F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Mikkoz84 sanoi:
On jos pystyy suomalaisen katkeruuden siirtämään taka-alalle ja ajattelemaan asiaa objektiivisesti. Se mitä Schumi on tehnyt radalla on vain kilpa-autoilua, siviilipersoona on aivan muuta.
Mutta kun puhuttiin juuri persoonallisuudesta. Ei Schumin persoona mitenkään erikoinen ole. Samanlainen tallinsa vastausautomaatti kuin kaikki muutkin. Ainut viime vuosien kuski josta löytyi jotain persoonallisuutta ja myös kykyä näyttää se oli Irvine. Sekin aika laimeaa verratuna Huntin ja kumppaneiden aikaan.:)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Iltalehti sanoi:
BMW SAUBER katuu kauppojaan Nick Heidfeldin kanssa. Tallijohto olisi halukas vaihtamaan lupaavamman saksalaisen Sebastian Vettelin kilpatehtäviin puolalaisen Robert Kubican rinnalle vaikka saman tien.

Vettel kuuluu Red Bullin nuorten kuljettajien kehitysryhmään, mutta BMW neuvottelee hänen sopimusoikeuksiensa lunastamisesta.

Heidfeldin sopimus kattaa vielä ensi vuoden. Näin Vettel joutuu - tallissa jatkaessaan - tyytymään ensi kaudeksi testisopimukseen.
Mikä vika siinä Heidfeldissa on:confused:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
kouvotsvoni sanoi:
Mikä vika siinä Heidfeldissa on:confused:
En löytänyt tuollaista uutista Iltalehden verkkoversiosta, mutta varsin oudolta kuulostaisi ajatus siitä, että BMW Sauber panostaisi kahteen noinkin aloittelevaan kuskiin. Toki tallin varsinainen tähtäin on kaukana tulevaisuudessa, mutta luulisi kokeneella kuskilla olevan jotain annettavaa mm. auton testaukseen. Kisakokemuksesta puhumattakaan. Nick ei ole paljon virheisiin sortunut.

Kubican nyt ymmärtää, sen verran loistavia miehen suoritukset ovat olleet Unkarin pyörähdyksistä ja Kiinan slicksiriskinotosta huolimatta. Vettelin sen sijaan olisi hyvä antaa kasvaa korkoa vielä pari vuotta ennen kisapestiä. Sopimus on muutenkin myös Red Bullista kiinni, mutta jos Vettel nostettaisiin kisakuskiksi jo 2008, tallin ykköskuski olisi siinäkin vaiheessa aika kokematon Kubica. Aikamoista riskinottoa tehdastallilta.

Sitäpaitsi minun tietääkseni (ja myös lähteiden mukaan) Heidfeldin sopimus on kolmivuotinen, eli kattaa myös kauden 2008. Tietenkin kyse voi olla myös 2+1 optiosopimuksesta.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
kouvotsvoni sanoi:
Mikä vika siinä Heidfeldissa on:confused:
Ei mitään. Heidi on parantanut otteitaan kauden mittaan ja ollut varma kuski pistetehtailua ajatellen. Ennen kauden alkua ei suuria odotuksia ollut mutta nyt alkaa olla ajossa sitä meininkiä mitä aikanaan pikkuformuloissa.

Kubican loistava debyytti lienee kirittänyt myös Nickiä parempaan ajoon kuin terveisiä ajelleen Villeneuven parina....

Villeneuven palkkaaminen ylipäätänsä mihinkään talliin kauden 2003 jälkeen se suurin virhe oli.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Nyt on sitten selvillä mikä talli käyttää mitäkin moottoria ensi kaudella.
Jean Todt kertoi että tekevät Red Bullin kanssa moottorisoppariin muutoksen jotta Toro Rosso saisi käyttöönsä Ferrarin moottorit. Ja näin RBR saa Renaultin koneet.:frown:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CaPtEeNi sanoi:
Nyt on sitten selvillä mikä talli käyttää mitäkin moottoria ensi kaudella.
Jean Todt kertoi että tekevät Red Bullin kanssa moottorisoppariin muutoksen jotta Toro Rosso saisi käyttöönsä Ferrarin moottorit. Ja näin RBR saa Renaultin koneet.:frown:
Mikäs tuossa nyt saa noin alakuloiseksi?

Noinkohan tämä tarkoittaa myös sitä, että Cosworth katoaa lopullisesti F1-ympyröistä...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Mikäs tuossa nyt saa noin alakuloiseksi?

Noinkohan tämä tarkoittaa myös sitä, että Cosworth katoaa lopullisesti F1-ympyröistä...
Eikös Cossuilla ole ollut pitkiäkin taukoja männä vuosina? Kaipa heillä kuitenkin tehdas pyörittää muitten sarjojen tuotantoa ja ovat valmiit hyppäämään mukaan, mikäli kutsu käy.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kouvotsvoni sanoi:
Eikös Cossuilla ole ollut pitkiäkin taukoja männä vuosina? Kaipa heillä kuitenkin tehdas pyörittää muitten sarjojen tuotantoa ja ovat valmiit hyppäämään mukaan, mikäli kutsu käy.
Minen osaa sanoa, että missä kohdin Cosworth on lakannut olemasta mukana Fordin moottorijutuissa, mutta kyllähän siinä joku tauko on ainakin Audi-omistuksen kohdalla ollut. Kynnys tulla mukaan on todennäköisesti suurempi, mikäli mitään valmista pohjaa ei ole (vuosiksi 2008-2010 Cossulla sellainen toki on), minkä lisäksi pikkutallien mahdollisuus ostaa auto isommilta hyvinkin todennäköisesti laskee mielenkiintoa puljun koneisiin.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Espanjalainen AS-urheilulehti oli katkera Alonson Renault-tallille virheistä, jotka maksoivat lehden mielestä voiton ja ehkä myös maailmanmestaruuden.

- Renault vei Alonsolta voiton. Ensimmäinen virhe tapahtui eturenkaiden vaihdossa. Toinen virhe oli se, että Giancarlo Fisichella sai ohittaa hänet. Kolmas moka tapahtui viimeisessä renkaanvaihdossa.

AS vihjaili jopa, että Renault ei edes haluaisi McLarenille siirtyvän Alonson voittavan maailmanmestaruutta.

- Jos joku on pohtinut sitä, haluaako ranskalaistalli ennemmin auttaa MM-sarjan kärkikuljettajaa vai voittaa valmistajien maailmanmestaruuden, tallin reaktiot Kiinan GP:n ratkaisuhetkillä antavat aiheen epäillä, että kaikkein vähiten he haluavat numeron 1 karkaavan McLarenille.

AS ihmetteli etenkin sitä, että rengashuolien kanssa painiskellut Alonso ei siinä vaiheessa saanut riittävää tukea tallitoveriltaan. Fisichella ja Schumi ajoivat Alonson johdon kiinni, ohittivat espanjalaisen ja menivät menojaan.

- Felipe Massa ei olisi koskaan pyytänyt ohittaa Michaelia. Tilanne on sama, kuin jos pyöräilytallin kapteeni on vaikeuksissa ja hänen apuajajansa iskee keskellä nousua vetäen mukanaan pahimman kilpailijan. Joukkuetoverille isku on lamauttava. Renault jätti jälleen kerran Alonson ilman suojaa, AS syytti.
Jos suomalainen lehdistö käyttää sinivalkolaseja, niin espanjalainen punakeltaisia laseja joissa on muiden värien sensuuri?
Tuo teksti pisti nimittäin nuaramaan :D :jaska:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
NiPzyyZ sanoi:
Jos suomalainen lehdistö käyttää sinivalkolaseja, niin espanjalainen punakeltaisia laseja joissa on muiden värien sensuuri?
Tuo teksti pisti nimittäin nuaramaan :D :jaska:

No jos Fisichella ei olisi saanu ohittaa Alonsoa, niin Schumihan olisi ohittanut saman tien molemmat...
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Mickey sanoi:
No jos Fisichella ei olisi saanu ohittaa Alonsoa, niin Schumihan olisi ohittanut saman tien molemmat...
Entäs jos Renault olisi käskenyt Fisichellaa hidastelemaan jo hyvissä ajoin niin, ettei kaksikko olisi missään vaiheessa päässyt nousemaan aivan Alonson kantaan? Vaikka tuskinpa Fisichella olisi osannut pidätellä Schumia takanaan kovin montaa kierrosta. Aina voi toki spekuloida, miten Ferrari olisi vastaavassa tilanteessa menetellyt.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Äässin kirjoituksista saa aina joko tajuttoman vitutuksen tai kunnon killerinaurut..

tällä kertaa repesin :p
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Etelä-Korea isännöi formula ykkösten MM-sarjan osakilpailua vuodesta 2010 alkaen. Kisajärjestäjät vahvistivat asian maanantaina.

Etelä-Korean lounaisosiin Etelä-Chollan maakuntaan rakennetaan uusi, Hermann Tilken suunnittelema, 5,45 kilometrin mittainen F1-rata noin 220 miljoonalla eurolla.


http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/10/473574


5,450 kilometriä pitkä rata on osittain katukäytössä, osittain pysyvä kilpa-areena.

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:0:0:0;4:35:436:1:2006-10-02;4:36:0:0:0,104:35:409174,1:0:0:0:0:0:

Voi voi, jää metrin lyhyemmäksi kuin Shanghain rata!


Etelä-Koreaan suunnitteilla oleva F1-rata on tarkoitus rakentaa Keltaisen meren äärelle.

Suunnitelmien mukaan radan tulisi olla osin pysyvä kilparata ja joiltain osin katurata. Radan ominaispiirteisiin lukeutuu Monacon katuradan tyyppinen satamaosuus, jossa kilpailua voi seurata veneistä käsin.


http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/10/473957
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
:jaska: Koittasivat jotaki muuta suunnittelijaa ku Tilkeä :jaska:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jr- sanoi:
:jaska: Koittasivat jotaki muuta suunnittelijaa ku Tilkeä :jaska:
John Hugenholtzin kaltaista kuljettajien ratojen suunnittelijaa kaivattaisiin. Tilkellä on joku fetissi mällätä miljardeja fasiliteetteihin ja tehdä rata-alueesta pannukakku joka jyrätään kauttaaltaan asvaltin peittoon..

Vanhan Zandvoortin ja Suzukan kaltaisia ratoja kaivataan lisää parkkipaikkojen sijaan :yuck:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sue_me sanoi:
Tilkellä on joku fetissi mällätä miljardeja fasiliteetteihin ja tehdä rata-alueesta pannukakku joka jyrätään kauttaaltaan asvaltin peittoon.
Tilke ei ole syyllinen sen enempää ratojen tasaisuuteen kuin asfalttisiin turva-alueisiinkaan. Todelliset syylliset löytyvät Tilkelle osoitetuista tonteista ja nykyisistä turvallisuustavoitteista. Kiinaanhan hän varta vasten rakennutti korkeuseroja, kun niitä ei alueella luonnostaan ollut. Mahdollisesti Bahrainiinkin.

Tilastollinen totuus on, että Tilken suunnittelemilla radoilla nähdään keskimäärin enemmän ohituksia kuin perinteisillä ja samoin hänen uudistamillaan enemmän kuin ennen uudistuksia.

Mitä vikaa hienoissa fasiliteeteissa on?
 

kaihis

Well-known member
Liittynyt
3.8.2006
Viestit
144
Ja taas päästää siihen ongelmaan jota kekekin kirosi, nykyautoilla ei voi ohittaa. Ilman että tehdään ohitus paikka rataan.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
kaihis sanoi:
Ja taas päästää siihen ongelmaan jota kekekin kirosi, nykyautoilla ei voi ohittaa. Ilman että tehdään ohitus paikka rataan.
Mitähän sitten tapahtuu kun nykyautoilla ohittamista helpotetaan ja vielä ratakin antaa hyvät mahdollisuudet ohittamiseen? Nähdäänkö aika, kun F1-Forumilla vaahdotaan siitä, että kun omaa sijoitusta ei pysty pitämään minkään suoran päähän. :thumbup:

Moottoriurheilu on monipuolisuutta, jokaisessa sarjassa on omat puolensa. En seuraa F1:siä pelkästään ohitusten takia, ne ovat vain pieni osa kaiken muun kanssa. Ohituksen tuoma lisämauste on sitten sitäkin hienompaa kun se tapahtuu, ei makeaa mahan täydeltä. Ei kuitenkaan haittaisi tulevaisuudessa, että kilpa-autoilussa ohittamisesta EI tehtäisi mahdotonta tehtävää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös