Fernando Alonso kaudella 2013 -Löytääkö samurai etsimänsä tai edes viisauden?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
joten ainoa peruste tällaisille kommenteille on mediasta luotu käsitys. :yuck:
Alonso itse luo tämän käsityksen. Kimiki "on täys juoppo", ku ei ole piilotellut aina kameroilta juopotellessaan. Hamiltonistaki oli iha kunnon örvellyskuvia, mut ei Hamiltonista juoppoa tehty mediassa. Alonsosta luotu kuva pohjautuu täysin hänen omiin sanoihin ja kommentteihin. Alonsosta päinvastoin media koittaa tehdä jumalaa, mut hänen omat kommentit on täyttä sitä itteään. Toki niitä lainauksiakin joskus irroitetaan asiayhteydestä, mut noin niinku kokonaisuudessaan ne on typeriä.

Ei sillä, voi olla iha hieno mies, mut iteppä medialle typeryyksiä laukoo. Voihan se olla ihan harkittu imago. Tiiä sitte kuka haluaa tietoisesti narsistia esittää..
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Alonso itse luo tämän käsityksen. Kimiki "on täys juoppo", ku ei ole piilotellut aina kameroilta juopotellessaan. Hamiltonistaki oli iha kunnon örvellyskuvia, mut ei Hamiltonista juoppoa tehty mediassa. Alonsosta luotu kuva pohjautuu täysin hänen omiin sanoihin ja kommentteihin. Alonsosta päinvastoin media koittaa tehdä jumalaa, mut hänen omat kommentit on täyttä sitä itteään. Toki niitä lainauksiakin joskus irroitetaan asiayhteydestä, mut noin niinku kokonaisuudessaan ne on typeriä.

Ei sillä, voi olla iha hieno mies, mut iteppä medialle typeryyksiä laukoo. Voihan se olla ihan harkittu imago. Tiiä sitte kuka haluaa tietoisesti narsistia esittää..
Onko käynyt mielessä, että esimerkiksi suomalainen ja saksalainen nimenomaan esittävät nuo Alonson kommentit tarkoitushakuisesti ja sitten vielä otollinen yleisö lisää niihin vielä vähän omiakin asenteita? Ihan samojen kommenttien perusteella media tekee täysin erilaiset jutut esim. Italiassa ja Espanjasssa, jolloin imagokin on täysin toinen. Se, mikä sinun mielestä on typerä kommentti, ei välttämättä olen espanjalaisen F1-fanin mielestä lainkaan typerä.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Ja tässä taas yksi ratkiriemukas esimerkki siitä, miten netissä on mukava vetää mutkat suoriksi ja jälleen kärjistää vähän lisää. Tosiasiahan on, ettei meistä kukaan tunne esim. Alonsoa ihmisenä lainkaan. Kukaan täällä ei ole koskaan viettänyt minuuttiakaan hänen seurassaan, joten ainoa peruste tällaisille kommenteille on mediasta luotu käsitys. :yuck:
Tämä oli vain oma mielipiteeni, ei fakta. Pään sulamis juttu tosin liittyy empiiriseen kokemukseen, tosin vain tv välityksellä ja Aki Hintsan lausuntoon kyseisen kuljettajan psyykkeestä 2007.

En tunne alonsoa enkä välitäkkään tuntea, sen verta olen herran lausuntoja matkan varrella kuunnellut ja twitteriä lukenut, että tietty mielikuva on muodostunut ja aika paljon pitäisi tapahtua, että mielipiteeni muuttuisi. Tietysti lehdet vielä höystää käännöksissään näitä asioita, mutta mielikuvani on tosiaan muodostunut herran haastatteluista ja tweet kirjoittelusta.

Mutta ei tässä ole kyse kuin sinun ja minun mielipiteestä, ei sen kummasta.

Jos mielipiteeni ei miellytä niin kerro toki kuinka minun pitää vastaisuudessa ilmaista itseäni ettei mutkat mene suoriksi:alppu:

Mutta edelleen se Alonso on kuljettajana hyvä kuten aiemmin totesin, ihmistyyppi ei vain miellytä minua, ei siinä sen kummemasta ole kyse.

Mutta kun en tunne yhtäkään kuskia henkilökohtaisesti niin pitää olla vastaisuudessa hiljaa kuljettajien ominaisuuksista, toivottavasti sinäkin noudata tätä.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Onko käynyt mielessä, että esimerkiksi suomalainen ja saksalainen nimenomaan esittävät nuo Alonson kommentit tarkoitushakuisesti ja sitten vielä otollinen yleisö lisää niihin vielä vähän omiakin asenteita? Ihan samojen kommenttien perusteella media tekee täysin erilaiset jutut esim. Italiassa ja Espanjasssa, jolloin imagokin on täysin toinen. Se, mikä sinun mielestä on typerä kommentti, ei välttämättä olen espanjalaisen F1-fanin mielestä lainkaan typerä.
Niin? Kävikö kertaakaan mielessä, kirjoittaessasi viestiä, että olen juurikin suomalainen? Mun mielestä narsistinen omahyväinen käytös on ääliömäistä, mitä sitten? Emmä uutisista puhunut edes, vaan mitä mies itse jutustelee. Siksi siellä oli esimerkkinä, kuinka media vääntää Kimistä jotain, mut Alonsosta mulla on mielipide iha hänen omien sanojensa mukaan. Ei niistä tarvi edes yrittää repiä mitää kakkaa, ku ne on yleensä sitä itsessään jo.

edit: ja komppaan ylempää viestiä 100%
 

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
282
Kai täällä saa olla mieltä kuskeista ilman että tuntee ne henkilökohtaisesti ja jokainen saa muodostaa kuvan omien havaintojensa pohjalta? En Hitleriäkään tuntenut, ehkä olikin hyvä tyyppi (heh, sainpas käytettyä Hitler kortin :wink:)

Alonsosta mun mielipide on, että on top 5 kuski. Vahvuus tasaisuudessa, varmuudessa, strategiassa ja politikoinnissa. Heikkous toisaalta myös politikoinnissa ja paineensietokyvyssä, eikä mielestäni nopein kuski, kuten Hamilton näytti tulokaskaudellaan. Tiukassa paikassa alkaa likaiset temput, valitus, politikointi ja muiden syyttely, se on nähty kerta toisensa jälkeen. En pidä kyseisestä tyylistä, ja syynä tosiaan juuri Alonson omat kommentit ja jatkuva sekaantuminen kaikkeen epäurheilijamaisuuteen.

Shumikin ärsytti aikoinaan likaisen pelin takia, mutta Shumissa oli erona se, ettei ollut samanlainen itkupilli, muiden syyttelijä ja itsekehuja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Alonso itse luo tämän käsityksen. Kimiki "on täys juoppo", ku ei ole piilotellut aina kameroilta juopotellessaan. Hamiltonistaki oli iha kunnon örvellyskuvia, mut ei Hamiltonista juoppoa tehty mediassa. Alonsosta luotu kuva pohjautuu täysin hänen omiin sanoihin ja kommentteihin.
Alonso ei tiettävästi käytä alkoholia, joten juoppoa hänestä vähän vaikea olisikin tehdä. Mutta kyllä noiden kahden muunkin puheet on mediaan päässyt.
Alonsosta päinvastoin media koittaa tehdä jumalaa
Mitäpä jos vaihtaisit lukemiasi medioita. Ainakaan minä en ole tuollaiseen jumalaksitekemiseen törmännyt.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Mitäpä jos vaihtaisit lukemiasi medioita. Ainakaan minä en ole tuollaiseen jumalaksitekemiseen törmännyt.
Aivan.
Ainoat mitä meitsi on lukenut on maikkarin lehdistökatsauksista.
Jos Espanjalaiset ja Italialaiset haluavat tehdä Alonsosta Jumalan (en tiedä isommin tekevätkö) niin tehkööt, mitä se meitä täällä haittaa?
Jos jotain vertailua haluaa tehdä (ja tää menee ehkä ihan päin metsiä)niin ei sielläkään vedetä hernettä nenään kun meidän Heikkiä hehkutetaan ja ihmetellään kuinka ei paikkaa saa, vaikka lupaavampi ja nuorempi Alguersuarikaan ei paikkaa saa. Ei siellä olla "miten Heikkiä Jumaloidaan siellä, kun Alguersuari on paljon parempi".
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Alonsosta päinvastoin media koittaa tehdä jumalaa, mut hänen omat kommentit on täyttä sitä itteään. Tiiä sitte kuka haluaa tietoisesti narsistia esittää..
AS nyt tietysti kirjoittaa mitä sattuu, mutta Alonso on todella mielenkiinnoton persoona, ainakin julkisuudessa, niin mitä siitä voisi kirjoittaa?

- Alonso kävi muotoilemassa kulmakarvat.
- Alonso veti muutaman iu:n hgh ja haastaa 2013 Couldhardin leuan mitalla.

Samurai ja martyyri tarinoita tulee taas Alonsolta itseltään.

http://www.youtube.com/watch?v=8Ctt23hidKQ

Joku voisi tehdä vähän uudemman version tästä..
 

F1god

Active member
Liittynyt
20.1.2012
Viestit
32
Niin? Kävikö kertaakaan mielessä, kirjoittaessasi viestiä, että olen juurikin suomalainen? Mun mielestä narsistinen omahyväinen käytös on ääliömäistä, mitä sitten? Emmä uutisista puhunut edes, vaan mitä mies itse jutustelee. Siksi siellä oli esimerkkinä, kuinka media vääntää Kimistä jotain, mut Alonsosta mulla on mielipide iha hänen omien sanojensa mukaan. Ei niistä tarvi edes yrittää repiä mitää kakkaa, ku ne on yleensä sitä itsessään jo.

edit: ja komppaan ylempää viestiä 100%

Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja komppaan myös tätä kommenttisi edeltänyttä viestiä täysin. Tästähän se omakin negatiivisuus El bancoa kohti lähtee. Ja onhan kaveri varmasti sarjan top 5 kuskien joukossa, mutta minusta ei voi sanoa että verrattais suoraan Massaan Kimiä ja Fernandoa.
Massakin sai ruuvista tai oliko mutterista joka ehkä vaikutti vähän motivaatioon ja ehkä vähän muuhunkin. Loppukaudesta -12 todisti vauhdin olevan tallella. Mistä muuten johtui Kimin kohentunut vauhti -09 Massan onnettomuuden jälkeen? Oisko ollu mitenkään tiimin suhtautumisessa? ja ehkä ollut kyse myös siitä Massan kohdalla loppuvuonna -12?
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja komppaan myös tätä kommenttisi edeltänyttä viestiä täysin. Tästähän se omakin negatiivisuus El bancoa kohti lähtee. Ja onhan kaveri varmasti sarjan top 5 kuskien joukossa, mutta minusta ei voi sanoa että verrattais suoraan Massaan Kimiä ja Fernandoa.
Massakin sai ruuvista tai oliko mutterista joka ehkä vaikutti vähän motivaatioon ja ehkä vähän muuhunkin. Loppukaudesta -12 todisti vauhdin olevan tallella. Mistä muuten johtui Kimin kohentunut vauhti -09 Massan onnettomuuden jälkeen? Oisko ollu mitenkään tiimin suhtautumisessa? ja ehkä ollut kyse myös siitä Massan kohdalla loppuvuonna -12?
Komppaan!


Jos faktoissa pitäydytään, niin sarjan menestynein kuski Schumacherin eläköidyttyä.
Anttaa olla vaan. Multa ei heru minkäänlaista rispektii kyseistä jannua kohtaan, ei herunu Shumiakaan kohtaa. Syy siihen on selkee, molemmat on kusipäitä.(lyhyesti analysoituna)
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Ainakin mestaruuksia Vettelillä on jo Alonsoa enempi.
mut ei niitä lasketa ku ne on ajettu redbullilla millä on epäreilusti atrian nyyvie töissä. sillä autolla ois voittanut vaikka karttikeijo mestaruuksia. usko nyt että alonso on parempi.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
nopeimmat kierrokset:

Sija Nimi
1 Shumi
2 Prost
3 Kimi
11 Lonso
17 Sebi



Voitot

Nimi määrä
Shumi 91
Prost 51

Alonsolla voittoja 30 ja sebillä 26. ja jälkimmäisellä kuitenkin 5-6vuotta vähemmän kisoja.. mut juu onhan toi alonso menestynein heti shumin jälkeen, pohdin vain että millä listalla?
Käsittämätöntä, vai onko mulla nyt faktat hukassa? vai väärät lasit päässä?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos faktoissa pitäydytään, niin sarjan menestynein kuski Schumacherin eläköidyttyä.
Vaikka Alonsolla onkin 4 voittoa enempi kuin Vettelillä, pitää muistaa että Vettelillä on mestaruuksia enemmän sekä 6-vuotta vähemmän kausia formuloissa kuin Fernandolla.

edit. Tilastoista: Vettelin aloittaessa F1-uransa 2007, oli Alonsolla voittoja 15kpl ja 2 mestaruutta.
Nyt 6 kautta myöhemmin Alonsolla on 30 voittoa (+15) ja edelleen samat 2 mestaruutta.
Vettelillä voittoja 26 ja 33 MM-titteliä...
(jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä)

Eli ei se FA nyt kyllä mitenkään menestynein kuski enää ole.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jos faktoissa pitäydytään, niin sarjan menestynein kuski Schumacherin eläköidyttyä.
Tarkoittanet nykyisiä kuskeja. Ehkä on ehkä ei. Siinä ja siinä. Tosin Vettel on mestaruuksissa edellä. Onhan Räikköselläkin mestaruuden lisäksi useampi kakkos- ja kolmossija, kun ei selkeästi ainakaan mestaruuksien määrästä ole puhe. Joku tän varmana laskee (tai mangelo voisi ainaki ne "faktansa" näyttää muillekkin :) ), mut hyvinki mahdollista, että nykykuskeista eniten pisteitä kerännyt? Kausiakin toki on paljon takana.

OT: Joku puhu tuossa taannoin, kuinka nykyferrarilla ei edes nopeimpia aikoja ole nyt ajeltu, että senki puolesta iha surkea auto, niin nykyää se taktiikka vaikuttaa tosi paljon siihen ,että voiko nopeinta aikaa edes tehdä. Pitää osua moni palikka kohdalleen ennenkuin kuskista on homma kiinni. Ennen riitti varikkostopin lähestyminen ja tyhjä rata.
 
Viimeksi muokattu:

F1god

Active member
Liittynyt
20.1.2012
Viestit
32
Tarkoittanet nykyisiä kuskeja. Ehkä. Tosin Vettel on mestaruuksissa edellä. Onhan Räikköselläkin mestaruuden lisäksi useampi kakkos- ja kolmossija. Kun ei selkeästi ainakaan mestaruuksien määrästä ole puhe. Joku tän varmana laskee, mut hyvinki mahdollista, että nykykuskeista eniten pisteitä kerännyt? Kausiakin toki on paljon takana.

OT: Joku puhu tuossa taannoin, kuinka nykyferrarilla ei edes nopeimpia aikoja ole nyt ajeltu, että senki puolesta iha surkea auto, niin nykyää se taktiikka vaikuttaa tosi paljon siihen ,että voiko nopeinta aikaa edes tehdä. Pitää osua moni palikka kohdalleen ennenkuin kuskista on homma kiinni. Ennen riitti varikkostopin lähestyminen ja tyhjä rata.
Niin eikä ehkä sitä nopeiden kierrosten määrää voi suoraan vetää siihen että auto olisi ollut parempi 07-09 kuin 10-12, räikkönenhän on tunnetusti vetänyt niitä ihan kilpailun viimeisellä kierroksella, vähän kuin tavaramerkkinä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös