F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Manorin nimenmuutos Virgin Racingiksi varmistumassa.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2009/Pages/f1_2010_entry_list.aspx

Koodi:
No Driver                  Entrant                   Constructor
1  Jenson BUTTON (GB)      VODAFONE McLAREN MERCEDES McLAREN MERCEDES
2  Lewis HAMILTON (GB)     VODAFONE McLAREN MERCEDES McLAREN MERCEDES

3  Nico ROSBERG (D)        BRAWN GP FORMULA ONE TEAM BRAWN MERCEDES
4  TBA                     BRAWN GP FORMULA ONE TEAM BRAWN MERCEDES

5  Sebastian VETTEL (D)    RED BULL RACING           RED BULL RENAULT
6  Mark WEBBER (AUS)       RED BULL RACING           RED BULL RENAULT

7  Felipe MASSA (BR)       SCUDERIA FERRARI MARLBORO FERRARI
8  Fernando ALONSO (E)     SCUDERIA FERRARI MARLBORO FERRARI

9  Rubens BARRICHELLO (BR) AT&T WILLIAMS             WILLIAMS COSWORTH
10 Nico HULKENBERG (D)     AT&T WILLIAMS             WILLIAMS COSWORTH

11 Robert KUBICA (PL)      RENAULT F1 TEAM           RENAULT
12 TBA                     RENAULT F1 TEAM           RENAULT

14 Adrian SUTIL (D)        FORCE INDIA F1 TEAM       FORCE INDIA MERCEDES
15 Vitantonio LIUZZI (I)   FORCE INDIA F1 TEAM       FORCE INDIA MERCEDES

16 Sebastien BUEMI (CH)    SCUDERIA TORO ROSSO       STR FERRARI
17 TBA                     SCUDERIA TORO ROSSO       STR FERRARI

18 TBA                     LOTUS F1 RACING           LOTUS COSWORTH
19 TBA                     LOTUS F1 RACING           LOTUS COSWORTH

20 TBA                     CAMPOS META 1             CAMPOS DALLARA
21 Bruno SENNA (BR)        CAMPOS META 1             CAMPOS DALLARA

22 TBA                     US F1 TEAM                US F1 COSWORTH
23 TBA                     US F1 TEAM                US F1 COSWORTH
[B]
24 Timo GLOCK (D)          VIRGIN RACING             VIRGIN COSWORTH
25 TBA                     VIRGIN RACING             VIRGIN COSWORTH[/B]
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
Yllättävää myös että Lotus on saanut pienimmät numerot uusista talleista. Olisin olettanut että heille olisi tullut isoimmat koska heidät hyväksyttiin myöhemmin kuin USF1, Manor tai Campos.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Mitäs tämän CAMPOS DALLARA -nimisen valmistajan takana on? Onko Cossut nimetty Dallaroiksi, vai onko runkovalmistaja virallisesti Campos Dallara ja moottoritoimittajan nimi on vahingossa jäänyt pois?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitäs tämän CAMPOS DALLARA -nimisen valmistajan takana on? Onko Cossut nimetty Dallaroiksi, vai onko runkovalmistaja virallisesti Campos Dallara ja moottoritoimittajan nimi on vahingossa jäänyt pois?
Rungot valmistaa yksin Dallara. FIA:n sääntöpumaskassa oli ainakin ennen vanhaan vaatimus, että rungonvalmistajan nimi tulee mainita tallin nimessä. Larrousse menetti vuoden 1990 kaikki pisteensä, koska rungonvalmistaja Lolaa ei nimessä mainittu. Cosworthin puuttumisen nimestä syytä en osaa arvata.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Rungot valmistaa yksin Dallara. FIA:n sääntöpumaskassa oli ainakin ennen vanhaan vaatimus, että rungonvalmistajan nimi tulee mainita tallin nimessä. Larrousse menetti vuoden 1990 kaikki pisteensä, koska rungonvalmistaja Lolaa ei nimessä mainittu. Cosworthin puuttumisen nimestä syytä en osaa arvata.
Jonkun fia-pampun 12v lapsi kirjoittaa niitä, Massan ja Kimin numeroa väärin, Mersua Brawnina jne... Ihan outoja ja "helppoja" virheitä.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Rungot valmistaa yksin Dallara. FIA:n sääntöpumaskassa oli ainakin ennen vanhaan vaatimus, että rungonvalmistajan nimi tulee mainita tallin nimessä. Larrousse menetti vuoden 1990 kaikki pisteensä, koska rungonvalmistaja Lolaa ei nimessä mainittu. Cosworthin puuttumisen nimestä syytä en osaa arvata.
Tallin nimen on edelleen sisällettävä rungon nimi; tässä tapauksessa talli on CAMPOS META 1 (huomaa, että Dallara puuttuu nimestä). Mutta kysymykseni koski valmistajan (constructor) nimeä, joka ymmärtääkseni perustuu rungon ja moottorin nimeen, esim. McLaren-Mercedes, Ferrari(-Ferrari), Sauber-Petronas. Eli aloin ihmetellä, onko Camposin Cosworthit nimetty yhteistyökumppani (ja tosiasiallisen runkovalmistajan) mukaan - vastaavalla tavalla kuin Petronas- ja Acer-"merkkiset" moottorit.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tallin nimen on edelleen sisällettävä rungon nimi; tässä tapauksessa talli on CAMPOS META 1 (huomaa, että Dallara puuttuu nimestä). Mutta kysymykseni koski valmistajan (constructor) nimeä, joka ymmärtääkseni perustuu rungon ja moottorin nimeen, esim. McLaren-Mercedes, Ferrari(-Ferrari), Sauber-Petronas. Eli aloin ihmetellä, onko Camposin Cosworthit nimetty yhteistyökumppani (ja tosiasiallisen runkovalmistajan) mukaan - vastaavalla tavalla kuin Petronas- ja Acer-"merkkiset" moottorit.
Ah, totta. Veikkaan, että jollain on tekstit väärällä rivillä. Jollei kyseessä sitten ole ehdottamasi diili, joka kyllä kuulostaa hitusen järjettömältä. Dallaran toimittaessa runkoja F1:iin edellisen kerran 1992 Scuderia Italialle oli valmistajan nimi muodossa Dallara-(moottorivalmistaja).
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Miksiköhän Sennalla on isompi numero kuin tallikaverilla? Luulisi, että ensin valittu saa pienemmän numeron. :doubtful:
Sennalla on yhteys numeroon 21. 21 on Sennan pitkäaikaisen sponsorin Embratelin liittymän valintanumero. Brasiliassa kun on monimutkainen puhelinverkko ja siellä ilmeisesti tarvitsee puhelinnumeron edessä ilmoittaa kenen verkkoa käytetään pitkän matkan puheluihin ja 21 sattuu olemaan Embratelin verkko. Heillä on myös muistaakseni maksutelevisiopalvelu, jossa Embratelin oma kanava on kanavapaikalla 21.

Räikkönen Robertsonillakin Senna ajoi numerolla 21 ja hänen kypärässäänkin tuo numero näkyy juuri tästä samaisesta syystä.



Tietenkin tuosta voi myös hakea tiettyä numerologiaa: Ayrton Senna ajoi Lotuksella numerolla 12, joka kääntäen on tietenkin 21. Lisäksi kakkonen ja ykkönen liittyvät muutenkin Ayrtoniin: kakkonen jäi hänen viimeiseksi kilpailunumerokseen, mutta hän halusi aina olla ykkönen...
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Tietenkin tuosta voi myös hakea tiettyä numerologiaa: Ayrton Senna ajoi Lotuksella numerolla 12, joka kääntäen on tietenkin 21. Lisäksi kakkonen ja ykkönen liittyvät muutenkin Ayrtoniin: kakkonen jäi hänen viimeiseksi kilpailunumerokseen, mutta hän halusi aina olla ykkönen...

Pitäiskö sun liittyä johonkin lahkoon tulkitsemaan niiden pyhää kirjaa? Näppärästi pyöritelty :ahem:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Pitäiskö sun liittyä johonkin lahkoon tulkitsemaan niiden pyhää kirjaa? Näppärästi pyöritelty :ahem:
Laskupäätä ei ole koskaan ollut, mutta numeroita tykkään pyöritellä ja ottaa erikoisista kilpailunumeroista selvää. Joissain sarjoissa, erityisesti Amerikassa, ne kuin yleensä viestittävät jostain.

Aikanaan omat kilpailunumeroni olivat ensin 22, sitten 2, sitten kahdesti 1, jonka jälkeen kerran 21 ja viimeiseksi jälleen kahdesti ykkönen. Eikä se siihen jäänyt. Sattumalta omakotitaloni seinän numerolaatassa on numero 21, postinumeron alku on aina ollut 21 ja olen syntynyt helmikuun 22. päivä. Lievästi pelottavaa, että joku kiinnittää tällaiseen huomiota? Ehkä hieman? :D

Piti tuohon äskeiseen vielä lisätä, että vuonna 1994 Sennan tallitoverin kilpailunumero oli nolla, joten numeroyhdistelmä 2 ja 0 ei ehkä ole mitenkään houkutteleva vaihtoehto Brunon klaanille...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No just. Pelleilyksi menee. Pedro on niin nähty jo. Mutta kaipa se on parempi että on kuitenkin autoja ruudukossa vaikka kuskit olisivatkin tätä tasoa, ainahan ne kuskit voi sitten myöhemmin vaihtaa...
Sammaa mieltä. Yhen hyvän puolen kuitenkin löysin: Mikäli de la Rosan tallikaveri on rookie, eli uus heppu niin nähdään että minkä tasone se rookie kuski on. Jos siis ottaa de la Rosalta pataan niin ei kyllä puhuta suuresta kuninkaasta, eikä vaikka niukasti päihittäski.. Melkein sais täysin 100 0 antaa turpaan jotta ois jotain se uus kuski..
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Tavallaan espanjalaiselle yrityselämälle on annettava peukkua. Telefonica oli mukana Genén Minardi-aikana ja Alonson Renault'lla kultakausina, samoin Repsol on pitkäaikainen tukija Daniel Pedrosalle RR:n puolella. Ja taisipa Repsol olla Arrowsillakin mukana de la Rosan siellä ajellessa, jos en ihan väärin muista. Tällaista isänmaallisuutta soisi näkevän suomalaistenkin yritysten markkinointistrategiassa. Battery oli joskus Williamsin pieni sponssi, mikä oli rohkea veto kuitenkin kansainvälisesti melko pienen panimon paikalliselta merkiltä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös