Joo ja kattokaahan uutisen alle: siellähän se Button-kommentti heiluukin heti ekana. Ironista vaiko ei, olishan tossa voinut käydä äijälle tosi köpelösti. :thumbfh:Mitäs Bernie sanoikaan Brasilissa Buttonin jouduttua ryötöyrityksen kohteeksi?
Joo ja kattokaahan uutisen alle: siellähän se Button-kommentti heiluukin heti ekana. Ironista vaiko ei, olishan tossa voinut käydä äijälle tosi köpelösti. :thumbfh:Mitäs Bernie sanoikaan Brasilissa Buttonin jouduttua ryötöyrityksen kohteeksi?
Ricciardo is our 3rd driver next year and will drive Friday morning free practice at GPs for us alternately in Seb and Jaime's car.
Näyttää nopeelta! Noita vaan radalla lisää!
Ehkäpä, koska se on "virallisesti" Red Bull Racingin suunnittelema, vaikkakin "yhteistyössä" Sony Computer Entertainmentin kanssa (käytännössä täysin SCE:n ideoima ja suunnittelema, mutta saanut Adrian Neweyn siunauksen ja tiimin lisenssin).Miten muuten videopelin unelma-auto tai sen "luonnollisen" kokoinen mockup muuten liittyvät F1-uutisiin?
Tuossa kai haetaan enemmän todellisuutta vastaavaa tilannetta, eli että tallimääräyksiä käytetään, mutta tuo koodiviesti- ja valehtelupelleily johtaisi jatkossakin syytteisiin.The FIA increased the maximum allowable penalty, from $100,000 to $250,000, that racing stewards can issue to teams, after the 2010 German Grand Prix where Ferrari were fined one hundred thousand dollars for the use of team orders. Following the final race of the 2010 season, FIA President Jean Todt revealed his stance on the use of team orders, promising regulation of the practice rather than allowing them outright. Todt disclosed that while team orders would not be banned, any team using coded instructions would be prosecuted as such messages would be used to deceive spectators and would require teams and drivers to lie to stewards in order to substantiate the claims made in the message.
Kyllä. Todtilla oli kultainen tilaisuus osoittaa kunnioittavansa sääntöjä ja/tai olevansa puolueeton (tiimeistä yms. riippumaton) Ferrarin tallimääräys casessa. Epic fail molemmissa kuitenkin, eikä Todtiin ole mitään luottoa nyt. Vaihtoon ja heti.Joopa joo, "coded instructions", miten nyt tuonkin todistat? Jean Todt on kyllä ollut valitettava pettymys kaikilla mittapuilla FIA:n johdossa. Mies on edelleen todella pahasti Ferrari-lasiensa sokaisema norsu porsliinikaupassa. Paremmin puolueeton Vatanen olisi leiviskänsä hoitanut ja ottanut ainakin selkeän linjan tämän tyhjänpäiväisen lässytyksen sijaan.
Näin jälkikäteen voisi todeta että ennemminkin de la Rosan ois kannattanut opiskella Kobyashin tekemisiäSauber muistelee lämmöllä Räikkösen aikoja
Sauberin F1-tallin päällikkö Peter Sauber muistelee lämmöllä vuotta 2001, jolloin Kimi Räikkönen tulokaskauttaan ajoi hänen tallissaan.
Sauber luottaa tallinsa ensi kauden kuskeihin, vaikka Kamui Kobayashilla on takanaan vain 21 starttia ja Sergio Perez nousee sarjaan GP2-sarjasta.
- Olen erittäin luottavainen, että talli on kuskien suhteen hyvässä iskussa ensi kaudella. Kamui otti tällä kaudella isoja harppauksia teknisellä osa-alueella, enkä epäile hetkeäkään etteikö hän kasvaisi uuden vastuunsa myötä, Sauber viittasi keltanokka Perezin opastamiseen Eurosportin nettisivuilla.
- Sergio pursuaa lahjakkuutta. Hänen tulee opiskella Kamuin tekemisiä samoin kuin Kamui teki tallin entisiltä kuljettajilta Pedro de la Rosalta ja Nick Heidfeldilta. Täytyy muistaa, että vuosi 2001 on yksi tallimme menestyksekkäimmistä ja tuolla kaudella meillä ajoi muuan ensikertalainen nimeltä Kimi Räikkönen vierellään Nick, joka oli ajanut F1:ssä vain vuoden.
MTV3
Todt jääväsi itsensä päätöksenteosta tuossa yhteydessä. Miten hänen olisi mielestäsi pitänyt toimia?Kyllä. Todtilla oli kultainen tilaisuus osoittaa kunnioittavansa sääntöjä ja/tai olevansa puolueeton (tiimeistä yms. riippumaton) Ferrarin tallimääräys casessa.
Keksin juuri mistä saadaan lisää rahaa talleille: kuskit tekevät äkkiä poikakalenterin ensi vuodelle. Näin Jyväskylän yliopiston liikunnan opiskelijapojatkin rahoittavat toimintaansa.Mosley: F1-kausi jo liian pitkä
Kansainvälisen autoliiton FIA:n ex-puheenjohtajan Max Mosleyn mielestä F1-kauteen on mahdutettu jo liian monta osakilpailua.
Kaudella 2011 sarjassa ajetaan ennätykselliset 20 osakilpailua. Mosley ei katso kisakalenterin paisumista hyvällä.
- Minulle henkilökohtaisesti se on jo liikaa. Mielestäni ihmisten ei voi odottaa omistavan formula ykkösille niin monta sunnuntaipäivää. Jossain vaiheessa se muuttuu rasittavaksi, kritisoi Mosley saksalaiselle Die Welt -sanomalehdelle.
Mosley ajoi formulasarjaan voimakkaita säästötoimenpiteitä, mutta ex-puheenjohtaja näkee sarjan taivaanrannassa yhä uhkaavan kriisin.
- Kaudella 2011 tallit tarvitsevat 100 miljoonaa dollaria toimintaansa. Näistä 30 tai 40 tulee Bernie Ecclestonelta, ehkä 20 tai 25 sponsoreilta tai kuljettajilta. Sanoisin kuuden tallin ihmettelevän tällä hetkellä, että mistä loput rahat kerätään. On hyvin mahdollista, että menetämme kaksi tai kolme tallia, varoitti Mosley.
Ja n. puoltoistalitrainen turbo ~ 10 000rpm kuulostaa siis tältä: http://www.youtube.com/watch?v=3j9osgUunXkhttp://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/12/1236271
Turbomoottoreihin siirrytään 2013