F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Totuus on, että DC lopetti pari vuotta liian myöhään. Nyt kaikilla on tuoreessa muistissa pari viimeisintä kautta RB:llä, mistä ei paljoa jäänyt jälkipolville kerrottavaa.
Paitsi hillitön määrä romua ja tarpeettomia virheitä. Varsinkin viimeinen kausi jätti ikävän tahran DC:n maineeseen. Ei miehellä sitä ennen kolaroijan mainetta ollut (vaikka toki pari kuuluisaa kolaria varmaan kaikki muistavat).
Toki voi harmittaa, että ei päässyt ajamaan tämän kauden huippuatolla, mutta olisiko se ollut sen turpasaunan arvoista, minkä Vettel olisi tajoillut. Ei.
Vai Webber? Varmasti harmittaa, mutta niin harmittaisi ketä tahansa tuossa tilanteessa. Juuri kun mies lopettaa, hänen ex-tallinsa tekee voittaja-auton.
Ja lähes varmasti ei riitä.
Tuo pisti minunkin silmääni.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3843
Luin jostain muualta, että AS lehden toimittajat toivovat että syyskuussa paljastuisi että Alonso on kuski.
Nyt on sekin jo suomen lehdissä käännetty siihen että Monzassa Alonson soppari julkistetaan...:jaska::thumbfh:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Luin jostain muualta, että AS lehden toimittajat toivovat että syyskuussa paljastuisi että Alonso on kuski.
Nyt on sekin jo suomen lehdissä käännetty siihen että Monzassa Alonson soppari julkistetaan...:jaska::thumbfh:
Tuohon pystyy vain maikkari.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ilmeisesti Montezemolo ei tällä hetkellä muutenkaan ole kovinkaan suosittu kaveri FIAn sisällä:



http://www.autosport.com/news/report.php/id/76621
Nää on näitä auktoriteettijuttuja. Auktoriteettiuskovaisten mielestä auktoriteetteja pitää kunnioittaa siksi, että niitä pitää kunnioittaa. Vaan kunnioitus pitää ansaita. Aina uudelleen ja uudelleen. Tällä haavaa FIA ei taida sitä ansaita.
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Nää on näitä auktoriteettijuttuja. Auktoriteettiuskovaisten mielestä auktoriteetteja pitää kunnioittaa siksi, että niitä pitää kunnioittaa. Vaan kunnioitus pitää ansaita. Aina uudelleen ja uudelleen. Tällä haavaa FIA ei taida sitä ansaita.
Minä en ole auktoriteettiuskovainen, oikeastaan päinvastoin. Eikä tässä ole edes kysymys auktoriteeteista, vaan jo olemassa olevista sopimuksista ja aiemmin sovituista jutuista.

Siinä olet kyllä oikeassa, kunnioitus pitää ansaita ja Ferrarin olisi aika jo taas näyttää onko tallissa edelleen ainesta "legendaksi". Tällä hetkellä ei.
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Joten ei ole mitään linkkejä.Niin vähän arvelinkin.Kuka halusi kierrosrajoittimet jotka estävät ohituksia? FIA. Kuka halusi homologoida moottorit jotta tehoeroja ei olisi ja näin ohituksia tapahtuisi? FIA. Kuka keksi maailman typerimmän aika-ajo systeemin? FIA. Tällä hetkellä mikään FOTAn ideoista ole säännöissä,joten FIA on innovaation tiellä.
Mosley mainitsee muutaman FOTAn säästöehdotuksen avautumisessaan:

FOTA says, "The new rules dumb down the sport". Not so, the 2009 regulations introduced greater technical freedom in several areas. The 2010 Regulations will allow even greater freedom. Compare this with the FOTA proposals: almost no testing, no KERS, homologated gearbox, homologated bodywork, limitations on factory activities, enforced shutdowns and so on.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2009/Pages/fia_fota.aspx
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3843
Homogoloitu kori?
Ei kai, eikös se tarkoita samaa koria kaikille....
EEEEEEIIIIIIIIIIIII............................
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Tuo "bodywork" nyt voi tarkoittaa mitä vaan. Monokokki ja siihen joku standardirunko, joka saattaa jopa mahdollistaa paremmin eri moottorien ja tuon standarinvaihdelaatikon istuttamisen autoon, jolloin tallien on helpompi vaihtaa mottoritoimittajasta toiseen. Tuossa voidaan säästää aika paljon fyffeä ja onko se nyt niin paha asia? Autossa on muutakin suunniteltavaa kuin tuo "bodywork". Ei ne autot samalta kuitenkaan näytä ulospäin kuitenkaan, kun aero on kuitenkin ihan oma juttunsa. Tosin ohjaa kehitystä tiettyyn suuntaan, kun "alapuoli" on jo valmiina.

FIA:n raapustusta ei oikein jaksa enää lukea, joten pateettisen oloista katkeraa paapatusta...vaikka siellä varmaan totuudensiemeniä onkin.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Vaikuttaisi vähän siltä, että Max on aika huono häviäjä..:D
 

Tapani K

Active member
Liittynyt
30.6.2009
Viestit
36
Mad-Max tekee itsestään jatkuvasti vain pellempää lausunnoillaan. Toivottavasti tämä ei vaan keksi tekosyytä asettua ehdolle puheenjohtajavaaleissa...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Totuus on, että DC lopetti pari vuotta liian myöhään. Nyt kaikilla on tuoreessa muistissa pari viimeisintä kautta RB:llä, mistä ei paljoa jäänyt jälkipolville kerrottavaa. Toki voi harmittaa, että ei päässyt ajamaan tämän kauden huippuatolla, mutta olisiko se ollut sen turpasaunan arvoista, minkä Vettel olisi tajoillut. Ei.
Se on vaan niin, kun ihminen tulee 4kympin hujakoille, niin rupea taso tippumaan jollain tavalla. Jotenkin Oli Schumistakin havaittavissa kyseinen notkahdus loppuvuosina, kun vertaili tallikaverin suoritukseen(lähempänä ja lähempänä vaikka tosin vielä kaukana). Itselle jäi vähän tämä kuva.
Davidin kannalta oli hyvä jäädä pois, ettei tullut ikävää "tahraa" uraputkelleen -09. Vettel ois vienyt 6-0.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Mielestäni DC silti joutui joihinkin kolareihin ilman omaa syytäänkin, esim. uransa päätöskisan lähdössä Nico ajoi päin.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Mielestäni DC silti joutui joihinkin kolareihin ilman omaa syytäänkin, esim. uransa päätöskisan lähdössä Nico ajoi päin.
Taavetin syy, mitäs oli tiellä. Jos ei olis lähteny koko kisaan, niin mitään ei olis tapahtunut. :tongue:
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Sitä paitsi DC takli aika hyvin Barrichelloa ja Buttonia niin saataisiin mm-ötaistoonkin uutta jännitystä ;)
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Tyre disparity to be reduced at four GPs
By Matt Beer Wednesday, July 1st 2009, 09:09 GMT



Bridgestone has announced that there will be a smaller than usual gap between its tyre compounds in the Hungarian, European, Belgian and Italian Grands Prix.

Normally this year Bridgestone has tried to make the two compounds that must be used in each grand prix 'two steps' apart - for instance super soft and medium tyres rather than super soft and soft. This system, which was requested by the Formula 1 teams, was designed to create greater variation between cars' performances at different stages, and to encourage better racing.

But the company's motorsport boss Hirohide Hamashima said Bridgestone had decided it would not be practical to have a big tyre disparity at the Hungaroring, Valencia, Spa or Monza, so would use compounds just one step apart at those four tracks.

"Hungary is a circuit where the characteristics demand our softest tyres," he explained. "This is also true for street courses, and we used the softest allocation earlier in the year at Monaco, and will again in Valencia.

"In Spa the weather temperatures can be quite cool, so the hard compound could have caused difficulties, and the super soft would have been too soft for this track, so that means the allocation of medium and soft is obvious.

"In Monza the hard compound would have given too big a difference between it and the soft, so we will bring the soft and the medium."

The only time Bridgestone had previously used two similar tyre compounds so far this year was in the Monaco GP.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76633

Eli Unkarissa, Valenciassa, Spassa ja Monzassa on taas pienemmät erot renkaiden välillä. Ihan hyvin noissakin oltaisiin voitu ajaa isommilla eroilla renkaissa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös