(vrt. F1 ja C-ryhmä 90-luvun alussa).
Tuohan toimi varsinkin moottoriurheilun (lue F1) kannalta varsin hyvin... Kuka sitä nyt jäi kaipaamaan C-ryhmää, kun F1 sen tapattamisen myötä kasvoi ja vahvistui
Volkswagen-Audi tätä ideaa on jo vuoden päivät pyöritellyt, sillä he haluaisivat moottorin, jolla ajaa tulevaisuudessa Le Mansissa, DTM:ssä, F3:ssa, WTCC:ssä ja IRL:ssä. Tässä on kyllä ideaa ja FIA varmasti haluaa kumarrella ainoan suuren valmistajan, joka tällä hetkellä ei ole sen omassa sarjassa mukana suuntaan. Tämän voi myös nähdä kädenojennuksena FOTA:n suuntaan ja laajentaa sen toimenkuvaa, mikäli tarkoituksena ei ole "yhtenäismoottori" aka "Cosworth-malli".
Ongelmaksi saattaa kuitenkin jälleen muodostua se, että vaikka moottoreita saisikin käyttää lähes kaikkialla, niin valmistajat rakentavat vain moottoreita, jotka toimivat juuri heidän haluamallaan osa-alueella hyvin. Tällöin rahoitus ja kehitystyö keskitetään vain yhtä sarjaa silmällä pitäen (vrt. Peugeot) ja merkit vetäytyvät muista, koska eivät halua liata muualla rakennettavaa "brändiä" olemalla kilpailukyvyttömiä muualla.
Toimiessaan erittäin mielenkiintoinen konsepti ja antaisi FIA:lle uskomattoman suuren vallan koko moottoriurheilumaailmassa. Kysymyksiä joita tästä tietenkin herää, saisivatko muutkin kuin FIA:n arvosarjat sitoutuessaan tähän luvan käyttää turboahdettuja moottoreita, joiden teho olisi sama kuin "kuninkuusluokassa". Tai mitä tapahtuu, jos joku moottorinvalmistaja haluaakin rakentaa omanlaisen moottorin, joka teknisesti takaisi toiselle itsenäiselle sarjalle tehokkaamman voimanlähteen?
Jos pöytä olisi puhdas tämä olisi loistava tapa lähteä rakentamaan moottoriurheilumaailmaa. Mosley tietenkin toivoo talouskriisin antavan hänelle mahdollisuuden aloittaa alusta, mutta todellisuus lienee kuitenkin se että pöydällä on toki paljon turhaa tavaraa, mutta myös useita kultakimpaleita.