Mika Salokin sitä ihmetteli eikä keksinyt syytä Webberin paskoihin startteihin, vaikka tietokone kuulemma hoitaa asian hyvin pitkälti, mutta silti Webber jää tikku paskaan.Mclarenin toimittama ECU bugasi ja pilasi Webberin startin. Ferrarin startit kyllä ovat hienoa katsottavaa.
Skylla Brundle analysoi Webberin lähdön mielestäni aika hyvin. Hieman myöhässä alussa ja kun huomasi että porukkaa alkaa tulla ohi panikoi ja pisti kaasun pohjaan, renkaat sutii ja se on siinä. Tää analyysi sopii myös siihen miltä hänen moottorin kierroksensa startissa kuulostivat.Mielummin niin päin mihin jää Webberin starttikiihdytykset vuodesta toiseen? Miten sälli voi olla niin tumpelo.
Upea lahto ja uskomaton varikkotaktiikkareagointi, jonka ansiosta hyppas kolme sijaa ylospain.Hieno kisa, muttei täydellinen. Taktiikka ontui hiukan eikä toiseen sijaan voi sanoa, että kovin hieno oli. Pääasia, että RB jäi taakse.
Massan ohittaminen ei kaiketi ole Alonsolle kovinkaan haastavaa.Millä tavalla taktiikka oli huono kun Alonso pääsi sekä Vettelin että Massan ohi?
Kyllähän Banco yritti ohi ensimmäisellä kierroksella, mutta sen jälkeen Massa ajoi karkuun. Ainoastaan Vettelin pitämä juna piti Alonson Massan kyydissä. Heti kun Massalla oli puhdas rata edessä niin Alonso jäi kauas taakse.Massan ohittaminen ei kaiketi ole Alonsolle kovinkaan haastavaa.
Eikos Alonsolla ole se "This Is Ridiculous (cry)"-nappi siinä ratissa.
Ja varikkomuurilla on sitten vastausnappi, josta lähtee viesti Massalle: "Alonso has bigger sponsor than you, slow down."
Vettelin ohittaminen on kyllä toisaalta saavutus kenelle tahansa.
Niinpä.Kyllähän Banco yritti ohi ensimmäisellä kierroksella, mutta sen jälkeen Massa ajoi karkuun. Ainoastaan Vettelin pitämä juna piti Alonson Massan kyydissä. Heti kun Massalla oli puhdas rata edessä niin Alonso jäi kauas taakse.
McLaren new recruit Sergio Perez has revealed that, whilst a Sauber driver, Ferrari often asked him to “take care” of Fernando Alonso and provide him with easy passage when and if the opportunity arose.
The Mexican’s comments will ramp up speculation that the famous Italian team uses its political links in the paddock for a performance advantage.
Perez, formerly under Ferrari power at Sauber and also the cream of the Maranello marque’s driver development academy (FDA), suddenly switched allegiances for 2013 as he accepted the offer to replace Lewis Hamilton at McLaren.
He had been asked by Spanish sports newspaper Marca if he feels a difference when he looks in the mirror and sees world champion Sebastian Vettel, or Ferrari’s Alonso.
“In my case no,” he answered. “I make no distinction between them. Last year, when I was communicating with Ferrari, they often asked me to take care of Alonso, but I don’t know if they asked just me or the whole grid.”
Asked if he sees leaving the Ferrari family as a missed opportunity, the 23-year-old answered: “No, it’s an experience that led me to a better place. I’m happy at McLaren; I hope to stay here for many years, maybe my entire career.”
Although currently at the wheel of a struggling McLaren, Perez insisted he was happy in Melbourne to have been quite close to lead driver Jenson Button’s pace.
“I’m happy with that because Jenson is one of the very best drivers,” he said. ”He has won in Melbourne three times. I didn’t know where I would be compared to him, so while it’s not a relief it is reassuring that I am strong and close to a world champion.”
Niin.
Fernando Alonso aloitti kautensa Melbournessa kakkostilalla. Alonso kykeni lyömään Sebastian Vettelin, joka oli ollut harjoituksissa ja aika-ajoissa ylivoimainen. Vain Kimi Räikkönen oli Alonsolle liian kova vastus.
Alonso oli kakkostilaan aivan tyytyväinen, vaikka Räikkösen ja Lotuksen esitys häntä huolettikin. Melbournen tuloksista huolimatta Alonso pitää Red Bullia yhä nopeimpana autona. Red Bull on Alonson mielestä rakentanut viimeisen neljän kauden aikana jopa ylivertaisen auton.
- Tämä kisa osoitti, että kykenemme taistelemaan Red Bullia vastaan, vaikka automme on hitaampi. Red Bull on voittanut kaksi mestaruutta vasta päätöskisassa, vaikka heidän autonsa on ollut sekunnin muita nopeampi. Potentiaalin hyödyntäminen ei ole heidän vahvin alueensa, Alonso kertoi Melbournessa El Pais-lehdelle.
Alonso katsoo Red Bullin olleen Melbournessakin selkeä alisuorittaja.
- Aika-ajoissa he valtaavat eturivin ja sitten jotain aina tapahtuu. Joskus heillä on ongelmia startissa, joskus luotettavuudessa ja joskus renkaissa, Alonso kommentoi.
Red Bull on myöntänyt epäsuorasti Vettelin menettäneen Melbournen kisassa asemiaan liian kovan rengaskulutuksen takia.
Moraalisesti ehkä hieman arveluttavaa, mutta formuloiden arkipäivää. Ja nyt kun tallimääräykset eivät ole edes kiellettyjä niin ei tässä pitäisi olla mitään valittamista.Niin.
Kyllähän nuo jutut Alonson arvostusta ainakin minun silmissäni laskevat melko radikaalisti.
Olkoonkin niin, että Alonso on melko hyvä kuljettaja ja parhaana päivänään yltää jopa sellaiseen 91% suoritukseen kun muut hyvät jäävät sinne 89% paikkeille.
Tohon kun lisää vielä pari Fernandon "listalta", niin kyllä niillä tekosyitä riittää joka lähtöön... Tai selityksiä... :thumbdownSportti.comin uutisessa Alonso taas pyrkii nostattamaan itseään haukkumalla epäsuorasti autoaan. On se kumma kun Ferrarilla ei voi koskaan olla oikeasti hyvää autoa.
Jos Kimi ei voita mestaruutta, niin kyllähän Fernando kertoo olevansa pettynyt, että Kimi vei ainakin tämän voiton, ja tietenkin tuurilla. Viime kaudelta se kortti Kimin "tuurivoitosta" jäi käyttämättä. Taisi Abu Dhabissa "menetetyillä" pisteillä hävitä mestaruuden.Edit: Ei kuiten Räikköstä dissannut. Ennen viime kautta oli mielissäänkin jopa Räikkösen paluusta. Saas nähdä miten jutut kehittyy, mikäli Räikkösellä kulkee koko kausi hyvin.
Ja vielä koomisempaa, jos tästä syytetään Alonsoa. Eiköhän nuo käskyt jaeta Ferrarin johtoportaasta.Lähteekö joku oikeasti itkemään jos Sauberille ollaan sanottu että "älä nyt tuhoa alonson kisaa".
Mitenkäs tämä Red Bull-Toro Rosso akseli sitten?
Politikointia on aina ollut. Ei muuten yllätä jos muutkin tallit tätä tekee.
Vaikee uskoa, että se hirveesti motivoi, kun kuski haukkuu inssien tekeleen kerta toisensa jälkeen ihan romuksi.Ja itse ainakin uskon että yrittää sillä saada tiimiä motivoituneeksi kun jo ovat niin lähellä. Ulkopuolisille se toki kuullostaa ylimieliseltä.