Fernando Alonso kaudella 2013 -Löytääkö samurai etsimänsä tai edes viisauden?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En, vaan että siitä ei sentään häijyintäkään kuskia voi syyttää että fanit netissä avautuvat, joskus vähän liiankin värikkäästi. Toisaalta taas kuskin omat lausunnot on sitten hänen vastuullaan.
No ei siitä nyt kuskia syytettykään. Tarkoitin, että miten voi fanina fanittaa toisen jäämistä pisteittä, jos sitä ei kuskeille kuitenkaan salli. Sitä tarkoitin kaksinaismoraalilla.
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Niin, eipä ole Räikkösen vika, että Alonson pisteittä jäämiselle ilkutaan. Itehän se sen etusiipesä hajotti ja viitti vielä pistää sen Vettelin (vai kehen nyt törmäs) syyksi.
Olet varmasti kova poika seuraamaan formuloita, jotta voit arvostella Alonsoa noin kovin sanoin :D
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Aika hassua, ettei edes oma pointti kiinnosta. :D
Noh, sanottakoon, että olen ehkä ottanut liikaa vaikutteita omasta suosikki kuskistani. :D

Ganador sanoi:
Olet varmasti kova poika seuraamaan formuloita, jotta voit arvostella Alonsoa noin kovin sanoin :D
No luulekkos, että mä nyt enää Malesian GP:n tapahtumia startin osalta muistan? Mutta eikös se just Vettelin autoon sen siipesä kopauttanu? Samaan tyyliin ku viimekaudella Japanissa kolaroi Kimin kanssa ja pisti Kimin syyks, vaikka oli vähintään yhtä paljon vikaa omassa ajossaan.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
No mulle on sekin yks huitulan hailee, et mikä se pointti oli. Ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Sen takia en alunperinkään jaksanu hakea niitä tietoja. :rolleyes:





Niin, eipä ole Räikkösen vika, että Alonson pisteittä jäämiselle ilkutaan. Itehän se sen etusiipesä hajotti ja viitti vielä pistää sen Vettelin (vai kehen nyt törmäs) syyksi.

Niinkuin sanoin mua ei yhen tanan Alonson edesottamukset kiinnosta pätkääkään.
Toinen syy jonka takia inhoan/halveksin Alonsoa on 2010 Abu Dhabin GP:n törttöilyt keskarin kanssa, kun ei päässytkään Petrovista ohi, toki asian ymmärrän, olihan jannu just hävinny mestaruuden. Aika huono häviäjä, toisaalta, eipä Kimikään välttämättä sen parempi häviäjä ole...
Hyväksi häviäjäksi tullaan tottumalla häviämään.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Liian usein muutetaan sääntöjä huonommaksi hyvän perjantain jälkeen, ollaan noin sekuntti hitaampia varikolla kuin muut ja sitten tämä viimeisin starttisäätöjen mokaaminen.
Tässä ilmeisesti viitataan FIA:n täysin mielivaltaiseen tuomarointilinjaan? :tongue:
Kyllähän nimenomaan Kimin kaltaiset rehdit kuljettajat kärsivät eniten siitä, että FIA ei valvo omia sääntöjään, vaan tulkinnat ovat täysin mielivaltaisia. Tästä hyötyvät ns. "alapään ilmaus" kuljettajat kuten esim. Perez, Webber, Grosjean ja alonso. Melkoista kaksinaismoralismia, kun säännöissä lukee yhtä ja käytännössä tuomiot ovat ihan päïnvastaisia ja monesti tuntuvat vielä riippuvan ko. kuljettajasta. Olen edelleenkin sitä mieltä, että kilpailut olisivat mielenkiintoisempia seurata, jos blokkailuihin ja kiilaamisiin puututtaisiin sääntöjen edellyttämällä tavalla. Tämä rohkaisisi ennen pitkään näyttävään kilvan ajoon, kun kuljettajat oppisivat luottamaan toisiinsa ohitustilanteissa, että ohitettava jättäisi sääntöjen vaatiman tilan eikä kiilaisi ohittajaa ulos radalta.

Kuten hyvin tiedät, tiimiradiot tulevat viiveellä.
Sinulla on varmaan esittää jotain fakta lähdettä sille, että juuri tässä kyseisessä tapauksessa alonso huuteli ennen osumaa auton oudosta käytöksestä? Itse muistan kyllä toisin, mutta minun muistini ei olekkaan täydellinen. 3Tallin tai kuljettajan lehdistö kommentit ei sitten oikein kelpaa, koska alonso ja briatore.

Enzo Ferrari kääntyisi haudassaa, jos näkisi millainen Ferrarista on tullut. Täyttä politikointia koko firma, no, firma kun firma tietenkin yrittää tehdä voittoa kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Se miksi itse pidän Lotuksesta on se, että se on sentään rehti kilpatalli. Työelämässä olen myös huomannut, että väkisin vääntämällä isolla budjetilla ei tehdä tulosta. Ferrarilla on kaikki paineet voittaa mestaruus ja se ei toimi ikinä työelämässä eikä missään firmassa. Vaikka lyödään miten paljon paalua tiskiin ja tehdään ylitöitä, kilpailija on vahvemmalla jos sillä on oikeasti rento ilmapiiri sekä oikeasti motivoituneita työntekijöitä.

Kaikesta huolimatta, röyhkeät ihmiset pärjäävät aina. Alonso on röyhkeä. Mutta myös älykkäät ihmiset pärjäävät, kuten Kimi. Nöyryys on pitkällä aikavälillä ainoa oikea tie menestymiseen.
Enzosta en nyt ihan tiedä, oma elämänkokemus kun on osoittanut, että etelä-eurooppalaiset eivät ole mailmankuuluja rehellisyydestään ja politikointiinkin heillä on vuosituhantiset perinteet, muuten olen kanssasi täysin samaa mieltä.


Sitten jäädään odottamaan Webslaven antamaa bannia "alapään ilmauksen" käytöstä, kirjoitus virheistä, alleviivauksen käytöstä boldauksen sijaan, väärästä mielipiteestä tai siitä yleisimmästä eli väärän nimimerkin omaamisesta (ns. pärstäkerroin). Kaveri varmaan ollut moderaattori opissa FIA:n tuomaristolla. Linja pitää yhtä hyvin.
Unohtamatta tietenkään pakollista itkua Lotuksen epärehellisyydestä, koska vuosia sitten Briatore (alonso) <- suluissa, koska eihän se voi olla syyllinen mihinkään, kun ei rangaistu... Unohtamatta nimi jupakkaa...
Let the flaming begin!
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Näissä kotitifosoissa voi ollakin jotain kateuden synnyttämää antipatiaa tms.

Kunnon tifosoista löytyy kuitenkin paljon myös Kimi-faneja. Lisäksi oikea tifoso ei koskaan unohda mestaruutta. Kimi on osa Ferrarihistoriaa ja sitä kunnioittaa jokainen punaista kumartava.

Kymmenen vuoden päästä Kimin käsittämättömät ajosuoritukset loppukauden 2009 autolla ovat osa F1-legendaa ja eeppistä tarustoa tifosojen puheissa ja koko F1-fanistossa. Kunhan aika on kypsä.

Jos tarkoitat minua "kotitifosona" niin olet kyllä väärässä. Kyllä tykkään Kimistä kuljettajana ja suuri hetki se oli kun Kimi Ferrarille mestaruuden toi. En sitä unohda koskaan. Kunnioitan Kimiä kuljettajana ja pidän Kimistä persoonana, mutta en nyt varsinaisesti hehkuta kyseistä kuljettajaa Lotus tallien väreissä. Onko se jotenkin väärin vai?
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Jos tarkoitat minua "kotitifosona" niin olet kyllä väärässä. Kyllä tykkään Kimistä kuljettajana ja suuri hetki se oli kun Kimi Ferrarille mestaruuden toi. En sitä unohda koskaan. Kunnioitan Kimiä kuljettajana ja pidän Kimistä persoonana, mutta en nyt varsinaisesti hehkuta kyseistä kuljettajaa Lotus tallien väreissä. Onko se jotenkin väärin vai?
Tarkoitan sinua ainoastaan mahdollisesti osana suurempaa joukkoa. Ei ollut siis suoraan sulle suunnattu.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sinulla on varmaan esittää jotain fakta lähdettä sille, että juuri tässä kyseisessä tapauksessa alonso huuteli ennen osumaa auton oudosta käytöksestä? Itse muistan kyllä toisin, mutta minun muistini ei olekkaan täydellinen.
Tuohon aikaan kaikki tiimiradiot tulivat niin paljon viiveellä (reilusti yli 10 sek. aina, yli puoli minuuttia ei ollut harvinaista, väliä saattoi olla kierroksiakin), että useammin ne olivat ristiriidassa tv-kuvan kanssa kuin sopivat siihen. Ei tarvitse erikseen todistella tätä yksittäistapausta, tilanne oli kaikkien osalta tuo. Sitä en muista paljonko Alonson osuman ja radioviestin lähettämisen välissä kului aikaa, mutta sisältö mielestäni selvästi kertoo sen sanotun ennen kolaria.
 

toklah

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
60
Alonso on jäänyt yhtä paljon Massan jalkoihin, kun Kimi Grosjaenin jalkoihin, Hamilton Rosbergin jalkoihin tai Vettel Webberin jalkoihin. :thumbup:
Olitko sittenkin kotitifoso? Vaikka (oliko Kimi toikki) kokeilit muuta väittä. Jos oikeen olen ymmärtänyt, oikea Tifoso on onnelin myöskin kun Massa pärjää (Ferrari pärjää). Sinulta taasen näyttää kuluvan kaikki muste siihen, kun Alonsoa puollustat/kehut jopa Massan kustannuksella.

On se vaan väärin kun Stedos halusi ikibannin. Kuka Massaa enään puollustaa.?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9281
Radioviesti tuli muistaakseni jossain neulansilmän kohdilla, ja seinäosuma oli 4/5-mutkassa. Jotain Alonso sanoi myös ennen sitä "something wrong with the car", mutta siitä en kyllä saanut selvää.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tuohon aikaan kaikki tiimiradiot tulivat niin paljon viiveellä (reilusti yli 10 sek. aina, yli puoli minuuttia ei ollut harvinaista, väliä saattoi olla kierroksiakin), että useammin ne olivat ristiriidassa tv-kuvan kanssa kuin sopivat siihen. Ei tarvitse erikseen todistella tätä yksittäistapausta, tilanne oli kaikkien osalta tuo. Sitä en muista paljonko Alonson osuman ja radioviestin lähettämisen välissä kului aikaa, mutta sisältö mielestäni selvästi kertoo sen sanotun ennen kolaria.
Ei kai tätä voi varmasti sanoa kukaan joka ei ole ko. tallissa työskennellyt tuolloin, mutta kyllä minullekin jäi täysin selvänä muistikuvana että Alonso sanoi "there is something wronk vit te kaar" osuman jälkeen. Kyllä tätä sen verran paljon mm. Autosportin foorumillakin käsiteltiin että eiköhän se olisi tullut esille jossain vaiheessa jos autossa olisi ollut jotain vikaa ennen osumaa. Alonsolla on tosiasiassa ollut tapana törttöillä itsensä ulos kisoista melkein joka kaudella, silti häntä pidetään muka lähes virheettömänä kuskina. Bullshit. Ihmisten muisti on ihmeen valikoiva. Schumin ja Alonson virheet unohdetaan, Kimin muistetaan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Alonsolla on tosiasiassa ollut tapana törttöillä itsensä ulos kisoista melkein joka kaudella, silti häntä pidetään muka lähes virheettömänä kuskina. Bullshit. Ihmisten muisti on ihmeen valikoiva. Schumin ja Alonson virheet unohdetaan, Kimin muistetaan.
No Alonso törttöilee tosi harvoin kuten Kimikin? Kuka väittää Räikköstä virhealttiiksi?
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Ei kai tätä voi varmasti sanoa kukaan joka ei ole ko. tallissa työskennellyt tuolloin, mutta kyllä minullekin jäi täysin selvänä muistikuvana että Alonso sanoi "there is something wronk vit te kaar" osuman jälkeen. Kyllä tätä sen verran paljon mm. Autosportin foorumillakin käsiteltiin että eiköhän se olisi tullut esille jossain vaiheessa jos autossa olisi ollut jotain vikaa ennen osumaa. Alonsolla on tosiasiassa ollut tapana törttöillä itsensä ulos kisoista melkein joka kaudella, silti häntä pidetään muka lähes virheettömänä kuskina. Bullshit. Ihmisten muisti on ihmeen valikoiva. Schumin ja Alonson virheet unohdetaan, Kimin muistetaan.
Juurikin näin, ja onpa mies virheen itsekin myöntänyt.

Alonso myönsi: Ajoin liian leveäksi
12.06.2005 23:54

Fernando Alonso joutui keskeyttämään Kanadan GP:ssä johtoasemasta 31 kierrosta ennen ruutulipun heilahdusta. Espanjalainen teki virheen ja ajautui päin ratareunaa rikkoen autonsa takaripustuksen.

- Ajoin mutkassa liian leveäksi, kosketin muuria ja vahingoitin autoani. Lopputulos on iso pettymys, koska viikonlopun alku oli sujunut lähes täydellisesti, Alonso harmitteli.

Startissa Alonson tallikaveri Giancarlo Fisichella pääsi nousemaan neljännestä ruudusta Alonson ja kaikkien muidenkin edelle kilpailun kärkeen.
- Kun lähtövalot vaihtuivat, oli autoni elektroniikassa ongelma ja menetin siinä hieman aikaa, Alonso selvitti starttitappiotaan tallikaverilleen.

Ensimmäisten varikkokäyntien aikana Alonsolta tuhraantui sen verran aikaa, että Juan Pablo Montoya pääsi jopa hetkeksi espanjalaisen edelle, mutta McLaren-kuskin ajauduttua leveäksi Alonso otti takaisin paikkansa.
- Varikkokäynnilläni polttoaineen tankkausjärjestelmässä oli ongelma, Alonso selvitti syytä ajanhukkaan.

(MTV3)

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2005/06/374049
 

toklah

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
60
No Alonso törttöilee tosi harvoin kuten Kimikin? Kuka väittää Räikköstä virhealttiiksi?
Kaikkihan ne virheitä joskus tekee.Olisi se tylsää jos ne robotteja olisi. Hauskaa tästä vaan tekee se, kun osa porukasta on niin sokeita Alonson virheille. Että kokeillaan keksiä mitä selityksiä vaan.
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Itse olen niitä suomalaisia, joille ei oikeastaan ole mitään väliä kuka mestaruuden voittaa, kunhan se ei ole Alonso. Jatkakaa.
Itsellä melkein sama, kunhan vain Alonso vie tänä vuonna mestaruuden, muuten ei väliä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kaikkihan ne virheitä joskus tekee.Olisi se tylsää jos ne robotteja olisi. Hauskaa tästä vaan tekee se, kun osa porukasta on niin sokeita Alonson virheille. Että kokeillaan keksiä mitä selityksiä vaan.
Kyllä Alonso radalla virheitä tekee siinä kuin muutkin. Minä vain pidän epäuskottavana väitettä, jonka mukaan Alonso olisi muotoillut osuman jälkeisen viestin noin.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Kyllä Alonso radalla virheitä tekee siinä kuin muutkin. Minä vain pidän epäuskottavana väitettä, jonka mukaan Alonso olisi muotoillut osuman jälkeisen viestin noin.
Mä uskon, että ihan hyvin vois sen aikaisella englannillaan ja kilpailutilanteessa. Tarkoittaen vaan, että osumasta tuli vahinkoa. Tietäen, että osuman talli kyllä näkee, mitta ei välttämättä vahinkoja.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kyllä Alonso radalla virheitä tekee siinä kuin muutkin. Minä vain pidän epäuskottavana väitettä, jonka mukaan Alonso olisi muotoillut osuman jälkeisen viestin noin.
Tai sitten osa keskustelusta on leikattu pois.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös