Nyt kun Fernandolla ja Kimillä on molemmilla kasassa kolme kautta Ferrarilla, niin voidaan hieman analysoida millainen investointi Alonso on Ferrarille ollut. Molemmat ovat voittaneet Ferrarilla yhdeksän kisaa, mutta Alonsolla on 58 kisaa verrattuna Kimin 52:een. Voittoprosentit ovat siis Alonsolla 15,52 % ja Kimillä 17,31 %. Melko tasaista on siis ollut.
Mestaruudet on tällä foorumilla jauhettu moneen kertaan: Kimillä yksi henkilökohtainen mestaruus (2007) ja kaksi tallimestaruutta (2007 ja 2008), molemmat Massan aisaparina. Alonson mestaruussaldo on pyöreä nolla, toki Massakin on tallikaverina jäänyt jopa ilman voittoja. Sanoisin, että Kimillä oli yksi sarjan parhaista autoista 2007/2008 ja sitten melkoinen pulttisanko 2009. Alonsolla oli ehkäpä 2. tai 3. paras auto sekä 2010 että 2012, siinä välikaudella Red Bull oli vain niin totaalisen ylivoimainen ettei Ferrarilla oikein ehtinyt.
Ferrarilla miesten erot ovat olleet yllättävänkin pienet, sillä erotuksella että Kimi voitti kisojen lisäksi mestaruuksiakin, samalla kun Oviedon yli-ihminen ei ole siihen pystynyt maailmanhistorian parhaan kuljettajan ja autonkehittäjän statuksestaan huolimatta.
Sanoisin, että on melko sama kumman sinne autoon istuttaa niin säädyllisiä tuloksia saa aikaiseksi. Onhan Alonsokin aikanaan tuurilla pari mestaruuttakin voittanut, lisää ei ole tulossa ellei Vettel loukkaannu ja ajoura pääty. Eri asia on, kannattaako Alonson ajopaikasta maksaa Kimille koko kauden palkka ettei Kimi ajaisi Fernandon tallikaverina :alppu: Erittäin huonoa bisnestä Santanderilta, vaikka kai imago on tärkeä asia.
Edit/Legal Disclaimer: Lähteenä Wikipedia, otan vastuun kaikista laskelmista. Esitetyt mielipiteet ovat omiani eivätkä välttämättä edusta Ferrari SpA:n tai Kimi Räikkösen mielipiteitä.