Määpä annan nyt analyysin.
Niin Massa kuin moni muukin kuljettaja teki virheitä aikoinaan (2008 vai millo se oli) ku luistonesto kiellettiin. Kuitenkin talvitestien ja alkukauden aikana auto saatiin sellaiseen kuntoon (jokaiselle kuljettajalle), ettei luistoa juurikaan ole.
Startissa ei enää lähdetä paikalleen sutien kuten ehkä ensimmäisen kerrat talvitesteissä 2008 (jos se oli sillo ku kiellettii). Kauden aikana startti tehtiin ja taidetaan tehdä edelleen sen varikkorajoittimen tms ym avulla jne..
Tämä on siis syy siihen, ettei niin Massa kuin muutkaan (Piqee varauksin) tee virheitä luistoneston puuttumisen takia. Aluksi niitä tuli, mutta auto parani siltä osin niin paljon ettei virheitä enää "voi tehdä".
Varmaan kuljettajat aikoinaan oppivat paljon luistonestosta ja sen käytöstä, Massalle tilanne oli vain niin uusi ettei se voinut olla näkymättä. Liekkö kaverille tullut jossain vaiheessa epäusko puseroon ku sanoi olevansa surkea ilman luistonestoa.
Joku voisi ajatella, että Massa on kenties oppinut kaikkein eniten luistonestosta, kun aluksi oli surkea ja nyt samalla tasolla muitten kanssa. Kieltämättä asia on varmaankin noin, mutta itse ajattelen sen niin, että Massalla oli kaikkein eniten opittavaa luistonestosta ja sen puuttumisesta
Nykyisillä F1 autoilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä ykköset oli 15 vuotta sitten ilman luistonestoa. Jos sinne halutaan päästä, pitäisi autoista kieltää sähkölaitteet sekä insinööreiltä tietokoneet.