Hamilton lähtee haastamaan Alonson
15.01.2007
McLarenilla F1-uransa aloittava Lewis Hamilton lähtee tulokaskauteensa luottavaisena. Englantilaisen Hamiltonin päämääränä on oppia tallitoveriltaan Fernando Alonsolta mahdollisimman paljon.
- Haluan tehdä tallin puolesta varmaa työtä ja oppia Fernandolta niin paljon kuin mahdollista. Uskon hänen antavan tallille paljon, 22-vuotias Hamilton totesi McLarenin uuden auton esittelytilaisuudessa.
Hamilton ei kuitenkaan lähde nöyristelemään kaksinkertaisen maailmanmestarin tallitoverina.
- Olen kova kilpailemaan. Haluan aina haastaa parhaat ja lyödä parhaat.
- Nyt olen parhaan kuljettajan rinnalla, joten pystyn vertaamaan itseäni häneen, ottaa oppia kaikesta siitä mitä hän tekee ja yrittää lopulta jossain vaiheessa päihittää hänet, Hamilton jatkoi.
Hallitseva GP2-mestari Hamilton uskoo Alonson olevan kauden alussa McLaren-kuljettajista vahvempi.
- Olen realistinen. Alonso on kaksinkertainen maailmanmestari, hän tuntee radat ja formula 1 -auton, Hamilton muistutti.
- On parempi hyväksyä, että hän on ykköskuski ja mittatikku minulle. Minun täytyy tehdä töitä eron kuromiseksi kiinni, hän jatkoi.
- Kukapa tietää, vaikka ero olisikin ensimmäisessä kisassa paljon pienempi kuin kaikki odottavat, Hamilton lisäsi.