F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Niin, ja ko. kielto kannustaisi kuljettajia ohittamaan radalla (=ajamalla) eikä varikkosuorien kautta, kuten on ollut turhan usein viimeiset 15 vuotta.
mää luule että näillä nykyautoilla se menis siihe, että aika-ajot määrää järjestyksen jolla ajellaan kisa alusta loppuun, muutama massa saattaa yrittää sillon tällö ohi..

nykyisin ohituksia tulee edes varikkokäynneillä.. pidettäs edes tästä vähäsestä kiinni..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
mää luule että näillä nykyautoilla se menis siihe, että aika-ajot määrää järjestyksen jolla ajellaan kisa alusta loppuun, muutama massa saattaa yrittää sillon tällö ohi..

nykyisin ohituksia tulee edes varikkokäynneillä.. pidettäs edes tästä vähäsestä kiinni..
No kyllähän Hamilton reuhais renkaat huonoonkuntoon ja vaihtas sitten niitä varikolla... Saatais tottua radiokeskusteluihin... hiljennä säästä renkaita, säästä...

Vaikea tohon tankkauksen kieltoon on enää takaisin mennä kun vaatisi ton tankin isontamista puolella joka sinällään olisi riskitekijä. Rengasrikoista huippunopeuksilla puhumattakaan. Lisäksi ensikaudeksihan pungetaan ne KERSit pellinalle joten tilastakin tulee vähitellen ongelma...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kun ekan kerran kielto tuli käyttöön niin muistaakseni tankin kokoakin rajoitettiin (korjatkaa jos muistan väärin) minkä vuoksi bensa pääsi loppumaan usein viimeisillä kierroksilla. Eli ei mitään rajoituksia siihen niin kuskitkin ottaa autostaan irti sen minkä kannattaa, kunnes ruutulippu heilahtaa.
Silloin tarkoituksena oli hillitä turbojen menoa, siksi polttoainerajoitus. Tosin ei niihin autoihin ylimääräistä muutenkaan tankattaisi, joten riski polttoaineen loppumisesta olisi joka tapauksessa olemassa.
Niin, ja ko. kielto kannustaisi kuljettajia ohittamaan radalla (=ajamalla) eikä varikkosuorien kautta, kuten on ollut turhan usein viimeiset 15 vuotta.
Tuskin paljon, sillä varikkokäynnit olisi edelleen olemassa renkaanvaihtojen takia. Ellei niitäkin sitten kielletä.
Oberfeldweber sanoi:
mää luule että näillä nykyautoilla se menis siihe, että aika-ajot määrää järjestyksen jolla ajellaan kisa alusta loppuun, muutama massa saattaa yrittää sillon tällö ohi..
Ei välttämättä, koska autojen suhteelliset erot raskailla lasteilla ja kevyillä eivät välttämättä ole samat.
Vaikea tohon tankkauksen kieltoon on enää takaisin mennä kun vaatisi ton tankin isontamista puolella joka sinällään olisi riskitekijä. Rengasrikoista huippunopeuksilla puhumattakaan. Lisäksi ensikaudeksihan pungetaan ne KERSit pellinalle joten tilastakin tulee vähitellen ongelma...
Ei tankkien suurennus ole suurikaan tekninen ongelma. Ja ainahan ulkomittoja voi suurentaa, jos ahdasta tulee. Todellisuudessa suunnittelijat vain joutuisivat tekemään vähän enemmän kompromisseja.

Rengasrikkojen riski ei olisi olennaisesti suurempi kuin nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Jos tankkaukset kiellettäisiin en näkisi kuitenkaan tarpeelliseksi rajoittaa polttoainetankin kokoa. Kuitenkin tallille olisi aina edullisempi, mitä vähemmän polttoainetta voisi ottaa ilman että tarvitsisi ryhtyä taloudellisuusajoon. Jos toinen auto kuluttaisi 220 litraa ja toinen 200 litraa kisan aikana, olisi kisan alussa kuitenkin selvä painoero, mikä auttaisi kevyempää.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Heikin voitonjuhlia hillitsi vain tallimääräys

Heikki Kovalainen juhli kotiseudullaan näyttävästi uransa ensimmäistä GP-voittoa. Perhepiirissä keskiviikkona kotiutuneen Heikin menestystä juhlistettiin voitosta tulleen kukkameren keskellä kakkukahvilla.

- Niin oli Siskon-äidin kakussa isot mansikat, ettei suuhun mahtuneet, naureskeli Heikin setä Eero Kovalainen.

Heikki juhlisti voittoaan myös vierailemalla mummonsa ja muiden sukulaistensa luona. Suuremmat juhlat pidettiin Suomussalmen torilla 4000 Heikki-fanin hurratessa Heikki Kovalainen Karting Race- tapahtuman yhteydessä.

Suomussalmelaisten pettymykseksi Heikki ei itse pukeutunut ajohaalariin, vaan Kovalaisen perheen nopein oli lauantaina Legends autojen näytösajossa pyyhältänyt Seppo-isä. Ajokielto tuli McLaren-tallin puolelta.

- Jos jokin pettää autossa, siinä voi särkeä itsensä. Tämä asia on itsellekin selvä. Riskit minimoidaan ja keskitytään olennaiseen eli kilpa-ajamiseen, selitti Heikki, joka joutui torilla ennennäkemättömän nimikirjoitus-metsästyksen kohteeksi.


Suomussalmelle oli saapunut Heikin kannattajia läheltä ja kaukaa. Kauimmaiset olivat Heikki Kovalainen -sivustojen kautta tunnetuksi tulleet japanilaiset Eiko ja Noriko.

- Heikillä on ystävällinen ja hänellä on lämmin sydän. Siksi me olemme Heikki-faneja, sanoi kolmatta kertaa Suomessa ollut Eiko.

Myös Heikin avovaimo Katherine Hyde saapui Suomussalmelle perjantaina. Hän lähtee Suomesta jo sunnuntaina, mutta sitä ennen pariskunta Kovalainen ehtii toteuttaa perinteiset jutut Heikin kotona.

- Joka kerta kun tulemme, perinteenä on ollut paistaa rannalla makkaraa. Kumpikin meistä tykkää makkarasta. Makkara on hyvää, hymähteli Kata, joka mieluili myös ongelle.

Juhlakalu Heikki Kovalainen nautti silminnähden. Hän totesi edelleen olevansa maalaispoika, jonka mieli paloi aina kotiseudulle.

- Kotiin on aina kiva tulla. Se antaa stressivapaata aikaa, hehkutti Heikki, joka jää kotiseudulleen noin viikoksi.

Ensi vuonna Heikki aikoi juhlia entistä näyttävämmin.

- Lewis Hamilton tykkää olla Suomessa, istuskella järven rannalla ja soitella kitaraa. Tänä vuonna aikataulut eivät käyneet yksiin, mutta ensi vuonna sitten. IL


Olipa yllätys että mäkki kieltää pienen näytösajon mikroautolla. :eek:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Järkevää. Olisi Heikin urankannalta aika paha jos murtus käsi tai jalka pahasti...

Vois käydä niin kuin Järvilehdolle... Ja Mäkki tuskin voittas tallien mestaruutta ainakaan...
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Olipa yllätys että mäkki kieltää pienen näytösajon mikroautolla. :eek:
Noniinno, miten se nyt ottaa. Täytyyhän McLarenin valvoa omaa etuaan, ettei tarvitse mitään De La Rosaa laittaa sinne parin kisan ajaksi. Varsinkaan nyt, kun Heikki sai hyvän tuloksen alle.

Tuo Iltalehden otsikointi ei ainakaan yllättänyt. :yuck:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ferrari antoi Kimin osallistua 07 Kelkkakunkkuihin ennen kauden alkua. Kimi ajoi kisan nopeimman kierrosajan ja kerran jäi kelkan allekkin kaatuessaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olipa yllätys että mäkki kieltää pienen näytösajon mikroautolla. :eek:
Joo, ehkä pientä liioittelua on ilmassa.

Silti Karting on myös vaarallinen laji. Joskus 1990-luvulla eräs RR MM-sarjaa kiertänyt kuski treenasi Karting autolla Magny-Coursissa ja ajoi ulos muutamalla voltilla kerien. Niskat nurin, henki pois.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Silti Karting on myös vaarallinen laji. Joskus 1990-luvulla eräs RR MM-sarjaa kiertänyt kuski treenasi Karting autolla Magny-Coursissa ja ajoi ulos muutamalla voltilla kerien. Niskat nurin, henki pois.
En tiedä liittyykö asiaan mutta kummini kaveri kuoli joskus sillon niin muistaakseni F3 autolla samalla radalla. :(
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En tiedä liittyykö asiaan mutta kummini kaveri kuoli joskus sillon niin muistaakseni F3 autolla samalla radalla. :(
Tuskin on sama tapaus. En muista enää tuon Road Racing kuskin nimeä, löytäisin kyllä jos jaksaisin selata kaikki 1990-luvun huhti-marraskuun vauhdin maailmat läpi. Juttu oli aivan lehden lopussa Kisasalaatti -osiossa, missä oli ennen sekalaiset kilpailuraportit maailmalta ja kotimaasta sekä joitain muita uutisia. Joka tapauksessa muistaakseni joko italialainen tai ranskalainen kuski oli kysymyksessä.

Marco Campos kuoli radalla F3000 -kilpailussa vuonna 1995, mulla ei ole tietoa muista kuolemankolareista tällä radalla.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Briatore kääräisi hihaansa 11 miljoonaa dollaria Espanjasta....

Pöhö vetelee summaa sieltä sun täältä. Varmaan Heikiltäkin vielä...
Ei tämän varjolla yllätys miksi Alonso tuli takaisin tiimiin....

The British newspaper The Daily Telegraph reports that the Italian tycoon has also pocketed more than $11m recently due to his control of the sport's broadcast rights in Spain
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080810170159.shtml
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Sen verran lisään että täytyy olla tosiaan tyytyväinen että ykkösissä ajaa kaksi Suomalaista vieläpä hyvissä talleissa.

Tosiasia on että jonkun suuren maan menestyvää kuljettajaa voi rahastaa monin tavoin. Suomesta ei saa montaa tonnia...

Vastapainona on tietysti se että Basilialaisia ja Suomalaisia kuljettajia on palkattu jostainsyystä paljon huipputiimeihin...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös