F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jerezissä testataan sitten seuraavaksi sliksejä. Jokaiselle tallille annetaan useita seoksia kokeiltavaksi jotta saadaan kokemuksia vuotta 2009 varten.

Rengas perustuu GP2 kummiin yllätys yllätys. Jerezin nopeudet tietenkin on alhasia. Veikaampa että ehkei Monzassa ekana noita alle laitettaisi?

Tulevatko sitten käyttöön ei ole varmaa. No renkaan lämmittimet joka tapauksessa kielletään. Sehän on kaikille ihan sama.

F1 teams to test slick tyres at Jerez
Nov.21 (GMM) Bridgestone will reportedly supply slick tyres for formula one teams to trial at the upcoming test in Spain.
The FIA announced earlier this year that the planned 2008 reintroduction of slicks, which were banned in favour of the current grooves at the end of 1997, would now be delayed.

But the Dutch magazine Formule 1 Race Report claims that every grand prix outfit will be given several sets of slicks to try at Jerez early next month, ahead of the likely reintroduction of the tyres in 2009.

The publication quotes a BMW-Sauber spokesman, and also the concurrence of the Red Bull teams and Honda, as confirming the news.

The Jerez-spec slicks will reportedly be based on the slick tyre currently produced by Bridgestone for the GP2 series.

It is also reported that tyre-warming blankets will not be allowed in 2008.

http://www.totalf1.com/view-article.php?newsid=236805
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
mtv3.fi

Ferrarin kisataktikon Luca Baldisserrin mukaan formula ykkösten hallitseva maailmanmestari Kimi Räikkönen ei saa automaattisesti ykköskuljettajan asemaa tallissa ensi kaudella. Baldisserin mukaan Räikkösen ja tallikaveri Felipe Massan esitykset radalla ratkaisevat kuljettajien roolitukset.

- Kimi ja Felipe lähtevät liikkeelle nollasta. Heidän hierarkiansa määräytyy radalla. Näin oli jo Schumacherin aikana, Baldisseri toteaa italialaiselle La Stampa -lehdelle.
Heh
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Paskanmarjat. Schumi oli aina ykköskuski vaikka toisin väittävät, Barrichellolla olisi minusta riittänyt vauhti Schumin tasolle aika useinkin, mutta hänelle ei annettu siihen mahdollisuutta.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Device sanoi:
Barrichellolla olisi minusta riittänyt vauhti Schumin tasolle aika useinkin, mutta hänelle ei annettu siihen mahdollisuutta.
Ei koko kauden mitassa. Rubensilla oli tähtihetkensä, mutta niitä riitti vain muutamia kautta kohden.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Ferrari tuo ensi kauden autonsa radalle tammikuussa

Ferrarin F1 -talli tulee ajamaan ensimmäiset kilometrinsä ensi kauden F2008-ajokilla Jerezissä 14. tammikuuta. Uutisen vahvisti tallin pääinsinööri Luca Baldisserri.

Italialaislehti La Stampalle antamassaan haastattelussa Balidisserri vahvisti tallin tuovan kaksi uutta F2008 runkoa testattavaksi Etelä-Espanjaan.

- Uusi auto on paranneltu versio F2007:sta, joten ei pidä odottaa vallankumouksellista lopputulosta. Rakennamme mestaruuden voittaneen auton pohjalta.

F1-online
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Black Leopard sanoi:
Ei koko kauden mitassa. Rubensilla oli tähtihetkensä, mutta niitä riitti vain muutamia kautta kohden.
Tähän on pakko sanoa, että Rubenilla oli sekä nopeutta, että varmuutta samaan mitä Schumilla mutta Schumi murenti Rubenin itseluottamuksen!

Ruben päihitti aikanaan kevyesti tallikaverinsa, eräs niistä oli Irvine! Se että Ruben joutui kakkoskuskin asemaan oli selkeää! Mene nyt talliin missä Schumi on jo työstänyt oloaan sopivaksi 4 vuotta, tuonut mukanaan Benettonilta Dream Teamin. Muutenkin kaksinkertaisen mm-miehen kukistaminen vaatisi aika paljon ja sen mitä se vaatii on hyvän itseluottamuksen ja sellaisen omaa mm Hamilton! ;)

Schumi on tietyllä tavalla päässyt "helpolla" mutta siitä on parempi jatkaa tuolla Schumi topicissa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Misa1 sanoi:
Tähän on pakko sanoa, että Rubenilla oli sekä nopeutta, että varmuutta samaan mitä Schumilla mutta Schumi murenti Rubenin itseluottamuksen!

Ruben päihitti aikanaan kevyesti tallikaverinsa, eräs niistä oli Irvine! Se että Ruben joutui kakkoskuskin asemaan oli selkeää! Mene nyt talliin missä Schumi on jo työstänyt oloaan sopivaksi 4 vuotta, tuonut mukanaan Benettonilta Dream Teamin. Muutenkin kaksinkertaisen mm-miehen kukistaminen vaatisi aika paljon ja sen mitä se vaatii on hyvän itseluottamuksen ja sellaisen omaa mm Hamilton! ;)

Schumi on tietyllä tavalla päässyt "helpolla" mutta siitä on parempi jatkaa tuolla Schumi topicissa.
Ei Rubens todellakaan mikään ylivoimainen ollut vertailussa Irvineen. Ensimmäisellä kaudella 1994 (irlantilaisen tulokaskausi) brasilialainen oli selvästi parempi pisteissä (19-6) mutta aika-ajojen vertailussa tilanne oli vain niukasti (8-5) Barrin eduksi. Toisella kaudella 1995 Irvine vei selvästi aika-ajot (12-5) ja pisteissäkin eroa oli Rubensin eduksi vain yksi ainoa piste (10-11).

Eikä Barrichelloa Ferrarille kukaan pakottanut. Omasta vapaasta tahdostaan mies sinne siirtyi. Hyvä ja miellyttävä kuljettaja toki, mutta ei valitettavasti todellakaan mestariainesta.
 
Viimeksi muokattu:

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Sportti.com sanoi:
Super Aguri jakoi potkuja
Oxford Mail-lehti uutisoi lauantaina Formula ykkösten Super Aguri-tallin antavan potkut 30 henkilölle. Super Aguri uusii organisaatiotaan, mutta tiettävästi tallilla on myös talousvaikeuksia. Super Agurilla on töissä kaikkiaan 120 henkilöä, joten väestä saa lähteä peräti neljäsosa.
Onko 90 henkilöä työllistävä F1-tiimi enää vakavasti otettava näinä aikoina? Toisaalta, esimerkiksi ART Grand Prix tahkoo GP2:n standardiautosarjaa 22 henkilön voimin, joten onhan tuossa vielä miltei viisinkertainen määrä henkilöstöä..
 

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
Sato toivoo jatkoa Super Agurilla
24.11.2007 12:04


F1-sarjassa kilpailevan Super Aguri -tallin kuljettaja Takuma Sato toivoo jatkavansa tallissa myös kaudella 2008.

Super Aguri ei ole vielä julkistanut ensi kauden kuljettajiaan. Sato kertoo ensi kauden tarjoavan useitakin eri vaihtoehtoja, mutta japanilaiskuljettaja jatkaisi uraansa mieluiten Super Agurilla.

- Minulla on ensi kaudelle useitakin vaihtoehtoja, mutta tällä hetkellä keskustelen tulevaisuudestani Super Agurin kanssa. Etsimme meille molemmille parasta mahdollista sopimusta, kertoi Sato GPUpdate-verkkosivuille.

Super Aguri lähtee kolmanteen kauteensa F1-sarjassa. Taloudelliset vaikeudet kuitenkin varjostavat tallin toimintaa. Saton mukaan vakaa taloudellinen pohja on ehdoton edellytys kehityksen jatkumiselle.

- Ensimmäisellä kaudella aloitimme tyhjästä. Toisella kaudella saavutimme tavoitteemme, johon kuului kerätä mestaruuspisteitä ja jättää valmistajien sarjan viimeinen sija taaksemme. Seuraavan askeleen ottaminen edellyttää vakaata taloudellista pohjaa ja läpi kauden jatkuvaa kehitysohjelmaa. Ainoa tavoitteeni kaudelle 2008 on ylittää tämän kauden tulokset, suunnitteli Sato.

(MTV3)
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Trone sanoi:
Onko 90 henkilöä työllistävä F1-tiimi enää vakavasti otettava näinä aikoina? Toisaalta, esimerkiksi ART Grand Prix tahkoo GP2:n standardiautosarjaa 22 henkilön voimin, joten onhan tuossa vielä miltei viisinkertainen määrä henkilöstöä..
Väittäisin että aika heikoilla mennään jo alle 100:n hengen organisaatiolla F1:ssä. Jos oletetaan että yhden auton kanssa tekemisissä on kisatiimissä kymmenisen henkeä ja tehtaalla saman verran, on pelkissä puhtaan teknisissä hommissa 40 henkeä. Kisatiimiin kuuluu paljon pr-porukkaa ja muuta henkilöstöä varmaan toiset 20 henkeä. Siihen päälle 20 "erikoisosaajaa" kuten tallipäällikkö, kuskit ym. keskeiset työntekijät, niin ollaan jo 80 hengessä jos päällekkäisiä tehtäviä ei ole kovin monella henkilöllä.

Jos oletetaan että tehtaalla tosiaan olisi vain se 20 henkeä töissä ja se jaetaan pienempiin ryhmiin (esim. moottori/voimansiirto, eletroniikka, auton etupään alusta, auton takapään alusta ja aerodynamiikka) ja vielä kuvitellaan että koko se porukka painaisi kolmivuorotyötä 24/7 joka taitaa olla F1:ssä ensimmäinen vaatimus kilpailukyvyn saavuttamiseksi, niin eipä sinne jää montaa kyynärpäätä myöten akselirasvassa pyörivää asentaja-Aapoa, jos kaikki nuo 20 henkeä ovat puhtaita insinöörejä jotka pyrkivät kehittämään auton suorituskykyä.

GP2:ssa autojen standardit (vähän tarvetta kehitysresursseille) ja vähempi tarve pr:ään (sarjahan on käytännössä täysin F1:n mainontakoneiston siipien suojassa) varmaan helpottaa toimintaa niin paljon, että kilpailukykyistä tallia voi pyörittää jopa alle 30 hengen ammattitaitoisella porukalla.

Olipas hataraa spekulaatiota. Noh, minkäs sille voi. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Ultimatee

New member
Liittynyt
24.11.2007
Viestit
1
Tuosta Schumista ja Rubensista vielä. Eikös jonain vuonna Ferrari tuonut autonsa radalle siten, että Rubens ja Schumi ajoivat yhden kisan eri vuoden autoilla, taisi tosin Rubensilla olla alla uusi auto, vai miten se meni?

Eka viesti =)
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ultimatee sanoi:
Tuosta Schumista ja Rubensista vielä. Eikös jonain vuonna Ferrari tuonut autonsa radalle siten, että Rubens ja Schumi ajoivat yhden kisan eri vuoden autoilla, taisi tosin Rubensilla olla alla uusi auto, vai miten se meni?

Eka viesti =)
Terve...
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Ultimatee sanoi:
Tuosta Schumista ja Rubensista vielä. Eikös jonain vuonna Ferrari tuonut autonsa radalle siten, että Rubens ja Schumi ajoivat yhden kisan eri vuoden autoilla, taisi tosin Rubensilla olla alla uusi auto, vai miten se meni?
Hmm. Minullakin on muistikuva tästä. Mutta ei se kauden ensimmäinen kisa tainnut olla, vaan oli kyseessä joku kisa kauden puolivälin paikkeilla, kun olivat joko aloittaneet kauden tavalla tai toisella vanhentuneella autolla tai toivat kesken kauden niin paljon uudistuneen auton radalle, että sitä voitiin nimittää täysin "uudeksi" autoksi.

Minulle jäi ainakin tapauksesta sellainen kuva, että Ferrarilla oli suuret odotukset tästä uudemmasta autosta, mutta koettiin parhaaksi "koeajaa" sitä Rubensilla ennen kuin se annettiin mestarin alle.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Eikös 2003 kausi aloitettu vanhalla autolla, siten että uuden auton sai koekäyttöön ensin Rubens sitten vasta Schumi? En muista ajoiko Schumi itseasiassa useammankin kisan vanhalla autolla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös