F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
jarpola sanoi:
Olikos "meidän" Kimi Kelkkakunkussa?
Joo, salanimellä James Hunt oli osallistunut. Kuulin tuosta kisa-aamuna mutta en jaksanut lähteä Tahkolle sitten kuitenkaan.

Maanantain Savon Sanomissa olikin sitten isojen kuvien kera Kimi.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
KiHeRaKo sanoi:
Räikkönen on Rossin mielestä kenties F1:n paras kuljettaja ja viimeinkin Ferrarilla Räikkösellä on käytössään sellainen auto, jolla hän voi voittaa mestaruuden. Rossin mukaan Räikkösen pitää vain päästä sinuiksi Ferrarin työtapojen kanssa.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=103445

:alppu: :thumbup:
Räikkösen työnantaja on Rossin sponssi...

Olisihan se hienoa jos Rossi olisi vilpittömästi tuota mieltä.:ahem:
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
KiHeRaKo sanoi:
Ratamoottoripyörien seitsenkertainen maailmanmestari Valentino Rossi kertoi RAI-televisiokanavalle toivovansa Kimi Räikkösen voittavan maailmanmestaruuden. Rossi kertoo pitävänsä Räikkösen rennosta elämäntyylistä, eikä Rossista ole ollenkaan paha asia, että Räikkönen pitää vodkasta. Rossi ottaa itsekin vapaa-aikanaan rennosti, joskaan omaan alkoholinkäyttöönsä hän ei ota sen tarkemmin kantaa.

Räikkönen on Rossin mielestä kenties F1:n paras kuljettaja ja viimeinkin Ferrarilla Räikkösellä on käytössään sellainen auto, jolla hän voi voittaa mestaruuden. Rossin mukaan Räikkösen pitää vain päästä sinuiksi Ferrarin työtapojen kanssa.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=103445

:alppu: :thumbup:
Tässä tosiaan tulee Italian ja Suomen erot hyvinkin mieleen. Täällä örvelletään kyllä itse ja sitten sanotaan pahaa toisten örveltämisestä. Italiassa moista ei edes ajatella vaan meno on paljon vapaampaa.

Tosin en nyt tarkoita sitä, että Suomalainen sääntöihin perustuva yhteiskunta olisi missään tapauksessa huonompi Italialaiseen kaaokseen verrattuna. Johan sen nyt jo näkee perlusconin ja prodin sekoiluista.
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Banaani sanoi:
Räikkösen työnantaja on Rossin sponssi...

Olisihan se hienoa jos Rossi olisi vilpittömästi tuota mieltä.:ahem:
Ei se ainakaan Alonson toivo voittavan:D
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Autosport tietää kertoa protestiuhan leijuvan Australian varikolla.
Spyker ja mahdollisesti Williams ovat valmiit tekemään aika-ajojen jälkeen protestin Scuderia Toro Rosson ja Super Agurin autoista, joita väitetään kopioiksi. Kinaa on tullut myös näiden kahden tallin mukanaolosta valmistajien MM-sarjassa. Muistuu ihan mieleen vuoden 2005 avauskilpailua edeltäneet tapahtumat :p :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
?!?!?

Vanha uutinen mutta tuli vain mieleeni, että...

Safety car-sääntö, että sen tullessa radalle ei saa mennä varikolle, ennenkuin kierroksella jääneet saavat ohittaa sen ja ottaa letkan kiinni.

Mitenkäs siihen suhtaudutaan kun Ferrari vain tulee varikolle ja väittää bensan muuten loppuneen, ellei näin olisi menetellyt?

Ai, että miksikö Ferrari?

Miettikääs sitä...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Leeds sanoi:
Mitenkäs siihen suhtaudutaan kun Ferrari vain tulee varikolle ja väittää bensan muuten loppuneen, ellei näin olisi menetellyt?
10 sekunnin Stop and Go-rangaistushan siitä tulee.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9277
Ja ymmärtääkseni vain tankkauksen sisältämä varikkokäynti on kiellettyä. Otetaan esimerkiksi viime vuoden Kanadan GP:stä Montoyan ja Rosbergin kolari. Rosberg ajautui seinään ja Montoya vaurioitti autoaan niin, että joutui tulemaan varikolle. Tällaisissa tilanteissa varikolle saa tulla heti, mutta autoa ei saa tankata samalla. Järkevää sinänsä, ettei tarvitse vaurioituneella autolla ajaa ylimääräisiä kierroksia.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bleu sanoi:
Ja ymmärtääkseni vain tankkauksen sisältämä varikkokäynti on kiellettyä. Otetaan esimerkiksi viime vuoden Kanadan GP:stä Montoyan ja Rosbergin kolari. Rosberg ajautui seinään ja Montoya vaurioitti autoaan niin, että joutui tulemaan varikolle. Tällaisissa tilanteissa varikolle saa tulla heti, mutta autoa ei saa tankata samalla. Järkevää sinänsä, ettei tarvitse vaurioituneella autolla ajaa ylimääräisiä kierroksia.
Ja siis mitä?

Kyllä auton saa vain tankata jos haluaa. Esim. Alonso viime vuonna Kiinassa(vai mikä se loppukauden sadekisa olikin).

Vai viittasitko vain safety car tilanteeseen?
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Juzo sanoi:
Huhujen mukaan Ferrari ei pelaisikaan ihan reilua peliä. F1 EXCLUSIVE: "Moving" Ferrari Floor Under Scrutiny From Rivals
Tämä kai nyt sitten on tätä Ron Dennisin ja Mersun nykytaktiikkaa. Kun omat paukut ei taaskaan riittäneet kisan voittoon, McLarenilla ei synny uusia ideoita vaan kehitys junnaa paikoillaan, niin hyökätään innovatiivisempien pahimpien kilpailijoiden kimppuun. Viime vuodelta muistetaan Renaultin massavaimennin, äärimmäisen yksinkertainen laite jollaisen amatöörikin osaisi suunnitella, ensin se oli sääntöjenmukainen ja hyväksytty, mutta sitten tiettävästi mm. McLarenin painostuksesta, uskomattoman jupakan jälkeen se lopulta kiellettiin. Ja mikä uskomattoman sopiva ajankohta tuolle FIA:n täyskäännökselle tulkinnoissaan. Renaultilla armoton mestaruustaistelu menossa, testejä ei voinut ajaa vaan auto piti muuten saada toimimaan ilman massavaimenninta, samaan aikaan R27:n suunnittelu oli jo menossa, resursseja revittiin joka suuntaan. Se ei voinut olla vaikuttamatta myös R27:n suunnitteluun. No nyt Renaultilla ollaan renkaidenkin kanssa vähän aikaa pihalla kuin lumiukot, joten McLarenin uutena kohteena on jo Ferrari...
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Juzo sanoi:
Huhujen mukaan Ferrari ei pelaisikaan ihan reilua peliä. F1 EXCLUSIVE: "Moving" Ferrari Floor Under Scrutiny From Rivals

mielenkiintoista. en usko kiellettyyn kylläkään. tuskin tiimit nyt niin tyhmiö on et rikkoo sääntöjä suoraan diskauksen uhalla. tää on taas tätä dennisin vikurointia. se vinkuu aina kun joku menee kovempaa ja omat autot ei pysy perässä:D
katsotaas mitä tosta vielä syntyy, millanen kohu
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Suomen Huippu sanoi:
Tämä kai nyt sitten on tätä Ron Dennisin ja Mersun nykytaktiikkaa. Kun omat paukut ei taaskaan riittäneet kisan voittoon, McLarenilla ei synny uusia ideoita vaan kehitys junnaa paikoillaan, niin hyökätään innovatiivisempien pahimpien kilpailijoiden kimppuun. Viime vuodelta muistetaan Renaultin massavaimennin, äärimmäisen yksinkertainen laite jollaisen amatöörikin osaisi suunnitella, ensin se oli sääntöjenmukainen ja hyväksytty, mutta sitten tiettävästi mm. McLarenin painostuksesta, uskomattoman jupakan jälkeen se lopulta kiellettiin. Ja mikä uskomattoman sopiva ajankohta tuolle FIA:n täyskäännökselle tulkinnoissaan. Renaultilla armoton mestaruustaistelu menossa, testejä ei voinut ajaa vaan auto piti muuten saada toimimaan ilman massavaimenninta, samaan aikaan R27:n suunnittelu oli jo menossa, resursseja revittiin joka suuntaan. Se ei voinut olla vaikuttamatta myös R27:n suunnitteluun. No nyt Renaultilla ollaan renkaidenkin kanssa vähän aikaa pihalla kuin lumiukot, joten McLarenin uutena kohteena on jo Ferrari...

Ferrarin innovaatiot: 1) taipuvat siivet 2) taipuva pohja

Ilmeisesti Ferrari oli taas unohtunut sen kohdan säännöistä, missä kielletään liikkuvat aerodynaamiset osat. McLarenin kannaltahan tilanne on sillä tavalla ihan sama, jos FIA toteaa pohjan lailliseksi, niin sitten sellainen löytyy myös McLarenista.

Taisipa olla muuten eräs Ferrari-tallikin kieltämässä massavaimenninta.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Juzo sanoi:
Ferrarin innovaatiot: 1) taipuvat siivet 2) taipuva pohja

Ilmeisesti Ferrari oli taas unohtunut sen kohdan säännöistä, missä kielletään liikkuvat aerodynaamiset osat. McLarenin kannaltahan tilanne on sillä tavalla ihan sama, jos FIA toteaa pohjan lailliseksi, niin sitten sellainen löytyy myös McLarenista.

Taisipa olla muuten eräs Ferrari-tallikin kieltämässä massavaimenninta.
Ei tuossa Dennis turhia ketään syyttele, toteaa vaan että jollakin tallilla on luultavasti viritelmä joka ei ole säännön hengen mukainen ja nyt pitää selvittää onko se FIA:n mielestä sallittu vai ei. Kyllä ne säännöt pitää edelleen olla Ferrarille samat vaikka siellä Kimi nyt ajaakin.

Katsotaan nyt ensin tuleeko tuosta ikinä mitään, toistaiseksi tuota ei juurikaan uutisoitu muualla.
 

Henkkaa^

Well-known member
Liittynyt
22.2.2007
Viestit
52
Sellaista tällä kertaa, ainahan autojen laittomuudesta keskustellaan, tällä kertaa peruste näyttää olevan tämä: "All cars have a form of stay holding the front of the floor in place, but rivals noticed an unusually complex arrangement on the Ferrari when the bodywork was off the car in the Melbourne pit garage."

Eli ferrarilla on "epätavallisen monimutkainen järjestely pohjalevyn etukiinnityksessä" eihän se vielä todista, että se olisi laiton.

"The current FIA test on that part of the car apparently involves only checking with an upward force." Elikkäs FIA testaa vain, että taipuuko pohjalevy ylöspäin. En tajua näitä jatkuvia spekulointeja autojen laittomuudesta, luulisi ainakin että FIA sorkkisi joka ikisen auton niin tarkkaan läpi, ettei sanomisen sijaa jää.

EDIT: ttp://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/03/512974 Ron setä syyttelee muita jo taktiikoista, jotka eivät sovi heille. Katkeruutta havaittavissa? :wink:
 
Viimeksi muokattu:

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Tuo nyt on perinteistä Dennisin itkua kun oma talli ei saa mitään aikaiseksi.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Mikkoz84 sanoi:
Tuo nyt on perinteistä Dennisin itkua kun oma talli ei saa mitään aikaiseksi.
Ohan Ron saanut sentään imagonmuutoksen aikaan. Tätä nykyä Dennis pitää mustan nahkatakin sijaan folioliiviä. :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös