F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
2009 Alustava kalenteri.

Melkoisen raskas kaudenloppu Tiimeille...

29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium


27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi


http://www.autosport.com/news/report.php/id/68626
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
CamoN sanoi:
Nyt joku jo vetää välistä ja pahasti.
Käytännössä tuossa on kyseessä tulonsiirto FOMilta FIA:lle. FOM maksaa enemmän talleille, jotka maksavat enemmän FIA:lle. Sinänsä kyllä ihan mielekästä, että enemmän varoja menee kansainvälisen yhteistyöorganisaation toimintaan kuin yksityisen firman taskuun.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Kysyä sopii että missä vaiheessa tallit rupeavat kitisemään kallistuineista polttoaine hinnoista? Kyllä se öljyn kallistuminen näkyy myös kerosiinin hinnassa?
Kaukomaittein kisat bannaan? :rolleyes:
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
markot sanoi:
Kysyä sopii että missä vaiheessa tallit rupeavat kitisemään kallistuineista polttoaine hinnoista? Kyllä se öljyn kallistuminen näkyy myös kerosiinin hinnassa?
Kaukomaittein kisat bannaan? :rolleyes:
Vähän aika sitten oli joku uutinen että F1:set olis siirtymässä käyttämään etanolia 2012 jälkeen:confused:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
FIA (Max) vs Bööni sota on täydessä käynnissä. Paitsi rahanjaosta väännetään paljon muustakin.

FIA on mm. herättämässä Formula 2 luokka henkiin kilpailemaan Ecclestonen GP2 luokkaa vastaan. :nope: Taas uusi luokka huoh...

And the FIA's bid to increase its influence was further emphasised when it announced plans to create a Formula Two championship from the start of 2009 - something that would be in direct competition to the Ecclestone-supported GP2 Series.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/68627
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Onhan tuossa Formula2-luokassa sellainen positiivinen tavoite, että kustannukset olisivat luokkaa $200.000 per auto per kausi. GP2:ssa kustannukset ovat luokassa $1.300.000..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Rusina sanoi:
Onhan tuossa Formula2-luokassa sellainen positiivinen tavoite, että kustannukset olisivat luokkaa $200.000 per auto per kausi. GP2:ssa kustannukset ovat luokassa $1.300.000..
Jep, mutta ei varmasti toteudu tohon hintaan. Startti olisi jo ensivuonna...

Eihän tollasella budjetilla ajeta edes missään luokassa oikeen Suomessa. Tietty FIA voi pumpata saamansa sakkot (tuullut paljon) ja korkeista lisensseistä saamansa tulot tonne jos niin mielii... ratojen turvallisuuden parantamisen nimissä...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
talakem sanoi:
2009 Alustava kalenteri.

Melkoisen raskas kaudenloppu Tiimeille...
No jaa, on noita 4 kisaa kuudessa viikossa-jaksoja muitakin, joten ei tuo mitenkään erityisen tiivis ole.
28 June France
Ensi vuonna ajetaan taas viimeinen kisa Magny Coursissa? ;)
15 November Abu Dhabi
Kausi päättyisi siis Yas Islandin katuradalla. Näinköhän on ajateltu iltakilpailua, jotta päätöskilpailu saadaan eurooppalaisittain prime timeen?
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
WebSlave sanoi:
No jaa, on noita 4 kisaa kuudessa viikossa-jaksoja muitakin, joten ei tuo mitenkään erityisen tiivis ole.





Kausi päättyisi siis Yas Islandin katuradalla. Näinköhän on ajateltu iltakilpailua, jotta päätöskilpailu saadaan eurooppalaisittain prime timeen?



Juu, mutta aika tiivis tahti, kun käydään välillä vähän eri mantereellakin, turhan kiree aikataulu, ei hyvä.
Tostakaan en pidä, että mahdollinen mestaruus ratkaistaan arpomalla katuradalla, eikä perinteisellä moottoriradalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
205
todella harmi että ensi kautta ei päätetä brasiliassa :nope: :thumbdown
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mieluummin arpomalla katuradalla kuin nukkumalla moottoriradalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
YaZka sanoi:
Juu, mutta aika tiivis tahti, kun käydään välillä vähän eri mantereellakin, turhan kiree aikataulu, ei hyvä.
Kieltämättä tuota mannerhyppimistä en ajatellut, mutta toisaalta matkavarustuksessahan tallit kuitenkin on, joten ei sen pitäisi olla sen kummempaa kuin alkukaudestakaan.
Tostakaan en pidä, että mahdollinen mestaruus ratkaistaan arpomalla katuradalla, eikä perinteisellä moottoriradalla.
Yas Island ei ole mikään Monaco. Siellä on ainakin kaksi selvää ohituspaikkaa, eikä läheskään yhtä paljon peltikaidetta, joten "arpomisella" lienee pienempi merkitys (mitä sitten tarkalleen ottaen sillä tarkoititkaan). Itse en tuomitse ennen kuin olen nähnyt siellä ainakin yhden kisan. Interlagos kieltämättä on hyvä rata, joten itse radan puolesta on vaikea parantaa.

Syynä lienevätkin muut asiat. Ehkä päätöskisa haluttiin lähelle Eurooppaa, jotta tallit voisivat tuoda sinne Motorhomensa? Tai ehkä Abu Dhabi vain maksoi riittävästi.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
WebSlave sanoi:
Kieltämättä tuota mannerhyppimistä en ajatellut, mutta toisaalta matkavarustuksessahan tallit kuitenkin on, joten ei sen pitäisi olla sen kummempaa kuin alkukaudestakaan.
Talien henkilökunnan (jonkinveran pystyvät varmaan vaihtamaan, mutta varmaan testaavatkin välissä joten sekin miehistö on kiinnitetty) on pysyttävä kokoajan reissussa kamoja roudaten. Ehkä ehtivät kävästä kotona Brasilian jälkeen ja tämä pitkän kauden lopussa...

No Singapore - Japani - Kiina ei vielä ole paha... mutta jatkuu aina vaan Brasseihin.. ym. Ja onhan siinä kolmen kisan putki syyskuussa...
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1353
Feretti sanoi:
Vähän aika sitten oli joku uutinen että F1:set olis siirtymässä käyttämään etanolia 2012 jälkeen:confused:
No eipä se mitään auta niin kauan kun lentokoneet ja rekat kulkee öljypohjaisilla polttoaineilla.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Tuosta F1-kalenterista oli juttua Turun Sanomien F1-sivuilla.

Turun Sanomat sanoi:
Ensi vuonna viikon välein ajettajia kisoja on alustavan ohjelman mukaan neljä kertaa eli kerran useammin kuin tällä kaudella. Turkki on palannut elokuulle, kun tämän vuoden kokeilu toukokuussa osoittautui pahaksi virhearvioksi.
Voisiko joku ystävällisesti selittää, mikä virhearvio siinä oli..? Olen varmaan jättänyt huomaamatta jotain. :doubtful:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Loetkoe sanoi:
Tuosta F1-kalenterista oli juttua Turun Sanomien F1-sivuilla.

Turun Sanomat sanoi:
Ensi vuonna viikon välein ajettajia kisoja on alustavan ohjelman mukaan neljä kertaa eli kerran useammin kuin tällä kaudella. Turkki on palannut elokuulle, kun tämän vuoden kokeilu toukokuussa osoittautui pahaksi virhearvioksi.
Voisiko joku ystävällisesti selittää, mikä virhearvio siinä oli..? Olen varmaan jättänyt huomaamatta jotain. :doubtful:
Loppukesästä on vähemmän kulkukoiria?
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
On se pitkä rata... ja nopea (Yas Island).

Yksi kierros on 309 km ja silti aikaa kuluu vain 1'38" :alppu:

http://www.abudhabigp.com/english/the_circuit.aspx

No joo, eli ilmesesti se on n. 5,5 km pitkä. Webslaven mainostamat ohituspaikat löytynevät suorien päistä.

Aika mutkaisen näköinen noita "takasuoria" lukuunottamatta.

Olisko tosta jotain onboard materiaalia, että millanen rata on kyseessä? Jos on katurata, niin luulis, että se on jo olemassa, eikä rakenteilla?!
 
Viimeksi muokattu:

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Muistuttaa vähän Sepangin rataa...pari pitkää suoraa, nopeita sekä hitaita mutkia mutta missä on ne korkeuserot joita Eccelstone hehkutti joskus:confused:
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
- Pysähdyimme testissä, mutta uskon täysin, että kisassa ajamme kyllä maaliin asti. Joskus täytyy olla onnekas. Ranskassa onnea oli kyllä Kimilläkin, sillä niin vaikeassa tilanteessa kuin hän oli, pääsee harvoin maaliin asti, Massa totesi.


Voi lol tuota massa... Kimillä oli onnea? Just tuommosta.." Jos mulla oli muka tuuria niin oli kimilläki!1!" :alppu:

Hajoo massa aamuihis.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös