Silloin kaikkien aikojen kovin f1 kuski Ayrton Senna teki kaikkien aikojen ekan kierroksen:juhni sanoi:Harmi, että Doningtonissa on ajettu vain yhden kerran, vuonna 1993. :alppu:
Bernien logiikalla sinne pitäisi nyt kiireen vilkkaa saada toinenkin GP. Näinhän Espanjan kanssa toimittiin, Alonso-huuman takia. Walesin GP ja Cardiffiin katurata?CamoN sanoi:Näemmä PR on tehonnut britteihin varsin hyvin.
Mukavahan tuota rataa on simulaattoreissa ajaa ja kuskit tykkää, mutta kisat eivät nyt ihan ultimateviihdyttäviä ole. Jos saisin päättää, niin uusisin kolmoskurvin huomattavasti tiukemmaksi, jolloin Adelaine-mutkaan tulisi parempi ohituspaikka kenties...Mediaprofeetta sanoi:Ajaa, ei aja, ajaa, ei aja...
No ainakin Magny-Cours on parempi kuin joku katurata esim. Pariisissa. Ite ainakin tykkään tästä radasta, ja sitä on kivä myös ite ajaa peleissä.
Missä peleissä?Mediaprofeetta sanoi:Ajaa, ei aja, ajaa, ei aja...
No ainakin Magny-Cours on parempi kuin joku katurata esim. Pariisissa. Ite ainakin tykkään tästä radasta, ja sitä on kivä myös ite ajaa peleissä.
Itsestä tuo Williamsin kommentti oli kyllä kaikkein paras, mitä tuosta kolari hässäkästä olen kuullut. Minkäslainen älämölöö olisi syntynyt täällä, jos Dennis olisi sanonut tuon.mtv3 sanoi:Williamsin F1-tallin päällikkö Frank Williams myöntää tallin unohtaneen protestoida Nico Rosbergin Kanadan GP:n varikkosuoran kolarista saamasta rangaistuksesta.
Lewis Hamilton kolaroi Kanadan GP:ssä varikonportin punaisiin valoihin pysähtyneen Kimi Räikkösen Ferrariin ja Rosberg rysäytti hetkeä myöhemmin Hamiltonin McLarenin perään.
- Hän toki osui toiseen autoon, mutta se oli toissijainen törmäys, Williams puolusti kuljettajaansa.
Williams syytti kisan jälkeisiä kiireitä siitä, että virallinen valitus jäi tekemättä.
- Kanadan varikolla vallitsee täydellinen kaaos heti sillä sekunnilla, kun kaikki autot ovat palanneet parc ferme -alueelle, koska lentorahtien täytyy ehtiä lentokentälle, Williams totesi.
- Nico sai rangaistuksensa menettämällä Kanadassa mahdollisen nelossijan, mutta me teimme virheen, kun emme protestoineet tuomariston päätöksestä, Williams myönsi.
Rosberg putosi rangaistuksensa takia Ranskan GP:n viimeiseen lähtöruutuun.
Niin no, periaatteessahan se on juuri noin. Rosberg törmäsi Hamiltonin perään vasta sen jälkeen, kun Lewis oli hajottanut autonsa Kimin Ferrarin takalistoon. Siinä mielessä se oli toissijainen törmäys, koska Hamilton oli jo törmännyt ennen Rosbergia ja tuhonnut autonsa keskeytyskuntoon.JML82 sanoi:Itsestä tuo Williamsin kommentti oli kyllä kaikkein paras, mitä tuosta kolari hässäkästä olen kuullut. Minkäslainen älämölöö olisi syntynyt täällä, jos Dennis olisi sanonut tuon.
Miksi Williamsin mielestä Rosbergille ei rangaistusta, mutta Hamiltonille kyllä? Molemmat kämmäsi samasta syystä ja samassa tilanteessa.
No niin ajatellen kyllä. Ilman Hamiltonia Rosberg olisi törmännyt joko Räikköseen tai Kubicaan...EdHunter sanoi:Niin no, periaatteessahan se on juuri noin. Rosberg törmäsi Hamiltonin perään vasta sen jälkeen, kun Lewis oli hajottanut autonsa Kimin Ferrarin takalistoon. Siinä mielessä se oli toissijainen törmäys, koska Hamilton oli jo törmännyt ennen Rosbergia ja tuhonnut autonsa keskeytyskuntoon.
Mutta eipä tuo F.Williamsin selitys ole siltikään kovin hyvä. Rosbergin olisi joka tapauksessa tullut noudattaa erityistä varovaisuutta varikkosuoralla ja koska ei niin tehnyt, oli rangaistuskin paikallaan.
Peleissä,peleissä.F1-simuissa. :ahem:Kaahari sanoi:Missä peleissä?
Niin, ehkä. Mut parempi tämä tilanne on kuin se, että Lewis olis kerinny koukata siihen Kimin viereen ja Nico ois ajanut Kimin perään.Ground Effect sanoi:Olishan se Nico ajanut Hamiltonin perään, ihan samalla tavalla, vaikka Hamiltonin ei olisikaan osunut Kimin autoon (jos siis olisi jäänyt Kimin taakse odottamaan). Jos Hamilton olisi ajanut Kimin vasemmalle puolelle, niin sitten Nico olisi ehkä ehtinyt jarruttaa / tajuta tilanteen.
Hyvä kompromissi oli se kyllä. Parempi tilanne puolestaan olisi ollut jos Hamilton olisi ehtinyt jarruttaa Kimin taakse ja Rosberg olisi ajanut Hamiltonin perään kuitenkin hajoittamatta Kimin autoa.Astigma sanoi:Niin, ehkä. Mut parempi tämä tilanne on kuin se, että Lewis olis kerinny koukata siihen Kimin viereen ja Nico ois ajanut Kimin perään.
Hamiltonin siipi alkoi väpättää sen jälkeen kun oli osunu Heikin takarenkaaseen...Ainakaan Heikin etusiipi liikkunut samalla tavalla incar kuvassatalakem sanoi:McLaren on muuttanut etusiipeään niin että se yhä pääsee selvästi liikkumaan kuten incar kuvat näyttivät Ranskasta. Esim. näkyy Heikin päästäessä Lewisin ohi. (Kuva ei vastaa ihan Mangnyssä käytettyä siipeä)
Olisko rikkonu sen siltasiiven tuki kiinnikkeen? Näyttää varsin hennolta ja rikkoontuu varmasti aika herkästi.Feretti sanoi:Hamiltonin siipi alkoi väpättää sen jälkeen kun oli osunu Heikin takarenkaaseen...Ainakaan Heikin etusiipi liikkunut samalla tavalla incar kuvassa
Voi olla, jotain sieltä lenti osuman jälkeen:eek!:JML82 sanoi:Olisko rikkonu sen siltasiiven tuki kiinnikkeen? Näyttää varsin hennolta ja rikkoontuu varmasti aika herkästi.
Siipi ei siitä keskeltä hirveästi liikkunut vaan lähinnä päistä ja huippuvauhdissa selvästi jossain 250km/t ja yli. (alkuun ajattelin että rikkoi vaan jotain Heikin autosta) No ehkä hajotti siihen törmäilyyn... no homma tulee esille miten on jatkossa..JML82 sanoi:Olisko rikkonu sen siltasiiven tuki kiinnikkeen? Näyttää varsin hennolta ja rikkoontuu varmasti aika herkästi.
Nyt joku jo vetää välistä ja pahasti. Formula 1 on tietysti kallista lystiä, mutta eikös niitä kuljettajien huomattavasti kohonneita lisenssimaksuja pitänyt käyttää nimenomaan näihin turvallisuutta ja kilpailujen järjestelyjä parantaviin projekteihin?MTV3.fi sanoi:F1-talleille roima korotus osanottomaksuun
24.06.2008 12:10
Kansainvälinen autoliitto FIA aikoo nostaa liki 150 prosenttia formula 1- tallien vuosittaista MM-sarjan osanottomaksua. Raha on tarkoitus käyttää tallien grand prix -kisoissa käyttämien erilaisten palvelujen toteuttamiseen ja kehittämiseen.
Osanottomaksujen nostaminen on esillä keskiviikkona Pariisissa FIA:n hallituksen kokouksessa. Englantilaisen Autosport-lehden tietojen mukaan FIA esittää, että tallien osanottomaksu kasvaisi 300 000 eurosta 740 000 euroon.
FIA haluaa tallit maksamaan muiden muassa GP-kisoissa käytössä olevasta järjestelmästä, joka rekisteröi koko ajan autojen sijainnin radalla sekä autoissa olevat ajokin liikkeitä ja teknistä dataa tallentavat laitteet. Tietoja käytetään esimerkiksi onnettomuuksien tutkinnassa.
Rahaa FIA haluaa talleilta myös mm. lippujärjestelmää täydentäviin varoitusvaloihin sekä GP-kisojen varikoille tulevaan uuteen tietoverkkoon. Siitä on tulossa jatkossa virallinen viestikanava kisaviikonvaihteissa FIA:n, kisatuomariston ja tallien välille. Jatkossa esimerkiksi tuomariston langettamat rangaistukset ilmoitettaisiin talleille tätä kautta.
Osanottomaksun korotuksia FIA aikoo lieventää vaatimalla F1-sarjan markkinointioikeuksia hallinnoivan Bernie Ecclestonen ja oikeudet omistavan sijoitusyhtiö CVC Capital Partnersin maksamaan talleille suuremman siivun sarjan tv- ja muista tuloista.
Tiettävästi FIA aikoo kertoa keskiviikkona, että se sitoutuu uuteen, talleja ja sarjan markkinointioikeuden omistajia sitovaan ns. Concorde- sopimukseen vain, jos Ecclestone lupaa kasvattaa tallien osuutta F1-sarjan tuloista.
Keskiviikon kokouksessa ovat esillä myös F1-sarjan ensi kauden sääntöasiat.
(MTV3-STT)