F1-uutisia 2025

comm

Well-known member
Tuubissa huhuiltu jopa miljardin sopimuksesta Maxille. Se kannattaisi ottaa, vaikka ajaisi Larryn terveisiä.
Se olisi sellainen summa, että voisi ostaa itse jo useamman tallinkin, mutta sen verran päätön luku, että tokkopa pitää paikkaansa.

Ykkösnick

Heh, Massa!
Sijainti
Kerros 107
Se olisi sellainen summa, että voisi ostaa itse jo useamman tallinkin, mutta sen verran päätön luku, että tokkopa pitää paikkaansa.
Sen verran alkaa noita Arabeja olla Aston Martinin sponnseina, ettei yllättäisi pätkääkään, jos pitäisi paikkaansa.

SJ

F1 asijan tuntia
Red Bullin englantilais–ruotsalais–intialainen junnu Arvid Lindlad on saavuttanut F1-sarjaan vaadittavan superlisenssin nyt talvikaudella dominoituaan Uusi-Seelannin paikallista formulasarjaa. Pohjalla hänellä oli mm. Euroopan F4-sarjan pronssia kaudelta 2022 ja viime kaudelta F3-sarjan neljäs tila. Tällä kaudella hänen on määrä ajaa F2-sarjassa Camposin väreisäs.

Mies on etulinjassa korvaamaan ensi kauden jälkeen potkut saavan Tsunodan. Joidenkin skenaarioiden mukaan hän voisi debytoida jopa jo kesken ensi kauden, mikäli F2-nosto Hadjar epäonnistuu pahasti.

P.S. Tsunodan potkut mainittu nyt myös itse artikkelissa!

https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-lindblad-superlicence-2026/10694917/

Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Sinänsä aika höpöhöpöä nuokin. Säännöt pysyy jotakuinkin ennallaan, niin on ihan odotettuakin että kehitystä tapahtuu itse kullakin. Se että mitkä on sitten ne keskinäiset voimasuhteet selviää vasta kun saadaan autot samalle radalle, noita ei edes yksikään tiimi pysty tässä kohtaa ennustamaan.

comm

Well-known member
Mesellä tosin ollut niin paljon vastoinkäymisiä tasapainon kanssa, että jos tämän ovat saaneet selvitettyä, niin voisi olettaa myös kulkevan kärkikahinoissa.
Itse ainakin odotan, että autolla pääsisi vihdoin kunnolla ajamaan kisasta kisaan.

ouzei

Well-known member
Joo kyllähän Mersu sen verran iskussa alkoi olla jo menneelläkin kaudella että ainakin lähtökohdat on hyvät. Kuskikaksikko on sikäli vähän riski että Antonellilta nyt ei ihmeitä voi odottaa ekalla kaudella ja Russellin ylläkin kyllä on kysymysmerkkinsä jos nyt vaikkapa mestaruudesta pitäisi taistella.

Bukko

Voorumisti
F1tv kauden hinta 140€. Tänä vuonna ei tullut törkykorotusta.

SJ

F1 asijan tuntia
Tiimiradiohan on aivan turha häiriötekijä katsojalle. Inssit puhuvat koodikieltä ja selostajat arvaavat joka toinen kerta väärin yrittäessään dekoodata sitä. Enimmäkseen radiossa kuitenkin kuullaan kuljettajien itkemistä, mikä pilaa fiiliksen ihan täysin. Sitten kun kuskit sanovat jotain vähänkin kiinnostavampaa, niin se vain bliippaillaan pois. Lähetykset olivat parempia ennen tiimiradion ottamista mukaan. Tiimiradion kanssa on käynyt niin, että kun sitä on mahdollista käyttää lähetyksissä, niin sitä on silloin pakko käyttää lähetyksissä vaikkei siellä puhuttaisi mitään tärkeää.

comm

Well-known member
Noi Ferkun haalarit näyttää ihan joltain alusasuilta. Varsinkin Hamiltonin päällä ja Taponenkin sen näkönen, et on menossa naamiaisiin Hessu Hopona.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Eivät ole vielä uutta Concorde-sopimusta allekirjoittaneet ykkösten osalta, joka päättyy tähän kauteen, välillä nuina aikoina on puheet kääntynyt mahdolliseen kilpailevaan sarjaan (GP1?), lokakuussa näköjään FIA:n Sulayem on sanonut siihen Mosley:maisesti että hölynpölyä. https://www.planetf1.com/news/mohammed-ben-sulayem-fia-f1-rumour Tosiaan koskaan sarjahan ei ole toteutunut, mutta jutun ollessa "kuumimillaan" 04 ja 09, tuolloin olin ns heidän puolella, toivoin sen toteutuvan, myöhemmin myös 2019 oli ainakin osittain tapetilla aihe,

Davros

Well-known member
Minulla ei ole mitään tiimiradioita vastaan sinänsä, mutta inhoan kv-ohjaajia, jotka päättää mitkä radiot lähetykseen tulee. Ei ole yhden käden sormilla laskettavissa kerrat, jolloin minulla on mennyt hermot, kun ohjaaja haluaa minun kuulevan kesken kamppailun kuljettajien säälittävää kitinää. Viime vuoden Itävallan GP on tuoreimmassa muistissa. Siksi tuuletinkin ankarasti, kun Verstappen ja Norris teilasivat toisensa pihalle.

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Nyt en erota, että oliko tuo sarkasmia, vai oletko oikeasti sitä mieltä, että tuollaisia täysin turhia viestejä tarvitsee kuulla?
No just tuon tasoisia ihan turhiahan tulee.

"Box, box, box" kun auto kurvailee varikkosuoralle.