F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Spekulaatio vain..mutta tulee mieleen väkisinkin skenaario.

Bernie ja Mäxit toivovat että kimi voittaa mestaruuden nyt (eniten voittoja kuluvalla kaudella), samalla kun laittavat älyttömän fani sääntönsä käytäntöön.
Näin päästäisiin kimistä eroon (kai pari mestaruutta riittää, ja kun keksittiin toi fani sääntö mitä se vihaa ylikaiken) ja voitaisiin saada oikeasti joku muu sinne voittaja-auton puikkoihin Hamiltonia vastaan. Hmm miten ois vaikka Alonso, se toisi media kiinnostavuutta...Kaksi riitapukaria taas radalla vastakkain.


okein meni oftopic linajalle, anteeksi siitä. ei tule tavaksi. Mutta tollanen vaan tuli eittämättä mieleen.





Edit.

Niin ja jatkoa vielä tuosta minun aikaisemmasta spekulaatiosta eli siitä miten käy jos lähtöpaikka on hännillä. Itse olen silti taipuvainen uskomaan että jos Kimi lähtee ruudusta 20 liikkeelle ja tosiaan on vain 3 mottia jälellä ja voitot on vastustajan kanssa tasan 3-3 niin eikai se nyt tosiaan rupea rääkkäämään sitä konetta jotta saisi 1-2 jämä pistettä tallille. Ja joku sanoi että ei siellä kuskit lopeta ajamista jos tajuaa että njääh voitto meni..Eikö se ole Kimi kuka ajaa vaan voitosta..varsinkin näillä uusilla säännöillä.

Muuten onko kellään faktaa siitä miksi tallimestaruutta ei ratkaista samalla systeemillä, toki tietenkin hieman rukaten siihen suuntaan että parhaan sijoitukset lasketaan yhteen. Siltä varalta että podiummilla ei näy kuin kahden tallin kuskeja.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitalisijojen ulkopuolella sijoituksella ei ole kuljettajatilastossa merkitystä, eli sen jälkeen tallipisteet tulee katsoa. Eli podiumsijojen ulkopuolelle jääneet pistesijat tuovat siis tallipisteitä, ja menestys näkyy siellä vaikka ei varsinaisesti mitalitaulukossa.
Ei Donkamenin "Tyhmiä kaikki pisteet"-systeemissä, jonka pohjalta pyysin sijoitusperustaisen MM-tilannetaulukon demonstroimista. No, kutsuin sitä mitalijärjestelmäksi, joten vika lienee minun.
Ja oishan nuita kuljettajia ollut enempikin kuin tuossa tilastossa, siis niitä kuljettajia jotka ylsi podiumille. Tuossa on ne kuljettajat, jotka ajoi kultaa tai hopeaa.. hauskaa sanoa noin.. :tongue:
Juu, viime vuonna podiumkuskeja oli aika reippaasti.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Eihän se sitä merkkaa. Olen 100% varma että ferrari,bmw,mclaren kans mukana kerssillä Red bullista en ole 100% varma enkä myöskään williamssista.
Eiku se merkkaa vain ja ainoastaan sitä. :wink: Toiveajatteluani vain..
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Kaikkia kuskeja kiinnostaa varmaan ihan helvetisti olla median käytettävissä keskeytyksen jälkeen. Voin kuvitella miten painokelpoista tekstiä toimittajat saavat irti jostain Kimistä, kun kone on kosahtanut kärkipaikalta.

Luulisi, että hikiset kuskit päästettäisiin edes suihkuun, mutta ilmeisesti ei.

On toikin ihan käsittämätöntä, että kuskin täytyy olla valmis antamaan nimmari koska vain kesken harjoitusten. Mitä mieltä itse olisitte, jos tuntematonta jengiä laukkaisi työpaikallanne keskeyttämässä työnne nimikirjoituksen takia. Muutaman voisi jaksaa antaa hymyillen, mutta hermothan siinä menisi.

Kai tää on taas joku Bernien keino repiä itselleen lisää rahaa, kun nuo median edustajat joutuvat varmasti pulittamaan lisää ollakseen "virallisesti akkreditoitu tv-ryhmä". Tästä tietenkin sievoinen siivu pappan taskuun. Bernie ajaa vain omia taloudellisia intressejään yrittäessään tehdä lajista mediaseksikkäämpää.

Ja hiekkalaatikkoleikki jatkuu...
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kuka hel***** näitä sääntöjä oikein keksii?:jaska:
Tietenkin voiton arvoa oli syytä nostaa, mutta miksi tehdä muut palkintosijat käytännössä virattomiksi? Ratkaistaanko tallimestaruus kuitenkin pisteillä? Mikäs järki tässä sitten on? Vittujen kevät!!! Kaikkein eniten tämä iskee tasaisen kuskiparin omaaviin talleihin, kuten Ferrarille. Pelataanko nyt jo aikasessa vaiheessa kautta toisen pussiin voittoja jos se on mahdollista. Tallikaverien välistä taistelua mestaruudesta ei tulla enää näkemään, sillä siihen ei ole kellään enää varaa. Joku muu saattaa yllättää loppukaudesta ja muutamalla voitolla viedä potin nenän edestä, vaikka pisteissä olisi kuinka kaukana tahansa. Ihme touhua. No me gusta!
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Brawn mukana Kerssillä?

Ei taida olla...
Eihän hän edes Brawinsta puhunut.

Juu, mut itse uskon että McLaren ja Ferrari käyttävät Renaultin ohella Kerssiä. Parr kai jo sanoi että Williams ei käytä, ja BMW on ollut todella empiväinen Kerssistä Australiassa. Eikös RB osta Kerssiään Renaultilta? Joten ainakaan laitteessa ei sitten ole mitään vikaa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Herää pari mietettä tuosta kulukatosta..

1. Mitäs jos tänä vuonna aloittaa jo tuon tulevan (ei siis nykyisen fykkös) moottorin kehittelyn, tällöin budjetti on rajaton ja ensi kaudella on mylly tikkissä. Mikään sääntöhän ei käsittääkseni kiellä moottorien kehittelyä mitkä eivät ole fykkösiin.
Eipä...

Mosley: "The engine will comply with current rules, except that there will be no rev limit and no development freeze. However, the entire engine expenditure will come out of the cap. If the engine is supplied by an outside commercial entity or another team, we will have to be satisfied that there is no hidden subsidy."

Vähän tarkemmin:

"A different (but standard) under body, movable wings, no engine rev limit, no restriction on the number or type of updates, no homologation requirements, no limits on materials, testing, simulators, wind tunnels and so forth - most of the cost saving measures introduced over the last few years will not apply to these teams. We are also thinking about a much bigger capacity KERS for the cost-capped teams. But all this must be covered by the £30 million - no exceptions and no free or subsidised outside help."

Niitä kierroksiakaan tuskin voi hirveästi nostaa, koska käytettävien moottorien määrä kaudessa pysynee samana. Paitsi että mitäs väliä DNF:llä kohta on, riittää kun voittaa puolet kisoista...

Onhan vähän vastaavasta kaksillä eri säännöillä ajavista jo kokemusta silloin kun turbot sivuutettiin. Mutta silloin pelattiin vain moottorien tehoilla. Melkoisen kätevän matemaattisen kaavan tarvitsee, jotta edes teoriassa saataisiin balanssi erilaisella aerosäännöilläkin ajavien välille ja huomioon ottaen paljonko budjettiero sitten tekee kymmenyksissä eroa...

Siispä säätöjä sääntöihin lienee sitten luvassa aika usein, ja sehän avaa jättimäisen matopurkin... siitä liukertelevat madot kuvastaa siis kahteen eri leiriin jakautuvia tiimejä jotka tehnee sitten jatkuvasti protesteja ja ollen sitä mieltä, että jompaa kumpaa leiriä suositaan.

:doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Spekulaatio vain..mutta tulee mieleen väkisinkin skenaario.

Bernie ja Mäxit toivovat että kimi voittaa mestaruuden nyt (eniten voittoja kuluvalla kaudella), samalla kun laittavat älyttömän fani sääntönsä käytäntöön.
Näin päästäisiin kimistä eroon (kai pari mestaruutta riittää, ja kun keksittiin toi fani sääntö mitä se vihaa ylikaiken) ja voitaisiin saada oikeasti joku muu sinne voittaja-auton puikkoihin Hamiltonia vastaan. Hmm miten ois vaikka Alonso, se toisi media kiinnostavuutta...Kaksi riitapukaria taas radalla vastakkain.
Nyt kyllä tuli varmaan sitä Lasolia yksi kulaus liikaa. :nope:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Siispä säätöjä sääntöihin lienee sitten luvassa aika usein, ja sehän avaa jättimäisen matopurkin... siitä liukertelevat madot kuvastaa siis kahteen eri leiriin jakautuvia tiimejä jotka tehnee sitten jatkuvasti protesteja ja ollen sitä mieltä, että jompaa kumpaa leiriä suositaan.

:doubtful:
Divide et impera my friend. Hajoita ja hallitse... :dunno:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kaikkia kuskeja kiinnostaa varmaan ihan helvetisti olla median käytettävissä keskeytyksen jälkeen. Voin kuvitella miten painokelpoista tekstiä toimittajat saavat irti jostain Kimistä, kun kone on kosahtanut kärkipaikalta.

Luulisi, että hikiset kuskit päästettäisiin edes suihkuun, mutta ilmeisesti ei.

On toikin ihan käsittämätöntä, että kuskin täytyy olla valmis antamaan nimmari koska vain kesken harjoitusten. Mitä mieltä itse olisitte, jos tuntematonta jengiä laukkaisi työpaikallanne keskeyttämässä työnne nimikirjoituksen takia. Muutaman voisi jaksaa antaa hymyillen, mutta hermothan siinä menisi.
Kesken harjoitusten? "On the first day of practice all drivers must be available for autograph signing in their designated team space in the pit lane."

(ja muutkin kohdat täällä: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73745)

No joo, vois kai tosta niinkin ymmärtää, mutta eiköhän kyseessä ole jonkunlainen mandatory autograph session, aikaan ö, paikassa y, mutta ei nyt varmaan kumminkaan kesken harjoitusten. Monessa muussa sarjassa ihan normaalia tällainen tilaisuus. Jos tuo todellakin tapahtuu varikolla, niin ilmeisesti fanit aiotaan myös päästää kävelemään sinne ajosessioiden ulkopuolella.

"During the race every team must make at least one senior spokesperson available for interviews by officially accredited TV crews."

Tuo on ihan ok. Joissain sarjoissa noin jo tapahtuu, mutta toisaalta vastaus on aina sitä samaa "for sure, we hope so" juttua.

Kai tää on taas joku Bernien keino repiä itselleen lisää rahaa, kun nuo median edustajat joutuvat varmasti pulittamaan lisää ollakseen "virallisesti akkreditoitu tv-ryhmä". Tästä tietenkin sievoinen siivu pappan taskuun. Bernie ajaa vain omia taloudellisia intressejään yrittäessään tehdä lajista mediaseksikkäämpää.
Tiedoksi, että varikolla ei ihan taatusti ole aikoihin kulkenut ainuttakaan tv-ryhmää jolla ei ole lupaa siellä kulkea. Toimittajien, tv-ryhmien, valokuvaajien yms. akkredointi ei siis liity mitenkään näihin uudistuksiin.


.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Toivottavasti. Todt sentään ymmärtää jotain formuloista, toisin kuin ärsyttävä Mosley joka onnistuu aina vaan pilaamaan kaiken.
Minusta Todt on liikaa Ferrari-mies. Johtoon pitäisi saada 100% puolueeton kaveri. Toki Todtilla on hyvät meriitit myös rallipuolelta, joten kokemus on hallussa.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Minusta Todt on liikaa Ferrari-mies. Johtoon pitäisi saada 100% puolueeton kaveri. Toki Todtilla on hyvät meriitit myös rallipuolelta, joten kokemus on hallussa.
Niki Lauda!:thumbup:

Vitsi, vitsi. Oikeasti oma valintani olisi Ari Vatanen, mutta epäilenpä, ettei ole realistinen ehdokas.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Minusta Todt on liikaa Ferrari-mies. Johtoon pitäisi saada 100% puolueeton kaveri. Toki Todtilla on hyvät meriitit myös rallipuolelta, joten kokemus on hallussa.
olihan mosleykin march-mies, hehe.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös