F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Skenejeesus sanoi:
Nico ei kelpaa suomalaiseks kun se ei puhu suomea? Asmer puhuu suomea ja sillä ei ole yhtäkkiä mitään merkitystä. Mitäs väliä sillä sitten on ettei Nico puhu suomea? Englanniksi ne haastattelut ykkösissä kuitenkin enimmäkseen annetaan oli kuskin äidinkieli mikä tahansa. Nico on urallaan kuitenkin eniten edustanut Suomea ja Asmer Viroa.
Miun puolesta Nico ei kelpaa suomalaiseksi, koska ajaa saksalaisella lisenssillä. Nico päätti edustaa Saksaa, joten saakoon mitä tilasi. It's as simple as that. Keken poikana Nico toki ansaitsee enämpi sympatiapisteitä kuin muut ulkomaan pellet.

Asmerille toki toivon myös menestystä ja jonain päivänä ehkä paikkaa fykkösissäkin. Veljeskansaa pitää aina tukea. :thumbup:
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
439
Bridgestone on julkaissut rengasseokset Saksan, Unkarin, Euroopan (Valencia), Belgian ja Italian osakilpailuihin.

Saksa: keskikova ja kova
Unkari: superpehmeä ja pehmeä
Euroopan GP (Valencia): superpehmeä ja pehmeä
Belgia: keskikova ja kova
Italia: keskikova ja kova

Unkarissa ajetaan samoilla seoksilla kuin viime vuonna, mutta Belgiassa ja Italiassa ajettiin vielä viime vuonna pehmeällä ja keskikovalla seoksilla. Saksassa ei viime vuonna ajettu Hockenheimin radalla (ei vertailukelpoinen) ja Valenciassa ajetaan ensimmäistä kertaa.

Lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/06/661083
 

jtm79

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
111
Perseestä tuo Bridgestonen touhu kun rengaiden laaduissa on kauheita heittoja! :jaska: Michelin tule takaisin :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
jtm79 sanoi:
Perseestä tuo Bridgestonen touhu kun rengaiden laaduissa on kauheita heittoja! :jaska: Michelin tule takaisin :alppu:
Tulis nyt edes slicksit niin saadaan vanha Kimi takaisin.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Ylen Sankia Priha sanoi:
Miun puolesta Nico ei kelpaa suomalaiseksi, koska ajaa saksalaisella lisenssillä. Nico päätti edustaa Saksaa, joten saakoon mitä tilasi. It's as simple as that. Keken poikana Nico toki ansaitsee enämpi sympatiapisteitä kuin muut ulkomaan pellet.
Aivan samaa mieltä. Ei suomalainen ole yleisesti ajanut Saksan passilla. Toiseksekin Nico osaa, oliko se ny 7 kieltä, mutta ei suomea. Toki Nico isänsä kautta ja Jarno Trulli nimensä kautta ansaitsevat jonkin asteiset sympatiat.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Iltalehti sanoi:
Flavio Briatoresta ukkomies


Renault-tallin pomo, kovana naistenmiehenä tunnettu Flavio Briatore asteli alttarille pitkäaikaisen tyttöystävänsä Elisabetta Gregoracin kanssa lauantaina.

58-vuotias Briatore vei 28-vuotiaan nuorikkonsa vihille Santo Spirito in Sassia -kirkossa Roomassa. Vihkitilaisuuteen saapui monia julkkiksia, mm. F1-kuski Fernando Alonso, Ferrari-pomo Jean Todt, rokkari Simon Le Bon ja Italian pääministeri Silvio Berlusconi.

Vihkimisen jälkeen tuore aviopari suuntasi juhlapäivälliselle kirkkoa vastapäätä sijaitsevaan palatsiin. Itse hääjuhla juhlitaan läheisimpien ystävien kanssa Rooman laidalla sijaitsevassa Torcrescenzan linnassa.

Briatore kosi tyttöystäväänsä pariskunnan parhaimpien ystävien edessä viime vuoden elokuussa.

- Sen on täytynyt olla todellinen uhraus noin ujolle miehelle kuin Flavio, morsian kertoi kosinnasta Vanity Fair -lehdessä.
Onnea nuorelle parille:thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikka nostalginen Williams/Cosworth/Rosberg-kolmikon reinkarnaatio jäi yhteen kauteen, saattaa lisää muistumia menneisyydestä olla tulossa. Williams nimittäin neuvottelee sponsorisopimuksesta erään arabialaisen lentoyhtiön kanssa...
(lähde: IS Veikkaaja)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
sportti.com sanoi:
F1-sarjan nokkamiehen Bernie Ecclestonen mukaan F1-sarjassa on kaksi kuskia, jotka kukistaisivat brittisensaatio Lewis Hamiltonin milloin tahansa, jos kaikilla olisi samat autot. 77-vuotias formulapamppu kertoi The Times -lehdelle, että hän pitää yhä kaksinkertaista maailmanmestaria Fernando Alonsoa sarjan kovimpana kasvona.

- Jos Fernando olisi yhä McLarenilla, hän näyttäisi Lewisille taivaan merkit. Minusta siitä ei ole mitään epäilystä, Ecclestone kertoo.

Alonson lisäksi Ecclestone nostaa MM-sarjaa johtavan BMW Sauberin Robert Kubican erittäin korkealle omassa arvoasteikossaan.

- Jos hän ajaisi McLarenilla tai Ferrarilla, laittaisin rahani likoon hänen puolesta Hamiltonia vastaan, Ecclestone analysoi.

The Times -lehden sivuilla Ecclestone on tehnyt oman top5-listansa kuskeista, jotka ovat tällä hetkellä F1-maailman parhaita. Kärjessä siis keikkuu Alonso, toisena on Hamilton ja kolmantena Räikkönen. Kubica on listan neljäs, mutta Ecclestone kertoo siis, että jos Kubica ajaisi yhtä hyvällä autolla kuin Hamilton, puolalainen olisi epäilemättä nopeampi. Räikkösen puutteeksi formulapomo laskee voitonnälän puutteen.

- Minusta Kimin ongelma on se, että hänen voitonnälkänsä ei ehkä ole riittävän suuri, jotta hän veisi MM-pystin tänä vuonna. Se ei näy vain silloin kun hän on autossa. Michaelin (Schumacher) intohimo näkyi siinä, että hän työskenteli 24 tuntia päivässä ja seitsemän päivää viikossa kehittääkseen autoa, Ecclestone lyttää suomalaista.
Eccelstone top4

1. Alonso
2. Hamilton
3. Räikkönen
4. Kubica
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Eikös siellä ole jonkin sortin testirajoitus verrattuna Schumacherin aikoihin? No voisihan Kimi tietysti vaikka hoonailla sylintereitä tai muuten kehittää autoa niinkuin Schumacher teki ja mitä mm. Alonso tekee, minkä autonsa ja kypäränsä maalauskaavioiden suunnittelulta ehtii.

Toi Schumacheriin vertaaminen on kyllä aikamoinen "Hitler-kortti" (no pun intended, vai miten se meni). Olen muuallakin maininnut, että siinä saa väitteilleen kätevästi seitsemän maailmanmestaruuden arvovallan, vaikkei väitteellä olisi mitään tekemistä sen kanssa kuinka Schumi jonkin asian teki ja kuinka joku muu kuljettaja asian tekee. Se muiden tapa tehdä on vaan väärä koska Schumacherilla on seitsemän maailmanmestaruutta ja jos joku joskus voittaa kahdeksan maailmanmestaruutta niin sitten kyseisen kuskin toimintatapa on se oikea.

Hmm, itse asiassa Schumikin on toiminut väärin! Eikös Guido Capellinilla ole yhdeksän maailmanmestaruutta! Olisi siis Kerpenin rehtorinkin pitänyt ajaa veneellä, ei autolla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
JPP sanoi:
Eikös siellä ole jonkin sortin testirajoitus verrattuna Schumacherin aikoihin? No voisihan Kimi tietysti vaikka hoonailla sylintereitä tai muuten kehittää autoa niinkuin Schumacher teki ja mitä mm. Alonso tekee, minkä autonsa ja kypäränsä maalauskaavioiden suunnittelulta ehtii.

Toi Schumacheriin vertaaminen on kyllä aikamoinen "Hitler-kortti" (no pun intended, vai miten se meni). Olen muuallakin maininnut, että siinä saa väitteilleen kätevästi seitsemän maailmanmestaruuden arvovallan, vaikkei väitteellä olisi mitään tekemistä sen kanssa kuinka Schumi jonkin asian teki ja kuinka joku muu kuljettaja asian tekee. Se muiden tapa tehdä on vaan väärä koska Schumacherilla on seitsemän maailmanmestaruutta ja jos joku joskus voittaa kahdeksan maailmanmestaruutta niin sitten kyseisen kuskin toimintatapa on se oikea.

Hmm, itse asiassa Schumikin on toiminut väärin! Eikös Guido Capellinilla ole yhdeksän maailmanmestaruutta! Olisi siis Kerpenin rehtorinkin pitänyt ajaa veneellä, ei autolla.
Kyllähän Schumacher oli todella paljon enemmän tekemisissä tallinsa kanssa kuin Räikkönen on, ainakin näin mikä ulkoinen kuva on. Schumacherin suhtautuminen ajamiseen oli paljon "vakavemman" oloista. Kimi haluaa myös nauttia elämästä, mikä sekin on hyvästä. Ajajina Schumi ja myös Häkkinen ovat erilaisia kuin Räikkönen.

Hyvä esimerkki on simulaattorin käyttö. Itse luulisin, että Schumi ja Häkkinen olisivat tahkonneet sitä tunti tolkulla, mutta Räikkönehän sanoi jossain haastattelussa sen turhaksi (en jaksa kaivaa lähdettä). Vaikka kuinka joku väittää, että sen käyttö on turhaa, silti itse uskon, että siitä on varsin paljon apua. Onkohan muuten sattumaa, että miksi McLarenilla tulokaskuljettaja pärjää suhteellisen hyvin ekasta kilpailusta lähtien?
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
JML82 sanoi:
Kyllähän Schumacher oli todella paljon enemmän tekemisissä tallinsa kanssa kuin Räikkönen on, ainakin näin mikä ulkoinen kuva on. Schumacherin suhtautuminen ajamiseen oli paljon "vakavemman" oloista. Kimi haluaa myös nauttia elämästä, mikä sekin on hyvästä. Ajajina Schumi ja myös Häkkinen ovat erilaisia kuin Räikkönen.

Hyvä esimerkki on simulaattorin käyttö. Itse luulisin, että Schumi ja Häkkinen olisivat tahkonneet sitä tunti tolkulla, mutta Räikkönehän sanoi jossain haastattelussa sen turhaksi (en jaksa kaivaa lähdettä). Vaikka kuinka joku väittää, että sen käyttö on turhaa, silti itse uskon, että siitä on varsin paljon apua. Onkohan muuten sattumaa, että miksi McLarenilla tulokaskuljettaja pärjää suhteellisen hyvin ekasta kilpailusta lähtien?
Sumihan ei koskaan ajanut missään simulaattorissa koska sellaista ei Ferrarilla edes ollut. Lähinnä tahkosi Ferrarin omia ratoja kun se vielä oli mahdollista. Nyt testirajoitus koskee kaikkia talleja ja kuskeja joten Böönin jauhanta on lähinnä omaa propagandaa...

Kun kilometrit on täynnä ei lisää saa enään ajaa joten ihan joutavaa jauhantaa. Testikilometrit pitää sensijaan käyttää parhaiten hyväksi, tyhjän tahkoaminen ei hyödytä kuin kilpailijoita...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
JML82 sanoi:
Hyvä esimerkki on simulaattorin käyttö. Itse luulisin, että Schumi ja Häkkinen olisivat tahkonneet sitä tunti tolkulla, mutta Räikkönehän sanoi jossain haastattelussa sen turhaksi (en jaksa kaivaa lähdettä).
Saattoi sanoa turhaksikin. Minulla on sellainen muistikuva, että olisi kertonut sen aiheuttavan pahoinvointia.
talakem sanoi:
Nyt testirajoitus koskee kaikkia talleja ja kuskeja joten Böönin jauhanta on lähinnä omaa propagandaa...
Bernie tuossa puhuu muustakin kuin pelkästä testaamisesta. Hän vain perustelee omaa näkemystään, ei siitä mitään propagandaa saa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
talakem sanoi:
Sumihan ei koskaan ajanut missään simulaattorissa koska sellaista ei Ferrarilla edes ollut. Lähinnä tahkosi Ferrarin omia ratoja kun se vielä oli mahdollista. Nyt testirajoitus koskee kaikkia talleja ja kuskeja joten Böönin jauhanta on lähinnä omaa propagandaa...

Kun kilometrit on täynnä ei lisää saa enään ajaa joten ihan joutavaa jauhantaa. Testikilometrit pitää sensijaan käyttää parhaiten hyväksi, tyhjän tahkoaminen ei hyödytä kuin kilpailijoita...
Ei ollut eikä ollut Häkkiselläkään. Heillä oli vaan tapana tehdä mahdollisimman tunnollisesti kaikki. Tosiaan kuten WebSlave sanoi, kyllähän Bernie tarkoitti muutakin kuin pelkkää testaamista. Schumihan oli kunnoltaan aivan ehdotonta huippuluokkaa, panosti myös siihen puoleen. Toki ei Kimikään missään surkeassa kunnossa ole, mutta ei kyllä samassa terässä näytä olevan mitä nämä himo-kuntoilijat. Tuosta tulikin mieleen pullakka-Montoya :)
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
- En muista, koska minulla olisi ollut näin suuri voitonnälkä. Talli on rakentanut auton, joka pystyy vahvoihin suorituksiin kaikilla radoilla, mutta viimeisimmät kisat eivät ole menneet hyvin, Kimi sanoi.
vs.
- Minusta Kimin ongelma on se, että hänen voitonnälkänsä ei ehkä ole riittävän suuri, jotta hän veisi MM-pystin tänä vuonna. Se ei näy vain silloin kun hän on autossa. Michaelin (Schumacher) intohimo näkyi siinä, että hän työskenteli 24 tuntia päivässä ja seitsemän päivää viikossa kehittääkseen autoa, Ecclestone lyttää suomalaista.
Bernie Ecclestone - Kun mikään ei riitä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Trone sanoi:
vs.


Bernie Ecclestone - Kun mikään ei riitä.
Eccelstonen puolustukseksi täytyy todeta, että Räikkösen otteista on puuttunut kimimäinen terävyys ajottain. Sellainen täysillä yrittäminen, jota oli varsinkin McLaren-kausilla havaittavissa. Ei luovuteta eikä anneta periksi, sitä itse odotan Kimiltä. Toivottavasti vielä nähdään sellainen Räikkönen.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Muistelisin myös Kimin sanoneen, että hän tulee simulaattorissa pahoinvoivaksi.

Eikö Kimi ole yleensä ollut aina loppukaudesta parhaimmillaan, joten on vielä aikaista puhua motivaation puutteesta. Uskon, että Canadan ketutuksen jälkeen, hän on entistä vaarallisempi ja nälkäisempi. :)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
M.Webber sanoi:
Muistelisin myös Kimin sanoneen, että hän tulee simulaattorissa pahoinvoivaksi.

Eikö Kimi ole yleensä ollut aina loppukaudesta parhaimmillaan, joten on vielä aikaista puhua motivaation puutteesta. Uskon, että Canadan ketutuksen jälkeen, hän on entistä vaarallisempi ja nälkäisempi. :)
Mistä tuo sitten kertoo, koska samaa itekin pohdin sanouttuasi asian. Olisiko kenties Kimin motivaation puute aina alkukaudesta. Sitten kun vaaditaan kunnon suorituksia, alkaa motivaatio taas palautumaan entiselle tasolle.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Tai sitten jengi (including mm. Bernie) heittelee näitä motivaatio&nälkä-analyysejään täysin sieltä, minne aurinko ei kovin usein paista. Varsinkin kun Kimi on se kundi, joka tuntuu vihaavan häviämistä kaikkein eniten. Ei paljon Kimiltä PR-hymyjä välähdä, jos tulee jokin muu sija kuin se ensimmäinen (vrt. Lewis ja muut markkinointiystävällisemmät kuskit).

Nää jutut on taas sitä "analyysia", joka pohjautuu siihen tuttuun lausumaan, että olet niin hyvä kuin viimeisin kisasi. Monacossa Kimillä oli auton kanssa ongelmia, taisi olla sadekelin setupit, rengashäikkää tms. Kanadassa Kimillä oli kisavauhti ihan kohdillaan ja jäi näkemättä olisiko Kimi pystynyt kisataktiikallaan viemään voiton. Ennen näitä kahta kisaa Kimillä oli ihan mukava sarjajohto ja puheetkin olivat "asiantunkioilla" toisenlaisia.

Tietysti Kimi itsekin tokaisi heti mestaruutensa jälkeen, että nyt on tavoite saavutettu ja kaikki sen päälle on pelkkää plussaa. Mutta itse en ainakaan uskaltaisi tehdä siitä niin kovaa tulkintaa, että kaverille ei enää F1-puuro maistuisi.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös