Ja silti johtaa mm-pisteissä?jtm79 sanoi:Niin eihän siitä mm-pisteitä saa, mutta on munatonta touhua ottaa koko aika tallikaverilta pataan :jaska:
Ja silti johtaa mm-pisteissä?jtm79 sanoi:Niin eihän siitä mm-pisteitä saa, mutta on munatonta touhua ottaa koko aika tallikaverilta pataan :jaska:
Kun mietitään, ettei kukaan suurista mestareista ole ottanut "tusina"-tallitoveriltaan pataan huippuvuosina kuten esim. Senna, Prost, Häkkinen, Schumi jne... Monelta kuljettajalta hiipuu motivaatio, jolloin alkaa myös vauhti laskea. Näin on käynyt monelle mestarillekin, hyvänä esimerkkinä esim. Häkkinen ja viimeinen vuosi.jtm79 sanoi:Mun mielestä tässä on nyt turha muistella viime vuosien pisteitä ja laskean sen varaan. Fakta on se, että Massa vienyt Kimiä tällä kaudella aika-ajoisaa kuin pässiä narusta. Ja se vituttaa. Niin eihän siitä mm-pisteitä saa, mutta on munatonta touhua ottaa koko aika tallikaverilta pataan :jaska:
Katotaanko sitten kauden päätteeksi kuka on ottanut pataan ja keltä, kuitenkin Kimi johtaa vielä Massaa pisteissä, että turha täällä on vollata mistään pataan ottamisista.JML82 sanoi:Kun mietitään, ettei kukaan suurista mestareista ole ottanut "tusina"-tallitoveriltaan pataan huippuvuosina kuten esim. Senna, Prost, Häkkinen, Schumi jne... Monelta kuljettajalta hiipuu motivaatio, jolloin alkaa myös vauhti laskea. Näin on käynyt monelle mestarillekin, hyvänä esimerkkinä esim. Häkkinen ja viimeinen vuosi.
Johto on tasan yhden pisteen verran. Jos otetaan laskuista kauden kaksi ensimmäistä kilpailua pois, on Räikkösen suoritukset olleet jopa vaatimattomia Massaan nähden. No katsotaan ja toivotaan, että myös Räikkönen saisi sitä vauhtia. Jotenkin alkaa Räikköseltä kyllä purkautumaan tuo epätoivoinen yritys lievänä "ärtymyksenä" kuten nähtiin Monacon aika-ajojen jälkeen kommentteina että olisi pitänyt pystyä paalulle!Lisko sanoi:Ja silti johtaa mm-pisteissä?
No, otetaan toinen tilasto esille. Viime kaudella viiden kisan jälkeen Massa oli Räikkösen edellä Ferrarin jäsenten välisessä aika-ajovertailussa 4-1. Räikkönen oli ollut ainoastaan Australiassa nopeampi, ja sielläkin ehkä pelkästään Massan moottoriongelman takia.jtm79 sanoi:Mun mielestä tässä on nyt turha muistella viime vuosien pisteitä ja laskean sen varaan. Fakta on se, että Massa vienyt Kimiä tällä kaudella aika-ajoisaa kuin pässiä narusta. Ja se vituttaa. Niin eihän siitä mm-pisteitä saa, mutta on munatonta touhua ottaa koko aika tallikaverilta pataan :jaska:
No kyllä ainakin tällähetkellä on hävinnyt reilusti aika-ajoissa ja itseäni varsin huolettaa viimeaikaiset suoritukset, mutta jäädään odottamaan mitä tuleman pitääsakuraba sanoi:Katotaanko sitten kauden päätteeksi kuka on ottanut pataan ja keltä, kuitenkin Kimi johtaa vielä Massaa pisteissä, että turha täällä on vollata mistään pataan ottamisista.
Ja minkähän ihmeen takia nuo kaksi ekaa kisaa pitäisi ottaa pois? Sen vielä ymmärtäisi, jos Australian jätät pois laskuista, mutta että Malesiakin pitäisi lahjakkaasti unohtaa? Massa teki siellä hölmön virheen ihan samalla tavalla kun Räikkönen nyt Monacossa, ja niiden seurauksena kaverit on nyt suunnilleen tasapisteissä. Samalla logiikalla minä voisin alkaa vänkäämään, että jos jätetään Monaco pois laskuista, niin Räikkönenhän johtaisi suuremmalla erolla.JML82 sanoi:Johto on tasan yhden pisteen verran. Jos otetaan laskuista kauden kaksi ensimmäistä kilpailua pois, on Räikkösen suoritukset olleet jopa vaatimattomia Massaan nähden. No katsotaan ja toivotaan, että myös Räikkönen saisi sitä vauhtia. Jotenkin alkaa Räikköseltä kyllä purkautumaan tuo epätoivoinen yritys lievänä "ärtymyksenä" kuten nähtiin Monacon aika-ajojen jälkeen kommentteina että olisi pitänyt pystyä paalulle!
Vuosi sitten oli samantapaista maailmanlopun ennustelua. Iltapäivälehdet etunenässä, mutta myös täällä: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=23187JML82 sanoi:No kyllä ainakin tällähetkellä on hävinnyt reilusti aika-ajoissa ja itseäni varsin huolettaa viimeaikaiset suoritukset, mutta jäädään odottamaan mitä tuleman pitää
Halusin vaan korostaa, että Massan ajot ovat olleet nousujohteisia, mutta Räikkösellä näyttää tällä hetkellä laskevan kuin lehmän häntä. No toivotaan parempia suorituksia tulevaisuuteen!Mediaprofeetta sanoi:Ja minkähän ihmeen takia nuo kaksi ekaa kisaa pitäisi ottaa pois? Sen vielä ymmärtäisi, jos Australian jätät pois laskuista, mutta että Malesiakin pitäisi lahjakkaasti unohtaa? Massa teki siellä hölmön virheen ihan samalla tavalla kun Räikkönen nyt Monacossa, ja niiden seurauksena kaverit on nyt suunnilleen tasapisteissä. Samalla logiikalla minä voisin alkaa vänkäämään, että jos jätetään Monaco pois laskuista, niin Räikkönenhän johtaisi suuremmalla erolla.
edit: se on koko kausi mikä loppupeleissä merkkaa yhtään mitään. Ei yksi tai kaksi satunnaista kisaa. Tuollaisella vertailulla saadaan vaikka Schumasteri näyttämään keskinkertaiselta räpeltäjältä.
Oikeassa olet tuon suhteen. Toisaalta Massa oli viime kaudella nopea tietyillä radoilla. Tämä kisa viimeistään näytti, että Massa on myös nopeampi todella haastavilla radoilla kuten Monaco. Monethan nauroivat Turkin jälkeen, että no nyt Massa putoaa Räikkösen kyydistä.rensku sanoi:Vuosi sitten oli samantapaista maailmanlopun ennustelua. Iltapäivälehdet etunenässä, mutta myös täällä: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=23187
Luulisin, että lehdistö on oppinut läksynsä eikä enää kirjoita samaan malliin.
Massa on ollut tällä kaudella Kimiin nähden ihan hyvässä vauhdissa. Monacon esitys; paalulta kolmanneksi; ei kyllä kunniamainintaa ansaitse.JML82 sanoi:Halusin vaan korostaa, että Massan ajot ovat olleet nousujohteisia, mutta Räikkösellä näyttää tällä hetkellä laskevan kuin lehmän häntä. No toivotaan parempia suorituksia tulevaisuuteen!
Suhteessa senhetkiseen Kimiin sanoisin, että Heidfeld oli yhtä kova. Ja vielä ensimmäisellä McLaren-kaudella Davidkin. Toisin sanoen "toisinaan parempi, toisinaan huonompi"-tasoa.Black Leopard sanoi:Kylmä totuushan on se, että Kimillä ei F1-urallaan ole ollut vastassaan ainuttakaan niin kovaa tallikaveria kuin Felipe Massa.
Ilman Ferrarin taktiikkavirhettä Massa olisi voittanut kisan. Massa johti Hamiltonia yli 18 sekunnilla, ennen pysähdystään.petrolhead sanoi:Massa on ollut tällä kaudella Kimiin nähden ihan hyvässä vauhdissa. Monacon esitys; paalulta kolmanneksi; ei kyllä kunniamainintaa ansaitse.
Oma veikkaukseni tähän aika-ajoasiaan on se, että Massan aliohjaavalla ajotyylillä eturenkaat lämpiävät nopeammin optimaalilämpötilaan --> enemmän ja nopeammin pitoa edessä. Takarenkaathan on sinällään helppo saada lämpimiksi hyvinkin nopeasti, mutta etuakselilla oleva pito on se, joka määrää vauhdin jolla mennään mutkaan sisään. Tätä tukee myös se, että Kimi on kisoissa Felipeen verrattuna nopeampi, kun renkaat ovat molemmilla lämpimät.jtm79 sanoi:Mun mielestä tässä on nyt turha muistella viime vuosien pisteitä ja laskean sen varaan. Fakta on se, että Massa vienyt Kimiä tällä kaudella aika-ajoisaa kuin pässiä narusta. Ja se vituttaa. Niin eihän siitä mm-pisteitä saa, mutta on munatonta touhua ottaa koko aika tallikaverilta pataan :jaska:
Jos syy Räikkösen vauhtiin (tai siis sen puutteeseen) kisan alussa ei ollut kuivan kelin säädöt, niin mistähän mahtoi olla kyse siinä, ettei mies "saanut renkaita toimimaan", niinkuin itse totesi. Massahan oli todella nopea heti kisan alusta lähtien.www.turunsanomat.fi/f1 sanoi:...Räikkösen radiokin hajosi kesken kisan, eikä häntä voitu informoida, missä muut ovat radalla tai miten saada omaa autoa paremmaksi.
Selvää on, että Ferrarilla on suuria vaikeuksia saada renkaat toimimaan sadekelillä. Niin kävi viime vuonna Nürburgringillä ja Fujissa ja ennen Monacoa tänä vuonna jo Melbournessakin.
En usko että Kimi on huono sateella, nyt joku oli vain päin helvettiä. Tai sitten Kimille sadekeli + ei luistonestoa on oikeasti myrkkyä. Mutta kyllä hän on tehnyt uskomattomia tekoja sateella. Viimevuonnakin veti Coulthardista ulkokautta kurvissa ohi, kun muut mateli sisälinjaa(kisaa en muista, mutta se monsuunikisa).WebSlave sanoi:Näen pelkästään positiivisena asiana sen, että tulokset ja suoritukset kisaviikonloppuina pakottavat pahimmatkin sinivalkolasiset fanit tunnustamaan sen, että sillä on muitakin hyviä kuskeja. Tulee mieleen, kuinka Alonson sadekelitaitoja pidettiin heikkoina, ja kuinka ne puheet loppuivat 2006 Unkarin jälkeen.