F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Olisin kyllä kuvitellut että Daimlerin kokoisessa firmassa asioista päättäisi yli viisi ihmistä.
no tätä voi verrata siihen että formula ykkösten kokoisessa firmassa asioista päättää yksi ihminen. :wink:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Löytyypä myös tyhmän Oskari Saaren blogitkin tuosta tutusta ja turvallisesta osoitteesta. ;)
Kyllä vain. Vielä kun saisivat sen Hamiltonin naisystävän petolinnun persettä muistuttavan pärstäkertoimen pois siitä etusivulta, niin sivuilla olisi melkein mielekästä vierailla.

edit. Se on näköjään poistettu. Nopeaa toimintaa maikkarilta...
 
Viimeksi muokattu:

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Kyllä vain. Vielä kun saisivat sen Hamiltonin naisystävän petolinnun persettä muistuttavan pärstäkertoimen pois siitä etusivulta, niin sivuilla olisi melkein mielekästä vierailla.
hauska kuulla, että muitakin ottanut sama asia pattiin. nyttemmin tuo kuva on kyllä vaihdettu iloiseen redbull-tyttöön :thumbup:

 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Singaporen radan uudistukset julkaistu

Suurimmat muutokset koskevat mutkia 1, 13, 14 sekä viimeistä mutkaa ja varikkoa. Nopeuksia hidastetaan mutkissa 1 ja 14, jotta jarrutuksissa olisi paremmat ohitusmahdollisuudet. Mutkan 13 nopeuksia nostetaan, jotta mutkaan 14 tullessa olisi enemmän vauhtia (noin 275 km/h). Viimeisen mutkan run-off aluetta kavennetaan, jotta katsojat saadan lähemmäs rataa. Lisäksi varikolle tehdään erikseen "sisääntulo väylä" ja ulostulo suoritetaan ensimmäisen mutkan jarrutuspaikan sijaan mutkan 2 ulostulossa, jossa kaikki autot kiihdyttävät vauhtia. Myös varikon pituus kasvaa. Näiden lisäksi mutkia 5, 6 ja 7 tasoitetaan pomppujen poistamiseksi.

Lähde: http://www.formula1.com/news/headlines/2009/2/8901.html
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Kaiken kaikkiaan ihan hyvät muutokset. Pomput olisivat tosin saaneet jäädä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mutkan 13 nopeuksia nostetaan, jotta mutkaan 14 tullessa olisi enemmän vauhtia (noin 275 km/h).
Mitenhän ne tuon mutkan 13 oikeen tekee kun sehän on se sillan jälkeinen neulansilmä. Eikai ne siitä kovin nopeaa saa, ainakaan millään pienillä muutoksilla. Ja mikä tarkotus on sillä että mutkaan 14 tullessa olisi enempi vauhtia..?

Nyt en siis kysele pelkästään Jan1:lta, vaan näin yleisenä keskusteluna.

PS: Jaa a, F1.comin mukaan tuo mutka 13 on se neulansilmä. Googlesta kuitenkin kun hakee rata kuvaa niin mutka 14 on neulansilmä jota tarkoitin.

Eli ilmeisesti f1.comin mutkanumerot päin... koska sen ymmärrän jos se neulansilmään tulo halutaan nopeammaksi. Ja vielä kun se mutka 13 oli kanttareilla tehty hitaaksi, ei muurilla. Eli muutos on tosiaan helppo tehdä.

EDIT: Vielä kuva perrään..
EDIT2: Modet voi varmaan siirtää aiheen jonnekin muualle (moottoriradat -topic) jos pursuaa liina suureksi asiaksi..

 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Suurimmat muutokset koskevat mutkia 1, 13, 14 sekä viimeistä mutkaa ja varikkoa. Nopeuksia hidastetaan mutkissa 1 ja 14, jotta jarrutuksissa olisi paremmat ohitusmahdollisuudet. Mutkan 13 nopeuksia nostetaan, jotta mutkaan 14 tullessa olisi enemmän vauhtia (noin 275 km/h). Viimeisen mutkan run-off aluetta kavennetaan, jotta katsojat saadan lähemmäs rataa. Lisäksi varikolle tehdään erikseen "sisääntulo väylä" ja ulostulo suoritetaan ensimmäisen mutkan jarrutuspaikan sijaan mutkan 2 ulostulossa, jossa kaikki autot kiihdyttävät vauhtia. Myös varikon pituus kasvaa. Näiden lisäksi mutkia 5, 6 ja 7 tasoitetaan pomppujen poistamiseksi.

Lähde: http://www.formula1.com/news/headlines/2009/2/8901.html
Olin tulossa valittamaan ihan samasta aiheesta. Eikö kipinöitä nähdä enää?
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Ja kyllä siitä tulee pomppuinen kun kokovuoden on liikenteelle avoinna.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
No ei tuossa ainakaan puhuta pomppuisten suorien tasoittamisesta mitään.
Siis kyllähän tuossa F1.comin uutisessa sanotaan näin (toisen kappaleen lopussa)

Whilst road surface improvements will be undertaken at Turns Five, Six and Seven
Eli pintaa parannetaan, joten luulisi sen tarkoittavan pomppuja. Huono homma tosiaan, toivat edes vähän lisää viihdettä muuten tylsään kisaan.
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Saisivat mielestäni enemmän keskittyä parantamaan tuota Valencian köröttely viritelmää.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Eli pintaa parannetaan, joten luulisi sen tarkoittavan pomppuja. Huono homma tosiaan, toivat edes vähän lisää viihdettä muuten tylsään kisaan.
pomput viihdettä? kysykääs sennalta, oliks imolan pomput viihdyttäviä.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
pomput viihdettä? kysykääs sennalta, oliks imolan pomput viihdyttäviä.
Sennan aikaan radat olivat paljon pomppuisempia kuin nykyään ja autoissa huonompi jousitus. Eivät ne enää sellainen turvallisuusriski ole kuin ehkä ennen. Lähinnä noita kipinöitä tarkoitin, mutta kyllähän F1:ssä on monta muuta tärkeämpääkin asiaa :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
pomput viihdettä? kysykääs sennalta, oliks imolan pomput viihdyttäviä.
Kyllä ne nykyään ovat viihdettä. Aiemmin vielä enemmän kipinöiden sinkoillessa.

Sennan ohjausakselin katkeaminen oli kieltämättä ikävä homma.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös