F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Polle sanoi:
On yritetty, mutta sellaista ketjua(tai millä ne renkaat on kiinnitetty) ei ole vielä tehty, mikä ei katkeaisi. Ja kolareissa voi tapahtua ihan mitä vaan, autot sopivaan kulmaan, niin jopa toisen auton osat voi olla itselle kohtalokkaat.

Mutta epäkohdat turvallisuudessa huomataan yleensä vasta sitten kun jotain tapahtuu. Viimeisimpänä Coulthardin ja Wurzin tilanne, jossa ei onneksi pahemmin käynyt. Formula-autot on nykyään aika turvallisia, mutta siihen ei saa tuudittautua.
Hyvinhän vaijerit ovat pitäneet renkaat kiinni autoissa. Vai onko sinulla todisteita päinvastaisesta?

Niin kauan kun ajetaan nopeuksilla 300(+)km/h, ei kukaan voi taata varmasti sataprosenttista turvallisuutta. Silti F1 ei ole "aika turvallista", vaan se on kaikki faktat huomioiden nykyään jopa huipputurvallista.

Turvallisuutta ei missään nimessä pidä väheksyä, mutta hysteriaan ei todellakaan pidä vajota.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Troy McLure sanoi:
Kyllä tässä sellainen pelko persuuksiin alkaa hiipiä, että tämän kauden fiaskoksi osoittautuu juuri tuo varikon sulkeminen turva-auton tultua radalle. Milteipä joka vuosi löytyy aina jokin koko kautta ikävästi ja epäurheilijamaisesti värittävä seikka. Viimeksi se oli vakoilujupakka ja jo aiemmin ne aika-ajojen typerät bensanpolttokierrokset. No niistä on nyt päästy ja luistonestosta. Innollahan tuota luistoneston poistumista on odotettu, mutta nyt tämän varikon sulkemisen kanssa yhdistettynä kokonaisuus näyttää aika toimimattomalta.

Pelkäänpä, että moni saa turhautua todenteolla tuohon sääntöön. Tuuria on autokilpailuissa aina tarvittu, mutta ei kai koskaan näin paljoa. Avauskisassa nähtiin, että kuskit painelevat aikaisempaa helpommin radalta pihalle ja turva-autoa tullaan näkemään jatkossakin tiuhaan. Mihin saumaan ja polttoainetilanteeseen se kunkin osalta sitten sattuu on ihan herran hallussa ja hyvin laaditut kisastrategiat saattavat romuttua hetkessä. Tällainen ylimääräinen arvausfaktori ei oikein tunnu kisailun luonteeseen sopivalta. Arpajaiset on sitten erikseen.
Täysin samaa mieltä. Tällä vallitsevalla säännöllä olisi aivan sama jos turva-auton tullessa vedettäis lottokoneesta kuskeille uudet sijoitukset. Pelonsekaisin tuntein odotan tämän kauden kolmea katuratakisaa, joissa taatusti nähdään ajovirhjeistä johtuneita keskeytyksiä kun luistonesto ei ole auttamassa. Ja sitä kautta turva-autoja.

Tosin uskon että ekan kerran kun toi sääntö osoittaa toimimattomuutensa, niin uutta aletaan sorvaamaan. Nykyisellään se on kestämätön.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Vilperi sanoi:
Tosin uskon että ekan kerran kun toi sääntö osoittaa toimimattomuutensa, niin uutta aletaan sorvaamaan. Nykyisellään se on kestämätön.
Jep! Jatketaan keskustelua tuossa aiheelle varatussa uudessa ketjussa.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jos SC-episodeja tulee jatkossa yhtä tiuhaan, kuin avauskisassa, niin menee arpomiseksi jo ihan sen takia ilman varikon sulkemisia ym.

Parempi tuohon olisi koko SC:n poistaminen ja tilalle esim, että kaikki hidastavat tiettyyn nopeuteen (esim. 120) ja laittavat siihen tarkoitetun rajoittimen päälle, kun liput alkavat liehua. Tuohon voisi olla vaikkapa jokin aikaraja, koska vauhdin täytyy olla pudonnut määrätyksi ja rajoitin päällä. Uhkana varikon läpiajorangaistus (suoritetaan kisan jatkuttua), stop&go tai hylkääminen riippuen rikkeen suuruudesta. Mittarina kesto, kuinka myöhään rajoitin on päällä. Jos hidastamisen noudattamatta jättämisestä aiheutuu selkeä vaaratilanne, toumaristo voi hylätä kuljettajan. Ohittaminen vaaran aikana luonnollisesti kielletty. Varikolle meno sallittu normaalisti.

Tämä ainakin vähentäisi arpomista ja oikeasti nopein auto voittaisi, yleensä. Vähän väärään paikkaan tuli postaus, mutta kun tuossa oli jo asiasta puhetta.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
PekPoy sanoi:
Kuulostaa aika paskapuheelta. Itseäni lähinnä ihmetyttää, että kuka "on laittanut" heidät allekirjoittamaan moisen sopimuksen? Max? Bernie? McLaren? Renault?

Minkähän vuoksi lähteessäkään ei osata tätä mainita... :idea:
Espanjan lehdistö onkin aika luotettava F1-uutisoinnissaan..:wink:
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Torres sanoi:
Jos SC-episodeja tulee jatkossa yhtä tiuhaan, kuin avauskisassa, niin menee arpomiseksi jo ihan sen takia ilman varikon sulkemisia ym.

Parempi tuohon olisi koko SC:n poistaminen ja tilalle esim, että kaikki hidastavat tiettyyn nopeuteen (esim. 120) ja laittavat siihen tarkoitetun rajoittimen päälle, kun liput alkavat liehua. Tuohon voisi olla vaikkapa jokin aikaraja, koska vauhdin täytyy olla pudonnut määrätyksi ja rajoitin päällä. Uhkana varikon läpiajorangaistus (suoritetaan kisan jatkuttua), stop&go tai hylkääminen riippuen rikkeen suuruudesta. Mittarina kesto, kuinka myöhään rajoitin on päällä. Jos hidastamisen noudattamatta jättämisestä aiheutuu selkeä vaaratilanne, toumaristo voi hylätä kuljettajan. Ohittaminen vaaran aikana luonnollisesti kielletty. Varikolle meno sallittu normaalisti.

Tämä ainakin vähentäisi arpomista ja oikeasti nopein auto voittaisi, yleensä. Vähän väärään paikkaan tuli postaus, mutta kun tuossa oli jo asiasta puhetta.
Signed. Toin tämän jo aiemmin esiin eikä siinä mun mielestä ois paljon estäviä tekijöitäkään?
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
PekPoy sanoi:
Kuulostaa aika paskapuheelta. Itseäni lähinnä ihmetyttää, että kuka "on laittanut" heidät allekirjoittamaan moisen sopimuksen? Max? Bernie? McLaren? Renault?

Minkähän vuoksi lähteessäkään ei osata tätä mainita... :idea:

Tässä on kyllä nyt jotain hämärää. :frank:

On pieni epäilys :doubtful:

Juuri ennen kaudenalkua hyllytetty Coughlan vihdoin lempataan ulos Mäkiltä.

FIA ottaa kannan Stepneyn tilanteeseen ja toteaa että kumpaakaan herraa ei saa palkata F1 projekteihin ennen kesää 2009. Stepney nurisee mutta ei julkaise kirjaa....

Siviilioikeusjuttu hautautuu salaperäisesti... Heti McLarenin ratsian jälkeen..

Montezemolo lopettaa vakoilusyytökset Mäkkiä vastaan...

Lähes samaan aikaan Dennis ilmaantuu julkisuuteen selittäen että hän ei eroa vaikka Mersu on niin luvannut FIA:lle.

However, according to our spies in Melbourne, his presence might cause trouble for some people because there are rumours that the team and Mercedes promised the FIA that by the start of the 08 season Ron Dennis would no longer be on the frontline. That was apparently on top of the excuse letter as one of the conditions under which the FIA settled the spycase.
http://www.totalf1.com/fullstory/view/249383/Was_Dennis_supposed_to_leave/

Alonso ja Hamilton tekevät hämärästi sovun julkisesti. :doubtful:

McLaren ei starttaakaan kauteen viimeisestä ruudusta

McLarenin ei ole tarvinnut maksaa sakkoaan

Todt jättää johtajuuden Ferrarilla ja huhut kertovat miehen pyrkivän FIAn johtoon

Stefano Domenicali kehuu Dennistä

Martin Whitmarsh ja Dennis kehuvat Domenicalia

Nobert Haug puolustaa uutta Ferrarin kilpailun johtajaa julkisesti Ferrarin huonon kisan jälkeen

Mitä on tapahtunut ilman että siitä kerrotaan julkisuuteen. :idea:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
talakem sanoi:
Mitä on tapahtunut ilman että siitä kerrotaan julkisuuteen. :idea:
Tai toisin sanoen, miten on mahdollista ettei jokin F1:een liittyvä asia ole päässyt vuotamaan julkisuuteen. :D
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Mitäs sitten, jos turva-auto on radalla kierrostolkulla, varikko kiinni, ja joltakin kuskilta loppuu menovesi? Onko se sitten vain niinsanotusti paska nakki ja voi voi?
Ei tuokaan sääntömuutos ole ihan loppuunsaakka mietitty, monta muttaa ja jossia löytyy.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
talakem sanoi:
Tässä on kyllä nyt jotain hämärää. :frank:

On pieni epäilys :doubtful:

Juuri ennen kaudenalkua hyllytetty Coughlan vihdoin lempataan ulos Mäkiltä.

FIA ottaa kannan Stepneyn tilanteeseen ja toteaa että kumpaakaan herraa ei saa palkata F1 projekteihin ennen kesää 2009. Stepney nurisee mutta ei julkaise kirjaa....

Siviilioikeusjuttu hautautuu salaperäisesti... Heti McLarenin ratsian jälkeen..

Montezemolo lopettaa vakoilusyytökset Mäkkiä vastaan...

Lähes samaan aikaan Dennis ilmaantuu julkisuuteen selittäen että hän ei eroa vaikka Mersu on niin luvannut FIA:lle.



http://www.totalf1.com/fullstory/view/249383/Was_Dennis_supposed_to_leave/

Alonso ja Hamilton tekevät hämärästi sovun julkisesti. :doubtful:

McLaren ei starttaakaan kauteen viimeisestä ruudusta

McLarenin ei ole tarvinnut maksaa sakkoaan

Todt jättää johtajuuden Ferrarilla ja huhut kertovat miehen pyrkivän FIAn johtoon

Stefano Domenicali kehuu Dennistä

Martin Whitmarsh ja Dennis kehuvat Domenicalia

Nobert Haug puolustaa uutta Ferrarin kilpailun johtajaa julkisesti Ferrarin huonon kisan jälkeen

Mitä on tapahtunut ilman että siitä kerrotaan julkisuuteen. :idea:
Niin. Öö.. aivan. En ota kantaa noihin salaliittoteorioihin sen kummemmin, tarkoituksena oli vain sanoa, että on vaikea keksiä tahoa,
a) joka olisi kompetentti velvoittamaan kaksi eri talleissa ajavaa kuljettajaa sopimaan mystisen mollaamattomuussopimuksen ja
b) jonka eduksi tällainen sopimus ylipäätään olisi.

Uutisessa puhutaan vain passiivissa, "kuljettajat laitettiin allekirjoittamaan", puhumatta sen kummemmin siitä, kuka helvetti heidät "laittoi allekirjoittamaan".

Niin että meikäläisen näkemyksen mukaan kyseessä on tyhjästä (tai perusteettomasta huhusta) tempaistu tai väärin ymmärretty uutinen.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
ei siellä mitään ole etukäteen sovittu mestaruuksista. jos niin olisi kimi heittäisi hanskat tiskiin ja lähtisi ajamaan moottorikelkkaa:rolleyes:
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
PekPoy sanoi:
Uutisessa puhutaan vain passiivissa, "kuljettajat laitettiin allekirjoittamaan", puhumatta sen kummemmin siitä, kuka helvetti heidät "laittoi allekirjoittamaan".

Niin että meikäläisen näkemyksen mukaan kyseessä on tyhjästä (tai perusteettomasta huhusta) tempaistu tai väärin ymmärretty uutinen.
Voi hyvinkin olla tyhjä uutinen. Eikös silti työnantajapuolelta voida palkoillisille laittaa työsuhteeseen liittyviä ehtoja sopimuspuolen sanktioilla uhaten näin ainakin kansainvälisessä sopimusjuridiikassa?
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Troy McLure sanoi:
Voi hyvinkin olla tyhjä uutinen. Eikös silti työnantajapuolelta voida palkoillisille laittaa työsuhteeseen liittyviä ehtoja sopimuspuolen sanktioilla uhaten näin ainakin kansainvälisessä sopimusjuridiikassa?
Toki noihin soppareihin voi laittaa yhtä sun toista, en vain keksi että kenen toimesta moisia pykäliä olisi vaadittu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös