F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
TS:n kulta arvioi, että ensi vuonna lienee mukana ainakin 2 tiimiä (Manor ja Campos), joissa kuljettajan päinvastoin pitää tuoda tiimille sellaiset 15-20 miljoonaa euroa henkilökohtaisten sponsoriensa kautta.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3839
TS:n kulta arvioi, että ensi vuonna lienee mukana ainakin 2 tiimiä (Manor ja Campos), joissa kuljettajan päinvastoin pitää tuoda tiimille sellaiset 15-20 miljoonaa euroa henkilökohtaisten sponsoriensa kautta.
Tuo on todella kova summa tuoda, ei välttämättä tule onnistumaan...
Hyvä maku tulee näistä kun taas tulee maksukuljettia, että saadaan ylipäätään budjetti (budjettikaton kanssa...) kasaan...
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Tuo on todella kova summa tuoda, ei välttämättä tule onnistumaan...
Hyvä maku tulee näistä kun taas tulee maksukuljettia, että saadaan ylipäätään budjetti (budjettikaton kanssa...) kasaan...
En olisi itsekään yllättynyt siitä, että kuljettajat vaihtuisivat näissä peräpään tiimeissä useamman kerran kauden aikana. Aina siinä vaiheessa, kun ensimmäisen sponsorit jättävät sovitun maksun maksamatta etsitään toinen kuljettaja tilalle, eikä välttämättä silloinkaan saada koko summaa kerättyä.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
En olisi itsekään yllättynyt siitä, että kuljettajat vaihtuisivat näissä peräpään tiimeissä useamman kerran kauden aikana. Aina siinä vaiheessa, kun ensimmäisen sponsorit jättävät sovitun maksun maksamatta etsitään toinen kuljettaja tilalle, eikä välttämättä silloinkaan saada koko summaa kerättyä.
Jokohan vihdoin nähdään kuskit keräämässä kolehtia lauantain aika-ajon jälkeen yleisön joukossa..."heitä pari kymppiä, pitäis päästä kisaan"... Sopisi helvetin hyvin tähän Maxin junailemaan uusköyhään formulamaailmaan. Toivottavasti ei ole kuskilla kuset ja paskat housussa, niin voi vielä uskoa että olis kisaan menossa ja ettei fyffet mene bilsuun. Jaskalla ei siis aikoinaan olis ollut paljon toivoa päästä kisaan... :eek:

Kyllä tämä Maxin junailema farssi on on kyllä ainutlaatuinen koko urheiluhistoriassa. Ja melkein ollaan jo tuolla mainitsemallani linjalla...
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Vessareissu esti ex-F1-kuskin Le Mansin

MTV3.fi sanoi:
Vessareissu esti ex-F1-kuskin Le Mansin
15.06.2009 07:39


Formula ykkösissä kaudella 2005 ajanut intialainen Narain Karthikeyan joutui jättämään viikonloppuna ajetun Le Mansin 24 tunnin ajon väliin viime hetken loukkaantumisen takia. Asiasta kertoo Press Trust of India -uutistoimisto.

Karthikeyan oli menossa vessaan 10 minuuttia ennen lämmittelykierroksen starttia ja kiipesi matkalla varikkomuurin päältä. Mies kuitenkin horjahti muurin päältä alas ja teloi olkapäänsä, joka meni sijoiltaan.

Audi-tallin lääkäri veti olkapään takaisin kuoppaansa pian onnettomuuden jälkeen, mutta kilpailun virallinen lääkäri ei antanut intialaiskuskille enää lupaa osallistua ajoon.

- Minun täytyy olla Le Mansin historian huono-onnisin kuljettaja, Karthikeyan surkutteli kohtaloaan.

(MTV3)
Kartinkeijo - teloo radalla ja sen ulkopuolella. :alppu:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei hullummat näkymät suomalaisten kasvavien formulakuskien osalta. F3:sten huipentavassa Masters -kisassa kaksoisvoitto ja National trophy 42 kuskin joukosta härmään Bottasin viedessä voiton ja Mäen ajaessa toiseksi. Edellisten voittajien joukossa on mm Hamilton.

Suomalaisten hallussa olivat kisan kärkisijat alusta loppuun.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tää mikaelin mainitsema kisa oli kyllä hieno tulos suomalaisille. Mahtavaa nähdä että siellä alasarjoissa on ihan kykeneviä kavereita ajamaan autoa. Turha vielä puhua ykkösistä, mutta ovat ainakin F3:ssa hyviä..

Miten muuten Atte Mustoselle kävi, osallistuiko se edes tohon Mastersiin ku ei ole missään näkyny mainintaa, vai meniköhän kaikki heti penkin alle vai mite lie? Osaako joku valaista?
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Miten muuten Atte Mustoselle kävi, osallistuiko se edes tohon Mastersiin ku ei ole missään näkyny mainintaa, vai meniköhän kaikki heti penkin alle vai mite lie? Osaako joku valaista?
Kyllä osallistui ja näin äkkiseltään löysin vain jonkun uutisen jossa mainittiin, että Mustosen kilpailu päättyi keskeytykseen yhdeksän kierroksen jälkeen.

http://www.ess.fi/?article=240175
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/06/899664

"FIA: Osa FOTA:sta ei halua sopua"

Kohta alkaa huolestuttamaan oikeasti että sopua ei tule. Tavallaan itsekin näkisin mielelläni, että aloitettaisiin uusi sarja jotta F1:n huonoista puolista päästäisiin eroon. Mutta toisaalta historiallinen jatkuvuus ja epäily siitä, että uudessa sarjassa on sitten omat huonot puolensa, saa toivomaan että sopisivat riitansa ja pian. Pikainen sopu saattaisi myös auttaa tekemään tallipäätöksiä ensi vuodesta. Itse näkisin mielelläni Prodriven F1:ssä ja miksei Lolankin, varsinkin kun Lola oli ilmeisesti ihan tosissaan mukana ja heillä on entisiä F1-työntekijöitä projektissaan mukana.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Itse näkisin mielelläni Prodriven F1:ssä ja miksei Lolankin, varsinkin kun Lola oli ilmeisesti ihan tosissaan mukana ja heillä on entisiä F1-työntekijöitä projektissaan mukana.
No mikäänhän ei estä lolaa ja prodrivea liittymästä uuteen sarjaan.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Julkisuussota käy kuumana, joten vaikea sanoa, miten paljon totta FIA:n lausunnossa on. Mutta jos pitää paikkansa, saattaa viitata Renault'n ja Toyotan kasvot säilyttävän vetäytymisen suuntaan. Mutta toisaalta, ehkä voisi uutisoida: There is clearly an element in FIA which is determined to stay in power regardless of the damage this may cause to the sport. FOTA:n ja ACEA:n lausunnoista voi lukea, ettei Mosleyn (sääntöjen mukaan viimeinen) kausi 2009-2013 FIA:n johdossa ole kauhean toivottu asia. Kiista näyttää edenneen v:n 2010 säännöistä siihen, miten F1:tä pitäisi johtaa. Max, anna nyt hyvä mies periksi, ennen kuin käy huonosti! :nope:

Nicole jättänyt Lewisin!? :eek!:
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Julkisuussota käy kuumana, joten vaikea sanoa, miten paljon totta FIA:n lausunnossa on. Mutta jos pitää paikkansa, saattaa viitata Renault'n ja Toyotan kasvot säilyttävän vetäytymisen suuntaan. Mutta toisaalta, ehkä voisi uutisoida: There is clearly an element in FIA which is determined to stay in power regardless of the damage this may cause to the sport. FOTA:n ja ACEA:n lausunnoista voi lukea, ettei Mosleyn (sääntöjen mukaan viimeinen) kausi 2009-2013 FIA:n johdossa ole kauhean toivottu asia. Kiista näyttää edenneen v:n 2010 säännöistä siihen, miten F1:tä pitäisi johtaa. Max, anna nyt hyvä mies periksi, ennen kuin käy huonosti! :nope:

Nicole jättänyt Lewisin!? :eek!:
ACEA:n lausunnosta kannattaa samalla myös uutisoida se että Porsche on jättänyt eriävän mielipiteen ACEA:n vaatimuksesta FIA:lle:

It also pointed out that German car manufacturer Porsche has also moved to distance itself from the ACEA's stance about F1 - prompting speculation that the German car maker could be looking at an involvement in grand prix racing under planned cost cap regulations.

"The FIA understands that Porsche did not support ACEA's Formula One resolution and has instructed the ACEA secretariat to make this clear in response to any press enquiries," added the FIA statement.
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
mistä sinä tuon viimeisen löysit?
Autosportista tietenkin. http://www.autosport.com/news/report.php/id/76236 ja kaksi viimeistä kappaletta.

Edit: Lisätään nyt tähän loppuun vielä, FIAa on viimeaikoina syytelty kovasti siitä että se on politiikalla tappamassa F1:iä, mutta mielestäni se on kyllä ollut FOTA joka tätä kovaa poliittista peliä on (JJ:tä lainatakseni) pelannut. Otetaan esimerkiksi Carlos Ghosn, Renaultin isopääjehu, joka ensin puhui ranskan kansalliskokouksessa asiasta ja vielä samalla viikolla ACEA:n kautta (Carlos Ghosn sattuu olemaan ACEA:n presidentti).
 
Viimeksi muokattu:

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Mistäs tiedät? Eihän koko sarjaa ole edes olemassa vielä.
Eikä koko sarjaa koskaan edes nähdä. Jos isot valmistajat oikeasti haluaisivat perustaa "oman" sarjan, niin ne ostaisivat CVC:n. Näin he saisivat kaikki oletetut voitot mitä F1:llä voi tienata ja käytännössä voisivat itse sanella sarjan säännöt FIA:sta juuri välittämättä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikä koko sarjaa koskaan edes nähdä. Jos isot valmistajat oikeasti haluaisivat perustaa "oman" sarjan, niin ne ostaisivat CVC:n. Näin he saisivat kaikki oletetut voitot mitä F1:llä voi tienata ja käytännössä voisivat itse sanella sarjan säännöt FIA:sta juuri välittämättä.
Ei niillä rahkeet riitä koko CVC:n ostoon. Voisivat yrittää ostaa Formula One Groupin osuuden CVC:ltä pois. Ja mitäpä autotehtaat Belgian ja Tanskan postilaitoksilla tekisivätkään. ;)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
No mikäänhän ei estä lolaa ja prodrivea liittymästä uuteen sarjaan.
Totta. Epäilen vain, että jos tämä sota jatkuu pitkään, ei uusia talleja tule mihinkään sarjaan kun valmistelut myöhästyvät liikaa. Sponsoreiden hankintakin vaikeutuu.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Brawn GP rakentaa jo ensi vuoden autoa
15.06.2009 22:22

Formula ykkösten alkukautta mennen tullen hallinnut tulokastalli Brawn GP rakentaa jo ensi vuoden autoaan.

- Olemme työskennelleet uuden auton parissa kuukauden verran, sanoi tallipäällikkö Ross Brawn maanantaina.

- Tuulitunneliajastamme noin kolmannes on kulunut uuden auton kehittämisessä, britti sanoi The Guardian -lehden mukaan.

F1-sarjan tulevaisuuden yllä on kansainvälisen autoliitto FIA:n ja formulatallien yhdistys FOTA:n riitojen takia tummia pilviä, mutta Brawn on täysin varma, että talli ajaa sarjassa myös ensi kaudella.

- Meidän täytyy suunnitella, että ajamme, koska meillä ei ole mitään muutakaan mitä suunnitella.

- Emme voi antaa kiistan häiritä meidän tulevaisuuttamme ja teknisiä suunnitelmiamme, Brawn lisäsi.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/06/899821
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös