Black Leopard
Pantera negra
Ei puolessatoista tunnissa ole paljoa varaa lyhennyksille. Voisivat heittää kahden tunnin (sade)rajoituksenkin pois.
Heh, pakko off-topiccina mainita, että naurahdin ääneen.Ja silti siellä olisi edelleen ne 10-15 viimeistä kierrosta kuitenkin joka kisassa ja Massa ihmettelisi, että: "Mites tää nyt näin meni?"
Samaa mieltä.Ei puolessatoista tunnissa ole paljoa varaa lyhennyksille. Voisivat heittää kahden tunnin (sade)rajoituksenkin pois.
Niinkuin tuossa aiemmin oli jo puhetta, niin Felipen kommentointi on ihan tyypillistä Etelä-Amerikan miesten machoilua, aivan normaalia käytöstä sikälaisessä kulttuurissa, jossa ei tunnetusti sitä kynttilää pidetä siellä vakan alla. Nuo uhoamiset vielä kestää, mutta sitten kun kommentit lipsahtelevat ylimielisyyden puolelle ja huonosti menneissä kisoissa syytä etsitään aina pääasiassa muualta kuin itsestä, niin ne pakkaavat vähän korpeamaan.Hirveetä sontaa se kyllä nyt taas on innostunut suoltamaan. Ai että kun kausi alkaisi oikein huonosti niin voisi Felipe-pojalla olla pikkuisen paineita.
Luulenpa että tästäkin saadaan pian kuulla vinkunaa Massan toimestaMassa olisi mestari uudella pisteytyksellä
05.03.2009 22:49
Formula ykkösiin täksi vuodeksi ehdotettu uusi pistelaskujärjestelmä olisi muuttanut viimevuotisen MM-taiston voittajan.
Jos pisteet olisi viime vuonna laskettu kaavalla 12-9-7-5-4-3-2-1, olisi Felipe Massa noussut Lewis Hamiltonin edelle mestariksi.
Massa ja Hamilton olisivat molemmat keränneet 113 pistettä, mutta Massa olisi noussut mestariksi useampien osakilpailuvoittojensa turvin.
Vuoden 2007 MM-sarjaa uusi pisteytys ei olisi hetkauttanut, vaan Kimi Räikkönen olisi silläkin pistelaskukaavalla maailmanmestari.
(MTV3)
Taitaa johtua ihan F1:stä, että aika-ajo on erityisen tärkeä. Jos esimerkiksi Kubica lähtisi paalulta ja Alonso kolmosruudusta, niin samantasoisilla autoilla Kubican ohittaminen on miltei mahdotonta lukuun ottamatta lähtöä ja varikkokäyntiä. Tämä perustuu siis viime kauteen.Massa kun ei noita kisakuskeja niinkään ole. Aika-ajoilla mies aina petaa mahdollisuudet onnistumiseen kisassa. Jos aika-ajo kusee on Massa kisassa usein hukassa. Hirveetä sontaa se kyllä nyt taas on innostunut suoltamaan. Ai että kun kausi alkaisi oikein huonosti niin voisi Felipe-pojalla olla pikkuisen paineita.
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/01/772869Luulenpa että tästäkin saadaan pian kuulla vinkunaa Massan toimesta
Ainakin viimekauden alku oli Felipen kannalta todella katastrofi (kaksi ekaa kisaa penkin alle...) ja suhteellisen hyvin mies nousi sieltä. Jos viisi kisaa menee penkin alle, voi unohtaa mestaruuden riippumatta kuljettajasta. Jos ajatellaan, että sarjan johtajalla on vaikka 40 pistettä ja tällä tunarilla 15p. Jokainen näkee tuosta, että mestariksi nouseminen on jokaiselle kuskille todellinen haaste, miltei mahdoton.Kausi jos sattuu alkamaan huonosti (eli ei voittoja ekaan 4-5 kisaan ja podiumilla vain pari kertaa, verraten siihen että Kimi voittaisi 3 kisaa) niin kyllä sieltä alkaa selityksiä kuulemaan ja sitä perus kitinää.
Ja taas lasketaan 59 MM-kauden pisteet uusiksi kun joku heittää pöytään uuden ehdotuksen. Varmaan jos Massalle sopiva tapa löydetään niin mies olisi nyt kolminkertainen maailmanmestari. Ihan kuten legendaarinen kaikkien pisteajajien esikuva Nelson Piquet olisi uusi Stirling Moss. Epäreilua muutenkin tällainen eri aikakausien muuntaminen uuden muotin mukaiseksi, koska totta kai kuskit ajavat sen systeemin mukaan. Päätöskisoihin olisi lähdetty ihan eri asenteella ja moni kisa olisi todennäköisesti aivan toisen näköinen. Mitalisyystemillä oltaisiin saatu enemmän romua aikaan 80-luvulla ja nykysysteemillä tallit olisivat tuolloin varmasti panostaneet enemmän auton luotettavuuteen mitä nopeuteen, koska peräti 8 parasta saisivat maaliin päästessään pisteitä. Ei näissä vertailuissa ole mitään järkeä.Luulenpa että tästäkin saadaan pian kuulla vinkunaa Massan toimesta
Aihetta sivuten, on muuten kummasti saanut kärkitallit varpailleen tämä Brawnin show mitä ollaan testeissä nähty. Ettei vain muut tallit ole myös yrittäneet jonkinlaista superkierrosta mutta ei vauhti ole riittänyt? Kubica ei lähtenyt kyseenalaistamaan tilannetta, Briatore totesi omaan suorasukaiseen tyyliinsä että vauhti on tuulesta temmattua. Sinänsä olen Massan linjoilla siinä, että eihän kukaan muu kuin tallin henkilökunta voi tarkkaan arvuutella sitä mikä on showta ja mikä ei. Kummasti tuntuu kyllä verenpaine nousevan kaikilla rintamilla.Massa: FIA:n tehtävänä tutkia Brawn-auto
13.03.2009 08:48
Brawn GP, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Ferrarin Felipe Massa ei halua kommentoida testiviikon kärkiajat tehneen Brawn GP:n autoa.
Massan lausunnosta voi kuitenkin rivien välistä lukea, että hän odottaa Kansainvälisen autoliiton FIA:n tutkivan Brawn-auton sääntöjenmukaisuutta.
- Mitä tulee aerodynaamisiin ratkaisuihin, niin voin sanoa vain sen, etten minä ole oikea mies kommentoimaan niitä. Ensinnäkään en ole insinööri, vaan kuljettaja, ja toisekseen on olemassa kattojärjestö, jonka tehtävänä on selvittää, onko kaikki kunnossa vai ei, Massa latasi Brawn-autosta.
Tallien ei välttämättä tarvitse ajaa testeissä sääntöjenmukaisella autolla, sillä sääntöjenmukaisuus ratkaistaan vasta Australian GP:tä edeltävässä katsastuksessa.
(MTV3)
Jep, ja se on hienoa huomata mun mielestä.Kummasti tuntuu kyllä verenpaine nousevan kaikilla rintamilla.
Eikä edes vihjaile, vaan otsikko on taas revitty rivien välistä. Toteaa vain, että FIA määrittelee onko auto laillinen vai ei.Felipe Massa vihjailee, että miehen ex-tallipäällikön tallin auto olisi sääntöjenvastainen. Ei voi muuta kuin ihailla brassin lojaaliutta entistä työkaveria kohtaan! :thumbup: