Olisin kuvitellut, että Buemi on italialainen nimi, joten il Seb? Ranskaa Buemikin toki äidinkielenään puhuu.noniin, nyt on sit toro rossolla kaks sébastienia, eli le sebiä. saas nähdä mitä lempinimiä ne noille keksii tänä vuonna.
hehheh, sir jackie stewartia pannaan halvalla.Mosley added that he expected up to seven candidates to enter the race to be the new FIA president, although rubbished recent speculation in the Scottish media suggesting that the former Royal Bank of Scotland chief executive Sir Fred Goodwin was in the running.
"Last week Sir Fred called me to say it was all nonsense. He was obviously rather embarrassed," Mosley said.
"The interesting thing is where it (the rumours) could have come from. It has to be someone with some kind of connection to F1. He's got to have some connection with Scotland.
"He's got to have no understanding of how F1 or the FIA work, and he has to be unusually stupid. There's at least one person who ticks all those boxes."
Minä olen pitänyt sitä saksalaisena, koska ue=ü. Näyttääpä joku kirjoittavankin nimen Bümi.Olisin kuvitellut, että Buemi on italialainen nimi, joten il Seb? Ranskaa Buemikin toki äidinkielenään puhuu.
Nytkö se on hyvä asia?Marc Surerilta täyttä asiaa. Onneksi edes ex-kuljettajat uskaltavat puhua suunsa puhtaaksi.
Kyllä. Mutta kun Stewart ja Lauda puhuvat ihan liikaa.Nytkö se on hyvä asia?
ja Rubinjon Ferraritilitykset on liian katkeria, kai sen piti teamiin liittyessään tietää olevansa kakkoskuski. Jos asiaa puhuu, niin se pelkästään hyvä että joku uskaltaa sanoa ääneen sen mitä moni muu vain ajattelee.Kyllä. Mutta kun Stewart ja Lauda puhuvat ihan liikaa.
MTV3.fi sanoi:Mosley: Tiedän kuka on salajuonen takana
06.02.2009 23:27
Kansainvälisen autoliiton johtaja Max Mosley kertoi autosport.com-sivustolle tietävänsä, kuka järjesti hänelle ansan viime vuonna.
News of the World -lehti julkaisi tuolloin varsin arkaluontoisia kuvia Mosleyn yksityiselämästä.
Mosley sanoo tienneensä tapauksen salajuoneksi. Nyt hän on myös lähes varma siitä, kuka sen takana oli.
- Mutta en sano kuitenkaan mitään asiasta, ennen kuin olen 100-prosenttisen varma. Se vaatii vielä vähän aikaa.
Mosley kertoo, että tutkimukset tämän juonittelijan paljastamiseksi ovat käynnissä. Mies itse uskoi, että juonen perimmäisenä tarkoituksena oli saada hänet pois virasta.
- Ei sitä huvin vuoksi tehty. Se tehtiin, jotta minusta päästäisiin eroon. Uskon teorian olleen, että jos tuo juttu tulisi julki, minä eroaisin.
FIA-pomo uskoo, että tapahtumien takana oleva henkilö on töissä formula ykkösissä.
- Voi kestää jopa kaksi-kolme vuotta ennen kuin olen varma hänen henkilöllisyydestään, muutamastakin syystä. Mutta minulle ei ole väliä kauanko siinä kestää, hän lisäsi.
(MTV3)
Eikai tuossa mainita, että sanktiota olisi tulossa..? Tottakai Mosleytä henkilökohtaisesti asiaa kiinnostaa, kuten mainitsee, mutta sanktioistahan ei tuossa puhuta.Luin tuosta jutusta,että jos tekijä saadaan kiinni,niin tulee sanktioita.:nope:Kysyn vain,että mihin vedoten Mosley/FIA voi antaa sanktioita? Että mua pännii toi RUOSKAPERSE!!!!:mad_old:
Lue Autosportin sivuilta,niin siellä mainitaan sanktioista.Minä en suomalaiseen uutisointiin autourheilussa luota:frank:Eikai tuossa mainita, että sanktiota olisi tulossa..? Tottakai Mosleytä henkilökohtaisesti asiaa kiinnostaa, kuten mainitsee, mutta sanktioistahan ei tuossa puhuta.
EDIT: Ja voihan se henkilö olla joku sellainen johon Max voi vaikuttaa.. Vaikka kyseenalaisin konstein, mutta kuitenkin.. (esim alainen)
Minä taas en omaan englanninkielen taitooni luota.Lue Autosportin sivuilta,niin siellä mainitaan sanktioista.Minä en suomalaiseen uutisointiin autourheilussa luota:frank:
Valitsisin mieluummin kuoleman:yuck:Mosley would not rule out the possibility of sporting sanctions against the individual behind the set-up should he get the proof he needs. "I suppose there could be, but it is speculative at the moment," he said.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73155
"Sporting sanctions". Siis selkeästi viitannee johonkin FIA:n rangaistuksiin. Eikö tämäkin pitäisi setviä lakituvassa. Tai mistäpä sen tietää. Ehkäpä jokainen F1-tallissa työskentelevä tai FIA:n toimisto-orja joutuu allekirjoittamaan paperin, jossa hyväksytään se, että juoruamisesta keltaiselle lehdistölle tai FIA:n presidentin julkisuuskuvan vahingoittamisesta on sanktiona kolmen tunnin yksityinen BDSM-sessio Gruppenführer Mosleyn kanssa.
Tämä nyt on vähintäänkin ajattelematonta. Eihän siitä mitään tule, että jätetään rangaistuksia jakamatta jos sääntöjä rikotaan. Eihän nytkään kaikkia rikkeitä rangaista - mikä on huono juttu pai tö vei. Sääntöjä voidaan toki muuttaa jos tuntuu että siitä homma on kiinni, mutta kyllä olemassa olevia sääntöjä tulee noudattaa. Muuten voi käydä niin, että ratatuomarit ratkaisevat kisojen tai mestaruuksien kohtalon soveltamalla sääntöjä milloin mitenkin. Viimeisinkin "mestari" olisi jäänyt tittelittä jos olisi saanut kaikki ansaitsemansa rangaistukset. Mutta show must go on... Säännöt kuntoon ja aina tiukka linja niiden noudattamisen suhteen, niin se pitää olla.Surer arvosteli myös ratatuomareiden toimia, koska rangaistuksia jaetaan hänen mielestään kisoissa liikaa. Surer muistuttaa, että ohittaminen on jo muutenkin hankalaa, joten sen yrittämisestä ei pitäisi rangaista.
Säännöt eivät ole niin tarkat, etteikö pelkällä erilaisella tulkinnalla päädytä kahteen erilaiseen ratkaisuun. Juuri tulkintojen heittelystä kisoittain vaihtuvia tuomaristoja on syytetty. Säännöt muuten kirjaimellisesti ottaen sanovat, että takaa tulevalle nopeammalle autolle on annettava tietä. Sellainen kilvanajoko sitten olisi jännittävää katseltavaa?Tämä nyt on vähintäänkin ajattelematonta. Eihän siitä mitään tule, että jätetään rangaistuksia jakamatta jos sääntöjä rikotaan. [--] Muuten voi käydä niin, että ratatuomarit ratkaisevat kisojen tai mestaruuksien kohtalon soveltamalla sääntöjä milloin mitenkin. [--]
10000. viesti tässä toikissa!Aika murheellista... :thumbdown
Omasta mielestä tuo on aika naurettavaa. Kuinkahan paljon se Hamiltonin lompsassakin vaikuttaa jos siitä 200 000 euroa menee FIA:lle. Onhan ne korkeita hintoja mutta niin ovat kuljettajien palkatkin. Onhan siellä varmaan niitäkin kuljettajia joiden palkat eivät ole sitä 10+ miljoona per vuosi, mutta luulen että suurin osa niistä ei ole saanut kerättyä viime vuonna pisteitä niin paljoa että tuo maksu ylittäisi edes 30 000 euroa. Esimerkiksi Hamilton maksaa tuosta 218 920 eurosta 190 000 euroa viime vuoden pisteitä. Ilman niitä maksu olisi 28 920 euroa.F1-kuskit eivät suostu FIA:n maksumiehiksi
07.02.2009 17:29
F1-kuljettajien yhdistys GPDA on käynyt julkiseen taistoon Kansainvälisen autoliiton FIA:n vaatimaa superlisenssimaksua vastaan.
Viime vuonna FIA nosti superlisenssin hintaan merkittävästi. Perusmaksu kallistui 1 690 eurosta 10 000 euroon ja jokaisesta edelliskauden MM-pisteestä suoritettava maksu nousi 447 eurosta 2 000 euroon. Täksi vuodeksi FIA teki hintoihin vielä inflaatiokorotuksen.
- Superlisenssimaksujen ei pitäisi olla tulovirta FIA:lle, GPDA linjasi julkistamassaan tiedotteessa.
GPDA:n tietojen mukaan FIA:lla oli viime vuonna 1,7 miljoonan euron budjettivaje ja tänä vuonna 3 miljoonan euron vaje.
- FIA:n pitäisi kerätä riittävät rahat hyödyntämällä kaupallisia oikeuksiaan. Kuljettajia ei pitäisi verottaa rahoittamaan muiden kuluja, GPDA totesi.
Hallitsevan maailmanmestarin Lewis Hamiltonin superlisenssi maksaisi FIA:n uuden hinnaston mukaan ensi kaudella 218 920 euroa. Kyseessä on ylivoimaisesti kallein urheilijoiden kilpailulisenssi maailmassa.
- Kuljettajat eivät vastusta kohtuullista korotusta superlisenssimaksuun, jonka pitäisi kattaa hallinnolliset kulut ja muut lisenssin myöntämisestä aiheutuvat kulut. Kuljettajat tarjoutuvat maksamaan kauden 2007 tason superlisenssimaksun lisättynä inflaatiolla vuosilla 2008 ja 2009. Lisäksi kuljettajat tarjoutuvat etsimään reiluja tapoja, joilla voidaan auttaa FIA:a keräämään rahaa, GPDA tiedotti.
(MTV3)