Osa ihmisistä toki kirjoittelee tuonne mitä sattuu joille sitten muut voivat naureskella ja juoruta eteenpäin mutta vähemmistössä elämänsä jakajat ovat. Toki jokaisen tuttava/kaveri/ystäväpiiri on kovin erilainen ja jollain varmaan on sivustosta erilainen kokemus.
Esimerkki mun Facebook "maailmasta". Sieltä löytyy:
- isä
- sisko miehineen ja kavereineen
- velipuoli ja sen lapset ja ex-vaimo
- elossa olevat sedät (samaa ikää kuin minä) ja enot sekä näiden siipat
- naispuoliset äidin puolen sukulaiset eli tädit ja kaikki serkkuni sieltä puolen sukua
- mun pojista toinen ja sen joitain kavereita
- yks vanha mp-kaveri
Koen kiusalliseksi että mm. siskoni ilmoittelee erostaan Facebookissa ja itse kuulen siitä toisen käden kautta eli isältäni, joka perustaa kuulemansa siihen mitä luki Facebokista.
Tuon takia koen "avautumiset" paljon helpommaksi täällä Vapaalla, kun on edes osittainen anonymiteetti, koska face-to-face tuttuja näkee harvemmin ja vaikka tietävät nimeni, asuinpaikat & työpaikat jne.
Silti siinä on se sopiva etäisyys joka mahdollistaa sellaistenkin asioiden täällä höpöttely, joita en kuuna päivänä facessa kertoisi, koska ne menisivät heti "koko suvulle".
Ja tuohon palettiin ei voi sotkea F1 Forumia. Voin kuvitella esim. Mossen revittelemässä Facen puolella rassu sitä ja rassu tätä -juttuja, johan siinä joutuis puoli sukua mielisairaalaan silkasta ensijärkytyksestä