Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Irwin

Well-known member
Massa taitoi vaan muuttua siitä mutterista lahnaksi ? Ei toi vauhti ole vakuuttanut oikein sen onnettomuuden jälkeen. Sääli kun kaveri tuntui juuri pääsevän vauhtiin.
Niin, tai jousesta jos tarkkoja ollaan. Siltä kieltämättä tuntuu, mutta se on sellainen asia mitä ei voi suoraan näyttää toteen. Itsehän pidän kautta 2009 Massan parhaana kautena, nimittäin suoritukset kalustoon nähden olivat mielestäni hyviä.

Mutta jos Ferrari ei tällä kaudella vauhtia löydä jostain - ja pian, niin ei tarvi Alonson viime kauden revanssista puhua.

edit: hoho, mikaelin huumori näköjään säilynyt off-seasonin jälkeen muuttumattomana

Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Veikkaajan kausiennakon mukaan kuskeista poikamiehiä ovat Petrov, Kobayashi, Pérez, Alguersuari ja d'Ambrosio.

turssi

Well-known member
Alonso alisti Massan aika rankasti kauden ekassa kisassa. Tiimi vissiin komensi pidattelemaan Buttonia ja sitten kaski varikolle piiloon.

Kierroksella 49 Massa noloili sitten jo ihan omillaan. Webber ohitti niin etta heilahti ja kun Perez oli ohitusholleilla, niin taas varikolle piiloon. Ei hyvalta vaikuta Massan nakymat. Alonsolla helpompaa.

CCMK

Well-known member
Ensimmäinen kisa oli vaisu Oviedon miehelle, mutta vauhti voi parantua Malesiaan mennessä. Red Bull ja McLaren vaikuttavat kuitenkin vahvoilta.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Täytyy sanoa Alonsosta, että hän saavutti jo avauskisassa pari-kolme merkittävää voittoa.

Ensinnäkin voitti tallikaverinsa - ja selvästi. Todettava on, että hieman jää epäselväksi saavutuksen merkittävyys. Massaa tunnistavat tuskin enää brassitkaan - ja jos tunnistavatkin - sekoittavat Barrichelloon.

Toisekseen - se sinkkiämpäri millä vielä Kimikin ajoi ( tosin voitti kisan jopa sillä ) on saatu kehitettyä ihan vain muita matkimalla jo aivan näiden itsekeksijöiden peesiin: Red Bullin ja McLarenin ( ja Renaultin ). Merkittävä muutos niihin autonkehitysheilahteluihin joita Ferrari toteutti vielä ennen Alonsoa. Nyt vain seuraa se väistämätön kysymys. Jotta pääsisi näiden edellä mainittujen autojen edelle, pitäisi keksiä taas jotain itse. Ja silloin riski kasvaa, että keksitään tuo sinkkiämpäri uudestaan.

Ikävä mittari asiassa on myös se, että lähtöruudukon viimeiseksi kehittämänsä auto, se edellinen, siis Renault - oli sekin Ferrarin edellä nyt pari vuotta ilman Alonsoa vietettyään. Ja toisen rahalla tuetun kuskin - venäläisen ohjaamana. Tämä autonkehitysosia on tässä mukana ihan niille, jotka taannoin lukivat Ferrarin rekrytointikampanjan teesejä ja myös siinä tämän espanjalaisen cv:n. Aiemmin Alonson team matki autoja ihan piirustuksista alkaen, mutta kun totesi siihen sisältyvät suuret riskit - niin nyt matkitaan ihan näin vain ajan hengen mukaan - reaaliaikaisena ja ontime.

Kolmanneksi ja voitoista ehkä suurin. Alonso päihitti pahimman kilpailijansa todella huikealla erolla. Niin, siis Alonsohan mainitsi ennen kautta pahimmaksi kilpailijakseen Michael Schumacherin. Tiedättehän, tuo jota legendaksi kutsutaan ja joka kuulopuheiden mukaan on voittanut joskus ja todella paljon. Voidaan siis todeta, että tämä niskalenkki oli todella merkittävän ylivoimainen.

Se neljäs tavoite ja tietenkin tärkein: maailmanmestaruus. Sen suhteen tuli vasta yksi kisa takapakkia - ei yhtään enempää. Mutta kaikki edellä olevat muut kohdat täyttyivät.

Lohtuna voi toki todeta, että nyt Ferrarin ei enää tarvitse maksaa Kimille Alonsoa enemmän siitä, että Kimi ei ajaisi Alonsoa vastaan Alonsoa nopeammin. Ehkä tämänkin voisi listata saavutettuihin voittoihin. Toisaalta sama pitäisi ehkä tehdä myös Vettelille ja Hamiltonille ( ja sille venäläiselle ). Ja silloin voisi jättää maksamatta ihan turhia Massalle. Jos Espanjan talouskriisi vain hieman hellittäisi, niin...

Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Alonso oli viettänyt aikaa Australian ja Malesian kisojen välillä...Hamilton Islandilla. :rolleyes:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Fernando Alonso nousi F1-tilastoissa. Australian neljäs sija oli miehelle uran 108. pistesija. F1-kisoissa vain kuusi kuljettajaa on ajanut pisteille yli sadassa kisassa. Alonson onnistumisprosentti on MM-avauksen jälkeen toiseksi korkein eli 0,65.

Kärjessä on yhä Michael Schumacher – 0,75 prosenttia kisoista MM-pisteillä.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Olihan jutussa vähän Alonson autonkehitysansioitakin:

Alonso nosti pisteprosenttiaan

Turun Sanomat 6.4 2011 00:52:13

Fernando Alonso ei pärjännyt Ferrarilla edes Vitali Petrovin Renaultille Australian Grand Prix -kisassa. 150 Italia -autolta puuttui kilpailukykyä, kun etupään downforcevoima oli pienempi kuin kilpailijoilla.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Fernando Alonso nousi F1-tilastoissa. Australian neljäs sija oli miehelle uran 108. pistesija. F1-kisoissa vain kuusi kuljettajaa on ajanut pisteille yli sadassa kisassa. Alonson onnistumisprosentti on MM-avauksen jälkeen toiseksi korkein eli 0,65.

Kärjessä on yhä Michael Schumacher – 0,75 prosenttia kisoista MM-pisteillä.
Mietis uudelleen.:D Kisoja olisi tuon luvun mukaan takana noin 2000.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Ei tartte miettiä, sillä en ole H. Kulta. Hänen virhe.
Jotkut ei vaan osaa myöntää erehtyneensä . Itsekkin olen joskus uutisoinut lukemiani juttuja tosina mutta jos joku on korjannut olen kyennyt myöntää että olin väärässä . Suosittelen opettelemaan =)

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Jotkut ei vaan osaa myöntää erehtyneensä . Itsekkin olen joskus uutisoinut lukemiani juttuja tosina mutta jos joku on korjannut olen kyennyt myöntää että olin väärässä . Suosittelen opettelemaan =)
No tiesin jo heti alussa että se oli väärin, kun joku oli sen oikaissut TS:n sivulla mutta itse en sen enempää ruvennut oikomaan. (Tällä kertaa en sentään erehtynyt)

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
No tiesin jo heti alussa että se oli väärin, kun joku oli sen oikaissut TS:n sivulla mutta itse en sen enempää ruvennut oikomaan. (Tällä kertaa en sentään erehtynyt)
Jos tiesit etukäteen että oli skeidaa niin miksi ihmeessä jaoit uutisen ? toki huumorilla voi jakaa mutta silloin siihen voisi kirjoittaa jtn että osaa jo etukäteen nähdä että ei oli validi

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Kurski yksin tietää, ja vain Kurski tietää yksin, huomasiko hän Heikki Kullan virheen. Loogista silti olettaa ettei huomannut kun ei korjannut tai maininnut virheestä.
Samapa tuo nyt.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.