Jospa se kestäisi kiinalaisella tarmac-pinnoitteella vähän paremmin. :alppu:
Olen kuullut, että Kiinan radalla ajetaan vähemmän kaasu pohjassa kuin missään muulla radalla monacoa lukuun ottamatta. Sikäli yllätyksellistä, että yleensä minula on ollut kuva, että Kiinan rata on juuri nimenomaan nopea moottorirata pitkine suorineen. Tai no kyllä nopea se silti on, vaikka ei aina täydellä kaasulla ajetakaan. Koviksellahan meni rengas viime vuonna siellä; tänä vuonna taina mennää useammallakin superpehmeiden renkaiden takia.Mää veikkaan että Kiinan öljysora yhdessä rataprofiilin kanssa syö pehmeää rengasta enempi kuin Melböörn..
Melkeen voisi toivoa, että muutamalla kaverilla se rengas rikki menisi niin saataisiin sinnekin vähä actionia peliin.tänä vuonna taina mennää useammallakin superpehmeiden renkaiden takia.
Joo sehän siinä Kiinassa on, että siellä ajetaan puolella kaasulla paljon ja on mutkia joihin käännetään jarruttaessa tai kiihdyttäessä. Eli kyllähän se kohtalaisen nopea rata on, mutta tosiaan kaasun käytöstä pohjaan asti en tiiä. Sellasia puolinopeita mutkia keskivaiheilla..Olen kuullut, että Kiinan radalla ajetaan vähemmän kaasu pohjassa kuin missään muulla radalla monacoa lukuun ottamatta. Sikäli yllätyksellistä, että yleensä minula on ollut kuva, että Kiinan rata on juuri nimenomaan nopea moottorirata pitkine suorineen. Tai no kyllä nopea se silti on, vaikka ei aina täydellä kaasulla ajetakaan. Koviksellahan meni rengas viime vuonna siellä; tänä vuonna taina mennää useammallakin superpehmeiden renkaiden takia.
Ei taida kunnian kukko laulaa. Sakkoja nyt vähintään tiedossa, eikä pois ole suljettua, että vielä enemmänkin.McLarenia syytetään viidestä asiasta
McLaren-talli joutuu 29. huhtikuuta Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvoston eteen Australian GP:n valehtelujupakan takia.
FIA syyttää McLarenin rikkoneen kansainvälisten autourheilusääntöjen artiklaa 151c peräti viiteen otteeseen. Artiklassa kielletään "mikä tahansa epärehellinen menettely tai toiminta, joka on vahingollista kilpailun edun kannalta tai moottoriurheilun yleisen edun kannalta".
FIA:n mukaan McLaren
- kertoi 29. maaliskuuta 2009 Australian GP:n tuomaristolle, ettei Hamilton saanut ohjetta päästää Trullia ohitseen molempien autojen ollessa turva-auton takana tietäen lausunnon olevan totuudenvastainen;
- suostutteli kuljettajaansa Hamiltonin tukemaan tätä lausuntoa ja vahvistamaan sen tuomaristolle;
- tiesi, että totuudenvastaisen lausunnon seurauksena toista kuljettajaa ja tallia rangaistiin epäreilusti, mutta talli ei tehnyt minkäänlaista yritystä korjata tilannetta olemalla yhteydessä FIA:han tai muulla tavoin;
- ei yrittänyt korjata totuudenvastaista lausuntoa 2. huhtikuuta 2009 (Malesiassa) Australian GP:n tuomariston toisessa kuulustelussa, vaan päinvastoin väitti lausunnon olevan totta, vaikka he saivat kuultavakseen nauhan siitä, kuinka talli ohjeistaa Hamiltonia päästämään Trullin ohi, ja vaikka he saivat useamman kuin yhden tilaisuuden korjata väärän lausuntonsa;
- suostutteli 2. huhtikuuta 2009 tuomariston toisessa kuulustelussa Hamiltonin yhä vakuuttamaan 29. maaliskuuta antamansa lausunnon todeksi, vaikka hän tiesi, että se mitä hän tuomaristolle sanoi ei ollut totta.
(MTV3)
Taisi loppua vuoden 2008 loppuun.Yritin kaivella tietoa maikkarin arkistoista mutten löytänyt vastausta. Eli, langetettiinko McLarenille tietovuotojupakan takia mitään ns. "ehdollista"? Jos uudestaan rikotaan jotain sääntöä niin Sayonara?
Kuinka paukapäitä siellä oikein ollaan? "Kuten kuulette, tässä nauhalla sanotte, että päästä Trulli ohi". "Ei me niin olla sanottu."MTV3 sanoi:- ei yrittänyt korjata totuudenvastaista lausuntoa 2. huhtikuuta 2009 (Malesiassa) Australian GP:n tuomariston toisessa kuulustelussa, vaan päinvastoin väitti lausunnon olevan totta, vaikka he saivat kuultavakseen nauhan siitä, kuinka talli ohjeistaa Hamiltonia päästämään Trullin ohi, ja vaikka he saivat useamman kuin yhden tilaisuuden korjata väärän lausuntonsa;
Eivät kauaa jaksaneet kaidalla polulla viihtyä. :thumbfh:Taisi loppua vuoden 2008 loppuun.
Varmaan irroiteltu TJ-kammoista piikkejä viime kauden loppuun asti ja unohdettu fairplayt välittömästi sen jälkeen. Ollut varmasti vaikeita aikoja tuollainen ehdonalainen niskassa.Eivät kauaa jaksaneet kaidalla polulla viihtyä. :thumbfh:
Tähtimerkki on ainoastaan McLareneissaLuulisi Norbertin olevan iloissaan kun Brawn-Mercedekset lentää kärjessä. Mitä se enää Mäkkärin pilttuissa muutenkaan tekee... :alppu: