Felipe Massa: "Olin surkea ilman luistonestoa"

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No jaa, kyllähän se Häkä oli joka tuhosi Kutin uran. Toki pisteen sille teki Kimi. Heidin uran pelasti hänen saksalaisuutensa. Bemarilla ei ollut parempaakaan saksalaista tarjolla, niin sinne sitten pääsi. Ralf ei lähtenyt Bemarilta, kun ei sillä koskaan ajanutkaan. Ajoi toki Williamsilla, jossa oli Bemarin mylly. Täysin eri asia kuitenkin.

Heidin ja Kimin urasta en edes jaksa jauhaa ja mitä Massaan tulee, niin Kimille sillä ei varmasti muuten ole väliä, kunhan se on aina takana. Mutta tallin kannalta on hyvä, että myös toinen kuski voi tuoda pisteitä.

Tosin viime vuoden Kimin mestaruudesta on suuri kiittäminen Massan suuntaan, kuten tuossa Massa-apukuski topicissa mainitsin.

Toivottavasti Massa oppii hyväksymään olevansa Kimiä hitaampi. Sen kun hän hyväksyy, hän tekee Quick-Nickit ja nousee omalle tasolleen. Jolloin siitä on myös hyötyä Kimille. Vettel ei tässä vaiheessa uraansa pystyisi haastamaan Kimiä sen kummemin kuin Massakaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Alonsoa kuulemma kiinnostaa Massan paikka ensi kaudeksi. Toivon mukaan Ferrarilla ei olla niin tyhmiä, että Alonson palkkaisivat. Mihin talli Alonsoa tarvitsee kun heillä on jo Räikkönen? Massa ei ole mikään sateentekijä, mutta ihan hyvä kakkoskuski kuitenkin. En nyt lähtisi kahden ekan kisan perusteella ristiinnaulitsemaan miestä.

Minne tahansa Alonso meneekin niin mukana tulee ajotaidon lisäksi ongelmia. Tuskin kukaan haluaa rikkoa nykyistä hyvin toimivaa Ferrariperhettä? Tai no varmaan vastapuoli haluaa, mutta..
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
JML82 sanoi:
Räikkönen viimeisteli Coulthardin uran, mutta tuhon teki minusta jo Häkkinen. Sehä otti pataan jo Häkältäkin, joten eihän sen varaan kukaan laskenut, siksi hakivat nopean suomalaisen talliin. Jos Coulthardista olisi ollut mestaruustaistoon, tuskinpa Räikköstä olisi ostettu suurella rahalla talliin.
Aikoinaan sai turpaan ensin Hilliltä vuosina 94 ja 95, sitten tuli uutena Macille ja jäi aika pahasti Häkän jalkoihin. Sitten jotain tapahtui ja mies oli 97 kuin uudesti syntynyt ja pesi Häkkisellä motorhomen lattiaa. Olisi voittanut niin Jerezin kisan kuin 98 avauskisan Ausseissa, jos Dennis ei olisi suojellut puolustuskyvytöntä suomalaista. Loppu onkin aika pitkälle historiaa. DC ei oikein koskaan ollut Ronin suosiossa Mikaan nähden, mikä tosin oli ymmärrettävää johtuen Häkkisen oppipoikamaisesta asemasta. Mika oli Dennisille kuin Hamilton nykyään, melkein kuin oma poika.

Itseäni kyllä huvittaa edelleen Kuution uhoilut vuonna 2000, kun mies oli alkukauden Häkkistä parempi. Brittimedia oli jo leipomassa luuserista jotain elämää suurempaa maailmanmestaria kunnes Meidän Mika tuli ja löi skottipojun itseluottamuksen päreiksi viidessä kisassa. 2001 Mikalla ei vaan enää motivaatio riittänyt ja olemuksesta alkoi paistaa räikkösmäinen "ei kiinnosta" -asenne. Luultavasti DC sai tosta jotain boostia sitten seuraavaks kaudeks.

Eli ei toi Coulthard ihan joka vuosi ole tossun alla ollut. Red Bullilla kyykyttänyt joka ainoa vuosi tallitovereitaan.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Vilkaistaanpas välillä sitä topicin otsikkoa. Jatketaan heh, Massasta. Quick-Nickille vaikka oma otsikko, BMW:llä on jo.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Genen näkemys Massan ohjelmanumerosta.

- Felipe Massan ulosajosta jäi karvas maku tallille ja Ferrari-faneille, mutta kaikkein kovin pala se oli varmasti hänelle itselleen. Hän ajoi mutkassa sisäkanttarin päälle ja menetti autonsa hallinnan odottamattomalla tavalla. Hänellä oli lisäksi huonoa onnea, kun auto juuttui hiekalle, Gene totesi. MTV3
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Coni sanoi:
Olettekos muuten huomanneet että McLaren tallissa perinteet on jatkumassa? Suomipoika antaa tiimikaverille pataan radalla!
Jep, ollaan palaamassa normaalitilanteeseen ja hyvä niin. Nähtiinhän se viime vuonna, miten kaikki menee pieleen, jos McLarenin kuskivalikoima on jotenkin poikkeava.:)
 

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
Eddie Rickenbacker sanoi:
Aikoinaan sai turpaan ensin Hilliltä vuosina 94 ja 95, sitten tuli uutena Macille ja jäi aika pahasti Häkän jalkoihin. Sitten jotain tapahtui ja mies oli 97 kuin uudesti syntynyt ja pesi Häkkisellä motorhomen lattiaa. Olisi voittanut niin Jerezin kisan kuin 98 avauskisan Ausseissa, jos Dennis ei olisi suojellut puolustuskyvytöntä suomalaista. .
Kaudesta -97 muistelisin sellaista seikkaa, että silloin McLaren palasi kummankin kuljettajan osalta kolmen polkimen kontrolliin, eli oikealla kaasutettiin ja jarrutettiin ja vasurilla käytettiin kytkintä. Tämä tapahtui osaksi sen takia, että DC oli tottunut tällaiseen ja edellisen kauden vasurilla jarruttamineni ei ollut hänelle sopinut mahdollisimman hyvin. Häkähän oli jarruttanut vain vasurilla kaudesta -94, jolloin mäkki ensimmäisenä tallina toi käsikytkimen ykkösiin osaksi Mikan toivomuksesta.

Mika sai lopulta vasta Silverstonen kilpailuun omanlaisensa auton, eli auton jossa oli mahdollista jarruttaa vasemmalla jalalla. Tämän jälkeenhän Mika ei enää vauhdissa ollut Kuution jaloissa, vaan oli se nopeampi kuski.

Silverstonessa meni moottori johdossa muutama kierros(7?) ennen maalia, Ringillä samoin. A1-Ringillä meni taas kone, peräti ensimmäisellä kierroksella ja Monzassa huono rengassarja pakotti Mika ylimääräiseen varikkokäyntiin ja DC:hän voitti sitten sen kisan. Voitoissa ja pinnoissa DC kyllä vei kyllä pidemmän korren tasaisemman kauden ansiosta.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
En ole kyllä ikinä ymmärtänyt, miksei Davidia pidetä täällä kovin suuressa arvossa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Vice sanoi:
En ole kyllä ikinä ymmärtänyt, miksei Davidia pidetä täällä kovin suuressa arvossa.
Uskoisin et se heikentää ainakin Suomessa aika paljon Davidin arvostusta että se on ottanu vuosi kausia suomalaisilta pataan 100-0 radalla, ensin Mikalta ja heti perään Kimiltä. Tietty jos sil ois ollu heikompia teamikavereita, niin sen arvostuskin vois olla korkeemmalla. Onhan toi nyt ihan selkeetä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Vice sanoi:
En ole kyllä ikinä ymmärtänyt, miksei Davidia pidetä täällä kovin suuressa arvossa.
Kyllähän Davidia pidetään hyvänä kakkoskuljettajana, mutta mestaruuteen hänestä ei ole. Ihaanteellinen kakkoskuljetta, joka tosin meinas pilata muutamilla ajosuorituksilla jopa Häkkisen mestaruudenkin tökkäämällä Häkän eräässä kissa pihalle jonain vuonna. Varma kuljettaja, mutta nopeudeltaan ei Häkkisen ja Räikkösen veroinen.

Coulthardilla on lisäksi ärsyttävä piirre ruveta vinkumaan asioista. Rupes jurnuttamaan viime vuonna, että McLarenilla Häkkinen oli ykköskuljettaja. Kyllä minä vaan muistan, kun joka kauden alussa sanoi, että tämä on minun vuoteni.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vice sanoi:
En ole kyllä ikinä ymmärtänyt, miksei Davidia pidetä täällä kovin suuressa arvossa.
Keskeisimmät syyt on mainittu jo noissa aiemmissa vastauksissa, mutta omaa arvostustani - vaikka pidänkin Davidia mainettaan parempana kuskina - laskee silloin tällöin tulevat käsittämättömät aloittelijavirheet. Coulthard on toiminut ajajayhdistyksen luottamustoimessa ja kokemuksensa puolesta hän olisi kuskikaartissa "grand old man", mutta radalla tulee välillä sellaisia ajatuskatkoja, ettei voi kuin ihmetellä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Coulthard oli/on parhaimmillaan loistava, mutta huonoimmillaan todella huono. Miehestä ei ollut kisasta toiseen laittamaan kampoihin Schumille ja tallikaverilleen Mika Häkkiselle. "Hullulla kaudella" 1999 mies tosin oli todella lähellä jotain suurta, mutta kaikki romahti Nürburgringilla - omaan virheeseen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kannattaisko Massan olla jo hiljaa ja niellä pettymyksensä??
Ferrarin tiedottaja kertoi Bild-lehdelle, että Massan ulosajo ei johtunut F2008-auton teknisestä viasta. Brassi ei kuitenkaan allekirjoita väitettä.

- Täysillä ajaminen ja oikealla ajolinjalla pysyminen on vaikeampaa uusien sääntöjen takia. En kuitenkaan usko, että ajoin sen takia ulos sunnuntaina. Minulla oli teknisiä ongelmia ensimmäisessä kisassa Australiassa ja Malesiassa minulla oli toisenlaisia ongelmia, jotka eivät liittyneet luistonestoon, Massa kertoi.
Felipe Massa kiistää ajovirheen
Lähde ei toki oo taas paras mahdollinen...

Mutta ei kai kannattais sanoo, että autossa on vikaa jos talli sanoo ettei siinä ole??
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ghost_Glove sanoi:
Kannattaisko Massan olla jo hiljaa ja niellä pettymyksensä??

Felipe Massa kiistää ajovirheen
Lähde ei toki oo taas paras mahdollinen...

Mutta ei kai kannattais sanoo, että autossa on vikaa jos talli sanoo ettei siinä ole??

No joo. Lisäksi oikaistakoon yleinen harhaluulo, että menetettyjä pisteitä voisi kerätä takaisin. Ei niitä voi, ne on jo menetetty.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Voivoi tuota Massa parkaa, on se harmi kun tässä vaiheessa kautta jo pitää selitellä ja uskotella itselleen tuollaisia.

Tiukkaa tulee tekemään tallimestaruuden saavuttamisessa jos Kimi joutuu yksin hoitamaan pisteiden tuonnin :nope:
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
TJS sanoi:
Kaudesta -97 muistelisin sellaista seikkaa, että silloin McLaren palasi kummankin kuljettajan osalta kolmen polkimen kontrolliin, eli oikealla kaasutettiin ja jarrutettiin ja vasurilla käytettiin kytkintä. Tämä tapahtui osaksi sen takia, että DC oli tottunut tällaiseen ja edellisen kauden vasurilla jarruttamineni ei ollut hänelle sopinut mahdollisimman hyvin. Häkähän oli jarruttanut vain vasurilla kaudesta -94, jolloin mäkki ensimmäisenä tallina toi käsikytkimen ykkösiin osaksi Mikan toivomuksesta.

Mika sai lopulta vasta Silverstonen kilpailuun omanlaisensa auton, eli auton jossa oli mahdollista jarruttaa vasemmalla jalalla. Tämän jälkeenhän Mika ei enää vauhdissa ollut Kuution jaloissa, vaan oli se nopeampi kuski.

Silverstonessa meni moottori johdossa muutama kierros(7?) ennen maalia, Ringillä samoin. A1-Ringillä meni taas kone, peräti ensimmäisellä kierroksella ja Monzassa huono rengassarja pakotti Mika ylimääräiseen varikkokäyntiin ja DC:hän voitti sitten sen kisan. Voitoissa ja pinnoissa DC kyllä vei kyllä pidemmän korren tasaisemman kauden ansiosta.
Se kolmas poljin vaikutti jarruihin. Saatiin kurvissa käännettyä sisään nopeammin...:eek:
Kiellettiin FIA:n toimesta kun muut eivät kerinneet kopioimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
formulastara sanoi:
No joo. Lisäksi oikaistakoon yleinen harhaluulo, että menetettyjä pisteitä voisi kerätä takaisin. Ei niitä voi, ne on jo menetetty.
Niinpä. Niitä voi toki yrittää kerätä nopeammin ottamalla enemmän riskejä, mutta riskitkithän usein kostautuvat. Jos vielä muutaman kisan mokailee tähän perään, hän joutuu toteamaan olevansa ulkona mestaruustaistosta, ottamaan hatun käteensä, ja opettelemaan ajamaan kykyjensä mukaan, ei niiden yli. Ehkä sitten loppukaudesta vois jotain tulostakin tulla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
McLaardi sanoi:
Se kolmas poljin vaikutti jarruihin. Saatiin kurvissa käännettyä sisään nopeammin...:eek:
Kiellettiin FIA:n toimesta kun muut eivät kerinneet kopioimaan.
Vaikutti muistaakseni vain takajarruihin...
Ja oliko se -97 vuonna? Ettei olis ollut -98 kun mäkit voitti kaikki ekassa kisassa kierroksella??
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
Ghost_Glove sanoi:
Vaikutti muistaakseni vain takajarruihin...
Ja oliko se -97 vuonna? Ettei olis ollut -98 kun mäkit voitti kaikki ekassa kisassa kierroksella??
Kauden -98 ekassa kisassa ainakin, eikös se kielletty jo toiseen kisaan vai vasta kolmenteen?
 
Ylös