kouvotsvoni
Banjottu
Aika-ajosääntöön halutaan muutosta
Toivottavasti nyt lopultakin lopettaisivat sen kisabensapelleilyn.
Toivottavasti nyt lopultakin lopettaisivat sen kisabensapelleilyn.
Joo, kevyet autot Q3:een.kouvotsvoni sanoi:Aika-ajosääntöön halutaan muutosta
Toivottavasti nyt lopultakin lopettaisivat sen kisabensapelleilyn.
Pari tuntia sitte kirjoitin tuosta samasta, mutta pistetääns vielä tännekin.kouvotsvoni sanoi:Aika-ajosääntöön halutaan muutosta
Toivottavasti nyt lopultakin lopettaisivat sen kisabensapelleilyn.
Niinku siitä varikon ulostulo tietä pitkin vai? Se kyllä vois olla aika pätevä systeemi, harmi vaan ettei FIA ole ikinä tullut moista ajatelleeks tän kauden sääntöjä laatiessaan...PeeVee79 sanoi:Pari tuntia sitte kirjoitin tuosta samasta, mutta pistetääns vielä tännekin.
Voisiko olla mahdollista, että kuski pääsisi varikolle suoraan ajettuaan nopean kierroksen, siis ettei jäähdyttelykierrosta tarvitsisi ajaa tientukkona? Tai jos ei varikolle, niin saisi autonsa vaikka parkkiin pois nopeampien jaloista.
Muuten tuo uusi systeemi vaikutti ihan pätevältä. Tai no, ainakin edellisiin konhotuksiin verrattuna. Tyhjillä tankeilla ajelu toki olisi paras keino löytää nopein auto/kuski-yhdistelmä.
Aika äkki pysähdys siinä tulisi kun yrittäisi heti maaliviivan jälkeen jarruttaa ja kääntää varikolle.Ei sillä etteikö F1 pysähtyisi,vaan olisiko se siltikään turvallista kun takaa tulee se joka on lähdössä sille nopealleen kierrokselleIceManFani sanoi:Niinku siitä varikon ulostulo tietä pitkin vai? Se kyllä vois olla aika pätevä systeemi, harmi vaan ettei FIA ole ikinä tullut moista ajatelleeks tän kauden sääntöjä laatiessaan...
No ei ehkä ulostulosta, mutta kumminkin mahdollisimman nopeasti pois alta.IceManFani sanoi:Niinku siitä varikon ulostulo tietä pitkin vai? Se kyllä vois olla aika pätevä systeemi, harmi vaan ettei FIA ole ikinä tullut moista ajatelleeks tän kauden sääntöjä laatiessaan...
Huono näkö. PahoittelenPeeVee79 sanoi:Pari tuntia sitte kirjoitin tuosta samasta, mutta pistetääns vielä tännekin.
No, Intiaanipolisissa tuo ois helppoa, ajaa vaan sinne ovaali osuudelle.PeeVee79 sanoi:No ei ehkä ulostulosta, mutta kumminkin mahdollisimman nopeasti pois alta.
Jotakinhan tälle nykysysteemille pitää tehdä, että lähtöpaikkoja ei tulevaisuudessa tarvitse enää pudotella.
Sinne jos ajaa, niin ei ehdi seuraavan päivän kisaan...IceManFani sanoi:No, Intiaanipolisissa tuo ois helppoa, ajaa vaan sinne ovaali osuudelle.
-nen = jälkeläinen hebrean kielessä, eli sukujuuret sieltä päin maailmaa?IceManFani sanoi:Siteeraan Oskari Saarta, taisi sanoa näin joskus 2005 tai 2006 kaudella:
Jos tallikaverin sukunimi päättyy -nen, ei hän silloin voi olla hidas.
Hyvä taulukko, kiitos. Selvempi se olisi vielä, kun jättäisit Rosbergin, Trullin ja Alonson pois.kouvotsvoni sanoi:"kirittävää per jäljellä olevat kisat" -taulukko. Enköhän tuota porukkaa tuosta harvenna kun kausi etenee..
Hamilton edustaa siis kisan 1 ja 2 kohdalla "nollaa", koska on MM-sarjan ykkösenä. Muitten lukemat taasen meinaavat montako pistettä heidän pitäisi kiriä kauden lopuissa kisoissa suhteessa MM-kärkeen, jotta voittaisivat maailmanmestaruuden.. Jos luku ylittää kymmenen, niin sitten ei ole edes teoreettisesti mahdollista nousta mestariksi.
JML82 sanoi:Itse uskon vahvasti, että Hamilton aloittaa sanasodan, kun huomaa Kovalaisen nopeuden ja kilpailuvarmuuden!
Ei. Useimmilla radoilla pitää vielä kiertää se jäähdyttelykierros. Mielestäni ainut sääntömuutos - jos sitä edes oikeasti tarvitaan - on viime kauden sääntöjä vastaava viritelmä siitä, että sisääntulokierroksenkin tulee olla x prosenttia parhaasta ajasta.PeeVee79 sanoi:Voisiko olla mahdollista, että kuski pääsisi varikolle suoraan ajettuaan nopean kierroksen? Tai jos ei varikolle, niin saisi autonsa vaikka parkkiin pois nopeampien jaloista.
Kannattaa opetella lukemaan sarkasmia :ahem:Skenejeesus sanoi:Jos, jos ja Verstappenin Jos. Vilkaseppa huvikses pistetaulukosta montako pistettä Massa on ajanut tänä vuonna tallille merkkimestaruutta varten.
Ei kannata opettaa isää nussimaan. Kyllä se viesti meni perille ja se sisälsi heh, Massan puolustelua ja Jossitelua. Katsellaan kisa kerrallaan ja isketään nauloja Massan arkkuun siihen asti kun homma alkaa luistamaan, tosin tätä menoa brassin itseluottamus tuskin kasvaa.tommii sanoi:Kannattaa opetella lukemaan sarkasmia :ahem:
Ongelmana on hitaat autot aika-ajon vielä kestäessä. Mikäli varikkotie on auki, niin ei sinne voi laskea autoja ajamaan väärään suuntaan (kuten Spassa kisan jälkeen).Jspeed sanoi:Spassa kisan jälkeen ajetaan suoraan varikolle, vois se toimia muillakin radoilla.
Kimi: Massan ohitus oli suunniteltu
25.3.2008 13:58
Kimi Räikkösen mukaan Malesian viikonloppu oli täydellinen aika-ajoa lukuunottamatta.
Kimi Räikkösen mukaan Ferrarilta löytyy voittaja-auto.
Kimi Räikkösen mukaan Ferrarilta löytyy voittaja-auto. (GETTY IMAGES)
Felipe Massa ei ole tällä kaudella päässyt vielä maaliin asti.
Felipe Massa ei ole tällä kaudella päässyt vielä maaliin asti. (GETTY IMAGES)
Kimi Räikkösen viikonloppu Malesiassa sujui positiivisissa merkeissä. Ferrari-kuski kaasutteli vaivattomasti voittoon Robert Kubican ajaessa kakkoseksi ja Heikki Kovalaisen kolmanneksi.
Räikkönen sai ajella rauhassa voittoon ohitettuaan paalulta startanneen tallikaverinsa Felipe Massan ensimmäisen varikkopysähdyksen yhteydessä. Massan kisa päättyi lopulta ajovirheeseen 31 kierroksen jälkeen.
- Onnistuin ohittamaan Felipen kuten olimme suunnitelleet, Kimi kirjoittaa kotisivuillaan.
Vaikka Ferrari-leirin suunnalta kuuluu jatkuvasti vakuutteluja, että Massa ja Räikkönen ovat tasa-arvoisia, Räikkösen kommentista paistaa läpi, ettei ole epäselvyyttä kuka on ykköskuski.
Räikkösen mukaan voitto tuli helposti ja hänellä oli jopa varaa säästellä autoa seuraavaan kisaan, joka ajetaan Bahrainissa parin viikon kuluttua.
- Aika-ajo olisi oli voinut olla parempi. Mutta kuten yleensä sanon, jälkeenpäin sillä ei ole mitään väliä. Ainoastaan lopputulos lasketaan. Kisa oli joka tapauksessa lähes täydellinen, eikä meillä ollut ongelmia.
JUSSI OJALA
jussi.ojala@iltalehti.fi
No jos toinen on nopeempi niin mikäs siinä...Vaikka Ferrari-leirin suunnalta kuuluu jatkuvasti vakuutteluja, että Massa ja Räikkönen ovat tasa-arvoisia, Räikkösen kommentista paistaa läpi, ettei ole epäselvyyttä kuka on ykköskuski.
Niinpäs onki.WebSlave sanoi:Ongelmana on hitaat autot aika-ajon vielä kestäessä. Mikäli varikkotie on auki, niin ei sinne voi laskea autoja ajamaan väärään suuntaan (kuten Spassa kisan jälkeen).