin nykyisen rengassäännön kanssa? Vai laskeeko tallit optimi taktiikan ja päädyttäisiin aina samaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9727
Sijainti
Helsinki
  • Like
Reaktiot: SJ

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4296
Monet lähteet nyt rummuttavat sitä, että Adrian Newey olisi menossa Aston Martinille. Sopimuksesta uutisoitaisiin syyskuussa.

Mitä luulette, pystyykö Newey tekemään Astonista kärkitiimin? Millä aikavälillä tämä tapahtuisi?

Mahtaa Alonsolla nyt sormet hypistellä mahdollisen kolmannen maailmanmestaruuden myötä.
 
Ylös