F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JTH

Henkkaa^ sanoi:
...pirelli oli neuvotellut rengasvalmistajan paikasta tänä vuonna, mutta oli halunnut 17" leveitä renkaita nykyisten 13" tuumaisten tilalle ...
Vai olisiko tuossa ollut kyse vanteen halkaisijasta ?
Säännöt sanoo: "the tread width of the front tyres must not exceed 270mm." ja sama koskee takarenkaita. Tuohan tekee 10" ja risat leveydeksi.

Eli Pirelli olisi ehdottanut vähän matalampaa rengasprofiilia niiden nykyisten ilmapallojen tilalle ? Tai en mä tiedä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
JTH sanoi:
Säännöt sanoo: "the tread width of the front tyres must not exceed 270mm." ja sama koskee takarenkaita. Tuohan tekee 10" ja risat leveydeksi.

Eli Pirelli olisi ehdottanut vähän matalampaa rengasprofiilia niiden nykyisten ilmapallojen tilalle ? Tai en mä tiedä.
Ei, kyllä kyse on leveydestä. Kulutuspinnan leveys, joka on tuo 270 mm on eri asia kuin koko renkaan leveys (jotain 330 mm eli n. 13 tuumaa).

Astraali

Sijainti
Elefanttien hautausmaa
GPUpdate sanoi:
Honda signs Mike Conway
08 March 2007

The Honda F1 team today announced that it came to an agreement with British race talent and British F3 champion Mike Conway. Conway will join Honda's Formula 1 team with immediate effect as the team's test driver.
Click here

The 22-year-old Conway dominated the British F3 season in 2006, ending the year as Champion with ten race wins. He capped an excellent year by taking victory at the prestigious Macau Grand Prix in November and the award for National Racing Driver at the 2006 Autosport Awards in December, to go alongside his previous championship success in Formula Renault in 2004. Mike will be making the step up to the GP2 series this year as he competes with the Super Nova team.

At the same time as competing in the GP2 series, Mike will have the opportunity to steadily integrate himself into the workings of a top Formula One team with Honda. As well as track time in the RA107 later in the year, Mike will enjoy a comprehensive programme of technical assistance and the same level of fitness and human performance coaching enjoyed by the team's race drivers Jenson Button and Rubens Barrichello.

Commenting on his exciting move, Mike Conway said: "This is a fantastic opportunity to me and I would like to thank the Honda Racing F1 Team for putting their faith in me. I am really excited about becoming a part of the team and taking full advantage of the assistance that Honda can give me with my racing career. I had a great season in 2006 but there is a lot of hard work ahead in the GP2 series this year."
Loistavaa! :thumbup: Ajattelin jo Conwayn tehdessä sopimuksen Super Novan kanssa, että miehen ura alkaa olla lopussa, mutta vielä mitä. Nyt Brittien sarjan ja Macaun voittaja on jo Ykkösten porteilla. Propsit managereilleen Mark Blundellille ja Martin Brundlelle. Nyt on 2MB Sports Managementilla 2 suojattia F1-testaajina huipputalleissa (Gary Paffett, McLaren).

Astraali

Sijainti
Elefanttien hautausmaa
FormulaPosti sanoi:
7.3. - Ari Koivulan kansainvälinen energiajuomamerkki Mad Crock on julkistanut viimein sponsorisopimuksen Heikki Kovalaisen kanssa. Koivula on näin päässyt monopostojen F1-huippuluokkaan ja sijoitus varmasti tuottaa. Kovalainen saa ainakin enemmän julkisuutta kuin eräs nimeltä mainitsematon saksalainen kuski, jota sponsoroi suomalainen panimo.
Toivottavasti tätä Mad Crock-juomaa saa jatkossa yleisemmin myös Suomesta, sillä monet Kovalaisen kannattajat haluavat nimenomaan sitä.
Ari Koivula on jo ennestään mukana F Renault 3.5 WS-luokan parhaassa tallissa, Comtecissa.
Anteeksi tuplaposti, mutta nyt on Koviksen ja 'crocin soppari siis selvillä.

EDIT: Eihän Pitkänen enää ole katkera Rosbergeille? Ei ainakaan tästä löydy mitään siihen viittaavaa :p

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Astraali sanoi:
Loistavaa! :thumbup: Ajattelin jo Conwayn tehdessä sopimuksen Super Novan kanssa, että miehen ura alkaa olla lopussa, mutta vielä mitä. Nyt Brittien sarjan ja Macaun voittaja on jo Ykkösten porteilla. Propsit managereilleen Mark Blundellille ja Martin Brundlelle. Nyt on 2MB Sports Managementilla 2 suojattia F1-testaajina huipputalleissa (Gary Paffett, McLaren).
Jotenkin toi Hondan junnukuskin tai minkä vaan paikka ei ole ollut järin hyvä paikka. Joitain vuosia sittenhän kasasivat neljän nuoren köörin, josta jäljellä on nykyään vain James Rossiter ja muut menee missä sattuu. Adam Carroll esimerkiksi lähti viime vuonna lätkimään, kun testejä tai mitään muutakaan hyötyä ei diilistä siunaantunut. Harmi sinänsä, nopea ja etenkin viidyttävä rattimies.
EDIT: Eihän Pitkänen enää ole katkera Rosbergeille? Ei ainakaan tästä löydy mitään siihen viittaavaa :p
Sepi kirjoitti ihan positiivisesti Williamsin tulevan kauden mahdollisuuksista aika vasta, mistä olin vähän yllättynyt. Joku hölmömpi vois luulla, että jotain pientä saattaisi edelleen Ruuspärin klaania vastaan olla, mutta oikeastihan Seppo on kaiken sellaisen yläpuolella. Missähän Pitkänen muuten tekee ruokaostoksensa, tota kuraahan on saanut joka niemestä ja notkelmasta jo pitkään?

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Schumacher pitää Toyotaa tulevaisuuden tallina.

Epäilemättä. Tulevaisuuden menestys odottaa vain, että Ralf siirtyy muualle/eläkkeelle.

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
autosport.com sanoi:
Stewart: Changes won't hurt Ferrari
Sir Jackie StewartTriple world champion Sir Jackie Stewart believes that Ferrari will maintain their strong momentum into 2007 despite the departures of Michael Schumacher and Ross Brawn.

Stewart disagrees with the theory that without Brawn's guiding influence and the talismanic Schumacher, Ferrari could return to the kind of internal chaos that often plagued the team in previous decades.

"The momentum from their technical spend over the last five years is still riding high," Stewart told Autosport magazine.

"They have spent an enormous amount - because of Schumacher insisting on some of that stuff, and Ross Brawn motivating everyone, and Jean Todt getting approval to keep spending that sort of money. Those people all had enormously powerful credentials and although Michael and Ross have gone, their inertia is still flying, if you like."

He predicts that Felipe Massa will become Ferrari's lead contender this season, having been impressed by the Brazilian's progress in 2006.

"I see Massa having a great season, I must say," said Stewart. "Towards the end of last year he showed enormous promise.

"His speed early on was pretty spectacular - but it was fast and furious. When he settled, he went even quicker.

"I thought his winning drive in Brazil was a masterpiece of pace - I was sure the boy was waiting to be refused permission to continue at that speed because it was Michael's last race.

"His drive was very well paced with no mistakes and if he continues to do that he is a serious challenger for the world championship.

"As for (Kimi) Raikkonen, well, we know he is very fast but can he get his mind management together - and is he capable of romancing what is a very Italian team?

"I mean, they are not clinical operators - they need a driver they love, and they loved Michael, because they recognised his incredible commitment."
Onhan se hyvä että edes joku uskoo Ferrariin.

DaSilva

In Memories
Sijainti
Madonna di Campiglio
JTH sanoi:
Harvemmin renkaan leveyttä ilmotetaan tuumissa. :p

Ade

Kirjanpitäjä
Sijainti
Lappeenranta
Ecclestone muuttaisi F1-sarjan pistejärjestelmää

F1-pomo Bernie Ecclestone kertoi italialaiselle Gazzetta dello Sport -lehdelle, ettei hän pidä nykyisestä F1-sarjan pistesarjasta. Ecclestonen mukaan kilpailun ykkönen ei saa tarpeeksi hyötyä voitostaan.

- "Ei ole reilua, että voittaja saa vain kymmenen pistettä, jos kakkonen saa kahdeksan pistettä. Ehdotan tähän muutosta kaudelle 2008", Ecclestone sanoi.

Vielä kaudella 2002 voittaja sai neljä pistettä enemmän kuin kakkonen, mutta järjestelmää muutettiin Michael Schumacherin ylivoiman takia. Ecclestonen mukaan kilpailussa toisena oleva ei välttämättä halua enää taistella voitosta. Ecclestone ehdottaakin, että mestariksi kruunattaisiin eniten voittoja saavuttanut kuljettaja.

Sportti.com 12.3.2007

Ja taas sääntömuutoksia luvassa... :ahem:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.