Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Niin ja vastaus moottoriin on ehdoton 1,6T R4.
Näinpä. Kyllä V8-moottorit saisivat säilyä. Harmitti jo aikanaan, kun V10-koneista luovuttiin, ja jos nyt siirrytään johonkin turboon, niin näh.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/03/1292375/ecclestone-hyokkaa-moottorimuutosta-vastaan
Pakko se on myöntää olevansa (kerrankin) täysin samaa mieltä Bernien kanssa. Toivottavasti Veekasit säilyisivät.
Menisi ihan hitosti rahaa kun valmistajat yrittäisivät pähkäillä parasta konfiguraatiota.Mun mielestä vieläkin paras vaihtoehto olisi että ei vaadittaisi suoraa nelosta vaan että moottori saisi olla minkä muotoinen tahansa kunhan 1.6 litrainen turbokone.
Lähinnä oli bensatankin koon rajaaminen turboaikana. Ja tietty ykkösten ulkopuolella Group C.Oliko joskus semmonen sääntö että kone sai olla mitä vaan kunhan menovettä meni vain XXX l / kisa? Vai oliko silloinkin jotain muita rajoituksia moottorille?
-Miksei se ennen sitten ollut ylitsepääsemätön ongelma? :doubtful:Menisi ihan hitosti rahaa kun valmistajat yrittäisivät pähkäillä parasta konfiguraatiota.
Ei ollut. Koneille on aina ollut tilavuusrajoitukset.Oliko joskus semmonen sääntö että kone sai olla mitä vaan kunhan menovettä meni vain XXX l / kisa? Vai oliko silloinkin jotain muita rajoituksia moottorille?
2.5 litranen V8 V10 tai V12, jokainen talli saisi valita.2.4 litrainen V12 vois olla aika vinkeä.
Olen tässä asiassa Bernien kanssa täysin samaa mieltä. Pikku-turbokoneilla saadaan varmasti tehoa ihan tarpeeks, mutta se raaka voima/ääni mitä kiertävä vapari V-mylly antaa, niin sitä ei todellakaan saisi F1 menettää. Nykyinenkin moottori on aivan huikea mylly.Näinpä. Kyllä V8-moottorit saisivat säilyä. Harmitti jo aikanaan, kun V10-koneista luovuttiin, ja jos nyt siirrytään johonkin turboon, niin näh.
Ääh, kisapaikkojen sijaintia olleellisempaa on se, että kilpailijat ovat ainakin periaatteessa koko maailmasta. Siis maailmanmestaruus tarkoittaa oikeammin sitä, että koko maailman ko. lajin parhaat urheilijat kilpailevat, ei niinkään missä kilpaillaan. Eihän esim. yleisurheilun MM-kisojen tai Olympiakisojen sijainti vaikuta siihen, onko kyseessä maailmanmestaruus vai ei. Oleellista on, että kaikkialta maailmasta voidaan ko. kisoihin osallistua.Tämä on kuitenkin maailmanmestaruustitteli, ei Euroopanmestaruus. Tosin ei se pelkän Aasian avulla MM-arvo vielä ihan täydellinen arvo ole, mutta entisaikojen 85% Euroopassa oli kyllä liikaa.
Mahdollisuudet nousta F1-kuskiksi ovat olemattomat, jos ponnistat Nigeristä tai Vanuatulta. Vai miksi luulet, että jostain Suomesta tulee jatkuvasti F1-kuskeja ja kuskiprospekteja samalla, kun puolet isompi Ruotsi ei ole saanut vähintään yhtä lahjakkaita Björn Wirdheimia, Kenny Bräckiä ja Mattias Ekströmiä kisakusk(e)iksi? Formuloissa pelataan suhteilla ja hyväveli-rinkien kesken jaetaan mestaruudet ja kuskipaikat. Ennen vanhaan tuolla pyörivät aateliset ja muuten vaan rikkaat, Keke sai jalan oven väliin ja toi Suomen mukaan kuvioihin.Ääh, kisapaikkojen sijaintia olleellisempaa on se, että kilpailijat ovat ainakin periaatteessa koko maailmasta. Siis maailmanmestaruus tarkoittaa oikeammin sitä, että koko maailman ko. lajin parhaat urheilijat kilpailevat, ei niinkään missä kilpaillaan. Eihän esim. yleisurheilun MM-kisojen tai Olympiakisojen sijainti vaikuta siihen, onko kyseessä maailmanmestaruus vai ei. Oleellista on, että kaikkialta maailmasta voidaan ko. kisoihin osallistua.
Mahdollisuudet nousta F1-kuskiksi ovat olemattomat, on kotoisin mistä tahansa.Mahdollisuudet nousta F1-kuskiksi ovat olemattomat, jos ponnistat Nigeristä tai Vanuatulta. Vai miksi luulet...
Unohdat kyllä täysin myös genetiikan. Ihan samalla tavalla kun toisista maista tulee sprinttereitä ja toisista maratoonareita niin ihan samalla tavalla jostain maasta voi tulla geneettisesti lahjakkaampia kilpakuljettajia. Suomalaiset ja ruotsalaiset ovat tunnetusti geneettisesti kaukana toisistaan.Mahdollisuudet nousta F1-kuskiksi ovat olemattomat, jos ponnistat Nigeristä tai Vanuatulta. Vai miksi luulet, että jostain Suomesta tulee jatkuvasti F1-kuskeja ja kuskiprospekteja samalla, kun puolet isompi Ruotsi ei ole saanut vähintään yhtä lahjakkaita Björn Wirdheimia, Kenny Bräckiä ja Mattias Ekströmiä kisakusk(e)iksi? Formuloissa pelataan suhteilla ja hyväveli-rinkien kesken jaetaan mestaruudet ja kuskipaikat. Ennen vanhaan tuolla pyörivät aateliset ja muuten vaan rikkaat, Keke sai jalan oven väliin ja toi Suomen mukaan kuvioihin.
Aivan saletisti New Yorkissa taksia ajaa ihminen, kenties pakistanilaissyntyinen, jolla olisi kaikki valmiudet ajaa F1-mestaruuksista. Mutta missä moinen talentti voisi antaa näyttöjä? Rasistinen F1-maailma ajattelee kaiken talouslukuina. Intialaiset yms. otetaan toki ilomielin vastaan maksukuskeiksi koska markkinaosuudet. Oikeasti hyvät jäävät paitsioon.
No koska tuo moottori valittiin juuri kustannussäästösyistä. Kyllähän monipuolisuus olisi hyvästä, mutta se ei kuulu nykyformuloihin. On monta kertaa todettu että se syö turhan paljon rahaa.-Miksei se ennen sitten ollut ylitsepääsemätön ongelma? :doubtful:
-Minusta ainakin olisi mielekästä, että autoissa olisi erilaisia ääniä eikä kaikilla sama naukuminen.
Tallilta puhdasta PR:ää, haluttiin tämän kaltaisia otsikoita. Tosin tässä on sellainen seikka, että nämä kuljettajat eivät juuri pääsee ajamaan Renaultia, ainoastaan paistattelemaan julkisuudessa :/http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/03/1295212/prost-ja-senna-taas-samassa-tiimissa
-Kovasti siis ovat taas legendaariset nimet tapetilla F1:ssä.