F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Espilepsia sanoi:
Ihan näin mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää paljonko yksi F1 GP maksaa tallille? Ecclestone kovaa tahtia lisää GPeiden määrää kun samalla Mosley pistää rahahanoja tukkoon :p
Ei tuo todellakaan halpaa lystiä ole. Kyllä 19 kilpailua alkaa olla ehdottomasti liikaa. Ehdoton yläraja on mielestäni 17-18 kilpailua/kausi.

Mikäli niitä nyt sitten on ehdottomasti oltava enemmän kuin se vanha kunnon 16 Grand Prixtä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Black Leopard sanoi:
Ei tuo todellakaan halpaa lystiä ole. Kyllä 19 kilpailua alkaa olla ehdottomasti liikaa. Ehdoton yläraja on mielestäni 17-18 kilpailua/kausi.

Mikäli niitä nyt sitten on ehdottomasti oltava enemmän kuin se vanha kunnon 16 Grand Prixtä.
Sitten vielä noita kisoja viedään kaikenmaailman vinku-intioihin Euroopasta.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Ghost_Glove sanoi:
Formula 1 could run V6 engines in 2011

Mosley'n uusimmat kukoistavat ideat:
  • 2,2 litraset V6 koneet
  • turbo
  • bio bensa
  • kierrosraja: 10 000 rpm
Koneista irtois kuulemma jotain 770 hevosta ja ne olis paljo hiljasempia kuin nykyiset.... :yuck: :jaska: :eek:

Hieno homma. Kohtahan perusurheiluautoissakin motit kiertää yhtäpaljon/enemmän kuin formuloissa...
Ei niihin sitten voi äänen vaimentimia laittaa jos ääntä pitää saada pois?

Mosley'han haluaa muutenkin saada formulat kehittään tekniikkaa siviiliautoilun tarpeisiin, niin eikö olisi hyvä kehitellä entistä parempia äänenvaimentimiakin??
BMW:n Theissen myötämielinen F1:n moottorimuutokselle
24.05.2007 15:48


Formula ykkösiin suunnitellaan kaudelle 2011 sääntömuutoksia, jotka lisäävät ympäristöystävällisyyttä ja tukevat sellaista kehitystyötä, joka tähtää myös tavallisissa autoissa käytettävän tekniikan parantamiseen.

Suunnitelmissa olisi siirtyä turboahdettuihin 2,2-litraisiin moottoreihin, jotka toimivat biopolttoaineella ja 10 000 rpm kierroslukurajoituksella. Hevosvoimia tavoitellaan 770 ja moottorin kestovaade on suunniteltu viiteen GP-kisaan.

Nykymoottorit ovat 2,4-litraisia V8-koneita, joiden kierrosluvut on rajoitettu 19 000:een. Samaa moottoria on käytettävä kahtena GP-viikonloppuna. BMW:n tallipäällikkö Mario Theissen muistuttaa, että hyviä kisoja saadaan monenlaisilla voimanlähteillä.

- Turboaikoina meillä oli moottorissa vain neljä sylinteriä, vain 1,5 litraa ja kierroslukuja vain noin 11 000, mutta silti enemmän kuin 1 000 hevosvoimaa ja se oli jännittävää, Theissen peilasi sääntöehdotusta 1980-luvun sääntöihin.

Theissen tukee muutosehdotuksia, mutta korostaa, että uudet teknologiat vaativat tarkkaa harkintaa.

- Koska BMW kulkee teknologian eturintamassa, olemme iloisia tällaisesta kehityssuunnasta, Theissen sanoi.

- Biopolttoaineessa on järkeä vain, jos se on uudistuvasta energialähteestä, jota on saatavilla sellaisia määriä, että se on merkittävää myös tavallisten autojen polttoaineeksi, Theissen muistutti.

Audi on voittanut Le Mansin 24 tunnin ajon diesel-autolla, mutta diesel ei ole vaihtoehto F1:n polttoaineeksi.

- Jos emme halua mennä alle 10 000 rpm:n, niin siinä tapauksessa diesel ei ole vaihtoehto, Theissen sanoi.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Dennis veti mitä ilmeisemmin ison herneen nenäänsä torstain lehdistötilaisuudessa. Haukkui mm. varikolla ilmestyvän "Red Bulletin"- lehden totaalisesti pystyyn sen lisäksi, että oli jo aikaisemmin kieltänyt kyseisen aviisin lukemisen McLarenin kommunikaatiokeskuksessa. :D :D

Kannattaa myös katsoa Bob McKenzien kysymykset Lewis Hamiltonista, sekä tietysti Ron-sedän vastaukset niihin. :rolleyes:

Linkki
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jeeves sanoi:
Dennis veti mitä ilmeisemmin ison herneen nenäänsä torstain lehdistötilaisuudessa. Haukkui mm. varikolla ilmestyvän "Red Bulletin"- lehden totaalisesti pystyyn sen lisäksi, että oli jo aikaisemmin kieltänyt kyseisen aviisin lukemisen McLarenin kommunikaatiokeskuksessa. :D :D

Kannattaa myös katsoa Bob McKenzien kysymykset Lewis Hamiltonista, sekä tietysti Ron-sedän vastaukset niihin. :rolleyes:

Linkki
Ihmeellistä höpinää ja herneitä nenässä kyllä oli:D
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
kouvotsvoni sanoi:
Ihmeellistä höpinää ja herneitä nenässä kyllä oli:D
Ensi se puhuu toista ja sitten vähän toista. Ei..mutta ehkä kuitenkin..

Ja tuo Red Bulletinin kieltäminen... tyypillistä brittiskeidaa. Sama homma kun Kimi tokaisi haastattelussa menevänsä kakille. Ja samaan aikaan BBC näyttää omaa mainostaan BBC2:sta tai BBC1:stä, jossa valkoinen koira panee jotain numeron 1 tai 2 näköistä pensasta, jep. No luonnollisia asioita molemmat (tai no en tiedä tuosta toisesta, mutta kai se täytyy niin sitten heidän kulttuuriin katsoa kuuluvaksi :D :D). No kaippa siellä sitten f-word piipataan, mutta poskijumppaa näytetään parhaaseen katseluaikaan, mutta *piip* *piip* me... :yuck:
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Hevimies sanoi:
BMW:n Theissen myötämielinen F1:n moottorimuutokselle
24.05.2007 15:48


Formula ykkösiin suunnitellaan kaudelle 2011 sääntömuutoksia, jotka lisäävät ympäristöystävällisyyttä ja tukevat sellaista kehitystyötä, joka tähtää myös tavallisissa autoissa käytettävän tekniikan parantamiseen.

Suunnitelmissa olisi siirtyä turboahdettuihin 2,2-litraisiin moottoreihin, jotka toimivat biopolttoaineella ja 10 000 rpm kierroslukurajoituksella. Hevosvoimia tavoitellaan 770 ja moottorin kestovaade on suunniteltu viiteen GP-kisaan.

Nykymoottorit ovat 2,4-litraisia V8-koneita, joiden kierrosluvut on rajoitettu 19 000:een. Samaa moottoria on käytettävä kahtena GP-viikonloppuna. BMW:n tallipäällikkö Mario Theissen muistuttaa, että hyviä kisoja saadaan monenlaisilla voimanlähteillä.

- Turboaikoina meillä oli moottorissa vain neljä sylinteriä, vain 1,5 litraa ja kierroslukuja vain noin 11 000, mutta silti enemmän kuin 1 000 hevosvoimaa ja se oli jännittävää, Theissen peilasi sääntöehdotusta 1980-luvun sääntöihin.

Theissen tukee muutosehdotuksia, mutta korostaa, että uudet teknologiat vaativat tarkkaa harkintaa.

- Koska BMW kulkee teknologian eturintamassa, olemme iloisia tällaisesta kehityssuunnasta, Theissen sanoi.

- Biopolttoaineessa on järkeä vain, jos se on uudistuvasta energialähteestä, jota on saatavilla sellaisia määriä, että se on merkittävää myös tavallisten autojen polttoaineeksi, Theissen muistutti.

Audi on voittanut Le Mansin 24 tunnin ajon diesel-autolla, mutta diesel ei ole vaihtoehto F1:n polttoaineeksi.

- Jos emme halua mennä alle 10 000 rpm:n, niin siinä tapauksessa diesel ei ole vaihtoehto, Theissen sanoi.
Olihan Bemarin F1 neloskoneessakin jo 1980-luvulla yli 1000 heppaa. Tilavuus oli 1,5 litraa ja turbo. Ja lohkot olivat vähintään 100 000 kilometriä ajettuja ja niitä säilytettiin pihalla ja mekaanikot kävivät kuseksimassa niitten päälle. Tietenkin ennen kisakoneeksi rakentamista.
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Jeeves sanoi:
Dennis veti mitä ilmeisemmin ison herneen nenäänsä torstain lehdistötilaisuudessa. Haukkui mm. varikolla ilmestyvän "Red Bulletin"- lehden totaalisesti pystyyn sen lisäksi, että oli jo aikaisemmin kieltänyt kyseisen aviisin lukemisen McLarenin kommunikaatiokeskuksessa. :D :D

Kannattaa myös katsoa Bob McKenzien kysymykset Lewis Hamiltonista, sekä tietysti Ron-sedän vastaukset niihin. :rolleyes:

Linkki
Ron ei halunnut että McLarenin tiloihin tuodaan kyseenalaisia dokumentteja
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo kyllä toi Ron-setä alkaa oleen jo tosi taka kiree tyyppi... Mut sellanen se kait sit on...

Maikkarin uutinen samasta aiheesta:
MTV3 sanoi:
McLarenin F1-tallin varikkotiloissa ei saa lukea Red Bullin julkaisemaa Red Bulletin -varikkolehteä. Kyseessä on humoristinen lehti, jolla on tapana pilailla F1-varikon asioilla.

Kiellon taustalla on McLarenin tallipäällikkö Ron Dennis.

- Mielestäni se on roskaa. Jos kaikki keskittyisimme huumorilehtiin, jotka kritisoivat toisia talleja, niin esimerkiksi Ferrarin kaltainen talli pystyisi Marlboron tuella käyttämään paljon aikaa ja energiaa muita talleja ja lajissa mukana olevia ihmisiä käsittelevien huumorijuttujen kirjoittamiseen, Dennis sanoi.

Dennisin mukaan Red Bulletin on niin laaduton julkaisu, ettei hän halua nähdä sitä omissa tiloissaan.

- Minun näkökulmani on se, että jos ihmiset haluavat tulla nauttimaan McLarenin tarjoamasta kestityksestä, niin heidän pitäisi kunnioittaa sitä, etten erityisesti pidä siitä, että tiloihimme tuodaan kyseenalaisia asiakirjoja, Dennis kertoi.
En tiedä kuinka isolusikka tossa on taas toimittajilla mukana, mutta erikoisia kommentteja kyllä....
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Saakohan Mclarenin tiloissa katsella netistä Toinen Maailma-julkaisua ?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
sooda sanoi:
Olihan Bemarin F1 neloskoneessakin jo 1980-luvulla yli 1000 heppaa. Tilavuus oli 1,5 litraa ja turbo. Ja lohkot olivat vähintään 100 000 kilometriä ajettuja ja niitä säilytettiin pihalla ja mekaanikot kävivät kuseksimassa niitten päälle. Tietenkin ennen kisakoneeksi rakentamista.
Muistaakseni 1402 hv aika-ajomoottorista parhaimmillaan ottivat irti. Vapailla ahtopaineilla.
 

Hmmp

CEO
Liittynyt
26.6.2006
Viestit
361
Jälkikäteen voimme vain ihmetellä, miten Kimi tuli toimeen Ronin kanssa.. :doubtful:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Hmmp sanoi:
Jälkikäteen voimme vain ihmetellä, miten Kimi tuli toimeen Ronin kanssa.. :doubtful:
tosiaan. Onkohan käynyt niin että Kimi oli kuitenkin lopulta se joustavampi osapuoli

Eikä siinä mitään, kovaa työtähän tuo homma varmasti on ja täytyy olla ammattimainen asenne. Mutta jotkut noista Dennisin säännöistä ovat aika turhia.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
sooda sanoi:
Olihan Bemarin F1 neloskoneessakin jo 1980-luvulla yli 1000 heppaa. Tilavuus oli 1,5 litraa ja turbo. Ja lohkot olivat vähintään 100 000 kilometriä ajettuja ja niitä säilytettiin pihalla ja mekaanikot kävivät kuseksimassa niitten päälle. Tietenkin ennen kisakoneeksi rakentamista.
Myö vähän veikkaan että taitaa jäädä muutama autonvalmistaja (Toyota, Honda) tuossa vaiheessa leikistä pois..
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Mediaprofeetta sanoi:
Mutta jotkut noista Dennisin säännöistä ovat aika turhia.
Eikös nämä muistuta vähän brittiläistä sisäoppilaitosta...

wikipediasta lainattua...

Sisäoppilaitokset pyrkivät omistamaan oppilaidensa elämän koululle ja opiskelussa menestymiselle eristämällä heidät ulkomaailmalta arkiviikkojen ajaksi, mutta nykyaikana eräät sisäoppilaitokset sallivat oppilaille sanomalehtien luvun koulun kirjastossa.
Tosin Denniksen sisäoppilaitoksessa tämäkin on kielletty :D :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös