F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Törni sanoi:
Niin minä en ainakaan muista, että Häkä olisi osannut kamalan hyvin ennustaa McLarenin takavuosien rämpimisen ja epäluotettavuuden. Muistatko sinä?
Tästä kaudesta puhuin. Horissut pelkkää asiaa ja ennusti monacon aika-ajotkin ihan tarkalleen: "Vähän tuntuu siltä, että Hamiltonilla voi olla todella hyvät mahdollisuudet voittaa kilpailu. Odotan kuitenkin, että paalupaikan vie Alonso." Koska Hamilton on vähän painavammalla autolla liikenteessä ja ohinttaa Lonson ekalla stopilla, saattaa häkkisen ennustus toteutua ihan kirjaimellisesti.


http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/05/530442
 
Viimeksi muokattu:

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
^^:D :D :D
Ei hemmetti tota äijää! Varmaa pelkää että kuskit Ladalla ei pysty keskittyy kisaan jos lukee lehden...Liikaa huumoria nääs:rolleyes: :D
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
No joo, mutta on hienoa nähdä että tallissa on sentään edes joku ei-niin-natsi, vaikka saksasta tuleekin :ahem:
Olen aina tykännyt Norbertista. Rehellinen ja avoin tyyppi, ei kannata ihmetellä jos Mika jatkoi Mercedeksen leivissä.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
azai sanoi:
Olen aina tykännyt Norbertista. Rehellinen ja avoin tyyppi, ei kannata ihmetellä jos Mika jatkoi Mercedeksen leivissä.
On sieltä välillä tullut mitä oudoimpia selityksiä koskien moottoririkkoja. :rolleyes:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Banaani sanoi:
On sieltä välillä tullut mitä oudoimpia selityksiä koskien moottoririkkoja. :rolleyes:
Yhtäkään moottoririkkoa ei pannut Kimin syyksi. Flavio sen saattaisi tehdä jos Kimi ajaisi hänelle.
"Kimi painosti moottorin hajoamaan"
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Sportti.com sanoi:
Nico Rosberg oli Monacon F1-kisan jälkeen pettynyt mies hänen oltuaan tuloksissa vasta 12:s, vaikka alkukierroksilla hän oli ajanut kuudentena. Williamsin tiedotteessa Rosberg kertoi kahdeksan stopin taktiikkaansa menneen pilalle hänen jäätyään alussa Nick Heidfeldin taakse. Raskaammalla kuormalla ollut Heidfeld hidasti vauhtia ja stoppinsa jälkeen Nico putosi pistetaistelusta. Nico harmitteli, että Giancarlo Fisichella sulki väylän startissa. Nico joutui jarruttamaan ja Heidfeld onnistui nousemaan edelle.

Toinen Williamsin ajaja Alexander Wurz avasi pistetilinsä oltuaan maalissa seitsemäs. - "Rakastan Monacoa. Olisin halunnut kisan kestävän ikuisesti", hehkutti Wurz Williamsin tiedotteessa.
Nicon taktiikka oli aika radikaali Sportti.comin mukaan :D
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
amiltonilta purnausta kakkoskuskin asemasta

McLarenin tulokaskuski Lewis Hamilton sanoi Monacon GP:n jälkeen tunteneensa kakkoskuljettajan asemansa sunnuntain kisassa. Monacon voittoon ajoi Hamiltonin tallikaveri, hallitseva maailmanmestari Fernando Alonso.

- Yritin hyökätä häntä vastaan ja halusin voittaa, mikäli mahdollista, mutta minun täytyi hyväksyä se, että minulla on tulokaskausi ja hänelle numero 1 autossaan ja minulla numero 2. Minä olen kakkoskuljettaja, joten minun täytyy hyväksyä se ja kunnioittaa sitä tallin takia, Hamilton sanoi Monacon GP:n toisen sijansa jälkeen.

Hamilton ihmetteli kisan päätyttyä, miksi hänet kutsuttiin ensimmäiseen varikkokäyntiinsä kaksi kierrosta ennakoitua aiemmin. Hamilton pysähtyi varikolla nyt kolme kierrosta Alonsoa myöhemmin, mutta hän oli suunnitellut ajavansa viisi kierrosta Alonsoa pidempään, jotta pystyisi kaventamaan Alonson johtoa kahdella lisäkierroksella kevyellä autolla.

Hamilton myönsi, ettei hän lopussa täysin totellut tallin antamaa neuvoa siitä, että hänen pitäisi ottaa rauhallisesti kaksoisvoiton varmistamiseksi. Hamilton nousi parhaimmillaan sekunnin päähän Alonsosta.

- Talli käski minun ottaa rauhallisesti ja keskittyä vain kaksoisvoittoon, mutta rehellisesti sanottuna minä jatkoin kovaa puristamista, koska se on minun tapani, Hamilton sanoi.

Hamilton piti kuitenkin huolen siitä, ettei McLaren-kuskeilla ollut keskinäisen kolaroinnin vaaraa.

- En halunnut ottaa riskejä tai laittaa Fernandoa sellaisen paineen alle, että hän tekisi virheen ja minä ajaisin päin häntä, Hamilton selvitti.

McLarenin edellinen kaksoisvoitto Monacossa koettiin vuonna 1989, jolloin sen ajoivat Ayrton Senna ja Alain Prost.

(MTV3-AFP)
Alkaa Lewisiä pikkuhiljaa ärsyttää aisankannattajan rooli.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hevimies sanoi:
Alkaa Lewisiä pikkuhiljaa ärsyttää aisankannattajan rooli.
Ihmekö tuo, kun miehellä oli lempiradallaan omasta mielestään mahdollisuus voittoonkin. Olisiko oikeasti ollut jää jossittelun varaan, mutta kyllä tuo nyt siltä vaikuttaa, että McLaren vähintäänkin varmisti voiton Alonsolle.

Sinänsä tuossa ei ole mitään erikoista. Dennis ilmoitti jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua, että heillä pitkästä aikaa on selkeä ykköskuski. Vaikkei tuo nyt kamalan urheilullista ole, niin aika normaalia tiimitoimintaa, jota tilaisuuden tarpeen mukaan harrastaisi Ferrari ja varmaan useimmat muutkin tallit.

Itse en kyllä hirvittävästi arvosta sitä, että tuonkaan tyyppisiä "tallimääräyksiä" käytetään ennen kuin se on tarpeellista. Juuri se on syy, miksi en Ferrariakaan arvosta.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Joo ainut vaan, että Dennis niin kovasti mainostaa, että meillä ei tallimääräyksiä käytellä ja sitten kuitenkin pedataan voitto toiselle kuljettajista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikkoz84 sanoi:
Joo ainut vaan, että Dennis niin kovasti mainostaa, että meillä ei tallimääräyksiä käytellä ja sitten kuitenkin pedataan voitto toiselle kuljettajista.
Eihän se enää ole tällä kaudella sitä mainostanut. Keke kyllä on siihen jaksanut uskoa, mutta eiköhän Kekenkin pää tuon asiaan suhteen pian käänny.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikkoz84 sanoi:
OK, no nyt Ron sitten on sen tälläkin kaudella maininnut. Uskottavuus kyllä hieman kärsii siitä, että Alonsolla on kummasti sattunut jo kahdessa kisassa varikkokäynnit menemään Hamiltonia paremmin. Sekä ajoituksen, että keston suhteen.

Ensimmäisessä pysähdyksessä Hamiltonille laitettiin stintin pituuden perusteella vähemmän bensaa, mutta silti pysähdys oli pitempi. Sen lisäksi, että stopit olivat molempien kuskien mukaan eri kierroksilla kuin oli suunniteltu (ja molempien kuskien mukaan Alonson eduksi).
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Dimmu sanoi:
Mielestäni aika outo kommenti Ronilta, kun ottaa huomioon McLaren Percedeksen tilanteen! Nyt, kun uudet säännöt kieltävät mootorien suorituskyvyn kohentamisen, tallin suurin heikkous eli Mercedeksen kykenemättömyys, avuttomuus ja suoranainen ammattitaidottomuus mootoreiden kehittämisessä on eliminoitu yhtälöstä pois. Aerodynamiikka on noussut hallitsevaan asemaan, joten McLarenille tilanne on varsinainen lottovoitto. Jos moottoreita olisi voinut kehitellä entiseen malliin, niin Mersun tekele ei taatusti olisi sieltä parhaasta päästä. Eli kyllä nyt Denniksen herralle kelpaa, kun säännöt suosivat hänen talliaan!
Sääntöjen rukkaamisen voisikin lopettaa nyt, kun ne lopulta tuntuvat sopivan McLareneille. Ron, Ron...
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
WebSlave sanoi:
OK, no nyt Ron sitten on sen tälläkin kaudella maininnut. Uskottavuus kyllä hieman kärsii siitä, että Alonsolla on kummasti sattunut jo kahdessa kisassa varikkokäynnit menemään Hamiltonia paremmin. Sekä ajoituksen, että keston suhteen.

Ensimmäisessä pysähdyksessä Hamiltonille laitettiin stintin pituuden perusteella vähemmän bensaa, mutta silti pysähdys oli pitempi. Sen lisäksi, että stopit olivat molempien kuskien mukaan eri kierroksilla kuin oli suunniteltu (ja molempien kuskien mukaan Alonson eduksi).

Hamiltonin stoppien yhteispituus oli 48.626 ja Alonson 49.548.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
WebSlave sanoi:
Niin oli, mutta keskinäinen järjestys määräytyi ensimmäisillä stopeilla.

Sijat voivat vaihtua myös toisen stopin yhteydessä, mutta kuten Dennis totesi McLaren käytti tallimääräyksiä eikä syytä tarvi kauheasti ihmetellä, jos vaikka miettii sitä Hamilton sladia Rascassessa tai muita läheltä piti tilanteita.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Selitysmestari........................


.........ja paskan puhuja vailla vertaistaan. Mikä vittu saa tuon ukon valehtelemaan ja puhumaan sellaista paskaa mitä hän eilenkin lasketteli koko maailmalle. Ei riitä että tekisi sitä itse mutta pakottaa vielä muutkin siihen. Hyi saatana että on kuvottava persoona ja tyyppi. Tuo ukko aliarvioi formuloita katsovat ihmiset niin totaalisesti että se lähentelee jo tyhmyyttä. Ylimielinen paska ja sillä sipuli.

1.) Hamilton alistettiin kakkoseksi jo aika-ajosta lähtien ( enempi bensaa)
2.) Kisassa Lyivis suunniteltua aikaisemmin varikolle
3.) Alosolle sanat suuhun.......säästin bensaa jne. jne. vittu mitä bullshittiä
4.) Kruisailimme helppoon................eli hamilton pakotti molemmat äärirajoille ja sen huomasi tyhmempikin katsoja
5.) Jäämme odottamaan tämänpäivän nerokasta teatteri esityksen seuraavaa osaa. Käsikirjoittaja RD.


Olisihan se mielenkiintoista kuunnella herrojen Hamilton janahakahou Ronzon väliset keskustelut. Mitähän mahtaa ukko supatella nuorukaisen korviin. Sitä voi vain arvailla.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
IS-analyysi: Tallimääräyksiä McLarenilla

McLaren haki Monacosta ylivoimaisen kaksoisvoiton, mutta tilanne tallin sisällä kiristyi entisestään.

McLaren-kaksikko Fernando Alonso ja Lewis Hamilton on nyt tasapistein formula ykkösten MM-sarjan kärjessä. Alonso hallitsi Monacon GP.tä alusta loppuun, mutta saiko Hamilton oikeasti edes mahdollisuutta voittaa?

Hamilton sanoi kilpailun jälkeen suoraan, että hän kokee olevansa tallinsa kakkoskuljettaja. Sen jälkeen tallipäällikkö Ron Dennis joutui pitämään puolustuspuheen, jossa hän vakuutti, ettei McLaren suosi Alonsoa.

Jos Alonsoa ei suosita, niin miksi sitten Hamilton joutuu aina ajamaan aika-ajojen päätösjaksolla raskaammalla autolla?

Monacossa Hamiltonin piti pysähtyä ensimmäisen kerran vasta viisi tai kuusi kierrosta Alonsoa myöhemmin. Dennis vahvisti myöhemmin, että Hamiltonilla oli yhden ja Alonsolla kahden pysähdyksen taktiikka. Hamilton yllättyi täysin, kun talli komensi hänet varikolle jo kolme kierrosta Alonsoa myöhemmin. McLaren oli päättänyt, että Hamiltonille suunniteltu yhden pysähdyksen taktiikka muutetaan kahden stopin strategiaksi. Syy siihen oli pelko turva-auton tulosta radalle.

Toisella ajojaksolla Hamiltonilla olisi ollut mahdollisuus ajaa neljä kierrosta pidempään kuin Alonso. Kun Alonso juuttui ruuhkiin, Hamilton kavensi kymmenen sekunnin eron nopeasti neljään sekuntiin. Hamilton yllättyi jälleen, kun McLaren pyysi hänet sisään jo kaksi kierrosta Alonsoa myöhemmin, joten britille ei jäänyt mahdollisuutta yrittää tallikaverinsa ohitusta kevyellä autolla.

Tiivistetysti McLarenin oman Monaco-näytelmän juoni kulki niin, että Hamilton haki keinoa Alonson ohittamiseen, mutta talli esti sen, koska halusi pitää kiinni omasta sisäisestä tallimääräyksestä, jonka mukaan kilpailun voitto kuului Alonsolle.

Tallipäällikkö Dennis kertoi brittiläisellä ITV-kanavalla pyytäneensä jo kymmenen kierroksen jälkeen Alonsoa ja Hamiltonia hidastamaan vauhtia ja säästelemään autoja. McLaren-kuljettajien keskinäinen kilpailu oli käytännössä ohi jo siinä vaiheessa.

Tilanne McLarenilla on räjähdysherkkä. Hamilton tuntuu olevan hieman Alonsoa nopeampi, mutta talli säätelee kuljettajatilannetta niin, että Alonso ja hänen mukaan McLarenin rahoittajiksi lähteneet suuret espanjalaiset sponsorit pysyvät tyytyväisinä.:thumbdown
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös