Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam the Man

Registered Yes-man
Alonson SPA:n kisan alkupuoli oli ihan hyvää ajoa vaikka neljännestä sijasta ei voi samaa sanoa, mutta loppukisa meni niinkuin odottelin eli joutui päästälemään muutamia autoja ohitse.
Olisihan Alonso taistellut voitosta tai ollut podiumilla mutta Ferrarin lasten tauti eli kovin renkaiden hyödyntäminen vei mahdollisuudet. Jos Ferrari ei saa tuota korjattua voi menestyksen odottaminen ensi kaudellakaan olla turhaa.

ice

Well-known member
No vielä pari kisaa ja Failonso voi sano heipat mestaruudelle vuonna 2011. Harmittavan lähellä oli podium mutta kyllä se button vaan on näköjään parempi. No ehkä sitten kaudella 2013 tai 14 tai... Tsemppiä :rolleyes:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Olisihan Alonso taistellut voitosta tai ollut podiumilla mutta Ferrarin lasten tauti eli kovin renkaiden hyödyntäminen vei mahdollisuudet. Jos Ferrari ei saa tuota korjattua voi menestyksen odottaminen ensi kaudellakaan olla turhaa.
Aiemmin Ferrari on korjannut renkaiden lämpöongelmia panostamalla teamleaderiin, kuskin komminikaation määrään ja latinotaustaan.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Aiemmin Ferrari on korjannut renkaiden lämpöongelmia panostamalla teamleaderiin, kuskin komminikaation määrään ja latinotaustaan.
Mä en oikein tajua tota sun jatkuvaa latinalaistaustaisten henkilöiden rasistista panettelua, kun kuitenkin latinalaiselta eli romaaniselta kielialueelta tulevat kuljettajat ovat voittaneet yhteensä 22 kuljettajien maailmanmestaruutta. Samoin Ferrarilla, latinotallilla, on eniten kuljettajien ja valmistajien mestaruuksia sekä voittoja ja muita tilastomerkintöjä.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Juu. Jotenkin on sellainen mielikuva, että Alonsoa ei oikein kiinnosta toi ajaminen tai sit sen veli on siellä ratin takana. Joku autonkehittäjänä parempi kuski pitäis saada puikkoihin. Että samat lääkeet kuin edellisen kerran kun oli tallissa vastaava tilanne. Paitsi, että nyt siellä on varmaan kivan yhteishenkinen fiilis tai jotain kuitenkin.

Calvin

Well-known member
Juu. Jotenkin on sellainen mielikuva, että Alonsoa ei oikein kiinnosta toi ajaminen tai sit sen veli on siellä ratin takana. Joku autonkehittäjänä parempi kuski pitäis saada puikkoihin. Että samat lääkeet kuin edellisen kerran kun oli tallissa vastaava tilanne. Paitsi, että nyt siellä on varmaan kivan yhteishenkinen fiilis tai jotain kuitenkin.
No, raha tekee mukavan lämpöisen perhefiiliksen varmasti.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
No hoh hoijaa! Nyt on sitten R-sanakin kaivettu naftaliinista näissä väännöissä. Mitä seuraavaksi? Eiköhän Ferrari ole ihan itse tuon aloittanut, joten sitä saa mitä tilaa.
Eräät sanovat että itse jankkaan koko ajan Räikkösestä, mutta samaiset kirjoittavat toistaa Alonsosta noita samoja sanoja paljon, paljon useammin. Heh.

VilleH

Banned
Sijainti
Kuopio
Eräät sanovat että itse jankkaan koko ajan Räikkösestä, mutta samaiset kirjoittavat toistaa Alonsosta noita samoja sanoja paljon, paljon useammin. Heh.
Alonso ajaa f1 ja kimi ei ole moneen vuoteen ollut kisoissa mukana. Olisiko siinä eräs huomattava ero ?! Mut kivahan se jos saat kiksei ku voit kimin vetää matkaan !

edit: Alonso ajeli vähä miten ajeli tänään. Todella hidas kisan loppupuolella. Kävi sääliksi kaveri ihan ku ei vaan tuntunut kiinostavan ajaa ja sen takia menetti sitten podium paikan.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Toki taisteli jossain vaiheessa kisaa, mutta en kyllä siinäkään vaiheessa oikein tahtonut uskoa Alonso voittoon/Podium sijaan koska oli mielessä että miten mahtaa renkaiden osalta käydä.

Kävi sääliksi kaveri ihan ku ei vaan tuntunut kiinostavan ajaa ja sen takia menetti sitten podium paikan.
Tuskin sinua säälittää koskaan Fernando Alonso Diazin ajamiset, koska juttusi hänestä on yhtä vittuilua/solvaamista aina ja ikuisesti.

Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Alonso ajaa f1 ja kimi ei ole moneen vuoteen ollut kisoissa mukana. Olisiko siinä eräs huomattava ero ?! Mut kivahan se jos saat kiksei ku voit kimin vetää matkaan !

edit: Alonso ajeli vähä miten ajeli tänään. Todella hidas kisan loppupuolella. Kävi sääliksi kaveri ihan ku ei vaan tuntunut kiinostavan ajaa ja sen takia menetti sitten podium paikan.
Itse olen vähentänyt tietoisesti samoista asioista jankkaamista (koska kuulostaa itsestäkin jopa typerältä), mutta toiset sanovat joka kisan (huolimatta siitä ajoiko hyvin tai huonosti) Alonsosta samat hienot kommentit.

Tummennettuna on varsin arvokas kommentti. Kuten yksi totesi, Ferrarin akillenkantapää on kovat renkaat.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Mä en oikein tajua tota sun jatkuvaa latinalaistaustaisten henkilöiden rasistista panettelua, kun kuitenkin latinalaiselta eli romaaniselta kielialueelta tulevat kuljettajat ovat voittaneet yhteensä 22 kuljettajien maailmanmestaruutta. Samoin Ferrarilla, latinotallilla, on eniten kuljettajien ja valmistajien mestaruuksia sekä voittoja ja muita tilastomerkintöjä.
Nooo. Ferrarin itse yksi käyttämistään argumenteista oli latinolaisuus. Jos se siis katsottiin perusteluksi miksi sitä ei voisi sisällyttää kritiikkin. Eikä mulla ole tuossa rasismia takana - miten Alonsoon voi rasismia kohdentaa?

ice

Well-known member
Tää tuottaa jo hymyjä tänne suuntaan.. Nyt kun ei taaskaan tule mestaruutta ja päästään kuittailemaan oikeasti aiheesta, sekä Ferrarin omilla argumenteilla takaisin niin se on sitten rasismia yms.

Nyt herää kyllä se tärkein kysymys, miksi Alonsolla ei ole motivaatiota ajaa ja miksi Alonso ei osaa/halua/jaksa kehittää autoa johon hänet on palkattu? Liiderinä hän varmaan on onnistunut koska siellä tuntuu kuitenkin olevan sellanen lets go latino meininki päälllä, onhan ensivuoden auto todella innovatiivinen.

Ja juu kyllä, se varmaan voi voittaa mestaruuden joku vuosi, kunhan vaan jatketaan sopimusta tarpeeksi pitkälle että se mestaruus tulee.

VilleH

Banned
Sijainti
Kuopio
Tummennettuna on varsin arvokas kommentti. Kuten yksi totesi, Ferrarin akillenkantapää on kovat renkaat.
Joku on myös aikoinaan todennut et alonso on paras auton kehittäjä jne jne... Luulisi ny kahden vuoden aikana saavan yhden rengas asian kuntoon ? Eli luultavasti se vika on sittenkii sielä motivaatiopuolella?

Nzap

Well-known member
Sijainti
Wrocław
Mistäs tää motivaation puute on tullut puheenaiheeksi.
Eikös se Alonso 13 kierroksessa toiseksi noussut 8. sijalta?

Zervuska Haidis

Well-known member
Sijainti
Sivulla viisi
Samankaltaisia oireita motivaation hiipumisesta oli nähtävissä myös Räikkösellä kauden 2009 loppupuolella. Ja kuinkas sitten kävikään..

Mangelo

Well-known member
Minun muistaakseni rengasongelmien piti selvitä kuljettajaa vaihtamalla. Jotenkin tuntuu että Kimi olis vetäny aika hyvin noilla Pirelleillä.

:eek:

CCMK

Well-known member
Alonsolla kovien renkaiden käyttö oli virhe. Se ei ollut kuljettajan vika vaan Ferrari ei vain joillakin radoilla pysty hyödyntämään kovaa rengasta paljonkaan.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.