"Suhteemme kesti vuoden"
Milanolainen malli Valentina Gioia vakuuttaa, että hänellä oli suhde Kimi Räikköseen.
- Hän kutsui minua "Sexyladyksi" ja osti minulle vaalenapunaisen ruusun, Valentina Gioia kertoo romanttisesta ensitapaamisesta Kimi Räikkösen kanssa.
Milanolainen malli ja tosi-tv-tähti Valentina Gioia, 27, kertoo Iltalehden erikoishaastattelussa, että hänellä ja F1-mestari Kimi Räikkösellä oli suhde vuoden 2005 elo-syyskuusta elokuuhun 2006 asti.
Valentina kertoo, että Kimi vei hänet muun muassa Sveitsin-kotiin kahdeksan kertaa ja otti myös mukaansa Imolan GP-kisaan vuonna 2006.
- En edes osaa sanoa, en laskenut, montako kertaa näin entistä poikaystävääni, Gioia nauraa.
Suhde päättyi Valentinan mukaan elokuussa 2006, kun hänelle selvisi, että Kimi on naimisissa malli, kilparatsastaja Jenni Dahlman-Räikkösen kanssa.
- Sillä hetkellä halusin kuolla. Minut oli petetty. Tunsin itseni tyhmäksi. Hän ei ollut kertonut minulle mitään, Gioia vuodattaa.
- Se asia satutti minua todella paljon.
Kimin naimisissa oloa ei Gioian mukaan voinut päätellä pariskunnan Sveitsin-kodissa.
- Talossa ei ollut naisten tavaroita eikä yhtään kuvia. En olisi voinut päätellä hänen olevan naimisissa.
Ruusu ensitapaamisella
Ensimmäisen kerran Gioia ja Räikkönen tapasivat milanolaisessa yökerhossa.
- Kun tutustuin Kimiin, en edes tiennyt, kuka hän oli. Paikalla oli vaalea mies, joka tuijotti minua. Luulin häntä poikabändin laulajaksi, Gioia kuvailee.
- Hän kutsui minua "Sexyladyksi" ja osti minulle vaaleanpunaisen ruusun. Suutelimme ja vaihdoimme puhelinnumeroita, Gioia kertoo hänen ja Räikkösen ensimmäisestä yhteisestä illasta.
Gioian mukaan he ottivat Kimin kanssa kaiken ilon irti yhteisistä hetkistä. He näkivät mahdollisuuksien mukaan Milanossa tai Räikkösten Sveitsin-kodissa.
- Pidin talosta paljon, se oli hyvin kaunis. Kaikki oli valkoista. Makuuhuoneita oli ainakin kolme, keittiö ja olohuone. Sisältä näkyi suurelle uima-altaalle. Autotallia en nähnyt, autonkuljettaja haki minut aina, Gioia kuvailee.
- Talossa oli Kimin palkintokokoelma, jota hän esitteli minulle. Siellä oli myös Kimin McLaren-tallin aikainen virallinen ratti kaikkine nappeineen. Se näytti ihan play station -ohjaimelta.
Suloisia viestejä
Kimin ja Valentinan yhteinen kieli oli englanti.
- Kun olimme yhdessä, lähettämämme viestit olivat suloisia, normaalien ystävien tai parin lähettämiä, esimerkiksi "I miss you so much baby, I miss you too". Muita asioita en suostu kertomaan, ne olivat yksityisiä.
Gioialle selvisi vasta kolmannen tapaamiskerran jälkeen, että Kimi oli todella kuuluisa formulakuljettaja.
- En ymmärrä formuloista, pidän jalkapallosta. Ei minua kiinnostanut Kimi kuljettajana. Halusin olla hänen kanssaan. Vuodessa ehtii kiintyä toiseen myös ystävänä, ja viihdyimme hyvin yhdessä.
Gioian pistettyä suhteen poikki Kimi yritti ottaa naiseen vielä yhteyttä, mutta häntä ei enää kiinnostanut suomalaisen seura.
- Hän soitti kolme kertaa suhteemme jälkeen. Viestien määrää en muista, Gioia kertoo.
- Tapanani ei ole liikkua naimisissa olevien miesten kanssa. Poistin viestit ja videot. En halunnut sen jälkeen tietää asiasta enää mitään.
Suhteen päätyttyä Kimi ja Valentina kohtasivat kerran sattumalta viime kesäkuussa milanolaisravintolassa.
- Minä olin poikaystäväni kanssa. Tervehdimme vain toisiamme. Hän oli toisen italialaisnaisen kanssa, joka ei ollut edes kaunis. Vaimo nainen ei varmasti ollut, muistan sen.
- Asia on jo menneen talven lumia ja aikaa on kulunut. Elokuussa 2006 en olisi antanut mitään haastattelua. Vuoden jälkeen voin jo puhua asiasta. Nyt olen kihloissa Francescon kanssa, Gioia viittaa onneensa poikaystävänsä kanssa.
Näin suuren luokan jutulla on varmasti epäilijöitä, mutta Gioia pysyy kannassaan.
- Myös italialaistoimittajat ovat epäilleet kertomustani. En minä ole tyrkyttänyt juttuani kenellekään, minuun on otettu yhteyttä, Gioia vakuuttaa tarinansa uskottavuutta.