Kohta lupaavampi talli kuin Audi, Williams tai VcarbRoskismies yritti lähinnä myydä tallia joka suuntaan, eikä keskittynyt tippaakaan kehittymiseen.
Komatsu on laittanut Haasiin ihan uudenlaista virettä jota tallissa ei ole ikinä ollut aiemmin.
Tallin etenemisprojekti alkaa olemaan koko ajan mielenkiintoisempi.
Toyota on ollut käytännössä ainoa suuren budjetin talli WEC-sarjassa sen jälkeen, kun sarja luhistui Porschen ja Audin lähdettyä. Siellä on varmasti tietynlaista turhautumista, kun WEC:llä ei ole enää sama julkisuusarvoa, mutta tiimissä on kuitenkin paljon reisinkihenkistä tietotaitoa. Samaan aikaan myös rallin parista kuuluu samanlaisia uutisia. Sarja näivettyy ja parin vuoden päästä siellä ei välttämättä kuin kaksi valmistajaa kärkitasolla.Olisiko tässä Toyotalla mahdollisuus tulla ykkösiin ostamalla Haasin jossain vaiheessa. Toivotaan, että niin käy. Kyseessä on annettujen tietojen mukaan myös teknistä tietojen vaihtoa.
WEC-sarja elää tällä hetkellä renessanssia uusien hypercar-sääntöjen myötä, mikä on nostanut tehdastallien määrää. Toyotan dominanssi alkaa sielläkin helistä.Toyota on ollut käytännössä ainoa suuren budjetin talli WEC-sarjassa sen jälkeen, kun sarja luhistui Porschen ja Audin lähdettyä. Siellä on varmasti tietynlaista turhautumista, kun WEC:llä ei ole enää sama julkisuusarvoa, mutta tiimissä on kuitenkin paljon reisinkihenkistä tietotaitoa. Samaan aikaan myös rallin parista kuuluu samanlaisia uutisia. Sarja näivettyy ja parin vuoden päästä siellä ei välttämättä kuin kaksi valmistajaa kärkitasolla.
Minä en oikeastaan edes ymmärrä, miksi Toyotan edellinen stintti koettiin niin suurena fiaskona, ettei firma uskalla puhua F1:istä edes silloin kun on uutisten mukaan juuri liittynyt mukaan toisen F1-tallin tekniseen vahvuuteen. Ehkä sen vuoksi, että Toyotan kerrottiin usein kuluttaneen sarjaan vuositasolla kenties jopa enemmän kuin mikään muu talli samaan aikaan.
Toyotahan olisi voittanut kaikki Ferrarin, Mercedeksen ja Red Bullin mestaruudet, kun olisivat aikanaan vain kuunnelleet Mika Saloa.Hienoa nähdä että Toyota jakaa arvokasta tietotaitoaan eteenpäin, jonka he saivat Mika Salolta.
Tarkoitat siis, että WEC-sarjassa on käytössä ns. tasapuoliset painot eli FIA saa diktaattorina määrätä jokaisen kisan voittajan antamalla muile kohtuuttomasti lisäpainoja. Tasapainotusjärjestelmää ei myöskään saa uhkasakon vuoksi kritisoida. Toyota taisikin jo kerran joutua maksumieheksi edes vihjailtuaan FIA:n räätälöivän kisojen tuloksia.WEC-sarja elää tällä hetkellä renessanssia uusien hypercar-sääntöjen myötä, mikä on nostanut tehdastallien määrää. Toyotan dominanssi alkaa sielläkin helistä.
Vaikka edel. kilpailun voittajaa rankaistaan lisäpainoilla, niin kilpailut ovat olleet viihdyttäviä ja yleisö on löytänyt sarjan. Kevään Imolan kilpailu oli loppuunmyyty.Tarkoitat siis, että WEC-sarjassa on käytössä ns. tasapuoliset painot eli FIA saa diktaattorina määrätä jokaisen kisan voittajan antamalla muile kohtuuttomasti lisäpainoja. Tasapainotusjärjestelmää ei myöskään saa uhkasakon vuoksi kritisoida. Toyota taisikin jo kerran joutua maksumieheksi edes vihjailtuaan FIA:n räätälöivän kisojen tuloksia.
Täytyy pikemminkin todeta, että onneksi tällä kertaa säästyttiin suuremmalta häpeältä. Aika usein nämä hätäiset ja selvästi väärät päätökset ovat johtaneet suurempiin selkkauksiin ja FIA:n nöyryyttämiseen.Eipä tuo oikein mitään lisäarvoa tuonut. Se ottaa nopeimman kierroksen, joka voi ottaa ilmaisen varikkostopin kisan lopussa. Plääh.
RB kyseessäHuhuja, että joku tiimi olisi keksinyt tavan säätää ajokorkeutta aika-ajojen ja kisan välillä
https://x.com/autosport/status/1846821508443779189
Red Bull vai Racing Balls?RB kyseessä
Ei oo VCarbRed Bull vai Racing Balls?