F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
WebSlave sanoi:
Toivottavasti ei vähään aikaan. Ei ole HD-laatua ymmärtäviä bokseja kamalasti tarjolla. HD-lähetykset tulee lähettää omalla kanavallaan eikä tunkea normaalin SD:n sekaan.
Joo ei niitä SD:n sekaan voi änkeä. Omalle kanavalle vaan ja taas voidaan nostaa hintaa?

Maailma on bokseja pullollaan.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
jps sanoi:
Onhan se asiallista tutkia, mutta auotjen on läpäistävä kolaritestit enen kauden alkua, joten ...
Tulee mieleen jonkun vuoden mäkki, joka hajosi kimin alta jatkuvasti. Siivet irtoili kesken kaiken ym. Ja tais olla Neweyn suunnittelema. Ei paljoa auta, vaikka olisi miten nopea auto, jos ei se kestä mitään. :nope:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Torres sanoi:
Tulee mieleen jonkun vuoden mäkki, joka hajosi kimin alta jatkuvasti. Siivet irtoili kesken kaiken ym. Ja tais olla Neweyn suunnittelema. Ei paljoa auta, vaikka olisi miten nopea auto, jos ei se kestä mitään. :nope:
FIA ei ota tutkittavakseen autoa luotettavuusongelmien takia, ne on ihan tallin murhe, vaan turvallisuussyistä. Mikäli auto on vaarallinen kuljettajalle, muille kilpailijoille, ratatuomareille tai yleisölle, niin sillä ei saa ajaa. Tuo sääntö on kaikissa autourheiluluokissa pienimmistä suurimpaan ja täysin tinkimätön.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Yuotube linkki Coulthardin ulosajoon. Pulkkinen tais tossa jälkimmäisten harjoitusten aikana puhua jotain että ripustukset oli rikki jo ennen kuin Cuutio ajoi ulos. Tosta kuvakulmasta kyllä hiukan paha sanoa mitään.

Edit: saattaa siinä oikeanpuolen renkaassa pieni nytkähdys näkyä juuri ennen ulosajoa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
reason sanoi:
Irvinillä on niin paljon kokemusta tyytymisestä kakkoskuskin kohteluun ettei voi ymmärtää ihmistä joka ei luovuta niin helposti kuin hän itse.

Ehkä Alonso on pelle, mutta kaksinkertainen wdc-pelle. Irvin ei pystyny yhteenkään vaikka Häkkinen sitä yritti väkisin tarjota. :thumbup:
Irvine avautuu koska tietää että Renaultilla hänestäkin olisi voinut tulla 2xWDC pelle. :alppu:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
ÖÖ. sanoi:
Yuotube linkki Coulthardin ulosajoon. Pulkkinen tais tossa jälkimmäisten harjoitusten aikana puhua jotain että ripustukset oli rikki jo ennen kuin Cuutio ajoi ulos. Tosta kuvakulmasta kyllä hiukan paha sanoa mitään.

Edit: saattaa siinä oikeanpuolen renkaassa pieni nytkähdys näkyä juuri ennen ulosajoa.
Tiedä häntä?

Kuutio kyllä tutki risukasan oikeaa takapyörää/ripustuksia hyvinkin tarkkaan. Luultavasti sieltä löyty alkuperäinen syy ajautua ulos...

Aika huonoo kun eivät autoa Massan jäljiltä saaneet kuntoon...:nope:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
ÖÖ. sanoi:
Yuotube linkki Coulthardin ulosajoon. Pulkkinen tais tossa jälkimmäisten harjoitusten aikana puhua jotain että ripustukset oli rikki jo ennen kuin Cuutio ajoi ulos. Tosta kuvakulmasta kyllä hiukan paha sanoa mitään.

Edit: saattaa siinä oikeanpuolen renkaassa pieni nytkähdys näkyä juuri ennen ulosajoa.
Mielestäni tuosta näkee ihan selvästi, että oikeasta etupyörästä pettää jotain tuossa vasemmalle kääntyvän mutkan ulostulossa juuri ennen kuin oikea etupyörä menee kanttarin päälle. Auton rungon asentokin muuttuu, tavallaan kanttaa tuonne oikealle. Välittömästi tämän jälkeen ohjattavuus katoaa, Davidista tulee matkustaja ja pulkka karkaa tangentin suuntaan.

Minkäslaisia ne Sepangin kanttarit ovat profiililtaan? Jos oli osunut aikaisemmin johonkin?
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Calvin sanoi:
Irvine avautuu koska tietää että Renaultilla hänestäkin olisi voinut tulla 2xWDC pelle. :alppu:
Ai jaa, mitäs vikaa Ferkussa sit oli?

Ei se välttämättä niin oo että kuka vaan olis voittanu Alonson Renulla mestaruuksia, mut aika näyttää.


Edit: typo.
 
Viimeksi muokattu:

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Kanttarit ovat todella korkeita ja teräviä radan ulkopuolelta ajettaessa. Pitää myös muistaa, että F1 auton ripustus on suunniteltu kestämään iskuja ja painoa vain alhaalta päin. Coulthardin eturenkaat eivät rullanneet kevyesti kanttarin yli, vaan ne saivat napakan iskun etu-vasemmalta. Auton paino ja
nopeus noin 200km/h muodostavat kyllä tarvittavan voiman. Ripustukset hajosivat eri aikaan samanlaisesta osumasta, joten kyseessä ei ollut vain sattuma tai materiaali virhe. Ajoi Montoyakin erään viemärin kannen päältä.


Nykyään lähes kaikissa F1-autoissa on kuvasta poikkeava hieman heikompi nolla-köli ripustus.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
CamoN sanoi:
Mielestäni tuosta näkee ihan selvästi, että oikeasta etupyörästä pettää jotain tuossa vasemmalle kääntyvän mutkan ulostulossa juuri ennen kuin oikea etupyörä menee kanttarin päälle. Auton rungon asentokin muuttuu, tavallaan kanttaa tuonne oikealle. Välittömästi tämän jälkeen ohjattavuus katoaa, Davidista tulee matkustaja ja pulkka karkaa tangentin suuntaan.
QUOTE]

Jep, ilmat lähtee osin pihalle oikeasta eturenkaasta.... joko vanne pettää tai...
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
CamoN sanoi:
Mielestäni tuosta näkee ihan selvästi, että oikeasta etupyörästä pettää jotain tuossa vasemmalle kääntyvän mutkan ulostulossa juuri ennen kuin oikea etupyörä menee kanttarin päälle.
Totta. Oikea etupyörä "naksahtaa" yllättäen suoraan ja vasta tämän jälkeen david kääntää ratin suoraan.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Bullin vika sitten selvisi... raidetangon päästä petti liimaukset...

Christian Horner has said that he convinced that the RB4 is safe and that the problem was probably down to human error.

“It was a right front track rod that failed,” he explained. “It was a brand new component fitted after Melbourne. We have done over 10,000 km of testing with identical components. You can see that the adhesives have failed and it just looked like a human error. So we have absolutely no concerns about the car’s safety for tomorrow.”

Adrian Newey agrees. “We had a track rod end failure which caused the accident with David earlier,” he explained. “We know what the problem is and are confident we will be OK for the rest of the weekend. It a car his something that hard, then bits are going to fail – if that was another car running over the back of one that it what you want it to do so it doesn’t launch itself.

“The problem itself is what we know as infant mortality where a cold-bond adhesive hadn’t been prepared properly so a very new part failed almost straight away. By fitting higher mileage parts we have had no problem through winter testing or anything like that so we are confident with a higher mileage part we will be fine.”

http://www.forumula1.net/2008/f1/f1-news/red-bull-face-exclusion-from-this-weekends-racing/
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös